Kilka istotniejszych informacji z zapowiedzi IGN:
- nie będzie możliwości ulepszania broni, czy umiejętności Prince'a - jakim Księciem zaczniemy grę, takim skończymy;
- odwrotnie jak u Prince'a, Elika zdolności Eliki będą z czasem ewoluować. Koniecznością będzie odblokowanie nowych zaklęć, aby przejść dalej;
- kiedy zlikwidujemy bossa, wokół bohaterów wyrasta żyzna ziemia, która po dotyku Eliki rozprzestrzenia się na większy obszar (wszędzie wyrasta trawka, ciemne chmurki rozwiewają się, itp.) uwalniając równocześnie "light seeds" - są to świetlne kule, za które po zebraniu będzie można kupować nowe czary dla naszej pięknej towarzyszki;)
- w grze nie zaznamy żadnej mini-mapki czy jakiegokolwiek HUDu - pomocnym w nawigacji po tym otwartym świecie będzie zaklęcie Eliki rozświetlające nam (chwilowo?) drogę, którą mamy podążać;
- nie ma żadnych obaw, co do inteligencji naszej kompanki (oby) - zawsze będzie wiernie podążać za Księciem;
- kooperacyjne ewolucje będą bardzo intuicyjne i łatwe jak mrugnięcie okiem - jeśli np. staniemy nad przepaścią, za szeroką, aby Prince mógł ją swobodnie przeskoczyć, w trakcie lotu naciskamy po prostu przycisk odpowiedzialny za uaktywnienie akcji Eliki i ona już jest przy nas w powietrzu, pomagając nam przeskoczyć urwisko;
- jak nas wcześniej informowano, wszelkie walki odbywają się z jednym przeciwnikiem, a wyglądają one z@jebiście ("...it looks awesome"
). Kamera ustawia się bardzo blisko starcia, tak blisko, że przypomina ujęcia znane z bijatyk;
- w grze nie zaznamy combosów - mimo to wszystko wygląda mega płynnie. Możemy np. uderzyć w "przycisk Elikii" 3 razy, co sprawi, że wykona ona jakiś zestaw ciosów, lub uderzamy mieczem, po czym kilka razy wzywamy Elikę, następnie wracając do miecza - i chociaż brzmi to jak ustalona sekwencja combosa, to nim nie jest - za każdym razem taka seria przycisków może uaktywnić nowe animacje (zależnie od tego kiedy i w jakiej pozycji od przeciwnika je wykonamy
);
- bossowie mogą znajdować się w 4 różnych stanach - przykładowo, kiedy taki osobnik jest pochłonięty przez "korupcję" jedynym sposobem, aby wyrządzić mu jakąś krzywdę jest magia Eliki, która sprawia, że "korupcja" znika, i możemy nawalać już mieczem;
- w grze nie można...zginąć. Wygląda to w ten sposób: przykładowo - spadając w przepaść na pewną śmierć, Elika otoczy nas swą magią i przeniesie nas na stały grunt, a dokładnie w miejsce ostatniego checkpointu. W trakcie walk dzieli ona swoją energię z energią Prince'a (cokolwiek to znaczy). Twórcy twierdzą, że taki system zwiększa płynność gry (i trudno się z tym nie zgodzić, jakkolwiek nie byłoby to kontrowersyjne). Zresztą, co za różnica, czy spadniemy do dziury, ujrzymy napis "game over" i wylądujemy w najbliższym checkpoincie, czy ujrzymy jakąś ładną animację, jak Elika przynosi nas swoją magią w to miejsce ?
Opublikowane: Lipiec 12, 2008, 11:03:18
Oby na E3 dali kilkominutowy gameplay i podali przybliżoną datę premiery.
Będzie - wszystkie informacje, które wyciągnęło IGN pochodzą z dema przygotowanego właśnie na E3
.
Opublikowane: Lipiec 12, 2008, 11:04:46
Jeszcze jeden zagubiony screen -
Efekty świetlne wyglądają wyśmienicie