Nie, Silent Hill f nie działa w 360p na PS5 — Obalamy fake news w internecie
Niestety ta radosną informację zdążyły już podać duże portale w internecie bez żadnej weryfikacji...
Silent Hill f działa w 360p na PS5! — tego rodzaju nagłówki mogliście zobaczyć od wczoraj wieczora, do dzisiaj na dużych portalach informacyjnych. My już wczoraj wieczorem podjęliśmy się próby weryfikacji tej informacji i szybko okazało się, że jest ona dość wątpliwa. Pierwsza informacja najprawdopodobniej pochodziła z kanału youtubera ElAnalistaDeBits, który mierzył w grze na konsolach FPS oraz także rzekomo rozdzielczość.
Zaraz jak grzyby po deszczu kolejne redakcje zaczęły powielać tą informację. Niestety bez żadnej weryfikacji. Mniej więcej w tym czasie Digital Foundry, czyli znani i cenieni eksperci w zakresie technicznych recenzji i technologii wypuścili swój materiał , gdzie sprawdzili jakość grafiki.
Eksperci jednoznacznie stwierdzili, że gra wygląda świetnie na bazowym PS5, ale na Pro rozczarowuje. Co dla nas jest jednak najważniejsze — twórcy materiału na samym filmie powiedzieli też, w jakiej rozdzielczości działa gra. Jest to około 1080p dla trybu Performance oraz około 1440p dla trybu Quality. Można to podejrzeć w każdej chwili na transkrypcji materiału:
Co więcej, gdy po internecie rozlała się informacja o rzekomym 360p w trybie Performance, nawet sami twórcy z Digital Foundry próbowali na Twitterze obalić te bzdury, ale wygląda na to, że nikt ich nie słucha. Wszak kontrowersja sprzedaje się lepiej.
Jak więc widzicie Silent Hill f może nie jest grą idealną pod względem optymalizacji, ale na pewno nie działa w 360p do 720p jak twierdzą niektórzy YouTuberzy. Smutny jest tylko fakt, że żaden z dużych portali growych nie podjął się weryfikacji tej informacji, zanim podał ją dalej, a wystarczyło przecież tylko zajrzeć do transkrypcji filmu Digital Foundry gdzie podano rozdzielczości w jakich działa gra!
Nikomu chyba się nie chciało... ale nam się chciało. 😉 Prośba dla Was drodzy czytelnicy o szersze podanie tej informacji, żeby skutecznie wyplenić z internetu te bzdury, a panu ElAnalistaDeBits polecalibyśmy nie "mierzyć" więcej rozdzielczości w grach, bo ewidentnie mu nie wychodzi...
Komentarze
Dodaj nowy komentarz: