gpu w nowych konsolach są za słabe, podstawowe słabe strony?
1. 128 bitowa szyna danych (x360 i ps3) (tak, to podobno nie pomyłka)
2. rop-y - sztuk 8 (x360 i ps3) (lol?)
3. tmu - x360 32 sztuki / ps3 24 sztuki (!!)
4. vs i ps - x360 48 (można je wykorzystać zarówno jako vs jak i vs)
ps3 24 ps24 sztuki i vs 8 sztuk
jakieś pytania? wiem że zamknięta architektura konsol, nawet przy takich gpu pozwoli nas nie raz zaskoczyć, ale nie oczekujmy zbyt wiele
też nie jestem tym zachwycony, tym bardziej że większość chętnie zapłaciłaby powiedzmy 100/150$ więcej za konsole (tym bardziej że to jednorazowy wydatek) byleby tylko na tym kawałku krzemu producenci nie oszczędzali aż tak, bo my przez to jesteśmy "skazani" na słabe tekstury, brak albo słabiutki aa, brak albo słabiutkie filtrowanie anizotroponowe, nie trzymający rami fremate, itd., itd..
(oczywiście jeśli ktoś nie ma styczności z w miare mocnym piecem, a grał wcześniej głównie na ps2/xbox/gc to poziomem techniczny będzie zachwycony, tym bardziej gdy wcześniej grał w pal-u, a teraz w hd)
co do pytania zawartego w temacie czyli który gpu jest "mocniejszy/szybszy" to odpowiedz jest ty;lko jedna gpu w x360 jest bardziej złożonym i nowoczesnym kawałkiem krzemu, zacytuje może bandita który napisał (cytuje fragment)
"to samo tyczy układu graficznego w konsoli microsoftu, który jest także wydajniejszy od tego w ps3. rsx potrafi wykonać 136,8 operacji shader w cyklu zegara, układ ati w xboxie 192. dodatkowo układ graficzny w xboxie cechuje połączona architektura jednostek shader, czego nie można powiedzieć o rsx w ps3. w praktyce oznacza to, że na xboxie można więcej (lepsze efekty, nie tylko graficzne), szybciej (szczególnie vertex shader) i łatwiej. kolejny atut xboxa 360 stanowi bufor wbudowany w kość graficzną, który przechowuje fragmenty obrazu. w ps3 bufor ten wydzielany jest w pamięci przeznaczonej dla rsx. w efekcie układ graficzny w xboxie może różne rzeczy robić "w locie", na ps3 to nie jest takie proste. efekt w obu wypadkach jest co prawda ten sam, ale czas obliczeń w przypadku ps3 jest znacznie dłuższy. to wszystko może, i zapewne będzie owocować różnymi cięciami w obrazie na ps3."
dla lubujących się w szelkiej maści tabelkach/cyferkach link
http://www.anaitgames.com/?p=2223