Autor Wątek: Starcraft 2  (Przeczytany 79816 razy)

0 użytkowników i 10 Gości przegląda ten wątek.

Moldar

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 29-12-2005
  • Wiadomości: 8 000
  • Reputacja: 132
Odp: Starcraft 2
« Odpowiedź #120 dnia: Marca 17, 2010, 17:00:22 pm »
Yeah, oglądałem te filmiki z SC1, wygląda ciekawie jako gra retro, 12 lat temu musiało to być super :) Niestety to co zobaczyłem to dalej clickfest i moim zdaniem przy konkurencji wypada kiepsko. Wielkie bloby, brak akcji w eraly game (początek gry polega na zbieraniu zasobów) podczas gdy w CoH jest akcja już od pierwszych sekund, microwanie w SC2 to jedynie chodzenie jednostkami, ewentualnie foucs fire. W CoH liczy się ukształtowanie terenu, szukanie coveru, w przypadku pojazdów sposób w jaki się poruszamy ma znaczenie, przedni i tylny pancerz ma znaczenie (i boczny), w CoHu można wygrać na wiele sposobów, wcale nie trzeba klikać jak koreańczyk, można być od przeciwnika lepszym taktykiem, kombinować zasadzki, ekonomia też jest lepsza, może się powinąć komuś noga w early game i straci się zasoby, a i tak skillem można wygrać praktycznie bez zasobów - jest to trudne ale da się. Natomiast w SC to wszystko wygląda jak clickfest i techrace, pewnie dlatego taka mania wśród koreańców na to ;)

Haha - widać, że o Starcrafcie nie masz pojęcia.
Nie wiem ile osób gra w CoH, ale na battle.net grają regularnie setki tysięcy osób - 12 lat po premierze.
Od lat prowadzone są rozgrywki o setki tysięcy dolarów na WCG, profesjonalne ligi, itd - trochę dużo jak na clickfest i techrace, nieprawdaż?  ;)

Najlepsi gracze mają APM powyżej 200, co do EG to nie polega ona tylko na zbieraniu zasobów. Rushujący Zerg może zakończyć grę w 5 minut, co zdarza się nawet na poziomie zawodów o sporą kasę.

BTW.
Żeby nie było - CoH to świetna gra. Ale nie rób ze Starcrafta gry ubogiej taktycznie - bo zwyczajnie tak nie jest...
Pamiętaj też, że pierwszy Starcraft ma swoje lata na karku - życzę CoH by ludzie grali w tą grę chociaż połowę czasu jaki grają w Starcrafta.



Ja tylko to APM przytoczę, pamiętam jak oglądałem kiedyś replaye i jak grę zaczynali ( czyli te pierwsze kilka minut nudy ) klikali gdzie popadnie aby APM był większy  :lol:  Sam niegdyś w W3 osiągłem apm max 130-150, ale to nic nie znaczy, bo liczy się skill a nie szybkie klikanie ( niektórzy nerwowo ruch nacisną z dwa trzy razy :lol: ), bo to ze ktoś ma 200, nie znaczy że wygra z tym co ma 110, a lepiej kombinuje  8)

A co do popularności to fakt fakten, w leciwego już SC na serwerach jest ciągle gdzieś koło 50-60 tys ludzi, w W3 jakoś koło 80 tys. Blizz ma pojęcie i swoje rzeszy fanów, cieżko ich pobić :]
« Ostatnia zmiana: Marca 17, 2010, 17:04:08 pm wysłana przez Moldar »

kingwins

  • Pionier
  • *
  • Rejestracja: 16-03-2010
  • Wiadomości: 8
  • Reputacja: 0
Odp: Starcraft 2
« Odpowiedź #121 dnia: Marca 17, 2010, 17:11:55 pm »


Ja tylko to APM przytoczę, pamiętam jak oglądałem kiedyś replaye i jak grę zaczynali ( czyli te pierwsze kilka minut nudy ) klikali gdzie popadnie aby APM był większy  :lol:  Sam niegdyś w W3 osiągłem apm max 130-150, ale to nic nie znaczy, bo liczy się skill a nie szybkie klikanie ( niektórzy nerwowo ruch nacisną z dwa trzy razy :lol: ), bo to ze ktoś ma 200, nie znaczy że wygra z tym co ma 110, a lepiej kombinuje  8)

A co do popularności to fakt fakten, w leciwego już SC na serwerach jest ciągle gdzieś koło 50-60 tys ludzi, w W3 jakoś koło 80 tys. Blizz ma pojęcie i swoje rzeszy fanów, cieżko ich pobić :]

Dokładnie, z tym APM to samo w CoHu, czasem widziałem broadcasty na x-fire to kolesie klikają jak nienormalni w czasie kiedy wcale nie trzeba, no i jakie tam 110 xD ja mam 25-30 a w szczycie to 40 i wygrałem ze wszystkimi mistrzami w CoHu :) takimi co mieli te 100-200? Czasem, ale to czasem miałem wrażenie że jak klikałem tak głupio żeby nabijać APM to w niektórych sytuacjach moje jednostki wygrywały częśćiej (tak jakby gra liczyła kto ma lepsze micro ;) ) ale później się przekonałem że to tylko złudzenie, liczy się taktyka i to jakie rozkazy wydasz jednostce a nie ile razy ;)

Moldar

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 29-12-2005
  • Wiadomości: 8 000
  • Reputacja: 132
Odp: Starcraft 2
« Odpowiedź #122 dnia: Marca 17, 2010, 17:42:10 pm »
akurat tu jest troche inna rozgrywka, SC i W3 to dosyć szybkie gry i praktycznie chcąc nie chcąc apm 70-90 masz prawie zawsze  :P

s00s

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 04-11-2007
  • Wiadomości: 10 368
  • Reputacja: 155
Odp: Starcraft 2
« Odpowiedź #123 dnia: Marca 17, 2010, 18:20:15 pm »
za apm to jest tak, że jak zaczynasz szybciej grać to apm samo idzie w górę. ja jak startowałem w sc to miałem ~40. teraz w długiej grze mam ok. 120~130. nie klikam gdzie popadnie, po prostu gram szybciej niż kiedyś. macro + micro + map control i 100 apm pada jak nic. oczywiście są roboty jak midas (400 apm), ale po drugiej stronie są gracze jak grrrr (w najlepszych czasach nie miał więcej niż 180) czy polski macia i jego słynne 100-120 apm versus blackmana >300 na finałach wcg w 2003 roku :D

jeżeli idzie o klikanie na początku "jak szalony" to niektórzy twierdzą, że chodzi o rozgrzanie palców, tak żeby w razie rusha móc wszystko ogarnąć należycie ;)

s00s

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 04-11-2007
  • Wiadomości: 10 368
  • Reputacja: 155
Odp: Starcraft 2
« Odpowiedź #124 dnia: Marca 22, 2010, 18:10:49 pm »
czy ktoś dysponuje linkiem z opiniami jak chodzi beta na różnych konfiguracjach? szykuje się do kupna kompa pod tą gierkę i nie chce przepłacić :)


edit:
właśnie zamknąłem zakładkę ze sklepem proline. chciałem sobie złożyć kompa, ale na kartach graficznych się poddałem. nic mi nie mówią te cyferki/oznaczenia:/
POOOOOOMOCY!!!
« Ostatnia zmiana: Marca 22, 2010, 18:17:42 pm wysłana przez s00s »

aphelion

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 24-09-2006
  • Wiadomości: 4 977
  • Reputacja: 25
  • PSN ID: aph
Odp: Starcraft 2
« Odpowiedź #125 dnia: Marca 22, 2010, 19:37:56 pm »
Chcesz cały komputer czy tylko kartę graficzną?

Wiadomość scalona: Marca 22, 2010, 19:55:20 pm
Jeżeli zerknie się na min wymagania to widać, że gra zadziała na stosunkowo starym sprzęcie:

PC Minimum Requirements:
 Windows XP SP3/Vista SP1/Windows 7
 2.2 Ghz Pentium IV or equivalent AMD Athlon processor
 1 GB system RAM/1.5 GB for Vista and Windows 7
 128 MB NVidia GeForce 6600 GT/ATI Radeon 9800 PRO video card
 1024x768 minimum display resolution
 4 GB free hard space (Beta)

« Ostatnia zmiana: Marca 22, 2010, 19:55:20 pm wysłana przez aphelion »
Thou know'st 'tis common: all that lives must die, Passing through nature to eternity.

s00s

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 04-11-2007
  • Wiadomości: 10 368
  • Reputacja: 155
Odp: Starcraft 2
« Odpowiedź #126 dnia: Marca 22, 2010, 21:26:25 pm »
chce całego kompa.
chyba już znalazłem:
http://www.allegro.pl/item956278697_sony_vaio_eb1_i3_330_4gb_500g_hd5650_1gb_windows7.html

powinno pieścić :D

Krzysiu

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 13-06-2008
  • Wiadomości: 14 544
  • Reputacja: 174
  • Stać! Policja!
Odp: Starcraft 2
« Odpowiedź #127 dnia: Marca 22, 2010, 21:29:09 pm »
« Ostatnia zmiana: Marca 22, 2010, 21:30:47 pm wysłana przez tytacz »

aphelion

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 24-09-2006
  • Wiadomości: 4 977
  • Reputacja: 25
  • PSN ID: aph
Odp: Starcraft 2
« Odpowiedź #128 dnia: Marca 24, 2010, 23:29:28 pm »
chce całego kompa.
chyba już znalazłem:
http://www.allegro.pl/item956278697_sony_vaio_eb1_i3_330_4gb_500g_hd5650_1gb_windows7.html

powinno pieścić :D
A to musi być lapek czy też może być typowy blaszak? Cenowo ma się zamknąć w 3k?
Thou know'st 'tis common: all that lives must die, Passing through nature to eternity.

s00s

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 04-11-2007
  • Wiadomości: 10 368
  • Reputacja: 155
Odp: Starcraft 2
« Odpowiedź #129 dnia: Marca 25, 2010, 05:08:23 am »
laptop jest wskazany, dużo podróżuje i po prostu będzie bardziej praktyczny. cenowo to chce jak najtaniej:P

na razie jeszcze trwa beta, jak wyjdzie pełna wersja to zobaczę jakie będą ceny i może wtedy się na coś zdecyduję.

adriano

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 06-07-2007
  • Wiadomości: 6 441
  • Reputacja: 4
Odp: Starcraft 2
« Odpowiedź #130 dnia: Marca 25, 2010, 08:29:04 am »
Starcraft 2 nie będzie miał monstrualnych wymagań - najważniejszy będzie RAM, dużo RAMu.
Trudniej w tej chwili przewidzieć jakie wymagania będzie miała kolejna gra - Diablo 3...

adriano

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 06-07-2007
  • Wiadomości: 6 441
  • Reputacja: 4
Odp: Starcraft 2
« Odpowiedź #131 dnia: Kwietnia 02, 2010, 10:01:45 am »
Dostałem zaproszenie do Bety  :dance:

Niestety, nie ma jeszcze klienta na OSX, więc muszę czekać(ma być w kwietniu) :cry:

s00s

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 04-11-2007
  • Wiadomości: 10 368
  • Reputacja: 155
Odp: Starcraft 2
« Odpowiedź #132 dnia: Kwietnia 02, 2010, 18:25:24 pm »
na terran.pl pojawił się dział z replayami z SC2.

@a-n
długo czekałeś na klucz?

adriano

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 06-07-2007
  • Wiadomości: 6 441
  • Reputacja: 4
Odp: Starcraft 2
« Odpowiedź #133 dnia: Kwietnia 03, 2010, 08:24:38 am »
@a-n
długo czekałeś na klucz?
Dosłownie 2 tygodnie temu wysłałem specyfikację swojego komputera - możliwe, że posiadacze MAC mają łatwiejszy dostęp do bety ;)

aphelion

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 24-09-2006
  • Wiadomości: 4 977
  • Reputacja: 25
  • PSN ID: aph
Odp: Starcraft 2
« Odpowiedź #134 dnia: Kwietnia 03, 2010, 18:50:35 pm »



Jeden z lepszy pojedynków jakie widziałem, na prawdę warto.
Thou know'st 'tis common: all that lives must die, Passing through nature to eternity.

Ohtar

  • Gość
Odp: Starcraft 2
« Odpowiedź #135 dnia: Kwietnia 03, 2010, 19:37:07 pm »
Rzeczywiście świetnie się ogląda.

adriano

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 06-07-2007
  • Wiadomości: 6 441
  • Reputacja: 4
Odp: Starcraft 2
« Odpowiedź #136 dnia: Kwietnia 03, 2010, 21:39:18 pm »
Dobra gra protosa - pięknie ogarnął temat mimo iż zerg miał przewagę na początku w rozwoju.
Nie mogę się już doczekać, aż sam zacznę coś ćwiczyć...

KKRT

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 22-09-2006
  • Wiadomości: 5 153
  • Reputacja: 18
Odp: Starcraft 2
« Odpowiedź #137 dnia: Kwietnia 04, 2010, 02:26:22 am »
Wypas pojedynek aph. Wlasnie to jest fajne w starcraft'cie, ze fajnie sie oglada, ale gra jest strasznie prosta i nudzi po jakims czasie. Szkoda, ze w Total Annihilation nie robi sie takich komentarzy meczy ;], tam tez fajne jazdy odchodza.

Inne fajne meczyki od wedlug mnie fajnieszego komentatora [ogolnie to kumple sa z HD ;]



« Ostatnia zmiana: Kwietnia 04, 2010, 12:20:51 pm wysłana przez KKRT »

aphelion

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 24-09-2006
  • Wiadomości: 4 977
  • Reputacja: 25
  • PSN ID: aph
Odp: Starcraft 2
« Odpowiedź #138 dnia: Kwietnia 04, 2010, 05:19:47 am »
Ja ogólnie nie jestem wielkim fanem rts (lubię np Settlersy 3 czy też AoE) ale SC zawsze darzyłem wielkim upodobaniem. Przede wszystkim, w w/w, podobają mi się rasy (zwłaszcza Protosi) oraz historia ich konfliktu. Osobiście mam wielką nadzieję, że Blizz dotrzyma słowa i kampania w Wings of Liberty zamknie się w 30h. (w multi grałem niewiele i jestem nieograny ale lubię popatrzeć na ripleje)
Thou know'st 'tis common: all that lives must die, Passing through nature to eternity.

adriano

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 06-07-2007
  • Wiadomości: 6 441
  • Reputacja: 4
Odp: Starcraft 2
« Odpowiedź #139 dnia: Kwietnia 04, 2010, 08:46:02 am »




I fajny meczyk na dodatek:
PvZ


Wiadomość scalona: Kwietnia 05, 2010, 08:17:00 am
Uruchomiłem betę na laptopie Asusa o specyfikacji:
2ghz procesor
4gb ramu
1gb geforce m325

i gra chodzi super płynnie tylko na ustawieniach zalecanych, czyli LOW(większość efektów wyłączona).
Liczyłem na to, że gra będzie miała mniejsze wymagania... :cry:
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 05, 2010, 08:17:00 am wysłana przez A-n »

adriano

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 06-07-2007
  • Wiadomości: 6 441
  • Reputacja: 4
Odp: Starcraft 2
« Odpowiedź #140 dnia: Kwietnia 06, 2010, 07:44:16 am »
Ok, miałem możliwość pograć kilka godzin - niestety, teraz muszę już czekać na klienta Macowego  :(
Czas na moje wrażenia(od razu zaznaczam, że jestem n00bem w tą grę).

1. Battle.net 2.0 - jednym słowem REWELACJA. Profile gracza, laddery, które wrzucają nas do wyższych poziomów wraz z naszymi postępami w grze(dzięki czemu jest większa szansa, że ludzie tacy jak ja nie będą masakrowani w pierwszych 5 minutach przez prosów - a tak to wygląda w tej chwili w S1), osiągnięcia, automatyczne zapisywanie powtórek(olbrzymie możliwości analityczne), drzewo technologiczne, informacje o jednostkach, itd.

2. Oprawa - bardzo ładna. Na ustawieniach ultra gra wygląda niesamowicie(niestety cięła u mnie zauważalnie).

3. Gameplay - ograniczę się do wrażeń z gry Terranami, bo w zasadzie tylko tyle sprawdziłem(troszkę Protossa).
Ogólnie - dużo fajnych zmian i usprawnień. Punkty zborne na minerałach, kolejkowanie budowy nowych budynków(!), fajne patenty na mapach pozwalające ukrywać się i atakować z zaskoczenia, itd.
Jeśli chodzi o grę Terranami to sporo zmieniono. Trzeba uczyć się gry i zastosowania jednostek w zasadzie od nowa. Wprowadzenie chociażby tak prozaicznej rzeczy jak możliwość schowania Supply Depot pod ziemią - znacznie ułatwia blokowanie wejścia do bazy(nie trzeba podnosić baraku, czy innego budynku). Budynki produkcyjne można rozbudować o reaktor(pozwalający budować 2 jednostki jednocześnie) lub Tech Lab(pozwalająca budować bardziej zaawansowane jednostki) - świetna sprawa. Jeden barak może np masowo spamować marinsów, a drugi w normalnym trybie produkować Marauderów.
Świetny jest Medivac dropship - jednostka lecząco/transportująca. Nie ogarnąłem jeszcze jednostek powietrznych, ale na ziemi Terranie wyglądają całkiem fajnie. Ich zastosowanie się nie zmieniło - wciąż w EG muszą skupić się na obronie i odpierać ataki rushujących ras.

Z kilkunastu meczy jakie rozegrałem zauważyłem olbrzymi wprost - w porównaniu do S1 - spadek popularności Zerga. Protosi to w tej chwili zdecydowanie numer 1 - ale ma to swoje uzasadnienie. Ich zdolności ofensywne są olbrzymie, nie chcę mówić że przesadzone - ponieważ na tyle się nie znam. Tak czy inaczej mam zaufanie do ekipy Blizzarda i liczę na dobry balans w końcowej wersji gry(z kilkoma patchami ofkoz).

Ogólnie zapowiada się sequel idealny - bez rewolucji, gra dla fanów.
Czekam!

s00s

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 04-11-2007
  • Wiadomości: 10 368
  • Reputacja: 155
Odp: Starcraft 2
« Odpowiedź #141 dnia: Kwietnia 06, 2010, 08:04:57 am »
co do pk1. to większość z tych rzeczy była już w sc1 + plus indywidualne statystyki na każdej mapie, statsy dla każdej z ras itd. wystarczyło grać na iccup.com ;)

no ale fajnie, że już nie trzeba się logować na nieautoryzowanych serwerach i wszystko jest podane na tacy :D

Moldar

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 29-12-2005
  • Wiadomości: 8 000
  • Reputacja: 132
Odp: Starcraft 2
« Odpowiedź #142 dnia: Kwietnia 06, 2010, 10:34:39 am »
Szkoda że Blizzard nie zrobił gry trochę mroczniejszej, nawet Diablo 3 wygląda jak bajka a nie powinno, kolejkowanie budynków było już w W3 tak samo jak granie z ludźmi na tym samym poziomie. Generalnie mnie tam W3 dalej bardziej się podoba, Warhammer 40k także, SC2 mi nie podszedł tak samo, niby zarzycam mało nowości, ale  z drugiej strony, o ile W4 powstanie, to w sumie nie chciał bym jakiś wielkich zmian względem trójki ^^. Ale dobrze też że pomimo posiadając dwa wspaniałe RTSy jakimi są Warcraft i Starcraft, obie różnią się od siebie diametralnie rozgrywką. I jako posiadasz każdej gry Blizzarda drugą część na pewno kupię  :)

KKRT

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 22-09-2006
  • Wiadomości: 5 153
  • Reputacja: 18
Odp: Starcraft 2
« Odpowiedź #143 dnia: Kwietnia 06, 2010, 15:48:40 pm »
BTW tez sie zarejestrowalem po bete ;], teraz czekam na kod. Chociaz hackerzy pisza, ze w ciagu tygodnia powinnien byc gotowy serwer emulator wraz z mozliwoscia tworzenia mapek :P

adriano

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 06-07-2007
  • Wiadomości: 6 441
  • Reputacja: 4
Odp: Starcraft 2
« Odpowiedź #144 dnia: Kwietnia 07, 2010, 08:00:06 am »
Nie zgadzam się z tym, że Starcraft 2 powinien być mroczniejszy - wg. mnie to co zobaczyliśmy do tej pory jest idealne. Co nie oznacza, że mroczniejsze klimaty nie pojawią się w kampanii dla jednego gracza.

Cytuj
W miniony weekend użytkownicy Twittera mogli zadawać pytania na temat StarCrafta II Dyrektorowi Gry Dustinowi Browderowi i Dyrektorowi Projektu Chrisowi Sigaty. Odpowiedzi zostały zamieszczone na oficjalnym forum battle.net, tutaj zaś przedstawiamy wam pełne tłumaczenie.

Q: Cześć! Wiele osób narzeka na to na forum... czy to prawda, że nie będzie kanałów czatu? Mam nadzieję, że nie!
A: Mamy plany wprowadzenia czatu. Dokładniej rzecz biorąc chcemy zorganizować je wokół zainteresowań graczy tak, żebyś wiedział jakich typów konwersacji się spodziewać, kiedy dołączysz do danego kanału. Aspekt ten nie pojawi się jednak w becie. Na chwilę obecną planujemy wprowadzić to w uaktualnieniu po wydaniu samej gry.

Q: Czy dalej pracujecie nad Edytorem Map; i jeśli tak, to jakie funkcje planujecie wdrożyć w finalnej wersji?
A: Tak. Wciąż zajmujemy się nad Edytorem Map i obecnie pracujemy nad systemem publikowania. Planujemy wypuścić wczesną wersję edytora w czasie trwania beta testów, by społeczność zajmująca się tworzeniem map miała więcej czasu na tworzenie swoich własnych produkcji. Nie będzie to dla nas łatwe, ale mamy nadzieję na wydanie go przed końcem kwietnia.

Q: Czy naprawdę używacie piw do balansowania jednostek? No i czy na serio posługujecie się tym pistoletem na gumowe rzutki przy podejmowaniu decyzji?
A: Jestem teraz pijany! A tak szczerze, wzięcie udziału w Jace Hall show dało nam dużo zabawy, ale kiedy chodzi o faktyczną pracę, to traktujemy ją dosyć serio. =)

Q: Czy będziemy mogli grać z naszymi znajomymi z innych kontynentów, tak jak w StarCrafta na starym Battle.net?
A: Obecnie nie mamy w planach integracji graczy między regionami w dniu wydania. W dłuższej perspektywie czasu jest to definitywnie coś, czemu chętnie będziemy się przyglądać.

Q: Czy odnosicie wrażenie, że Wysoki Templariusz i Kolos pełnią tą samą rolę w armii Protosów?
A: Zarówno Kolos, jak i Wysoki Templariusz atakują słabe jednostki przy użyciu potężnego ataku, jednak jest między nimi kilka kluczowych różnic. Wysoki Templariusz jest efektywny przeciwko jednostkom naziemnym i powietrznym, ale jest bardzo podatny na określone typy ataków (na przykład snajperstwo czy pocisk EMP). Kolos może wytrzymać nieporównywalnie więcej obrażeń, ale jest za to bardzo wrażliwy na ataki przeciwpowietrzne. Jako że Protosi muszą podjąć więcej trudnych decyzji co do rozwoju technologicznego niż inne rasy, uważamy że posiadanie ataków ‘rozpryskowych’ u więcej niż jednej jednostki jest dla niego bardzo ważne.

Q: Grając w StarCrafta II przed rozpoczęciem beta testów i dzisiaj - czy myślicie, że balans pomiędzy rasami został poprawiony
A: Balans między rasami znacznie się poprawił w stosunku do tego sprzed zeszłorocznego BlizzConu i jest dalej ulepszany w czasie trwania bety. Nie wiemy jeszcze jak naprawdę dobry jest balans, ponieważ społeczność gra od tak krótkiego okresu czasu. =)
Obecnie przyglądamy się walkom Protosi vs. Protosi oraz Terranom. Terranie przegrywają troszeczkę zbyt często, a pojedynki Protosi vs. Protosi są zbyt sztywne z kilkoma strategiami dominującymi zarówno we wczesnej, jak i późnej fazie gry.

Q: Czy w trybie kampanii gracze, którzy nie mają zbyt dużego doświadczenia ze strategiami czasu rzeczywistego będą mieli możliwość zagrania tutoriala?
A: Zdecydowanie. Mamy dużo lepszy system samouczków, niż w naszych poprzednich grach. Mamy zarówno samouczek praktyczny, jak i samouczki wideo, które zawierają wiele przydatnych informacji na temat samej rozgrywki, na wypadek gdybyś zapomniał podstawowych zasad sterowania już na początku kampanii.

Q: Czy wymagane będzie zalogowanie się na Battle.net 2.0 nawet w przypadku gier w trybie dla jednego gracza?
A: Tak. Do StarCrafta II wymagane jest połączenie z internetem i musisz się zalogować, kiedy uruchamiasz grę po raz pierwszy. Jesteśmy w trakcie dodawania funkcji "Offline", która pozwoli na grę w kampanię w trybie offline, jeśli na przykład jesteś w podróży i chcesz pograć na laptopie. Gra z połączeniem internetowym pozwoli na zapisanie twoich postępow w kampanii na twoim koncie. Oznacza to, że jeśli będziesz chciał zagrać na innym komputerze, będziesz mógł kontynuować rozgrywkę od miejsca, w którym skończyłeś grę ostatnim razem.


Q: Czy będzie jakiś osiągnięcie lub coś podobnego, co odznaczałoby graczy, którzy uczestniczyli w beta testach?
A: Nie mamy w planach dodania osiągnięcia "beta". Kocham jednak ten pomysł. =)

Q: Jaka jest wasza ogólna opinia na temat bety na chwilę obecną? Czy osiągnęliście już to co zaplanowaliście?
A: Beta testy są póki co wielkim sukcesem. Jesteśmy ogromnie zadowoleni z informacji, które otrzymujemy od społeczności i reagujemy na wszystko co widzimy każdego tygodnia. Zdecydowanie NIE osiągnęliśmy naszych ostatecznych celów i dlatego też kontynuujemy prace nad balansem, stabilnością, procesem uaktualniania i resztą spraw. W przyszłym tygodniu planujemy wypuścić uaktualnienie, które poprawi widoczność Zergów na biomasie, drużynowe kolory Protosów w nawiązaniu do Przywołania i inne problemy, na które zwrócili uwagę gracze.
Ponadto mniej więcej w połowie kwietnia planujemy wydać bardzo duże objętościowo uaktualnienie, które doda kilka przykładowych osiągnięć, ulepszony Czat głosowy i wiele, wiele więcej. Zdecydowanie czytamy, a także słuchamy opinii i sugestii społeczności i będziemy kontynuować robienie tego, aż do zakończenia beta testów.

Q: Z jakiej rasy deweloperzy są najmniej zadowoleni w kwestii balansu? Która z nich wymaga najwięcej pracy lub znaczącej zmiany?
A: Terranie przegrywają obecnie więcej gier, niż wygrywają na poziomie złotej i platynowej ligi. Będziemy się starali zaadresować niektóre z tych problemów w przyszłych uaktualnieniach.

Q: Czy Edytor Map wspiera budowanie symetrycznych map i jeśli tak, to czy składa się na to symetria rotacyjna i nieparzysta liczba graczy?
A: Używając edytora możesz budować takie mapy, jakie tylko chcesz, jednak nie ma możliwości automatycznego generowania rzeczywistego odbicia danej części mapy.

Q: Czy rozważaliście możliwość przesunięcia umiejętności Przeczesywanie skanerem do Wieży zwiadowczej? Inne ulepszenia dla tego budynku byłyby mile widziane.
A: Wieża zwiadowcza ma kilka zastosowań, jednak nie jest ona potrzebna w każdej grze. Nie chcemy przenieść skanera do Wieży zwiadowczej, gdyż wówczas zniknęłaby opcja wyboru między zużyciem energii na albo skaner, albo ROBOLA.

Q: Czy zgadzacie się z twierdzeniem, że Zergowie cierpią obecnie na brak zróżnicowanego składu armii? Jeśli tak, to jakie macie plany, by to naprawić?
A: Tak, przyglądamy się problemowi zróżnicowania Zergów. Pracujemy nad tym, by zrobić z Infektora bardziej bazową jednostkę w większej liczbie pojedynków między Zergami i innymi rasami. Będziemy także monitorować użycie Tępicieli, Karakanów, Hydr, Zerglingów, Mutalisków i Skazicieli, by mieć pewność, że armia Zergów pozostaje różnorodna w każdym match-upie.

Q: Biorąc pod uwagę obecną liczbę typów jednostek, czy przewidujecie problem posiadania zbyt wielu jednostek, kiedy dojdziecie do drugiego dodatku?
A: Oczywiście mamy obawy co do liczby jednostek, które mogą istnieć w grze, gdy dotrzemy do drugiego dodatku. Pracujemy nad pewnymi planami, które mają zapewnić, że użytkownik nie będzie czuł się przytłoczony. Kiedy będziemy mieli dobry plan, którym będziemy mogli się z wami podzielić, zaprezentujemy go społeczności, by uzyskać opinie na jego temat.

Q: Czy istnieją jakieś plany wyregulowania lub zmniejszenia wbudowanego opóźnienia podczas gry w StarCrafta II poprzez Battle.net 2.0?
A: Na pewno będziemy nad tym eksperymentować w nadchodzących tygodniach. Chcemy mieć pewność, że wszyscy gracze będą mieli równe szanse, gdy chodzi o "najlepsze opóźnienie połączenia”. Z drugiej strony połączenia internetowe i opóźnienia znacznie się polepszyły w ostatnich latatach i nasz obecny próg 250ms spodziewanego opóźnienia może być zbyt wysoki.

Q: Czy planujecie otworzyć beta testy dla wszystkich? Jeśli tak, to kiedy?
A: Nie mamy obecnie planów stworzenia otwartej bety.

Q: Zastanawiałem się kiedy ogłosicie te dwie nowe rasy, które pojawią się w nadchodzących dodatkach do StarCrafta II?
A: Nie dodajemy nowych ras w dodatkach. Każdy dodatek będzie posiadał nową kampanię zawierającą 20-30 misji, a także nowe jednostki i umiejętności dla wszystkich trzech ras.

Q: Czy rozważane są jakieś poprawki do balansu Feniksów i/lub Mutalisków? Czy uważacie te jednostki za zbalansowane?
A: Jesteśmy zadowoleni z obecnej zależności między Mutaliskami i Feniksami. Nie oznacza to, że w przyszłości nie znajdziemy jakiś problemów lub że nie istnieją takowe w chwili obecnej, a my nie jesteśmy ich jeszcze świadomi. Póki co nie uznajemy jeszcze niczego za "zbalansowane." =)

Q: Prosimy o betę na Macintosha! Jakieś informacje?
A: Pracujemy w tej chwili nad wersją bety dla Maców i mamy nadzieję na wypuszczenie jej jakoś w kwietniu. Trzymajcie się tam!! :)

Q: Czy będzie możliwość logowania się do World of Warcraft przy użyciu autentykatora, zaś do StarCrafta II bez niego? Czy muszę chronić swoje konto StarCraft II?
A: Autentykator jest używany do ochrony twojego konta Battle.net, a nie konkretnej gry, w którą grasz. Jeśli posiadasz autentykator powiązany z twoim kontem Battle.net, na którym masz licencję do World of Warcraft, a następnie kupisz StarCrafta II, będziesz musiał korzystać z tego samego autentykatora do logowania się do StarCrafta II.

Q: Jaka jest wasza ogólna opinia na temat bety na chwilę obecną? Czy osiągnęliście już to co zaplanowaliście?
A: Nie zaczęliśmy jeszcze nawet osiągać naszych celów dla bety. Przez pierwszy tydzień oglądaliśmy jak społeczność uczyła się grać. Wraz z upływem czasu zaczeliśmy oglądać więcej rushów z użyciem Pylonów, Dział fotonowych i Bram. Teraz widzimy coraz częściej widzimy strategie z użyciem jednego typu jednostek. Przed nami i beta testami jeszcze długa droga, zanim będziemy nimi usatysfakcjonowani.

Q: Wygląda na to, że Zergom brakuje jeszcze jednej jednostki naziemnej, by naprawdę zróżnicować tą rasę. Czy zastanawialiście się nad tym?
A: Wydaje się nam, że Zerg ma dosyć jednostek naziemnych. Jeśli okaże się, że nieco później w trakcie trwania beta testów będzie potrzebna jakaś konkretna jednostka z pewnością ją dodamy.

Q: Czy zobaczymy w kampanii jakieś znane postaci z powieści? Michael Liberty, Nova, Rosemary Dahl etc.? :)
A: Będziecie musieli poczekać i zobaczyć na własne oczy, jednak wzięliśmy zwróciliśmy uwagę na poszerzoną wiedzę ze świata StarCrafta w czasie tworzenia fabuły StarCrafta II: Wings of Liberty.

Q: Statek-Matka wydaje się być powolnym i bezużytecznym Arbitrem. Jakie są wasze plany wobec tej jednostki? Czy jesteście z niej zadowoleni?
A: Będziemy wciąż pracować nad Statkiem-Matką. Nie zgodzę się z tym, że jest bezużyteczny, ale możemy w przyszłości dokonać poprawek, jeśli zajdzie taka potrzeba.

Q: Czy wciąż jesteście pewni tego, że wydacie grę w połowie lata?
A: Tak. Wciąż celujemy z wydaniem gry w połowę tego roku.

Q: Jak testujecie pomysły, zanim wprowadzicie je w uaktualnieniach? Sprawdzacie tylko liczby czy gracze pokroju Davida Kima zajmują się testowaniem?
A: Zarówno sprawdzamy liczby jak i wewnętrznie gramy. W wielu przypadkach w trakcie trwania beta testów, wydajemy uaktualnienia po zaledwie kilku dniach testów. Nie jest to coś, co będziemy mogli dalej robić po faktycznym wydaniu pełnej wersji gry, jednak w trakcie bety możemy wciąż być nieco bardziej agresywni z naszymi uaktualnieniami.

Q: Czy możemy w najbliższym czasie spodziewać się nowych map lub Edytora Map?
A: Tak. Będziemy dodawać kilka nowych map, wraz z nowymi uaktualnieniami, włączając w to kilka map 3v3 i 4v4. Dodatkowo mamy nadzieję na wypuszczenie edytora map jakoś w kwietniu.

Q: Ile rocznie zarabia Dustin Browder?
A: Ponad sto dolarów rocznie. Dostaję również darmowe konta WoW (często mnie banują).

Q: Czy pojawiły się jakieś strategie, na które wpadła społeczność i które was zaskoczyły? Przykłady byłyby mile widziane!
A: W ciągu pierwszych kilku dni zaskoczyło nas kilka strategii z użyciem proxy Pylonów. Wcześniej widzieliśmy to w naszych wewnętrznych grach, jednak na pewno nie tak często i nie tak agresywnie jak po rozpoczęciu beta testów. Także strategia z potrójną Brama w grach Protosi vs Protosi była niespodzianką. Rush przy użyciu Fortecy Planetarnej także był niezły. =)
Wciąż uważam, że czeka na nas wiele niespodzianek w nadchodzących miesiącach.

Moldar

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 29-12-2005
  • Wiadomości: 8 000
  • Reputacja: 132
Odp: Starcraft 2
« Odpowiedź #145 dnia: Kwietnia 07, 2010, 09:14:20 am »
Nie wiem, mnie tam warcraft jako baśń wystarczy, a teraz każda ich gra wali po twarzy lekkim klimatem. Nie jest ofc źle, ale ich obrany kierunek w kolorki mnie czasem przeraża  :lol:

adriano

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 06-07-2007
  • Wiadomości: 6 441
  • Reputacja: 4
Odp: Starcraft 2
« Odpowiedź #146 dnia: Kwietnia 08, 2010, 10:19:00 am »
Kolejny fajny mecz - komentarz na koniec, rozbrajający...



_Music

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 07-07-2005
  • Wiadomości: 7 703
  • Reputacja: 0
Odp: Starcraft 2
« Odpowiedź #147 dnia: Kwietnia 08, 2010, 10:46:10 am »
Nawet fajnie się ogląda to z tymi komentarzami.
Za starcraftem nie szalałem nigdy, ale community jest tak wyrobione jak widzę, że raczej nie mam co się pchac w rozgrywki online w dwójecze, mimo że mi się podoba :]

adriano

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 06-07-2007
  • Wiadomości: 6 441
  • Reputacja: 4
Odp: Starcraft 2
« Odpowiedź #148 dnia: Kwietnia 08, 2010, 10:51:18 am »
Nawet fajnie się ogląda to z tymi komentarzami.
Za starcraftem nie szalałem nigdy, ale community jest tak wyrobione jak widzę, że raczej nie mam co się pchac w rozgrywki online w dwójecze, mimo że mi się podoba :]
Przecież do tej gry wraz z premierą zasiądą miliony zwykłych graczy - tak więc spokojnie będzie można grać online.
Teraz grają prosi - ale nimi nie ma co się przejmować  8)
Ja też dostaje po dupie przez BT.net - ale i tak gra mi się podoba...

Mr_Zombie

  • Global Moderator
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 05-11-2005
  • Wiadomości: 5 999
  • Reputacja: 15
  • Press a button and something awesome happens...
Odp: Starcraft 2
« Odpowiedź #149 dnia: Kwietnia 08, 2010, 11:10:24 am »
Za starcraftem nie szalałem nigdy, ale community jest tak wyrobione jak widzę, że raczej nie mam co się pchac w rozgrywki online w dwójecze, mimo że mi się podoba :]

Kolega gra w betę i ponoć gra wyszukuje przeciwników o podobnym skill'u, co gracz. Z tego co mi mówił, ilość przegranych i wygranych meczy przez niego meczy jest mniej więcej równa (a zaproszenie do bety dostał dopiero niedawno, czyli sporo osób już w betę grała), także nie ma się co bać, że będzie się ciągle trafiało na jakichś maniaków siedzących przy Starcraft 2 24/7 ;).
Always code as if the person who will maintain your code
is a maniac serial killer that knows where you live.

adriano

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 06-07-2007
  • Wiadomości: 6 441
  • Reputacja: 4
Odp: Starcraft 2
« Odpowiedź #150 dnia: Kwietnia 08, 2010, 13:25:37 pm »
Starcraft 2 beta update 8 released

Cytuj
General:

Korea

Added support to display the game rating information on the login screen.

Balance Changes:

Terran:

Thor

Build time decreased from 75 seconds to 60 seconds.

Siege Tank

Build time decreased from 50 seconds to 45 seconds.

Marauder

Concussive Shells now require an upgrade.

Barracks Tech Lab

Concussive Shells upgrade added.

Concussive Shells upgrade costs 100/100 and takes 80 seconds to complete.

Protoss:

Void Ray

Changed to only have 2 damage levels instead of 3. Still takes the same amount of time to fully charge.

Base damage changed from 2 (+4 armored) to 5.

Powered-up damage changed from 8 (+16 armored) to 10 (+15 armored).

Armor value decreased from 1 to 0.

Cost increased from 200/150 to 250/150.

Zerg:

Roach

Burrowed move speed decreased from 2 to 1.4.

Armor value decreased from 2 to 1.

Hydralisk

Life decreased from 90 to 80.

Dobrze, że osłabili Roache...

s00s

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 04-11-2007
  • Wiadomości: 10 368
  • Reputacja: 155
Odp: Starcraft 2
« Odpowiedź #151 dnia: Kwietnia 08, 2010, 13:30:52 pm »
jak je będą osłabiać w tym tempie to z ciekawie zapowiadającej się jednostki wyjdzie kupa. nie czaje też dlaczego zubożyli hydry.
powinni coś zrobić z tym force fieldem, bo jak tak dalej pójdzie to prot będzie imba:P

adriano

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 06-07-2007
  • Wiadomości: 6 441
  • Reputacja: 4
Odp: Starcraft 2
« Odpowiedź #152 dnia: Kwietnia 08, 2010, 13:46:18 pm »
To jest BETA - testują więc jak najwięcej rozwiązań.
Tak czy inaczej - ostateczny balans dostaniemy w okolicy 2012 roku przy okazji 5 patcha  8)

aphelion

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 24-09-2006
  • Wiadomości: 4 977
  • Reputacja: 25
  • PSN ID: aph
Odp: Starcraft 2
« Odpowiedź #153 dnia: Kwietnia 08, 2010, 14:48:23 pm »
Force field jest ok, wymaga dużych umiejętności aby był efektywnie wykorzystany, inaczej się nie sprawdza jakoś uber.
Thou know'st 'tis common: all that lives must die, Passing through nature to eternity.

s00s

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 04-11-2007
  • Wiadomości: 10 368
  • Reputacja: 155
Odp: Starcraft 2
« Odpowiedź #154 dnia: Kwietnia 08, 2010, 15:01:08 pm »
no sam jestem ciekaw jak to się rozwinie.

ludzie na netwars narzekają, że przez osłabienie roachy zvz zmieniło się całkowicie i teraz wygląda jak z jedynki (zerlingi -> muty).
ja tam po tym patchu przewiduję zmniejszenie popularności zerga.

za to na plus na pewno należy zaliczyć konsekwentne działania na rzecz popularyzacji mecha u terrana. może w końcu zobaczymy więcej tanków w tvz i tvp :D

Snake_Plissken

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 31-12-2006
  • Wiadomości: 17 240
  • Reputacja: 104
  • Who Dares Wins
Odp: Starcraft 2
« Odpowiedź #155 dnia: Kwietnia 09, 2010, 09:41:02 am »
Wydanie kolekcjonerskie StarCraft II: Wings of Liberty:
http://www.gry-online.pl/S013.asp?ID=51138

Cytuj
Blizzard zaprezentował edycję kolekcjonerską gry StarCraft II: Wings of Liberty. Oprócz oryginalnego pudełka, wydanie będzie zawierało mnóstwo łakoci, które ucieszą każdego fana uniwersum StarCrafta. Ekskluzywne wydanie pojawi się na rynku Stanów Zjednoczonych w cenie 99,99 dolarów.

W chwili obecnej nie wiadomo jak będzie wyglądała kwestia wydania kolekcjonerskiego w Europie, jeszcze mniej można powiedzieć o ewentualnym wydaniu w Polsce. Zarówno Lem jak i CD Projekt (potencjalni wydawcy w Polsce) wciąż nie zajmują żadnego stanowiska w sprawie gry.

Ekskluzywna edycja będzie zawierać 176-stronicową książeczkę z grafikami oraz elektroniczną wersję jednostki „Thor” - peta do World of Warcarft. Ponadto pierwszą wersję gry Starcraft (wraz z dodatkiem Brood War) umieszczoną na dysku flash, ukształtowanym na wzór nieśmiertelnika jednego z bohaterów gry - Jima Reynora. Dodatkowo w pudełku znajdziemy jeszcze komiks, którego fabuła będzie osadzona w świecie Starcrafta. Kolejna rzecz to dostępna do pobrania zawartość wzbogacająca profil battle.net o nowe portrety, elektroniczne naklejki do przyozdobienia jednostek oraz wizualnie zmodyfikowaną jednostkę Thor w grze.

Na szczególną uwagę zasługują dodatkowe płyty, które znajdziemy w pudełku. Pierwsza - DVD zawierająca ponad godzinny materiał związany z produkcją, między innymi wywiady z deweloperami, czy filmy wraz z komentarzem twórców. Druga płyta - CD, to ścieżka dźwiękowa z gry poszerzona o dodatkowe utwory.

Jednocześnie poinformowano, że standardowa edycja pudełkowa pojawi się na rynku amerykańskim w cenie 59,99 dolarów. Podobnie wygląda cena wydania elektronicznego, z tym że trafi ono do sklepów internetowych odrobinę później w stosunku do wydania klasycznego.


aphelion

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 24-09-2006
  • Wiadomości: 4 977
  • Reputacja: 25
  • PSN ID: aph
Odp: Starcraft 2
« Odpowiedź #156 dnia: Kwietnia 09, 2010, 09:53:12 am »
Cytuj
Ponadto pierwszą wersję gry Starcraft (wraz z dodatkiem Brood War) umieszczoną na dysku flash, ukształtowanym na wzór nieśmiertelnika jednego z bohaterów gry - Jima Reynora.
Fajne :)
Thou know'st 'tis common: all that lives must die, Passing through nature to eternity.

KKRT

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 22-09-2006
  • Wiadomości: 5 153
  • Reputacja: 18
Odp: Starcraft 2
« Odpowiedź #157 dnia: Kwietnia 09, 2010, 14:39:23 pm »
Dostalem dzis w nocy maila od Blizzarda "StarCraft® II: Wings of Liberty™ Beta Test Invitation" :) Wiem sam sobei gierke neidlugo przetestuje ;p

s00s

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 04-11-2007
  • Wiadomości: 10 368
  • Reputacja: 155
Odp: Starcraft 2
« Odpowiedź #158 dnia: Kwietnia 10, 2010, 06:25:06 am »
Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)

chyba ich poyebało o_O

100$/60$ za niepełną grę (trzeba będzie dokupić kampanię dla protosów i zergów osobno) to skandal.

Moldar

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 29-12-2005
  • Wiadomości: 8 000
  • Reputacja: 132
Odp: Starcraft 2
« Odpowiedź #159 dnia: Kwietnia 10, 2010, 10:52:48 am »
No z ceną pojechali, za grę PC zapłacimy z 180 zł, jak nie więcej.... Tyle to gry na konsole kosztują :S