Wkrecilem sobie ostatnio metody zrobienia przeciwnikow majacych jako-takie IQ.
Moze nie mysla i sa dalej debilami, ale potrafia robic cos wiecej niz leciec prosto przed siebie ostatecznie zapetlajac sie
Prosty moj wynalazek - enemy skacze, biega, na razie nie wymyslilem nic aby uskutecznic jego randomowosc, ale jest proste wzglednienie mojego poruszania sie, ktore wplywa na losowosc ruchow enemy. Docelowo chce zrobic aby "widzial" postac gracza i za wszelka cene chcial dorwac
I tak sporo sie zmienilo w pisaniu na klasyczne systemy, np. powstala wersja C na NES - juz widac po zalewie homebrew, ze sporo ulatwia sprawe:
http://nesdoug.com/A to gra nad ktora pracuje:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/3982901/demo.neshttps://dl.dropboxusercontent.com/u/3982901/demolevtst.nesFilmik z wczesniejszej wersji, linki z *.nes sa nieco nowsze. Ale daleko jeszcze do ukonczenia - projekt poziomow zajmie sporo. Grafa do ukonczenia, muza do napisania na nowo (obecna zrobilem testowo aby cos gralo).