Wracając na moment do X1 - naprawdę sądzicie, że Adrian Newey firmowałby swoim nazwiskiem wynalazek, który nie ma solidnego podparcia w technologii? Patent, który pozwala utrzymywać takie prędkości w zakrętach, pochodzi z lat 70., sprawdzał się na torze i został zakazany przez swoją skuteczność. Jeśli chodzi o kwestię prowadzenia takiego monstrum, to przeciążenia boczne w X1 dochodzą do 8,75G. Na youtube można zobaczyć testy pilotów w wirówkach, którzy przez kilkadziesiąt sekund poddawani są przeciążeniom w granicach 7-9G. Sądzę, że jest na świecie kilkudziesięciu kierowców zdolnych wytrzymać takie siły w zakrętach - oczywiście nie na dystansie typowego wyścigu F1, ale jednak...
Przy okazji dementuję, że F1 nie jest w stanie jeździć po Nordschleife. Trzy lata temu Nick Heidfeld przejechał okrążenie w bolidzie BMW-Sauber. Bolid nie złamał się.