Tak po prawdzie to nie rozumiem narzekań.
Grać jak w strzelankę można było w jedynce i będzie można w HR. Dialogi w HR są o wiele bardziej rozbudowane (+ możliwość wpływania na nie odpowiednimi umiejętnościami) i dodatkowo każdy napotkany NPC ma coś do powiedzenia. Hakowanie kompów tak jak w jedynce dostarcza nam masy informacji na temat fabuły czy świata gry. Skradanie się i odkrywanie tajnych przejść/skrytek jest premiowane tak jak w jedynce. Dróg do celu jest wiele, tak jak w jedynce. Grafika to wiadomo, na przestrzeni tylu lat trudno oczekiwać, że będzie taka sama. Ekwipunek wygląda podobno identycznie jak w pierwszej części.
Dostanie się rożnymi drogami do celu jest ograniczane naszymi możliwościami, więc słabym mózgowcem raczej nie dostaniemy się drogą, która jest zastawiona ciężkimi pudłami. Tak samo w drugą stronę możemy kogoś zagadać, aby sam nas dobrowolnie wpuścił do środka. Można też oczywiście wpaść z hukiem i rozwalić wszystko dookoła otrzymują marginalną ilość xp.
Jedyna poważna wada to może być ta autoregeneracja zdrowia, gdy w jedynce obrażenia mieliśmy rozdysponowane na całe ciało i mogliśmy się prawie czołgać po rozjebaniu nogi. A i ona niezbyt ułatwia nam grę, bo i tak giniemy bardzo szybko. Piszą, że już na poziomie Normal gra jest wymagająca, a jest jeszcze Hard i Deus Ex.
Kwestią najważniejszą i póki co niewiadomą zostaje fabuła, ale po tych wszystkich betatestach jestem o nią spokojny.