Wiele osób nie ma świadomosci że wiele kontynuacji gier jest robionych przez zupełnie różne zespoły developerskie, po prostu producent/wydawca (który ma prawa do marki) zleca robotę jakiemus zespołowi który niekoniecznie musiałbyć autorem poprzedniej częsci. Czasami zmiana developera wychodzi to na dobre dla danej serii (Alien vs Predator 1 i 2 na pc), czasami na gorsze (KOTOR 1 i 2).
Co do serii Call of Duty to historia jest troszkę zamotana, seria ta była podzielona na dwie osobne linie gier, jedna dla PC/ nextgenów druga dla starszych konsol (seria dla PC/nextgenów to ta numerowana .. 2, 3), było to podyktowane prawdopodobnie ograniczeniami pamięciowymi i wydajnosciowymi starych konsol i gry dla nich musiałybyc projektowane od nowa .
Więc jesli ktos mysli ze drugi wydany Cod na ps2 to to samo co drugi na pc to jest w błędzie bo to zupełnie inna gra.
Serią Cod zajmowały się zespoły Treyarch i Infinity Ward, dokładniej wyglądało to tak:
TREYARCH:
-Call of Duty: United Offensive(2004) - Playstation 2
-Call of Duty 2: Big Red One (2005) - Playstation 2
-Call of Duty 3 (2006) - XBOX360 & PS3
INFINITY WARD:
* Call of Duty - (2003) PC
* Call of Duty 2 - (2005) PC & XBOX 360
* Call of Duty 4: Modern Warfare - zapowiedziany na nextgeny , byc moze na PC
tutaj mozecie zobaczyc nad jakimi innymi grami pracowały te zespoły:
http://en.wikipedia.org/wiki/Treyarchhttp://en.wikipedia.org/wiki/Infinity_WardInfinity Ward oprócz serii CoD pracowało też nad serią Medal of Honor . Po prostu powstało z rozpadu teamu 2015, który stworzył wcześniej serię gier Medal of Honor. 22 z 25 osób tworzących 2015 odeszło i założyło "Infinity Ward"