No właśnie Paweł miałem pisać, że chyba u Ciebie coś nie tak, bo przed chwilą skończyłem grać z ekipą GTPL i było bezproblemowo. Nowe auta są świetne, ale szkoda, że tak mało ich jest. Idealne do ścigania się online. SPA z miejsca wskakuje u mnie na szczyt top listy torów do ścigania się. Miejscówka jest idealna do walki. Jest kilka kluczowych zakrętów, które mogą zadecydować o wygranej, momentami jest szeroko co pozwala na ciekawą walkę podczas blokowania, no i sam układ toru jest mega grywalny.
Kartingowe dodatki to raczej ciekawostka. Tor śliczny, ale po 30 okrążeniach chciałem oczopląsu dostać od tych kolorków. Poprawiono samą fizykę kartów. Nie ma już tego dziwnego wpadania w poślizgi. Uściślając, zdarza się to tylko w naprawdę ekstremalnych sytuacjach, ale już nie tak nagminnie jak poprzednio.
Teraz zauważyłem jak mocno wraz ze Spec II, poprawili fizykę przy kontakcie z tarkami. Podczas pokonywania zakrętów tarki znacznie bardziej potrafią pokarać gracza jeśli zbyt szybko na nie najedzie. A już samo hamowanie na tarce to hardcore. Trzeba naprawdę uważać gdzie i kiedy się hamuje.
Wydaje mi się, że fizyka opon jest nieco zmieniona (szczególnie opony z mniejszą przyczepnością). Jechaliśmy Cobrami na sportowych twardych i auto było okrutnie trudne do utrzymania na torze (bonus dla dziezaka...wygrałem ten wyścig hłe hłe).
Ogólnie GT, to GT, a więc nadal tytuł niewiarygodnie grywalny i dający radość z jazdy każdym autem, na każdym torze. W pokoju był zawodnik znany ze sceny konsolowego sim racingu, który scalakował Forzę 3, ale może nie będę przytaczał jego zdania na temat porównania obu gier (obie ograł na porządnych kierownicach), bo się znowu dym zacznie. Niech samo za siebie mówi to, że od premiery GT5 nie ma dnia w tygodniu (a najczęściej to dzień w dzień), żeby nie śmigał online w grze od PD. Swoją drogą wspominał coś o jakimś filmiku porównawczym GT5 do rzeczywistości, gdzie kierowca wyścigowy odnosi się do modelu jazdy, testując grę na Nurbie. Wie ktoś o czym mowa? Ponoć, że koleś ocenił grę jako bardzo realistyczną, ale doczepił się do tego, że tarki na Nurbie zbyt dużo wybaczają w GT5. W rzeczywistości najazd na taką tarkę, to prawie pewny wypadek. Dodatkowe info jest taki, że na tym samym filmiku przeprowadzał pokaz jak prawidłowo pokonywać każdy zakręt na Nurbie. Tak zrozumiałem z rozmów w lobby.
Podsumowując DLC stwierdzam, że seria GT idzie w bardzo dobrym kierunku. Co prawda bardzo powoli tam zmierza, ale skutecznie. Liczę na kolejne DLC z torami z poprzednich części Gran Turismo. Mam nadzieję, że kiedyś GT przekształci się w platformę wyścigową. Już teraz content gry jest ogromny i żaden tytuł wyścigowy z konsol nie może równać się do rozbudowania GT5. IMO PD powinno z kopyta ruszyć w kierunku pure sim racingu i nie oglądać się na płaczków, którym za trudno się jeździ w GT5. Życzyłbym sobie aby w końcu pojawiły się takie bajery jak okrążenia formujące, kwalifikacje z prawdziwego zdarzenia, całe zawody poszczególnych serii, auta bezpieczeństwa itp. Tak widzę przyszłość tej serii i mam ogromną nadzieję, że Kaz nie ulegnie presji i nie pójdzie w kierunku, w którym podążają teraz wszystkie gry wyścigowe na konsolach, bo jak coś jest do wszystkiego, to jest do niczego (takie zdanie według mnie mają też inni fani, którzy oczekują od gry czystego sim'a).