Ok, miałem możliwość pograć kilka godzin - niestety, teraz muszę już czekać na klienta Macowego
Czas na moje wrażenia(od razu zaznaczam, że jestem n00bem w tą grę).
1. Battle.net 2.0 - jednym słowem REWELACJA. Profile gracza, laddery, które wrzucają nas do wyższych poziomów wraz z naszymi postępami w grze(dzięki czemu jest większa szansa, że ludzie tacy jak ja nie będą masakrowani w pierwszych 5 minutach przez prosów - a tak to wygląda w tej chwili w S1), osiągnięcia, automatyczne zapisywanie powtórek(olbrzymie możliwości analityczne), drzewo technologiczne, informacje o jednostkach, itd.
2. Oprawa - bardzo ładna. Na ustawieniach ultra gra wygląda niesamowicie(niestety cięła u mnie zauważalnie).
3. Gameplay - ograniczę się do wrażeń z gry Terranami, bo w zasadzie tylko tyle sprawdziłem(troszkę Protossa).
Ogólnie - dużo fajnych zmian i usprawnień. Punkty zborne na minerałach, kolejkowanie budowy nowych budynków(!), fajne patenty na mapach pozwalające ukrywać się i atakować z zaskoczenia, itd.
Jeśli chodzi o grę Terranami to sporo zmieniono. Trzeba uczyć się gry i zastosowania jednostek w zasadzie od nowa. Wprowadzenie chociażby tak prozaicznej rzeczy jak możliwość schowania Supply Depot pod ziemią - znacznie ułatwia blokowanie wejścia do bazy(nie trzeba podnosić baraku, czy innego budynku). Budynki produkcyjne można rozbudować o reaktor(pozwalający budować 2 jednostki jednocześnie) lub Tech Lab(pozwalająca budować bardziej zaawansowane jednostki) - świetna sprawa. Jeden barak może np masowo spamować marinsów, a drugi w normalnym trybie produkować Marauderów.
Świetny jest Medivac dropship - jednostka lecząco/transportująca. Nie ogarnąłem jeszcze jednostek powietrznych, ale na ziemi Terranie wyglądają całkiem fajnie. Ich zastosowanie się nie zmieniło - wciąż w EG muszą skupić się na obronie i odpierać ataki rushujących ras.
Z kilkunastu meczy jakie rozegrałem zauważyłem olbrzymi wprost - w porównaniu do S1 - spadek popularności Zerga. Protosi to w tej chwili zdecydowanie numer 1 - ale ma to swoje uzasadnienie. Ich zdolności ofensywne są olbrzymie, nie chcę mówić że przesadzone - ponieważ na tyle się nie znam. Tak czy inaczej mam zaufanie do ekipy Blizzarda i liczę na dobry balans w końcowej wersji gry(z kilkoma patchami ofkoz).
Ogólnie zapowiada się sequel idealny - bez rewolucji, gra dla fanów.
Czekam!