Nie moglem sie doczekac, zwlaszcza po wstepnych recenzjach, ktore mnie zle nastrajaly na 'gears of war z questami', wiec postanowilem gierke 'pozyczyc'.
Jestem po kilku godzinach gry, ale ze nie wiem od czego zaczac, wiec bede wymienial roznice i opinie w pseudo-punktach:
Optymalizacja jest lepsza niz w jedynce, mimo, ze gra jest ladniejsza, ale nadal nie da sie aktywowac AA, za to nie ma wyboru rozdzielczosci tekstur, wiec nie wiem jak gra sie skaluje na slabszych konfiguracjach - za to na pewno chodzi plynniej niz jedynka. [AA da sie wymusic tylko sposobem, moge potem napisac jak]
Normandia jest znacznie wieksza niz w jedynce i ma wiecej szczegolow oraz smaczkow, np w naszej kapitanskiej kabinie mozemy sobie sluchac muzyki z gry ;], poza tym mozna wybierac sobie stroje 'cywilne' oraz custumizowac armor
Gra nie ma inventory! Podczas gry nic, a nic nie zbieramy, no chyba, ze pieniadze lub ewentualnie blueprinty na budowe, ale to wszystko pojawia sie w formie glupiego okienka zajmujacego z 1/7 ekranu, ktore przy okazji informuje nas co chwile o zdobytym achievemencie, albo o tym ile nam zostalo do zdobycia danego achievementa - tak psuje to feeling, przynajmniej mi
Po zaimportowaniu save'a z jedynki musimy wybrac klase dla naszego Sheparda, poniewaz klasy i skille sie pozmienialy. Ogolnie skilli jest teraz malo, a rozwoj jest strasznie ograniczony, narazie moge pakowac punktu [i do bardzo rzadko] tylko w 4-6 specjalnosci na klase [screen nizej]. Nie ma tez skilli odpowiedzialnych za dialogi, moze dochodza jakos pozniej.
Kazda bron ma teraz 'amunicje', dokladnie wyjasniaja to jako zbiorniki chlodzace bron, bez ktorych nie mozna strzelac. Jest to bardzo glupie rozwiazanie, tym bardziej, ze pojemnikow mamy malo, za to calkiem sporo lezy ich na ziemi i co najsmieszniejsze jak tylko je wezmiemy, przejdziemy gdzies kawalek dalej i sie odwrocimy to sie w tym miejscu respawnuja, wiec zazwyczaj ammo nam sie nie powinno konczyc, ale zmusza nas to do biegania w kolko i wciskania przycisku do reloadu. Zdecydowanie uwazam, ze rozwiazanie z jedynki bylo znacznie lepsze
Wskaznik zycia i shielda tak bardzo zmienili, ze na poczatku ciezko go zauwazyc, mowie o Shepardzie, jesli chodzi o reszte teamu to sa takie male trojkaciki, ale wyczytac cos z nich jest naprawde ciezko ...
Filmiki pre-renderowane sa w fatalnej jakosci, nie wiem jak oni w ogole mogli cos takiego dopuscic do gry [screen nizej], na szczescie wiekszosc cut-scenek jest na silniku gry
System przerywania cut-scenek lub wplywania na nie [np Shepard przez sniperke zauwaza oddzial i mozemy kliknac lewy przycisk myszy by kogos zabic i dostac za to renegade points] jest swietny ;]
Exp, hmm, tu nie wiem czy nie mam jakiegos buga, bo w ogole ilosc punktow expa na next lvl w character sheet mi sie nie zmienia. Za to nie dostajemy juz expa, a przynajmniej tego nie widzimy, za zabicie kogos, nie widac tez czy dostajemy expa za hacking itd, bo nic sie nie wyswietla. Ogolnie expa widzimy czasami w takim okienku lub pod koniec kazdej misji w takim jakby raporcie, ktory podsumowuje misje, ktora wykonalismy, zrobione jest to podobnie do podsumowan lvl'i w roznych gierkach, co wyglada troche smiesznie, ale da sie przelknac jako spisywanie raportu przez Sheparda.
Journal i CODEX sa dokladnie takie same jakie byly, nic sie w nich nie zmienilo. NIe liczcie tez, ze jesli odczytacie jakies datalogi to bedziecie mieli do nich dostep potem - niestety ...
Medi-gel jak juz pewnie wiecie uzywany jest tylko do wskrzeszania czlonkow druzyny przez skill Unity, ogolnie malo przydatne, bo zazwyczaj to w Ciebie AI strzela ;\
AI druzyny jest lepsze niz w jedynce, samo o siebie calkiem niezle dba, ostro korzysta z coverow i bezpieczniejszych spotow.
Cover system, troche usprawiony, ale juz wiem czemu. Ogolnie gra juz nie jest za bardzo RPG, jest to strzelanka z questami, fajna fabula i dialogami. Skilli nie ma prawie w ogole, postaci sie nie rozwija, itemow sie nie zbiera, statystyk nie prowadzi, wszystko sie sprowadza do wziecia misji, a potem trafiania headshotow. Co prawda gra wymaga troche taktyki, overloadem dalej mozna rozwalac elementy otoczenia podatne na wybuch, ale ogolnie gra to cover TPS z uzywaniem od czasu do czasu paru skilli.
Ja jestem zawiedziony, oczekiwalem gierki conajmniej rownej z jedynka, a jest dla mnie gorsza. Oczywiscie nadal jest to swietna gra i grzechem byloby w nia nie zagrac chociazby dla fabuly i epickich cut-scenek oraz walk, ale liczylem na RPG roku, a nie kolejna strzelanke. Szkoda troche ;\
Jak macie jakies pytania to chetnie sprawdze w grze badz odpowiem.
Screeny dotyczace dwoch akapitow wyzej [otworzcie w nowym oknie, sa forum przeskalowalo je oczywiscie]
Prerenderowana cut-scenka
Character Sheet
Po prostu screeny ;P