Autor Wątek: Gran Turismo 5  (Przeczytany 1291682 razy)

0 użytkowników i 5 Gości przegląda ten wątek.

mekelele

  • Pionier
  • *
  • Rejestracja: 23-09-2008
  • Wiadomości: 12
  • Reputacja: 0
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #10440 dnia: Listopada 24, 2010, 22:36:37 pm »
Jak ustawić head tracking bo za cholere nie wiem jak to zrobić:)

punisher85

  • Pawka Morozow
  • *****
  • Rejestracja: 12-01-2008
  • Wiadomości: 1 058
  • Reputacja: 7
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #10441 dnia: Listopada 24, 2010, 22:39:03 pm »
tak w poście powyżej narzekałem na grafę a teraz testując headtracing odpaliłem sobie High Speed Ring w realtimowej pogodzie w time trialu - początkowe dwa kółka lało jak z cebra by nagle się przejaśniać a następnie w pełni zaświeciło słońce - efekt wychodzącego i powoli oświetlającego wszystko słońca wraz z oślepiającym nas mokrym asfaltem który odbijał promienie słoneczne zmiażdzył mi czache...szkoda,że przez większość czasu ta gra wygląda gorzej niż Prlogue i jest graficznie tak nie równa :(

mekelele

  • Pionier
  • *
  • Rejestracja: 23-09-2008
  • Wiadomości: 12
  • Reputacja: 0
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #10442 dnia: Listopada 24, 2010, 22:39:53 pm »
Jak ustawiłęś head tracking?

Tango

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #10443 dnia: Listopada 24, 2010, 22:45:44 pm »
Gra wciaga jak bagno :)Klimat kosmiczny  8) NASCAR to lepszy jest niz w grach jemu dedykowanym  :D Model jazdy najlepszy w tej generacji konsol  :D

Tomasz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 16-12-2009
  • Wiadomości: 3 106
  • Reputacja: 42
  • TUSKU CHYTRUSKU TY je**ny ZŁODZIEJU!!!!
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #10444 dnia: Listopada 24, 2010, 22:53:37 pm »
Gra strasznie wciąga, aż chciałoby sie znów jeszcze pograć, syndrom ''jeszcze tylko jeden wyścig''  :lol:
A tu mija kilka godzin  :angel:

Mrocz

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #10445 dnia: Listopada 24, 2010, 23:10:26 pm »
Właśnie kupiłem sobie Nissana Fairlady Z 300ZX TT z 1989 w pięknym czerwonym kolorze ;) Zarąbiście, że tak szybko w karierze można ścigać się japońskimi sportowymi klasykami :D Zamierzam trochę tych aut sobie nazbierać :P

maertin

  • Bohater wojny GOjczyźnianej
  • *****
  • Rejestracja: 04-02-2009
  • Wiadomości: 1 722
  • Reputacja: 4
  • !
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #10446 dnia: Listopada 24, 2010, 23:12:43 pm »
Normalnie banda niewiernych Tomaszów XD
Zabawnie się patrzy na wasze odmiany :D

Rozumiem mamy do czynienia z jakimiś "magicznymi 8 godzinami", po których się zaczyna wierzyć w tę grę ^^?

Jak to w końcu jest? Porażka, czy rewelacyjny produkt? Niedociągnięcia graficzna są po prostu niedociągnięciami, czy prawdziwymi porażkami?

Don't mess with the best, 'cause the best don't mess!

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #10447 dnia: Listopada 24, 2010, 23:13:47 pm »
Stworzyłem teraz pokój POLSKA. Zobaczcie czy go widzicie. Dopuściłem tylko opony Sportowe Średnie i auta w przedziale 350-420 z gotowych do wyboru oferowanych przez grę.

Btw. Grałem już raz po sieci i jest zajebiście. Zero lagów, wszystko śmiga jak powinno. Trochę długo ładuje się Poczekalnia, ale tak to git.

Devilek

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 05-07-2005
  • Wiadomości: 8 220
  • Reputacja: 73
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #10448 dnia: Listopada 24, 2010, 23:14:07 pm »
Normalnie banda niewiernych Tomaszów XD
Zabawnie się patrzy na wasze odmiany :D

Rozumiem mamy do czynienia z jakimiś "magicznymi 8 godzinami", po których się zaczyna wierzyć w tę grę ^^?

Jak to w końcu jest? Porażka, czy rewelacyjny produkt? Niedociągnięcia graficzna są po prostu niedociągnięciami, czy prawdziwymi porażkami?
Daj im czas, jutro już nikt nie będzie pamiętał o tej grze :)
Yeahh, me and hate that's an odd couple

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #10449 dnia: Listopada 24, 2010, 23:15:10 pm »
Zapomniałem dodać, że tor jaki ustawiłem to Tsukuba. Łatwiej będzie Wam znaleźć po posortowaniu. Jeśli w przeciągu 15 minut nikt się nie zjawi to zamykam pokój.

Wiadomość scalona: [time]Listopad 25, 2010, 00:16:33 am[/time]
Jak to w końcu jest? Porażka, czy rewelacyjny produkt? Niedociągnięcia graficzna są po prostu niedociągnięciami, czy prawdziwymi porażkami?

Na początku byłem zawiedziony, ale im dalej tym lepiej. Gram już bite 9 godzin bez najmniejszej przerwy i nie mam dosyć. Kurde jutro do pracy trzeba iść. :-? :-? :-?

Wiadomość scalona: Listopada 24, 2010, 23:24:49 pm
Dobra nie wbijacie to zamykam pokój. :evil: :evil: :evil:
« Ostatnia zmiana: Listopada 24, 2010, 23:24:49 pm wysłana przez BoBaN »

arturk

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 19-09-2010
  • Wiadomości: 135
  • Reputacja: 0
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #10450 dnia: Listopada 24, 2010, 23:26:31 pm »
Niedociągnięcia graficzna są po prostu niedociągnięciami, czy prawdziwymi porażkami?

moim zdaniem trafiają się porażki takie jak np. Mountain Pass.. nie chcę pisać po raz 20 tego samego, bo wyjdę na jakiegoś desperata :P. Swoje zdanie podtrzymuję.
Do samej gry mam bardzo niewiele zastrzeżeń, ale gram zbyt krótko by sensownie cokolwiek oceniać.

Fajnie, że online dobrze działa. Sprawdzać na własnej skórze nie będę.. przynajmniej narazie.. jestem za cienki (w prologu ani jednego wyścigu nie wygrałem online hehe :P)
« Ostatnia zmiana: Listopada 24, 2010, 23:31:39 pm wysłana przez arturk »

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #10451 dnia: Listopada 24, 2010, 23:47:53 pm »
Czytacie niusy? Sony obiecuje mechaniczne zniszczenia później, a Kaz leaderboardy i matchmaking  :lol:

arturk

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 19-09-2010
  • Wiadomości: 135
  • Reputacja: 0
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #10452 dnia: Listopada 25, 2010, 00:03:14 am »
"Później" u Kazza lub Sony może oznaczać dosłownie wszystko :grin:

Robiliście foty podczas deszczu w nocy?... mocarny temat, kiedy wszystko stoi na stopklatce i można się poruszać z aparatem pomiędzy zawieszonymi w powietrzu kropelkami :)
« Ostatnia zmiana: Listopada 25, 2010, 00:05:17 am wysłana przez arturk »

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #10453 dnia: Listopada 25, 2010, 00:06:14 am »
Krótko podsumuję.

Model jazdy.
Czyli to co najważniejsze. Po początkowym błędzie jakim było odpalanie gry w trybie Arcade, zostałem zmiażdżony gdy zacząłem robić Licencje (brakuje mi tylko Licencji S). Fizyka jazdy jest po prostu mistrzostwem świata. To co zrobili z hamowaniem zasługuje na wielkie brawa. W dodatku dzięki całkowicie przemodelowanemu FF, wszystko doskonale czuć na kierownicy. A już kompletnie wrył mnie model jazdy na szutrze. To co wtedy robi kierownica i jak czujemy auto to kolejny powód do peanów w stronę PD. Moje oczekiwania w tym aspekcie zostały spełnione z nawiązką. Model jazdy jest wymagający, trudny, ale jeśli już opanujemy dane auto to frajda jest nieziemska.

Grafika i dźwięk.
Bez dwóch zdań najlepiej wyglądający racer na rynku. Animacja mi osobiście ani razu nie chrupnęła. V-synch czasem się lekko posypie, ale to też rzadkość. Wiadomo, że niektóre trasy wyglądają lepiej a inne gorzej, ale te słabsze wcale nie są brzydkie...baaa nie są nawet średnie, bo nadal wyglądają bardzo ładnie. Jedyne co naprawdę wkurza to te cholerne cienie. Są dużo gorsze niż w Prologue. Wygląda to wręcz jak jakiś błąd przy programowaniu. Psuje to wiele z uroku powtórek. Mogliby dać cienie z GT5:P albo całkowicie je usunąć i tak było lepiej. Dobrze, że nie używam kamery z kokpitu, bo tam dopiero to wkurza.
Co do osławionych już aut standard. Naprawdę zanim ktoś jeszcze wypowie się o tym elemencie gry zapodając przy tym screen'a, niech najpierw sprawdzi GT5 na żywo. To nie jest pisane na wyrost i piszę całkiem poważnie, że podczas wyścigu cholernie trudno odróżnić standard od premium nawet jak jesteśmy blisko takiego auta. W jednym z Sunday Cup wyprzedzałem tą MX-5, która była tutaj kiedyś wrzucona jako przykład najgorszego auta standard i dopiero po podjechaniu z boku i spojrzeniu w jej stronę za pomocą strzałki na kierownicy, zorientowałem się po nadkolach, że to standard. Absolutnie te auta nie psują wizualnie wyścigu.
Odnośnie dźwięku, to jest on faktycznie poprawiony i czasem wyszło to na dobre a czasem na złe. Na szczęście w większości przypadków na dobre. Oczywiście auta najsłabiej brzmią gdy używamy kamery ze zderzaka, ale za to dźwięk z tego widoku nadrabia świetnie brzmiącymi skrzyniami (niczym skrzynie kłowe). Fajnie miauczą podrasowane fury, tylko warunkiem jest ustawienie odpowiednio dźwięku w opcjach i podkręcenie kina. Jeśli chodzi o dźwięk aut słyszany z zewnątrz to po prostu poezja. W dodatku takie bajery jak strzały z rur dodają oprawie dźwiękowej smaczku. PD oddało ten element genialnie. Jadę za Muscle Car zaraz na jego zderzaku i centralnie przed zakrętem przy redukcji biegów strzela mu pięknie z rur. Towarzyszący temu dźwięk i obraz skutecznie potęgują rozgrywkę.

Zniszczenia
Mam bodajże 14lvl i już teraz zostałem kilka razy zaskoczony przez model uszkodzeń. Przyszedł kumpel i odpaliliśmy Arcade Mode. Tam wybrałem mu S2000 AEM i zasiadł za kółkiem. Jakież było moje zdziwienie jak po lekkim stuknięciu wgniótł blachę w Hondzie. Wyglądało to realistycznie. Potem przywalił mocniej i zderzak lekko się odkształcił, odstając przy tym poza naturalny obrys auta. Mimo iż zwolennikiem zniszczeń nie jestem, to tutaj zostałem miło zaskoczony.

Ogół.
W tym temacie niewiele mogę napisać, ponieważ gra jest ogromna. Społeczność, specjalne eventy, Licencje, prezenty, filmiki z GT TV itp. przytłaczają. Jest tego masa. Gra na pewno będzie nas bawić przed długie miesiące. Podsumowując mimo pierwszych niezadowoleń teraz już wiem, że mam do czynienia z najlepszym racerem w jaki kiedykolwiek grałem. Jedyny poważny minus to właśnie te nieszczęsne cienie, bo cała reszta na którą narzekaliśmy (narzekałem ja szczególnie) okazała się być tylko niesłuszną obawą. Z mniejszych minusów jednak liczba tras. Troszkę ich mało jak wejdzie się w tryb Arcade. Na szczęście w trybie kariery PD sprytnie poukładało eventy i nie jeździmy co trochę na tym samych torach.

PS. Jeszcze krótko odnośnie online. Na 3 próby, dwa razy zwiesiło mi totalnie konsole. Za trzecim razem wszystko było już ok. Wchodziłem do pokoi, oglądałem trwające wyścigi jako widz, gadałem przez headset (bardzo dobra jakość rozmów), pisałem na czacie z innymi. Potem założyłem grę żeby sprawdzić jak to wygląda. Sporo ustawień, regulacji (można ustawić poziom kar, narzucić tylko jeden rodzaj opon, wybrać klasę aut dopuszczoną do wyścigu itp.) co pozwala na szczegółowe dostosowanie gry do potrzeb grupy. Nie widziałem żeby gdzieś dało wysyłać się zaproszenia. Jest natomiast podany nr. pokoju, a przy szukaniu w lobby można wybrać opcję aby znaleźć pokój po jego numerze, więc nie powinno tutaj być problemów.
« Ostatnia zmiana: Listopada 25, 2010, 00:08:00 am wysłana przez BoBaN »

punisher85

  • Pawka Morozow
  • *****
  • Rejestracja: 12-01-2008
  • Wiadomości: 1 058
  • Reputacja: 7
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #10454 dnia: Listopada 25, 2010, 00:13:44 am »
- faktycznie headtracing działa mi w trybie arcade a w GT Life nie...dziwne..totalna głupota jeśli to kolejna rzecz która się odblokowuje :P
- odpaliłem przed chwilą GT5P i Londyn - definitywnie stwierdzam,że Londyn w pełnej GT5 wygląda gorzej
- gra nie trzyma ustawień - co event muszę zmieniać kontrolę trakcji na zero, włączać realistyczne tracenie przyczepności przy deszczu
- arcy świetny FF na szutrowych trasach
- model jazdy z wyłączeniem wszystkich wspomagaczy jest bardzo wymagający (dotychczas jeździłem z ASM na 1)
- nie ma opcji wrzucania filmików na youtube
- nie ma opcji gt anywhere czyli grania w b-spec z poziomu pc

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #10455 dnia: Listopada 25, 2010, 00:22:37 am »
- odpaliłem przed chwilą GT5P i Londyn - definitywnie stwierdzam,że Londyn w pełnej GT5 wygląda gorzej

Też tak zrobiłem i największą różnicą jaką zauważyłem, było oświetlenie. Londyn z GT5 ma w innymi miejscu słońce. Nie ma tyle cienia co w Londynie z GT5:P. Co do reszty, to nie zauważyłem nic rażącego z różnic w postaci tekstur itp. Możesz dokładnie napisać co jest gorze w Londynie z GT5?

- gra nie trzyma ustawień - co event muszę zmieniać kontrolę trakcji na zero, włączać realistyczne tracenie przyczepności przy deszczu

Mowa o Arcade Mode. Mnie też to wkurzyło. :P

punisher85

  • Pawka Morozow
  • *****
  • Rejestracja: 12-01-2008
  • Wiadomości: 1 058
  • Reputacja: 7
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #10456 dnia: Listopada 25, 2010, 00:30:27 am »
nie tylko o arcade mode - ogólnie jak się zmienia tryby - arcade, wyzwania, trening czy licencje to za każdym razem trzeba na nowo zmieniać opcje ułatwiaczy jazdy jak się do nich ponownie wchodzi

Londyn ma słońce w tym samym miejscu co widać po kierunku cieni - tekstury budynków itp nie ruszyli ale właśnie jest gorzej o to co sam zauważyłeś czyli oświetlenie- mniej widoczna chropowatość asfaltu(w Prologue szczególnie odcinek gdy się robiło łuk koło pomnika byl fajny pod tym względem), nie ma efektu "przyzwyczajenia wzroku" w czasie wjazdu w ciemne miejsce z słonecznego albo na odwrót, i brak HDR przy dachach budynków na prawie całej trasie.

Ogółem jest gorzej - nie drastycznie ale gorzej :)

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #10457 dnia: Listopada 25, 2010, 00:36:00 am »
nie tylko o arcade mode - ogólnie jak się zmienia tryby - arcade, wyzwania, trening czy licencje to za każdym razem trzeba na nowo zmieniać opcje ułatwiaczy jazdy jak się do nich ponownie wchodzi

Jak to? Przecież przed Licencjami, wyścigami w A-Spec czy wyzwaniami nie ma możliwości ustawiania opon itp. Nie wyświetla mi się taka tabelka jak w Arcade Mode. Mało tego to przecież kilkukrotnie wychodziłem i wchodziłem do różnych trybów, a potem odpaliłem Wyzwanie Top Gear Lotusami i jechałem bez wspomagaczy.

KKRT

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 22-09-2006
  • Wiadomości: 5 153
  • Reputacja: 18
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #10458 dnia: Listopada 25, 2010, 00:41:13 am »
nie tylko o arcade mode - ogólnie jak się zmienia tryby - arcade, wyzwania, trening czy licencje to za każdym razem trzeba na nowo zmieniać opcje ułatwiaczy jazdy jak się do nich ponownie wchodzi
U mnie tylko w arcade mode tak jest, w GT Life trzymaja sie takie same non stop, dziwne. Damn dzis mialem tak zjebany dzien, ze nawet nie mialem okazji pograc ;\ i pewnie nie bede mial kiery przed weekendem. Ten tydzien zdecydowanie ssie palke :P

Ps. Fajnie, ze doswiadczyliscie osobiscie tego o czym pisalem wczoraj i za co mnie jechaliscie :)

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #10459 dnia: Listopada 25, 2010, 00:41:40 am »
Londyn ma słońce w tym samym miejscu co widać po kierunku cieni.

Mylisz się. Nieuważnie sprawdzałeś.

GT5:Prologue.


GT5:


Większość miejsc jest oświetlona pod innym kątem. Szczególnie ostatnie 90 stopniowe zakręty pomiędzy wysokimi budynkami.

punisher85

  • Pawka Morozow
  • *****
  • Rejestracja: 12-01-2008
  • Wiadomości: 1 058
  • Reputacja: 7
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #10460 dnia: Listopada 25, 2010, 00:45:42 am »
no są okrojone tabelki zależne od trybu ale ja za każdym razem gdy powracam potem do wcześniejszych trybów muszę na nawo zmieniać opcje.

I Boban GT5 ZDECYDOWANIE nie jest najładniejszym racerem tej generacji. Hipotetycznie jak jest 12 premiumów(nie widziałem jeszcze eventu gdzie jest ich 16), fajna pora dni i ładna trasa to wygląda GT5 kozacko ale takich momentów jest może kilka. Przez lwią część czasu mijamy standardy, mamy słaby aa, tragiczne cienie i tekstury wokół tras rodem z ps2, a do tego już nawet poszli dalej i prócz drzew 2d dodatkowo mamy chamskie bitmamy a raczej mur w kolorze lasu.

Porozglądaj się na Deep Forest, Laguna Seca, czy Trial Mountain - to wygląda tragicznie. A potem jeszcze odpal sobie ewenty dla gokartów i zobacz bodajże pierwszą trasę - żenujące. A jak jeszcze Ci mało to proponuje odpalić generator tras, wybrać środowisko Alaska, godzinę ustawić na 18.00 i wybrać "snieżnie" i przejechać się na tej trasie - wtedy to cofamy się do ery początków ps2.

F1, Dirt2, Forza3 czy nawet Shift są bardziej równe

Wiadomość scalona: [time]Listopad 25, 2010, 01:50:14 am[/time]
no faktycznie - słoneczko jest gdzie indziej ale nawet na tych youtubowych filmikach widać różnicę w hdr, teksturach asfaltu i tych przejściach ciemno/jasno o których wspominałem - zdecydowanie Londyn prezentuje się gorzej w GT5 i to nie wina słoneczka tylko okrojenia tej trasy z paru bajerów graficznych
« Ostatnia zmiana: Listopada 25, 2010, 00:50:45 am wysłana przez punisher85 »

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #10461 dnia: Listopada 25, 2010, 01:01:51 am »
Jestem innego zdanie. Zarówno jeśli chodzi o najładniejszą grę wyścigową jak i o trasę w Londynie.

Jeśli twierdzisz, że F1, Dirt 2, Forza3 przez to, że są bardziej równe to są grami ładniejszymi, to cóż. Każdy ma swoje zdanie, ja mam inne. Dirta 2 posiadam, Shifta posiadałem, w Forze3 grałem i żadna z tych gier nie może nawet podskoczyć GT5 w kwestii oprawy. Dirt 2 i Shift odpada z miejsca przez 30 klatek (pomijam wykonanie aut i odwzorowanie torów, bo tutaj też KO ze strony GT5). No ale skoro Ty wolisz 30 klatek i za to jakieś dodatkowe krzaczki i pierdoły za trasą, to już Twoja sprawa. Ja mam inne priorytety jeśli chodzi o gry wyścigowe, a tym bardziej symulatory.
« Ostatnia zmiana: Listopada 25, 2010, 01:04:33 am wysłana przez BoBaN »

ciujo82

  • Przodownik pracy
  • *****
  • Rejestracja: 19-10-2008
  • Wiadomości: 544
  • Reputacja: 0
  • Nathan
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #10462 dnia: Listopada 25, 2010, 01:05:18 am »
tez uwazam ze GT5 to najladniejsz racer i bardzo wciagajacy.

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #10463 dnia: Listopada 25, 2010, 01:06:37 am »
tez uwazam ze GT5 to najladniejsz racer i bardzo wciagajacy.

Właśnie się zastanawiam jak jutro w pracy wysiedzę. Na szczęście rano jadę po Signature Edition więc będę się jarał jej zawartością przez te 8 godzin. :P

punisher85

  • Pawka Morozow
  • *****
  • Rejestracja: 12-01-2008
  • Wiadomości: 1 058
  • Reputacja: 7
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #10464 dnia: Listopada 25, 2010, 01:06:59 am »
priorytetem jest model jazdy w grach wyścigowych i tutaj GT5 jest na konsolach królem.

Ale jeśli chodzi o oprawę AV to na serio prócz aut premium GT5 wygląda przeciętnie a miejscami fatalnie na tle konkurencji. Beznadziejne cienie, auta standard, fatalne tekstury z widocznymi łączeniami, słaby aa, bitmapy i drzewa 4d wokół toru... tego jest za dużo by orzec że GT5 jest najładniejszy a uchybienia silnika marginalne. Z tego co widzę po jednym dniu grania to Prologue > GT5 jeśli chodzi o grafę pod naprawdę wieloma względami

ciujo82

  • Przodownik pracy
  • *****
  • Rejestracja: 19-10-2008
  • Wiadomości: 544
  • Reputacja: 0
  • Nathan
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #10465 dnia: Listopada 25, 2010, 01:12:37 am »
odpal sobie nfs a pozniej GT5 i zobacz jakie sa roznice

pawel_k

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #10466 dnia: Listopada 25, 2010, 01:30:28 am »
te drzewa w Trial Mountain mogli przynajmniej chociaż trochę zamaskować bo faktycznie wygląda to śmiesznie ;)

odpaliłem online i na razie wielki zawód - lagi są przeogromne, jeden wielki pokaz slajdów. do tego trafiłem na tragicznych ludzi - w wyścigu w Londynie na jedno okrążenie swoim civikiem objeżdżałem cieniasów którzy brali auta pokroju C4 WRC czy Zonda R i ledwo potrafili je opanować ;) do tego ciągłe polowanie na przeciwnika i spychania na bandy - dla mnie granie online z nieznajomymi jest skreślone, zostaje mi tylko pojeździć z Wami ;)

KKRT

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 22-09-2006
  • Wiadomości: 5 153
  • Reputacja: 18
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #10467 dnia: Listopada 25, 2010, 01:52:43 am »
mamy słaby aa,
Gdzie jest wiekszy? :>

bitmamy a raczej mur w kolorze lasu.
W kazdej grze to masz, poza Dirtem bodajrze, ale za malo gralem by byc pewnym, tam za to jest przejscie ze sprite'ow na modele 3D, ktore powoduje mocny pop-up, cos kosztem czegos.

no faktycznie - słoneczko jest gdzie indziej ale nawet na tych youtubowych filmikach widać różnicę w hdr, teksturach asfaltu i tych przejściach ciemno/jasno o których wspominałem - zdecydowanie Londyn prezentuje się gorzej w GT5 i to nie wina słoneczka tylko okrojenia tej trasy z paru bajerów graficznych
Nic nie okroili ... Po prostu masz inna pore dnia, masz inne niebo i chmury wiec inny haze oraz intesywnosc slonca, inne ulozenie cienii powoduje, ze masz mniejszy kontrast - geometria, tekstury, kibice itd wszystko jest identyczne. HDR ma ta sama implementacje, co najlepiej widac na High Speed Ring, ktory sie nie zmienil praktycznie, po prostu w Londynie jest mniej intensywne niz wczesniej i tyle.
Jesli Ci sie to nie podoba to trudno, ale to tylko kwestia gustu, a nie technikaliow.

arturk

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 19-09-2010
  • Wiadomości: 135
  • Reputacja: 0
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #10468 dnia: Listopada 25, 2010, 02:21:39 am »
Londyn moim zdaniem jest ok... Dobrze zrobili oświetlając pierwszą prostą. W prologu cienie były głębsze przez co i HDR był lepiej widoczny. W GT5 z kolei podbili paletę barw.. lepiej czy gorzej kwestia gustu. Na pewno ciut mniej realistycznie.

ok.. "ścianę" drzew stosuje się bardzo często w grach, ale nigdy nie jest ona wywalona na pierwszy plan tak jak to się zdarza na gorszych trasach w GT5. Trail Mountain oraz Laguna Seca wyglądają niestety żałośnie. Jadąc Trail Mountain czuję się jakbym grał w grę z przed 5 lat. Unikam tej trasy jak ognia bo po prostu nie mogę zdzierżyć jej wyglądu.
Z drugiej strony jest kilka tras wyglądających naprawdę fajnie.

Jeśli o mnie chodzi wolał bym 720p i 30 fps z ładniejszą grafiką.. ale ja jestem pecetowcem więc mam inne spojrzenie na tego typu sprawy :P.

Ja tylko proszę ładnie Kazza o patch poprawiający cienie wewnątrz aut na wszystkich trasach oprócz Tuskuby gdzie wyglądają prawie idealnie ;)
« Ostatnia zmiana: Listopada 25, 2010, 02:31:38 am wysłana przez arturk »

Tango

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #10469 dnia: Listopada 25, 2010, 02:30:30 am »
Powiedzcie mi czy to ja nie moge znalezc, czy sie nie da upgradowac hamulcow?  :o :o :o

arturk

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 19-09-2010
  • Wiadomości: 135
  • Reputacja: 0
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #10470 dnia: Listopada 25, 2010, 02:33:37 am »
nie, nie da się zmieniać hamulców.

nakimushi

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #10471 dnia: Listopada 25, 2010, 02:35:54 am »
hehe - dzisiaj kupilem gre /
duzo czytalm opini wiec wiedzialem czego sie spodziewac
wiekszosc ludzi ma racje
grafika jest strasznie nierowna
od bardzo slabej po bardzo dobra

cienie wogole mi nie przeszkadzaja za to oswietlenie jest jakby gorsze  :-?
inna duza wada jak dla mnie to dzwiek - jest naprawde slaby

jak uderzamy o inny samochod to dzwiek jest taki jakby ktos uderzal w kubel od smietnika ! az sie przestraszylem ze mi subwoofer siadl

gra sie ok ale poczatek jest dosyc dretwy
ta gra ma juz swoje lata i to czuc
nic sie nie zmienilo od czasow ps2/
niektore trasy znam nawet z psp  :-?
gra raczej dla maniakow z kolkami ;)

arturk

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 19-09-2010
  • Wiadomości: 135
  • Reputacja: 0
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #10472 dnia: Listopada 25, 2010, 02:39:33 am »
Mi pomogła zmiana w ustawieniach dźwięku (sa tam 3 opcje). Z tego co zauważyłem zmienia się zakres dynamiki, dźwięk nie jest tak sprasowany i zdecydowanie mniej męczący.

Tango

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #10473 dnia: Listopada 25, 2010, 02:48:37 am »
nie, nie da się zmieniać hamulców.


To mnie pocieszyles  :cry: Jeszcze moja Honda stracila 7koni  :cry:

Unlimited

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #10474 dnia: Listopada 25, 2010, 07:44:55 am »
nie, nie da się zmieniać hamulców.


To mnie pocieszyles  :cry: Jeszcze moja Honda stracila 7koni  :cry:

Ja myślę że tym sposobem, Kaz chciał ukrócić tuningowanie każdej fury do potwora, a tak trzeba do tego podejść z głową, wiadomo że każde auto ma inne hamulce i inaczej one hamują. Jak dla mnie to plus. ;)

Odnośnie oprawy, to tak jak mówiłem są dwie trasy które wyglądają tak se(Deep Forest Raceway, Trial Mountain Circuit), reszta jest jak dla mnie bardzo dobra, a parę ociera się o fotorealizm. W kwestii samochodów również, Premium Cars odstawiają konkurencję hen, hen daleko, standardy wyglądają różnie, jedne lepiej(Honda Accord ma nawet świetnie odwzorowane wnętrze, może nie jest to poziom Premiumów, ale tu się mocno zaskoczyłem), inne gorzej, natomiast podczas gameplayu ciężko odróżnić je od Premiumów, a to zasługa ich geometrii która jest świetnie odwzorowana, jak i shaderów + genialne oświetlenie.

EDIT: Warto odnotować fakt, że tam gdzie przy danej trasie piszę że są zmienne warunki pogodowe, to mamy zmienne warunki, a nie tylko sztywny podział deszcz/słońce. Tak jest np. na Monzie, właśnie przejechałem się tam Nissanem. Podoba mi się to że pogoda płynnie przechodzi, wraz z stanami pośrednimi aury. Dalej, również na plus warto odnotować fakt że nawierzchnia toru także płynnie przechodzi od stanu gdzie jest sucho do stanu gdzie jest mokro, i spod kół wylatują Nam strumienie wody, także przy początku psucia się pogody, przy lekkim deszczu nawierzchnia nie staję się momentalnie mokra, a jedynie stopniowo się "nawadnia". Dobrze pokazuję też to model jazdy, dłuższa droga hamowania, uślizgi itd. Do perfekcji brakuję tylko jeszcze wysychania optymalnej linii jazdy, ale i tak jest bardzo dobrze i zaskoczyłem się tu na plus. Na plus także odnotowuję klimatyczny widok z kokpitu, wszelkie kontrolki które się wł/wył. podświetlany kokpit, światła długie/krótkie, pracujące wycieraczki. :)
« Ostatnia zmiana: Listopada 25, 2010, 08:17:40 am wysłana przez Unlimited »

KKRT

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 22-09-2006
  • Wiadomości: 5 153
  • Reputacja: 18
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #10475 dnia: Listopada 25, 2010, 08:14:42 am »
Czytalem, ze niby mozna upgrade'owac hamulce, ale nie we wszystkich samochodach, ktos wie czy to prawda?

nic sie nie zmienilo od czasow ps2/
niektore trasy znam nawet z psp  Confused
Come on, to symulator, co mialo sie zmienic wedlug Ciebie? Co do starych tras to popatrz jaki jest lament na forach jak nie ma jakiej trasy ze starych GT, ludzie je lubia po prostu.
Ogolnie to kup sobie DFGT, no chyba, ze srednio lubisz gry wyscigowe, a gre kupiles dla grafiki glownie ;p
« Ostatnia zmiana: Listopada 25, 2010, 09:04:43 am wysłana przez KKRT »

punisher85

  • Pawka Morozow
  • *****
  • Rejestracja: 12-01-2008
  • Wiadomości: 1 058
  • Reputacja: 7
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #10476 dnia: Listopada 25, 2010, 08:38:04 am »
model jazdy i fizyka to mały geniusz na konsolach - cieszę się z kierownicy jak nigdy, fun z jazdy w tej grze to prawdziwe 10/10.

graficznie jedynie zmienna pogoda/noc i modele premium wyglądają rewelacyjnie. Cała reszta z trasami na czele to przedział od porażki do przeciętności i ja za grafę dałbym tej grze naciągane 8/10

Wczoraj był event w Madrycie z Kazem - prócz uprzejmości i celebrytów nie zabrakło informacji,że wydanie GT5 to nie finał, a początek nowej ery i tytuł będzie regularnie updatowany w nową zawartość i bajery. W sumie nie dziwię się temu patrząc na to ile płatnych filmików po 10zł jest już w GTtv, pewnie dlc z premiumami i trasami to kwestia czasu. Mam nadzieję,że w miarę szybko uporają się z gtanywhere i wrzucaniem filmków na youtube bo te funkcje miały być dostępne od początku

Tango

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #10477 dnia: Listopada 25, 2010, 08:41:46 am »
nie, nie da się zmieniać hamulców.


To mnie pocieszyles  :cry: Jeszcze moja Honda stracila 7koni  :cry:

Ja myślę że tym sposobem, Kaz chciał ukrócić tuningowanie każdej fury do potwora, a tak trzeba do tego podejść z głową, wiadomo że każde auto ma inne hamulce i inaczej one hamują. Jak dla mnie to plus. ;)

Odnośnie oprawy, to tak jak mówiłem są dwie trasy które wyglądają tak se(Deep Forest Raceway, Trial Mountain Circuit), reszta jest jak dla mnie bardzo dobra, a parę ociera się o fotorealizm. W kwestii samochodów również, Premium Cars odstawiają konkurencję hen, hen daleko, standardy wyglądają różnie, jedne lepiej(Honda Accord ma nawet świetnie odwzorowane wnętrze, może nie jest to poziom Premiumów, ale tu się mocno zaskoczyłem), inne gorzej, natomiast podczas gameplayu ciężko odróżnić je od Premiumów, a to zasługa ich geometrii która jest świetnie odwzorowana, jak i shaderów + genialne oświetlenie.

EDIT: Warto odnotować fakt, że tam gdzie przy danej trasie piszę że są zmienne warunki pogodowe, to mamy zmienne warunki, a nie tylko sztywny podział deszcz/słońce. Tak jest np. na Monzie, właśnie przejechałem się tam Nissanem. Podoba mi się to że pogoda płynnie przechodzi, wraz z stanami pośrednimi aury. Dalej, również na plus warto odnotować fakt że nawierzchnia toru także płynnie przechodzi od stanu gdzie jest sucho do stanu gdzie jest mokro, i spod kół wylatują Nam strumienie wody, także przy początku psucia się pogody, przy lekkim deszczu nawierzchnia nie staję się momentalnie mokra, a jedynie stopniowo się "nawadnia". Dobrze pokazuję też to model jazdy, dłuższa droga hamowania, uślizgi itd. Do perfekcji brakuję tylko jeszcze wysychania optymalnej linii jazdy, ale i tak jest bardzo dobrze i zaskoczyłem się tu na plus. Na plus także odnotowuję klimatyczny widok z kokpitu, wszelkie kontrolki które się wł/wył. podświetlany kokpit, światła długie/krótkie, pracujące wycieraczki. :)

Bez obrazy, ale moim zdaniem to glupie tlumacznie. Mogl odrazu wyciac doladowania i reszte bo nie chcial zeby mozna bylo zrobic potwora. Co nie moge sobie do subaru wlozyc hamulcow ceramicznych no blagam... Narazie 13 level i Ferrari Italia w garazu  8)
« Ostatnia zmiana: Listopada 25, 2010, 08:44:55 am wysłana przez Tango »

punisher85

  • Pawka Morozow
  • *****
  • Rejestracja: 12-01-2008
  • Wiadomości: 1 058
  • Reputacja: 7
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #10478 dnia: Listopada 25, 2010, 08:52:18 am »
http://ps3.nowgamer.com/news/4724/sony-more-damage-features-coming-to-gt5

bez jaj panowie, wyszło na to,że nie wyrobili się na premierę i lepsze zniszczenia dojdą w patchu :D W sumie to tak jakby rozwinięcie tego newsa który dałem dwa posty wyżej że GT5 będzie stale updatowane. Najwidoczniej dostaliśmy produkt bo już głupio było dalej grę przekładać, a w patchach będziemy dostawać resztę :P

KKRT

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 22-09-2006
  • Wiadomości: 5 153
  • Reputacja: 18
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #10479 dnia: Listopada 25, 2010, 09:06:47 am »
Cała reszta z trasami na czele to przedział od porażki do przeciętności i ja za grafę dałbym tej grze naciągane 8/10
Nie chce mi sie klocic, ale jakiej grze wyscigowej dalbys 9/10? I co Ci sie nie podoba w tych lepszych trasach jak Tsukuba, Toscana, Londyn, Tokyo itd? Czego sie tak naprawde spodziewales? :>
« Ostatnia zmiana: Listopada 25, 2010, 09:58:34 am wysłana przez KKRT »