Autor Wątek: Tomb Raider: Underworld  (Przeczytany 31144 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

deek

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 28-08-2004
  • Wiadomości: 280
  • Reputacja: 0
Odp: Tomb Raider: Underworld
« Odpowiedź #120 dnia: Października 26, 2008, 14:41:44 pm »
ja już sie nie moge doczekać wtorku, czekam z niecierpliwością.No i fajny level wybrali do demka będzie można przynajmniej grafike podziwiać. :-)

Adam50000

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 07-05-2007
  • Wiadomości: 149
  • Reputacja: 0
Odp: Tomb Raider: Underworld
« Odpowiedź #121 dnia: Października 26, 2008, 15:09:09 pm »
Widać MS dołożył kasy by demo wyszło także na PC. Szkoda że demo nie zawita na PS3, widać olewają troche tych co mają tylko PS3.
Też mnie to dziwi. Dodatkowa zawartość - ok za coś im płacili, ale demo? Przecież to jest ograniczenie liczby potencjalnych klientów na pewno kilka osób, się zdecyduje na zakup dopiero po demie.
PSN ID: Ninja_Adam

f5k

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 27-03-2006
  • Wiadomości: 113
  • Reputacja: 0
Odp: Tomb Raider: Underworld
« Odpowiedź #122 dnia: Października 26, 2008, 17:57:52 pm »
Tak serio to powiem leje na to czy w level z dema zagram na PS3 czy X0 ale chce wersje nabyć na PS3 a jak wiadomo porty z X0 niezawsze są takie same na PS3 jak na X0. Jeszcze pewnie walną blokade dla silverowców i czekaj znowu tydzień dłużej na zagranie w oczekiwane demo.

Mikes

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 30-08-2005
  • Wiadomości: 7 687
  • Reputacja: 0
  • Ej.
Odp: Tomb Raider: Underworld
« Odpowiedź #123 dnia: Października 26, 2008, 18:09:15 pm »
Widać MS dołożył kasy by demo wyszło także na PC. Szkoda że demo nie zawita na PS3, widać olewają troche tych co mają tylko PS3.
Gówno prawda, każda gra na PC ma swoje demo, to wciąż żajebiście duży rynek.

f5k

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 27-03-2006
  • Wiadomości: 113
  • Reputacja: 0
Odp: Tomb Raider: Underworld
« Odpowiedź #124 dnia: Października 26, 2008, 19:12:47 pm »
Czemu wypuszają demo na spiracony rynek a na PS3 na którym w piraty nie gra sie nie? Bo Windows i X0= Microsoft wiec wiadomo.

Leenk

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 05-09-2005
  • Wiadomości: 3 753
  • Reputacja: 1
Odp: Tomb Raider: Underworld
« Odpowiedź #125 dnia: Października 26, 2008, 19:17:44 pm »
O, kurcze, faktycznie silverowcy mogą dostać później...  :???: A już się czaiłem na wtorek. Zobaczymy.

Tak czy inaczej zdecydowanie wersja na Xklocka ze względu na dodatkowe DLC.

Adam50000

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 07-05-2007
  • Wiadomości: 149
  • Reputacja: 0
Odp: Tomb Raider: Underworld
« Odpowiedź #126 dnia: Października 26, 2008, 19:29:36 pm »
O, kurcze, faktycznie silverowcy mogą dostać później...  :???: A już się czaiłem na wtorek. Zobaczymy.
Każde demo na Xbox Live, jest przez pierwszy tydzień dostępne wyłącznie dla posiadaczy konta Gold, więc bym się nie napalał na twoim miejscu.
PSN ID: Ninja_Adam

Mr_Zombie

  • Global Moderator
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 05-11-2005
  • Wiadomości: 5 999
  • Reputacja: 15
  • Press a button and something awesome happens...
Odp: Tomb Raider: Underworld
« Odpowiedź #127 dnia: Października 26, 2008, 19:35:56 pm »
Gówno prawda, każda gra na PC ma swoje demo, to wciąż żajebiście duży rynek.

Nope, niestety nie do wszystkich gier jest demo, co jest cholernie głupim podejściem, biorąc pod uwagę, że minimalne wymagania sprzętowe w różnych grach znaczą coś zupełnie innego.
Zaś co do tego braku dema na PS3, jak już wcześniej pisałem, idiotyczna decyzja, która raczej im korzyści nie przyniesie.
« Ostatnia zmiana: Października 26, 2008, 19:38:46 pm wysłana przez Mr_Zombie »
Always code as if the person who will maintain your code
is a maniac serial killer that knows where you live.

Leenk

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 05-09-2005
  • Wiadomości: 3 753
  • Reputacja: 1
Odp: Tomb Raider: Underworld
« Odpowiedź #128 dnia: Października 28, 2008, 12:00:53 pm »
Cytat: Adam50000
Każde demo na Xbox Live, jest przez pierwszy tydzień dostępne wyłącznie dla posiadaczy konta Gold, więc bym się nie napalał na twoim miejscu.
No i faktycznie masz rację... niech ich szlag...  :mad:

szpynda

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 28-01-2007
  • Wiadomości: 165
  • Reputacja: 0
Odp: Tomb Raider: Underworld
« Odpowiedź #129 dnia: Października 28, 2008, 12:30:02 pm »
Już zasysam demko. Trochę waży (1,27 GB) więc trochę potrwa. Chwilę pogram to napiszę co i jak.

mateo

  • Gość
Odp: Tomb Raider: Underworld
« Odpowiedź #130 dnia: Października 28, 2008, 12:32:16 pm »
po Anniversary jestem spokojny o Underworld :)

siudym

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 07-05-2005
  • Wiadomości: 3 125
  • Reputacja: 6
Odp: Tomb Raider: Underworld
« Odpowiedź #131 dnia: Października 28, 2008, 13:57:37 pm »
Niech bedzie bardziej skomplikowany niz TRA... Jak bede chcial zagrac w latwa i przyjemna gre, to sobie Pinate odpale :?

Mr_Zombie

  • Global Moderator
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 05-11-2005
  • Wiadomości: 5 999
  • Reputacja: 15
  • Press a button and something awesome happens...
Odp: Tomb Raider: Underworld
« Odpowiedź #132 dnia: Października 28, 2008, 16:06:52 pm »
Niech bedzie bardziej skomplikowany niz TRA... Jak bede chcial zagrac w latwa i przyjemna gre, to sobie Pinate odpale :?

W TRA było kilka momentów, które były dość trudne. Nie był to wprawdzie poziom dawnych TR, ale trudność dawnych TR głównie polegała na tym, że trzeba się było ustawić dokładnie tak, jak tego sobie życzyli twórcy, by móc dobrze skoczyć :/.

Zaś co do TR:U - jeżeli ktoś nie ma dema, a chce zobaczyć, jak wygląda, to na GamerSyde pojawiły się filmiki:
TRU demo part1
TRU demo part2

Pomijając brzydkie self-shadowing (brzydkie tylko podczas cut-scenek), gra wygląda pięknie.

Demko na PC dopiero w piątek - damn it :(.
Always code as if the person who will maintain your code
is a maniac serial killer that knows where you live.

szpynda

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 28-01-2007
  • Wiadomości: 165
  • Reputacja: 0
Odp: Tomb Raider: Underworld
« Odpowiedź #133 dnia: Października 28, 2008, 18:11:08 pm »
Graficznie bardzo fajnie. Aż dziwne, że to na silniku z Legend. Wygląda naprawdę świetnie! Muzyczka klimatyczna. Postać Lary fajnie animowana. Demko bardzo krótkie i łatwe. Taki tutorial prowadzi gracza za ręke. Pełną wersję zakupię bo gierka ma klimat jak dawny Tomb Raider.
Filmiki powyżej pokazują jak wygląda demo ale też jak je przejść. UWAGA to może zepsuć całą zabawę!
« Ostatnia zmiana: Października 28, 2008, 18:21:03 pm wysłana przez szpynda »

Mr_Zombie

  • Global Moderator
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 05-11-2005
  • Wiadomości: 5 999
  • Reputacja: 15
  • Press a button and something awesome happens...
Odp: Tomb Raider: Underworld
« Odpowiedź #134 dnia: Października 28, 2008, 18:30:47 pm »
AC pod względem animacji to nie jest, ale i tak animacja (z kilkoma drobnymi wyjątkami) wygląda naturalnie i płynnie; dodatkowo są fajne smaczki typu Lara odpychająca liście, gdy biegnie przez jakieś zarośla, bądź ochraniająca twarz przed ogniem w tutorialu (etap z płonącą rezydencją).
Opublikowane: Październik 28, 2008, 19:22:06






:O

Gra posiada opcję, która pozwala na dostosowanie ilości życia przeciwników, obrażenia, jakie zadają oni Larze, ilość znajdowanej amunicji czy też czas, by porządnie chwycić się krawędzi.

Aha, i demo potwierdza, że w grze pojawi się Natla.
« Ostatnia zmiana: Października 28, 2008, 18:33:53 pm wysłana przez Mr_Zombie »
Always code as if the person who will maintain your code
is a maniac serial killer that knows where you live.

siudym

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 07-05-2005
  • Wiadomości: 3 125
  • Reputacja: 6
Odp: Tomb Raider: Underworld
« Odpowiedź #135 dnia: Października 30, 2008, 18:31:47 pm »
No no, elementy z jedynki beda, fajnie ;)

063SjazS

  • Obywatel
  • **
  • Rejestracja: 11-12-2007
  • Wiadomości: 95
  • Reputacja: 0
Odp: Tomb Raider: Underworld
« Odpowiedź #136 dnia: Października 31, 2008, 20:50:53 pm »
cienie w wersji na 360 to nieporozumienie lepiej by to wyszlo jakby ich nie bylo w ogole....no i woda ma za maly opor a po scianie lara zasuwa jak pajak  lol...grafika jest ok animacja lary za to juz gorzej....

siudym

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 07-05-2005
  • Wiadomości: 3 125
  • Reputacja: 6
Odp: Tomb Raider: Underworld
« Odpowiedź #137 dnia: Listopada 01, 2008, 22:12:25 pm »
odpalilem demko TRU ->
Swietny klimat, zwlaszcza woda, wyglad i jej szum - cos pieknego. :-P

Mr_Zombie

  • Global Moderator
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 05-11-2005
  • Wiadomości: 5 999
  • Reputacja: 15
  • Press a button and something awesome happens...
Odp: Tomb Raider: Underworld
« Odpowiedź #138 dnia: Listopada 01, 2008, 22:44:55 pm »
cienie w wersji na 360 to nieporozumienie lepiej by to wyszlo jakby ich nie bylo w ogole....

To nie wina X0, tylko silnika gry. Na PC z ustawionym wszystkim na maksa te cienie również wyglądały paskudnie; na szczęście (przynajmniej w demie) straszą one tylko w jednej krótkiej scenie - reszta cieni wygląda już świetnie (przynajmniej na PC).

A animacja Lary, uważa, że jest bardzo dobra. Jest dużo naturalniejsza niż we wcześniejszych częścich (po raz pierwszy w serii TR wykorzystano mo-cap), przejścia między animacjami również są płynne. Fakt, to przyczepianie się do ściany wygląda idiotycznie, ale prócz tego nie zauważyłem niczego, co by mnie jakoś raziło.

Wg mnie demko było świetne.


EDIT: Jak ktoś chce, w demie istnieje możliwość zejścia aż na sam dół, do posągu Shivy:

« Ostatnia zmiana: Listopada 01, 2008, 22:48:16 pm wysłana przez Mr_Zombie »
Always code as if the person who will maintain your code
is a maniac serial killer that knows where you live.

Kert

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 21-01-2008
  • Wiadomości: 16 546
  • Reputacja: 255
Odp: Tomb Raider: Underworld
« Odpowiedź #139 dnia: Listopada 01, 2008, 23:12:21 pm »
Niezły cios w twarz sprzedaje wyłaniający się powoli po wspinaczce krajobraz świątyni w oddali i towarzysząca temu adekwatna, klimatyczna muzyka. Mam tylko nadzieję, że nie będzie się kręcić wokół jednego motywu jak w TR:L, będzie bardziej urozmaicona. Woda zrobiła na mnie wrażenie, jej falowanie w szczególności. Lara wygląda sympatycznie, wydaje mi się, że ma zmarszczki pod oczami, w końcu się brudzi i fajnie jej kuc faluje. Elementy gameplay'u to praktycznie to samo co w Anniversary, parę urozmaiceń w stylu skoku w dowolnym kierunku z belek, wspinanie na rurki, przeskakiwanie przez niskie przeszkody, odbijanie się od ścian czy chodzeniu po wąskich półkach plecami do skał. Animacja pozostawia trochę do życzenia (np. skoki z pozycji pionowej na inny możliwy podest/rurkę - Lara rozkracza się i leci sztywno w powietrzu dopóki się nie złapie), ale generalnie jest bardzo miło. Do przeszkadzajek w trakcie wspinaczek oprócz nietoperzy doszły pająki, zaniepokoił mnie pewien stwór wspinający się nagle po ścianie w korytarzu przy ostatniej lokacji w demie (wyglądał jak wielki jaszczur). System walki to też nie ewolucja w serii bo mimo, że miało być bardziej urozmaicenie, to domyślnie gracz robi lock-on i skacze na boki. Właśnie, jakoś mnie drażniło zabijać te miłe zwierzątka, bo jak sobie człowiek pomyśli ile tygrysów na ziemi zostało, to trochę głupio położyć w minutę cztery dorosłe osobniki.
Jestem spokojny po zagraniu w demo, oby tylko twórcy takie klimatyczne miejscówki z terenami urbanistycznymi o nowoczesnej architekturze wyważyli w stosunku 99:1 i będzie świetnie. Co jest denerwujące (już od TR:L) to pogaduchy z towarzyszami, jakieś kamery cyfrowe, PDA. Tęsknię do rozwiązania z TR1, wolę już staroświecki plecak i obrotowy wgląd w inwentarz.
Opublikowane: Listopad 01, 2008, 23:02:58
EDIT: Jak ktoś chce, w demie istnieje możliwość zejścia aż na sam dół, do posągu Shivy:

Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)

Leenk

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 05-09-2005
  • Wiadomości: 3 753
  • Reputacja: 1
Odp: Tomb Raider: Underworld
« Odpowiedź #140 dnia: Listopada 01, 2008, 23:13:23 pm »
Są znowu te głupie pogaduchy przez headseta? Damn it...  :mad:

Kert

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 21-01-2008
  • Wiadomości: 16 546
  • Reputacja: 255
Odp: Tomb Raider: Underworld
« Odpowiedź #141 dnia: Listopada 01, 2008, 23:24:31 pm »
Z tymi pogaduchami to akurat moje gdybanie, ale nie podejrzewam żeby było inaczej, skoro Lara rozmawia z kompanami na łodzi, a potem w trakcie dema wyjmuje kamerę i nagrywa jakieś starożytne teksty na ścianach, komentując jednocześnie odkrycie. Zaniepokoiłem się po prostu. Tomb Raider zawsze kojarzył mi się z osamotnieniem głównej bohaterki, bez towarzyszenia nowoczesnych technologii (przymykając często oko na pojawianie się kilkakrotnie pobocznych postaci, zupełnie znikąd).

Leenk

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 05-09-2005
  • Wiadomości: 3 753
  • Reputacja: 1
Odp: Tomb Raider: Underworld
« Odpowiedź #142 dnia: Listopada 01, 2008, 23:43:31 pm »
Właśnie Legends z tymi mega nieklimatycznymi głosami przeszedłem tylko raz a potem jeszcze ze dwa razy (żeby zebrać wszystkie sekrety) ale już z wyłączonymi głosami, napisami i muzyką z jedynki. O wiele lepiej się grało.  :grin:

Mr_Zombie

  • Global Moderator
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 05-11-2005
  • Wiadomości: 5 999
  • Reputacja: 15
  • Press a button and something awesome happens...
Odp: Tomb Raider: Underworld
« Odpowiedź #143 dnia: Listopada 01, 2008, 23:56:02 pm »
Jeżeli pogaduchy będą tylko od czasu do czasu w czasie cut-scenek, to mi to nie będzie przeszkadzać. Jeżeli jednak Zip i Alister będą nawijać cały czas, również podczas samej gry, tak jak to było w Legend, to będzie to mega wkurzające.

Co do zabijania zwierzaków - w ekwipunku (PDA) możesz sobie wybrać strzałki ze środkiem nasennym, które znalazły się w grze właśnie ze względu na osoby, którym nie podoba się zabijanie zwierząt ;).
Always code as if the person who will maintain your code
is a maniac serial killer that knows where you live.

grami

  • Pawka Morozow
  • *****
  • Rejestracja: 08-11-2007
  • Wiadomości: 972
  • Reputacja: 0
Odp: Tomb Raider: Underworld
« Odpowiedź #144 dnia: Listopada 11, 2008, 14:14:50 pm »
Chyba nie doceniałem nowej Lary, zassałem demo a demo zassało mnie. Dostałem przemiłego kopa w pysk od panów z crystal dynamics, nie wiem czy za karę, czy w nagrodę. Cienie faktycznie skopane, niby animacja też nie jest doskonała, ale całość już nikt nie powie, bo jest całkiem całkiem (a woda jest ponadprzeciętna). Ale co przede wszystkim, skakanie w skórze Lary znowu jest tak przyjemne jak kiedyś, dosłownie przypomniały mi się pierwsze i chyba najlepsze części serii (oczywiście w odpowiednio podanej nowogeneracyjnej formie, podlanej nieco sosem ala spiderman). Legends było spoko (w Anniversary nie grałem) ale ta część ma szansę zbliżyć się jakości oryginału. O rewolucji mowy być nie może, ale ja przynajmniej rewolucji się po serii TR nie spodziewałem, za to przyjemnego skakania owszem. I po demie można by wnioskować, że dostane to czego szukam. Co mnie zaniepokoiło, to ten, wspomniany już, stwór biegający po ścianie jakby licker wyjęty z RE. Dał do myślenia, coś czuję, że będzie w niej trochę Far Cry'owskiego klimatu. Ale jakoś się specjalnie nie martwię tym, ósemeczki w recenzjach ta gra będzie zbierać bankowo, więc nic tylko czekać...aż nieco stanieje (cóż...kolejka pod choinkę jest nieco długa...).

Mr_Zombie

  • Global Moderator
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 05-11-2005
  • Wiadomości: 5 999
  • Reputacja: 15
  • Press a button and something awesome happens...
Odp: Tomb Raider: Underworld
« Odpowiedź #145 dnia: Listopada 11, 2008, 16:10:03 pm »
Ten stwór to po prostu jaszczuroludzie.
I nie widzę w tym nic złego biorąc pod uwagę fakt, że w TR1 mieliśmy dinozaury czy też różne mutanty w końcowych etapach gry.
Always code as if the person who will maintain your code
is a maniac serial killer that knows where you live.

lupinator

  • Gość
Odp: Tomb Raider: Underworld
« Odpowiedź #146 dnia: Listopada 11, 2008, 16:20:18 pm »
Ten stwór to po prostu jaszczuroludzie.
Przecież sam dawałeś linka do walki z nimi - zwykłe przerośnięte jaszczurki. Nic humanoidalnego.

FAX

  • Kapitan Żbik
  • *****
  • Rejestracja: 26-05-2004
  • Wiadomości: 1 282
  • Reputacja: 0
  • Easy Rider
Odp: Tomb Raider: Underworld
« Odpowiedź #147 dnia: Listopada 12, 2008, 10:48:08 am »
Demko to dla mnie wielkie nieporozumienie. Animacje, praca kamery, wykonanie bohaterki, zacząłem w ogóle od tego, że wbiegłem do łodzi, a tam Lara odbiła się od niewidzialnej ściany  :-P ... wolę wrócić do Uncharted  :-x

Snake_Plissken

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 31-12-2006
  • Wiadomości: 17 240
  • Reputacja: 104
  • Who Dares Wins
Odp: Tomb Raider: Underworld
« Odpowiedź #148 dnia: Listopada 12, 2008, 12:59:42 pm »
Ktoś wie ile czasu wymaga przejście gry?

Mikes

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 30-08-2005
  • Wiadomości: 7 687
  • Reputacja: 0
  • Ej.
Odp: Tomb Raider: Underworld
« Odpowiedź #149 dnia: Listopada 13, 2008, 21:22:18 pm »
Jaka chujnia. :eek:

Kamera do dupy, animacja lary to porazka(to jak idzie w bok po scianie, rotfl), sterowanie badziewne, wspianie sie po scianie jakies dziwne, tytanowe rekiny. Jedyny plus to grafa, swiatynia wyglada slicznie.

Dla mnie zawód. :sad:

lupinator

  • Gość
Odp: Tomb Raider: Underworld
« Odpowiedź #150 dnia: Listopada 20, 2008, 00:37:07 am »

Snake_Plissken

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 31-12-2006
  • Wiadomości: 17 240
  • Reputacja: 104
  • Who Dares Wins
Odp: Tomb Raider: Underworld
« Odpowiedź #151 dnia: Listopada 20, 2008, 06:49:43 am »
1UP - B / A+
http://www.1up.com/do/reviewPage?cId=3171402

Cytuj
Tomb Raider recently underwent both a renaissance (2006's Legend, an excellent return to form) and a redux (last year's Anniversary, which seems to be in everyone's backlog), so Underworld is effectively right where it needs to be. While it doesn't quite catch up to its competition (notably Naughty Dog's adventurous Uncharted: Drake's Fortune) -- or make the strides that Legend did -- Underworld is an excursion worth taking for fans of low-impact, low-commitment adventuring.

IGN: 7.4/10
http://ps3.ign.com/articles/931/931785p1.html

Cytuj
The slightly more stable framerate, gives a mild edge to the 360 version of the game. The only other multi-console distinction is the inclusion of Achievement points for the 360, which don't translate over into Trophies for the PS3, and the inclusion of upcoming downloadable content for the 360, which the PS3 won't get. Tomb Raider Underworld is a decent game that Lara Croft fans will enjoy, but it's not quite the experience that will live up to or even surpass that of Legend.


Cytuj
Presentation - 7.5
Graphics - 8.0
Sound - 8.5
Gameplay - 7.5
Lasting Appeal - 7.0
Overall - 7.4

GamesRadar - 9/10
http://www.gamesradar.com/xbox360/tomb-raider-underworld/review/tomb-raider-underworld/a-2008111817035712707520/g-200712141142215087

Cytuj
The remarkable architectural vision, coupled with ultra-smart level design, all produced on such a huge scale, makes this as good as Tomb Raider has ever been. It's still short, it still has annoying combat, and Lara still freaks out and jumps off in the wrong direction far too often. So it still falls short of greatness. But the most exemplary check-pointing GamesRadar has ever encountered forgives a great deal, and the brave decision to ditch the boss fights makes us want to hug all involved. Go explore the Underworld.

Grę na pewno kupię, bo demo bardzo mi się spodobało. :smile:
« Ostatnia zmiana: Listopada 20, 2008, 06:51:30 am wysłana przez Snake_Plissken »

szpynda

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 28-01-2007
  • Wiadomości: 165
  • Reputacja: 0
Odp: Tomb Raider: Underworld
« Odpowiedź #152 dnia: Listopada 20, 2008, 12:59:17 pm »
Ocena dość słaba ale po zagraniu w demo zupełnie się z nimi nie zgadzam.
Niedługo już premiera i wiem, że odłożę gyrosy, dedki w kosmosie i radioaktywne falki. Zmęczony wojną jestem.

siudym

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 07-05-2005
  • Wiadomości: 3 125
  • Reputacja: 6
Odp: Tomb Raider: Underworld
« Odpowiedź #153 dnia: Listopada 20, 2008, 16:22:11 pm »
Jaralem sie juz we wczesniejsztm poscie demem nowego TR. Jaram sie dalej, ale chodzi glownie o grafike i lokacje - sa piekne. Natomiast jeslichodzi o gejmplej, to kurde caly czas nie moge strawic nowych TR. Czy to Legend, Anniversary, czy Underworld. Nie podoba mi sie 'debilizacja' sterowania, uproszczenie wszystkiego na maxa... Skoki i chwytanie sie jest juz automatem, wystarczy sie odwrocic w strone miejsca gdzie mamy skoczyc, wcisnac przycisk a Lara juz sama bedzie robic reszte... :-x Gdzie te wyliczane skoki jak w starych TR? Kiedys to nawet jak sie skakalo, to musialem wcisnac ten zas'ł'any przycisk X aby lara zlapala krawedzi, a jak puscilem, to spadala. A terazj wszystko ogarniczone do minimum. Pelna wersje i tak kupie, przecie nie daruje sobie 8-) I mam nadzieje, ze nowy TR wciagnie mnie klimatem jak kiedys klasyki.

Obecnie skonczylem TR3 na PSP 8-) 'Jechalem od poczatku - 1,2,3... Teraz zaczynam ponownie TRL (TR4) :D Juz 5 raz koncze ogolnie TRL, konczylem na wszystkich platformach, na ktore wyszly (nie raz) 8)

Kurcze IGN slabo cos ocenil TRU..

Leenk

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 05-09-2005
  • Wiadomości: 3 753
  • Reputacja: 1
Odp: Tomb Raider: Underworld
« Odpowiedź #154 dnia: Listopada 20, 2008, 16:38:55 pm »
Oj, to fakt - sterowanie jakie Crystalsi zrobili w swoich TRach jest już... inne po prostu.

Stare TRy miały charakterystyczne sterowanko do którego wszyscy fani się przyzwyczaili i było jakieś takie bardzie do "wczucia się" (nie wiem jak to dokładniej określić). Chociaż i to nowe ma swoje plusy - m.in. sporo nowych animacji, a także wreszcie można Larę oglądać z każdej strony.  :cool:

Przeczytałem uważnie reckę IGNu i kompletnie do mnie nie przemawiają uwagi - przynajmniej na tyle żeby dawać ocenę na tym poziomie 7/10. Dużo bardziej przemawiają do mnie recki z polskich magazynów i to że jakoś czuć że są pisane przez fanów a nie zmanierowanych kolesi. Ci wysuwają dokładnie te same argumenty co przy Anniversary - ta gra też ma średnią ok. 7-8/10 co wg mnie jest kpiną z tak fajnej gry.
« Ostatnia zmiana: Listopada 20, 2008, 22:37:54 pm wysłana przez Leenk »

Snake_Plissken

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 31-12-2006
  • Wiadomości: 17 240
  • Reputacja: 104
  • Who Dares Wins
Odp: Tomb Raider: Underworld
« Odpowiedź #155 dnia: Listopada 20, 2008, 19:19:38 pm »
IGN UK - 8.5/10:
http://ps3.ign.com/articles/931/931818p1.html

Cytuj
8.0 Presentation
It's typically slick and that next-gen oomph makes for an incredibly immersive title. Finally, it's close to the blockbuster the series aspires to be.
8.0 Graphics
Landscapes are rich in detail, tombs would benefit from a little more artistry and variation. Lara still looks like a plastic doll but overall, it's an upgrade that does justice to the franchise.
8.5 Sound
Music harks back to the original and works beautifully against both the game's bombastic and lonelier moments of exploration. Effects are equally meaty, from weaponry to the crunch of Lara's bones.
8.5 Gameplay
It's perfectly pitched in terms of difficulty and flows better than ever before. Additions disappoint but its classic game design and expanded scope make for Lara's best adventure yet.
7.5 Lasting Appeal
It's over in ten hours but there's some incentive to hunt out those treasures for extra content if you're a completist.
8.5 Great

siudym

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 07-05-2005
  • Wiadomości: 3 125
  • Reputacja: 6
Odp: Tomb Raider: Underworld
« Odpowiedź #156 dnia: Listopada 20, 2008, 19:22:22 pm »
Jeden marudzi, inny sie cieszy. Zycie.

Mr_Zombie

  • Global Moderator
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 05-11-2005
  • Wiadomości: 5 999
  • Reputacja: 15
  • Press a button and something awesome happens...
Odp: Tomb Raider: Underworld
« Odpowiedź #157 dnia: Listopada 21, 2008, 01:51:12 am »
Dwa etapy, a co za tym idzie, jakieś 5 godzin (!) gry, za mną (i chociaż starałem się wyłapywać i zbierać sekrety, i tak zdobyłem około połowy w każdym etapie). Co mogę powiedzieć - MIÓD! Gra jest świetna. Na szczęście bliżej jej do Anniversary, niż do Legend. Niemalże całe te 5 godzin spędziłem na samotnym (tak! Alister i Zip w końcu się zamknęli :D) przebijaniu się przez jaskinie i ruiny, skakaniu po skałach i rozwiązywaniu zagadek. Od czasu do czasu pojawi się tylko jakiś zwierzak do ubicia (w pierwszym etapie, prócz kilku rekinów, nie było nikogo)...
Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)
.
Etapy są ogromne, a co najlepsze, w ciągu ich trwania ani razu nic się nie doładowuje. Jest tylko loading na początku, a potem aż do samego końca nic. Byłem w szoku szczerze mówiąc. Dodatkowo, gra czasami okazuje się nie być do końca liniowa, dając graczowi możliwość rozwiązywania problemów w dowolnej kolejności; np. przy Krakenie - jest wielkie pomieszczenie i to, w jakiej kolejności co się zrobi, i jak się dotrze do tych miejsc, zależy od gracza. Nie ma jednej konkretnej drogi z punktu A do B. Poza tym, kilkakrotnie się zgubiłem, co w Legend nie zdarzyło mi się ani razu (tam szło się cały czas do przodu i tyle).

Graficznie jest też ślicznie. Nie jest to wprawdzie Uncharted!!!, ale niekiedy widoczki robią naprawdę wrażenie (przykładowo posąg Shivy z dema). Nawet te cienie, które drażniły w filmiku w demie, potem już nie są aż tak widoczne.
O muzyce nic mówić nie muszę, bo w demie było już słychać, z czym mamy do czynienia - jest piękna i doskonale dodaje grze klimatu.

Niestety, to wciąż ten sam stary Tomb Raider by Crystal Dynamic, który powiela te same błędy co poprzednicy (CD robi ten sam błąd co Core swojego czasu, czyli tak jakby udaje, że problemów nie ma i idzie dalej). Kamera wciąż jest tragiczna (w kilku miejscach musiałem skakać na ślepca, bo nie mogłem ustawić kamery - czemu CD nie może, wzorem Ubisoftu i trylogii PoP, udostępnić kilka różnych kamer), sterowanie czasami szwankuje (głównie przy skokach, gdzie trudno wyczuć, w którą stronę należy wychylić gałkę/wcisnąć klawisze, by Lara skoczyła do przodu, a nie bok), słaba walka (chociaż muszę przyznać, że te kopniaki mi się podobają - nie ma to jak kopnąć tygrysa z flygin kick'a :D) i czasami przenikanie Lary przez inne obiekty.

Mimo wszystko, jak na razie bawię się świetnie i gdyby nie późna pora, grałbym dalej :).
« Ostatnia zmiana: Listopada 21, 2008, 01:57:55 am wysłana przez Mr_Zombie »
Always code as if the person who will maintain your code
is a maniac serial killer that knows where you live.

Leenk

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 05-09-2005
  • Wiadomości: 3 753
  • Reputacja: 1
Odp: Tomb Raider: Underworld
« Odpowiedź #158 dnia: Listopada 21, 2008, 11:34:49 am »
"tak! Alister i Zip w końcu się zamknęli"

Cudownie. Doskonała wiadomość.  :smile:


Agst07

  • Człowiek dobrej roboty
  • *****
  • Rejestracja: 21-03-2006
  • Wiadomości: 708
  • Reputacja: 0
  • Visca el Barca!
Odp: Tomb Raider: Underworld
« Odpowiedź #159 dnia: Listopada 25, 2008, 17:41:49 pm »
New Tomb Raider Sales Lead on PlayStation 3
Cytuj
Sales of Eidos' Tomb Raider: Underworld are strongest on the PlayStation 3, with 51 per cent of all units sold in its first week of release on Sony's home console.

The Xbox 360 accounted for 34 per cent of sales, with the remaining sales made up of Wii, PC and DS SKUs. 
http://www.n4g.com/industrynews/News-236245.aspx