Autor Wątek: Kinect  (Przeczytany 251557 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Project Natal
« Odpowiedź #160 dnia: Listopada 11, 2009, 17:00:37 pm »
Nareszcie konkrety (choć jeszcze nie potwierdzone):
Cytuj
Najnowsze plotki mówią, że innowacyjny kontroler Microsoftu do Xboksa 360 ma się pojawić w listopadzie, na start przygotowywanych jest 14 gier, a cena ma być niższa niż 50 funtów (niektórzy mówią nawet o 30 funtach).

Informacje pochodzą z pokazu, jaki firma zorganizowała dla sprzedawców, by przedstawić im swoje planu na przyszły rok.

Na premierę przygotowywanych jest aż 5 milionów sztuk, zarówno w zestawach z konsolami, jak i samych kamerek.

Zapewne jedną z tych 14 gier będzie Milo od Lionhead. Czy jest możliwe, że Fable 3 również pojawi się w tym okresie? W końcu oficjalnie będzie wspierać Natala. 
http://polygamia.pl/Polygamia/1,95338,7243685,Natal__premiera_w_listopadzie_2010__14_gier_na_start_.html

Pewnie część z tych 14 gier to będą podrasowane pod Natala stare hiciory. Poza tym pewnie premiera zbiegnie się czasowo z Halo Reach i Fable 3. Z tym, że nowe Halo może być tylko kompatybilne, a co Do Fable to wcale się nie zdziwię jak będzie wymagać Natala do gry. W końcu coś musi nakręcić sprzedaż, a te dwa hiciory nadają się do tego idealnie. No i można być pewnym pakietu w stylu Wii Sports.

adriano

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 06-07-2007
  • Wiadomości: 6 441
  • Reputacja: 4
Odp: Project Natal
« Odpowiedź #161 dnia: Stycznia 07, 2010, 10:30:21 am »
CES 2010: Natal Runs at 30 Frames Per Second

Cytuj
At the Consumer Electronics Show in Las Vegas, Microsoft dedicated a significant portion of its keynote address to Project Natal. A 3D camera, the controller-free gaming device will be coming out before 2010 ends during the holiday time frame. Perhaps more interesting were the stats offered during a trailer shown at the conference.

Andrew Fitzgibbon, Principal Researcher for Microsoft Research, discussed the specifics. "What Natal does, is it evaluates effectively trillions of body configurations every frame. We've made it do that 30 times a second." This is done through a combination of software and a camera that tracks the body's motion in three dimensions.

Though Natal will evaluate the room 30 times a second, that does not necessarily mean that the games will also run at that rate. That will be the effective number of times the game can receive new input from the user, however.

http://uk.xbox360.ign.com/articles/105/1058900p1.html

Wiadomość scalona: Stycznia 08, 2010, 15:42:14 pm
Project Natal potrzebuje aż 33% mocy obliczeniowej Xboksa 360?

Cytuj
Wygląda na to, że po zachwytach Project Natal – opracowanym przez Microsoft innowacyjnym sposobem sterowania dedykowanym konsoli Xbox 360 - pojawiają się pierwsze problemy. Media donoszą, że Natal będzie wykorzystywał aż 33% mocy obliczeniowej konsoli.
Oznacza to, że zaprezentowany pierwszy raz podczas targów E3 w ubiegłym roku system może nie współpracować z najnowszymi, a co za tym idzie najbardziej wymagającymi grami na tę konsolę. Microsoft na razie nie potwierdza, ale również nie zaprzecza tym rewelacjom, jednak zagraniczne media powołują się na osoby, które pracowały przy projekcie, twierdząc, że wykorzystywanie nawet do 1/3 mocy Xboksa 360 jest faktem.

Według cytowanej przez serwis Kotaku osoby, Project Natal do prawidłowego działania potrzebuje mocy obliczeniowej jednego z rdzeni procesora w konsoli Xbox 360 – wszystko po to by ograniczyć do minimum opóźnienia pomiędzy gestami człowieka sterującymi grą, a tym co dzieje się na ekranie. Oznacza to, że obliczaniem pozostałych elementów składających się na konsolowe produkcje – systemem A.I., dźwiękiem czy fizyką - zajmują się tylko dwa rdzenie. I to właśnie te elementy, według rozmówcy Kotaku, wymagają kompromisowego cięcia w produkcjach wykorzystujących Project Natal.

Jednym z powodów takiej sprzetożerności Natala może być pozbawienie tego urządzenia własnego procesora. Specyfikacja techniczna Project Natal zaprezentowana publiczności i mediom podczas ubiegłorocznych targów E3 wskazywała, że kontroler posiada własny procesor, który będzie odpowiedzialny za podstawowe obliczenia. Tymczasem ten sam dokument krążący wśród uczestników Consumer Electronics Show nie zawiera już informacji o własnej jednostce obliczeniowej w Natalu, podczas gdy pozostałe dane dotyczące specyfikacji pozostały bez zmian.

Microsoft tymczasem nabrał wody w usta, mętnie tłumacząc się zarówno z braku procesora w samym Natalu, jak i z faktu pobierania przez to urządzenie do aż 33% mocy obliczeniowej konsoli. Aaron Greenberg, jeden z dyrektorów firmy, powiedział nawet, że według jego wiedzy opis produktu z E3 i obecna specyfikacja nie zmieniły się. Dopuścił jednak możliwość tego, że niektóre elementy samego Project Natal uległy zmianie, tłumacząc, że urządzenie przeszło z fazy prototypu pokazanego na E3 do fazy finalnych prac.

Podobnie niewiele mówi oficjalne stanowisko Microsoftu w sprawie rewelacji o wykorzystywaniu mocy obliczeniowej konsoli przez Project Natal. Pracownicy firmy ograniczyli się w nim do stwierdzenia, że software na którym opiera się urządzenie czyni go wyjątkowym i mimo, że nie są w stanie podać bardziej szczegółowych informacji na ten temat, mogą zapewnić, że Project Natal nie wymaga dedykowanego rdzenia w jednostce obliczeniowej Xbox 360.

Nie ulega wątpliwości, że Project Natal jest innowacyjnym i ciekawie zapowiadającym się sposobem na sterowanie w grach. Na podstawie ujawnionych przez media informacji, warto się jednak zastanowić, czy będziemy go w stanie użyć we wszystkich produkcjach. Fani wszystkich najnowszych gier na konsolę Xbox 360 będą raczej woleli pozostać przy tradycyjnych kontrolerach, niż korzystać z nowego kosztem wydajności.

http://www.gry-online.pl/S013.asp?ID=49809

O dużych i powaznych grach na Natala można zapomnieć. Szykuje się Eye Toy HD...
« Ostatnia zmiana: Stycznia 08, 2010, 15:42:14 pm wysłana przez A-n »

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Project Natal
« Odpowiedź #162 dnia: Stycznia 08, 2010, 17:47:03 pm »
Cytuj
Z cyklu "liczby są fajne, bo są fajne": oprogramowanie Natala jest w stanie w rozpoznać 31 części ludzkiego ciała. Jak chwali się Alex Kipman z zespołu pracującego nad urządzeniem, czujniki będą w stanie stwierdzić, czy gracz schował rękę za plecami, swoimi czy innego gracza. Brzmi użytecznie. Czy Natal będzie wiedział, ile palców ta schowana ręka pokazuje, na razie nie wiadomo.

Ale to jeszcze nie koniec liczb!

Wiadomo już ile mniej więcej mocy obliczeniowej Xboksa będzie zużywał Natal: 10-15 proc., co może dać pewne wyobrażenie o tym jak złożone jest to urządzenie.
Wczoraj wspominaliśmy też o 100 ms opóźnienia przy rozpoznawaniu ruchu, dziś New Scientist podaje liczbę 10 ms jako czasu potrzebnego Natalowi do rozpoznania pozy gracza i 160 ms które są potrzebne do zarejestrowania całej jego sylwetki przy wejściu w zasięg urządzenia. Jeśli mam być szczery to trochę się w tym zacząłem gubić, co jest pozą, a co ruchem, i jak właściwie szybki jest Natal.

Poprosiliśmy Microsoft o wyjaśnienie, jak tylko je dostaniemy zaktualizujemy notkę.
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,7432759,Natal_rozpoznaje_31_czesci_ciala.html

KKRT

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 22-09-2006
  • Wiadomości: 5 153
  • Reputacja: 18
Odp: Project Natal
« Odpowiedź #163 dnia: Stycznia 08, 2010, 17:56:17 pm »
Cytuj
Wiadomo już ile mniej więcej mocy obliczeniowej Xboksa będzie zużywał Natal: 10-15 proc.
I calkiem mozliwe, ze tez 50MB pamieci RAM, bo tyle zabiera oprogramowanie do rozpoznawania czesci ciala i processingu.

Soul

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 28-04-2007
  • Wiadomości: 3 496
  • Reputacja: 16
Odp: Project Natal
« Odpowiedź #164 dnia: Stycznia 08, 2010, 23:08:47 pm »
A-n oszczędź sobie te wiotkie komentarze, prócz M$ nikt nie wie co natal ma do zaoferowania.

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 657
  • Reputacja: 253
Odp: Project Natal
« Odpowiedź #165 dnia: Stycznia 10, 2010, 16:11:29 pm »
 

 :hihi:

Kupując Wii, liczyłem na fantastyczną zabawę. Fakt, takowa jest, głównie dla kobiet (uwielbiają wprost, a w nosie mają Gearst, i inne takie).
Dlaczego? To uniwersalna, szybka, zabawa. Właśnie. Niemal dla każdego, (ogromny plus), zabawa (też), ale ta długość ....

Eye Toy i ogromna ilość pozycji na Wii też dają olbrzymią frajdę. Ale nużą po pewnym czasie, poza tym o ile przy takim NfS:Shift, czy GoW można spędzić błogo godzin kilka, to tam już niekoniecznie. Tym bardziej, gdy gra się samemu.

Weźmy takiego FPS przykładowo. Niech Natal otrzyma jakąś starszą produkcję, albo wyścig. Ile tak będziesz jeden z drugim machał przed ekranem?
Nie powiem, zapowiada się ciekawie. Jednak osobiście rozpatruję w tym zwykłego dodatku, jak gitara do GH, jak kamerka w ET, absolutnie żaden tam przełom, czy inna rewolucja, jak kilku ludzi pisało w pewnych magazynach.

Castor Krieg

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-11-2003
  • Wiadomości: 4 450
  • Reputacja: 26
Odp: Project Natal
« Odpowiedź #166 dnia: Stycznia 14, 2010, 22:25:08 pm »
Tutaj:

http://gamesrelay.com/pixel-shock/project-natal-all-its-cracked-up-to-be.html

Znalazłem coś takiego:

Cytuj
The comment on lag is interesting: When tracking one person Natal has a latency of 200ms... this is on top of around 100ms standard latency for a 30fps game. So 300ms between you doing something and the game responding.

Ten bzdet ma lag 300ms????  :lol: :lol: :lol: :lol:

Soul

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 28-04-2007
  • Wiadomości: 3 496
  • Reputacja: 16
Odp: Project Natal
« Odpowiedź #167 dnia: Stycznia 14, 2010, 23:12:25 pm »
Jakaś bzdura, ma laga 100ms.

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 657
  • Reputacja: 253
Odp: Project Natal
« Odpowiedź #168 dnia: Stycznia 17, 2010, 22:34:59 pm »
Jaki bzdet, przecież rewolucją to jest i przełomem wszelakim  8)

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 657
  • Reputacja: 253
Odp: Project Natal
« Odpowiedź #169 dnia: Lutego 20, 2010, 17:46:35 pm »
W najnowszej serii Smallville bohater juz gra na Natal, w prostą grę, która polega na wyłapywaniu piłki. Bardzo proste założenia, prosta oprawa. Sprawdzi się na imprezach. Ale jak pisalem już, to taki eye toy.
Nic więcej, tym bardziej, że szybkość rozpoznawania gestów to ok 100ms. Dodatkowo AI postaci będzie zmniejszone nawet o 40%, a to przez zmniejszenie mocy obliczeniowej.

p.s. Nie scaliło postów z powodu upływu tygodnia od napisania poprzedniego.

Soul

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 28-04-2007
  • Wiadomości: 3 496
  • Reputacja: 16
Odp: Project Natal
« Odpowiedź #170 dnia: Lutego 20, 2010, 22:59:06 pm »
Daruj sobie, nikt z nas nie wie na co będzie stać to urządzenie.

Moldar

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 29-12-2005
  • Wiadomości: 8 000
  • Reputacja: 132
Odp: Project Natal
« Odpowiedź #171 dnia: Lutego 21, 2010, 13:20:19 pm »
ofc że nikt nie wie, ale każdy jednak coś już wie. Ja póki co widzę nowszego Eye Toya, kamerkę która łapie głębie i lepiej działa w ciemnościach, ale reszta rzeczy, typu rozpoznawanie ciała, twarzy, to wszystko jest możliwe i z kamerką Eye od PS3, wystarczy dać oprogramowanie, ja rewolucji nie widzę, bo granie bez niczego nie jest graniem na dłuższą metę. Nie wyobrażam sobię granie w wyścigi gdzie wystawiam ręce do przodu, 5 minut max i człowiek wysiada z wysiłku, ja widzę tylko nowszego eye toya. Jestem bardzo ciekaw co z tego w końcu wyjdzie, bo lubię nowe gadżety, zobaczymy czy coś z tego wyjdzie.

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 657
  • Reputacja: 253
Odp: Project Natal
« Odpowiedź #172 dnia: Lutego 22, 2010, 15:18:20 pm »
Jak to są Soul oficjalne informacje. No z małymi przekłamaniami, bowiem one mówią o obniżeniu jakości grafiki i AI o 1/4, a nieoficjalne ponad 1/2. Suma summarum.
A szybkośc rozpoznawania gestów rzędu 100 ms to również fakt. Czyli łapanie piłeczek, ścieranie piany z okien tak, kontrola Markiem w GoW III już niekoniecznie.


Soul

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 28-04-2007
  • Wiadomości: 3 496
  • Reputacja: 16
Odp: Project Natal
« Odpowiedź #173 dnia: Lutego 23, 2010, 23:11:01 pm »
Więcej szczegółów na temat Natal'a, napiszę po polsku, żeby co niektórzy się nie męczyli ;-)
(Info z artykułu serwisu Kikizo, którego czlonkowie brali udział w testach "za zamkniętymi drzwiami)
- System śledzi ruchy przy pomocy kamery na podczerwień skanującej ciało,
- Śledzi ruchy 48 stawów i potrafi odwzorować szkielet na bieżąco (w ruchu),
- Pokazano bardziej wyregulowany tryb, który określał dystans i wykrywał ruchy pojedynczej ręki i ruchy palców,
- Milo faktycznie rozpoznawał zmiany w intonacji głosu i odpowiadał adekwatnie do tych zmian,
- Molyneux pracował nad systemem sztucznej inteligencji w "odczytywaniu emocji" (pierwotnie nazywał się Projekt Dimitri) na długo przed tym jak przedstawiono mu system Natal.

premiera w październiku

http://grrr.pl/2009/06/10/microsoft-projekt-natal-w-burnout-paradise-wideo/

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: Project Natal
« Odpowiedź #174 dnia: Lutego 24, 2010, 09:46:43 am »
Mogliby przystopować z rzucaniem cyferek z kosmosu, bo przez to wali ściemą na kilometr.

Castor Krieg

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-11-2003
  • Wiadomości: 4 450
  • Reputacja: 26
Odp: Project Natal
« Odpowiedź #175 dnia: Lutego 24, 2010, 11:20:19 am »
- Molyneux pracował nad systemem sztucznej inteligencji w "odczytywaniu emocji" (pierwotnie nazywał się Projekt Dimitri) na długo przed tym jak przedstawiono mu system Natal.
Piotruś się naprawdę w grach video marnuje, facet powinien już być szefem R&D Intela /sarcasm off  :lol:

Ten człowiek się nigdy nie nauczy chyba.

Mrocz

  • Gość
Odp: Project Natal
« Odpowiedź #176 dnia: Lutego 24, 2010, 15:43:44 pm »
- Molyneux pracował nad systemem sztucznej inteligencji w "odczytywaniu emocji" (pierwotnie nazywał się Projekt Dimitri) na długo przed tym jak przedstawiono mu system Natal.
Piotruś się naprawdę w grach video marnuje, facet powinien już być szefem R&D Intela /sarcasm off  :lol:

Ten człowiek się nigdy nie nauczy chyba.

No zawsze mnie to rozbraja :D Nie raz widziałem komentarze dotyczące Milo i Natal i ludzie naprawdę wierzą że to prawdziwa sztuczna inteligencja... czyli coś czego nawet armia stanów zjednoczonych nie dopracowała, micorosft wrzuca jako bajer do swojej konsolki xD xD

Nie mówię, że NATAL będzie zły, fajny dodatek, ale ludzie za bardzo się nim ekscytują, Xbox i bez NATAL jest dobry...

Castor Krieg

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-11-2003
  • Wiadomości: 4 450
  • Reputacja: 26
Odp: Project Natal
« Odpowiedź #177 dnia: Lutego 24, 2010, 17:11:04 pm »
Chodzą słuchy, że Natal będzie dodawany automatem do każdej nowej konsoli X360. Jeśli tak to plus dla Microsoftu. Nie lubię tego szajsu (zresztą Arc również nie), ale to najprostsza metoda pokonania Sony. Chociaż moim zdaniem oba kontrolery sprzedadzą się do kitu.

Krzysiu

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 13-06-2008
  • Wiadomości: 14 544
  • Reputacja: 174
  • Stać! Policja!
Odp: Project Natal
« Odpowiedź #178 dnia: Lutego 24, 2010, 18:30:58 pm »
Komercyjnie to Natal już teraz jest kilka kroków przed Arc. Ogromny hype i urządzenie promowane jako rewolucja (czy nią będzie, zobaczymy), a u Sony co mamy? Kontrolery z Wii i tyle, bez podjary, bo wygląda to jak kontroler z Wii i działa tak samo :P.
« Ostatnia zmiana: Lutego 24, 2010, 18:32:59 pm wysłana przez tytacz »

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: Project Natal
« Odpowiedź #179 dnia: Lutego 24, 2010, 19:32:54 pm »
Chodzą słuchy, że Natal będzie dodawany automatem do każdej nowej konsoli X360. Jeśli tak to plus dla Microsoftu. Nie lubię tego szajsu (zresztą Arc również nie), ale to najprostsza metoda pokonania Sony. Chociaż moim zdaniem oba kontrolery sprzedadzą się do kitu.

Ale co to za zwycięstwo - dołożyć do konsoli bezużyteczny gadżet, który wyląduje gdzieś w pudle w szafie. Chodzi o kasę i chodzi o to, żeby od konsumentów dodatkową kasę wyciągnąć. Wątpię, żeby chcieli dalej dopłacać do interesu i dodawać urządzenie gratis, a jednocześnie nie wydaje mi się, żeby podnieśli cenę zestawów. Raczej będą próbowali utrzymać cenę niższą niż konkurencja, a część potencjalnych klientów mogłoby odstraszyć wciskanie im czegoś, czego nie potrzebują. Ostatecznie 5 milionów motion controllerów Sony, kupionych przez graczy, żeby na nich grać, to więcej, niż 15 milionów kurzących się po kątach Natalów.

Kwestii sprzedaży nie przesądzam z góry. I tak najważniejsza będzie baza obsługiwanych tytułów. Jeśli Arc dostanie pełne wsparcie np. w Resident Evil, będę jednym z pierwszych, którzy pobiegną do sklepu.

Master_666

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 24-07-2005
  • Wiadomości: 20 684
  • Reputacja: 194
Odp: Project Natal
« Odpowiedź #180 dnia: Lutego 24, 2010, 19:54:47 pm »
Ale to jest głupie, blech. Ulepszony EyeToy, i ta gadka że się gada z jakimś AI.

Mr_Zombie

  • Global Moderator
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 05-11-2005
  • Wiadomości: 5 999
  • Reputacja: 15
  • Press a button and something awesome happens...
Odp: Project Natal
« Odpowiedź #181 dnia: Lutego 24, 2010, 20:03:11 pm »
Ale co to za zwycięstwo - dołożyć do konsoli bezużyteczny gadżet, który wyląduje gdzieś w pudle w szafie. (...) Ostatecznie 5 milionów motion controllerów Sony, kupionych przez graczy, żeby na nich grać, to więcej, niż 15 milionów kurzących się po kątach Natalów.

Chodzi jednak o fakt przekonania producentów gier: hej patrzcie, nasi klienci mają to urządzenie (nawet, jeżeli z niego na razie nie korzystają albo korzystać nie zamierzają), więc możecie robić na nie gry!

I tak oba urządzenia (Arc i Natal) są obecnie na straconej pozycji, bo mało będzie gier, tych nie 1st party, które będą pisane głównie z myślą o tych urządzeniach, tak jak jest to np. z Wii i Wiilotem, gdzie każdy posiadacz Wii posiada Wiilota. Ale dzięki wciskaniu, nawet na siłę, Natala wszystkim klientom Microsoft zwiększa ilość ludzi posiadających ten kontroler, więc jednocześnie zwiększa dostępną, istniejącą już, grupę potencjalnych konsumentów takich gier.

W przypadku Arc sytuacja będzie odwrotna - urządzenie będzie się kupowało dla gier. Więc jeżeli nie byłoby gier -> będzie mała sprzedaż urządzeń -> nie będzie gier. Błędne koło.

Oczywiście, mogę się mylić, bo przynajmniej Arc wygląda na kontroler, który będzie można stosować w większości gier (głównie strzelanki), więc jednocześnie nawet tzw. hardcorowi gracze mogą się nim zainteresować. Z kolei Natal... nie wiem, ale jakoś wciąż nie wyobrażam sobie grania na tym.

Nie raz widziałem komentarze dotyczące Milo i Natal i ludzie naprawdę wierzą że to prawdziwa sztuczna inteligencja..
Jeżeli ludzie wierzą, że to sztuczna inteligencja, to znaczy, że Microsoft osiągnął swój cel :P. Jak się bada, czy dane AI jest dobre? Test Turinga - wsadza się człowieka do pokoju i każe się mu rozmawiać w języku naturalnym z kilkoma "osobami" (najczęściej nie widzi tych osób). Jeżeli człowiek-sędzia nie będzie potrafił rozróżnić, czy któryś z rozmówców jest maszyną, to wówczas można już mówić o "myślącej maszynie".

Jasne jest, że w przypadku Milo takie coś nie istnieje. Że to w większości dym i lustra, ale to nie ma być pełna sztuczna inteligencja, lecz zabawka. Coś jakby rozwinięte Tamagotchii.

Odnośnie tego fragmentu, co napisał Soul, zauważcie, że tu chodzi o "sztuczną inteligencję w odczytywaniu emocji", co jest czymś innym, niż pełna sztuczna inteligencja. Jakby nie patrzeć, jest wiele elementów (czy to wyglądu poszczególnych elementów twarzy, czy też brzmienie głosu), które jednoznacznie wskazują na emocje człowieka. Teoretycznie nei jest więc aż tak trudne przełożenie tego na sprzęt i kod.
« Ostatnia zmiana: Lutego 24, 2010, 20:05:30 pm wysłana przez Mr_Zombie »
Always code as if the person who will maintain your code
is a maniac serial killer that knows where you live.

Mrocz

  • Gość
Odp: Project Natal
« Odpowiedź #182 dnia: Lutego 24, 2010, 20:36:02 pm »
Nie raz widziałem komentarze dotyczące Milo i Natal i ludzie naprawdę wierzą że to prawdziwa sztuczna inteligencja..
Jeżeli ludzie wierzą, że to sztuczna inteligencja, to znaczy, że Microsoft osiągnął swój cel :P. Jak się bada, czy dane AI jest dobre? Test Turinga - wsadza się człowieka do pokoju i każe się mu rozmawiać w języku naturalnym z kilkoma "osobami" (najczęściej nie widzi tych osób). Jeżeli człowiek-sędzia nie będzie potrafił rozróżnić, czy któryś z rozmówców jest maszyną, to wówczas można już mówić o "myślącej maszynie".

No tak ale chodzi mi o to, że ludzie to ocenili po jednym ewidentnie wyreżyserowanym filmiku, a nie obcując bezpośrednio z Milo :wink: O to mi chodzi :)

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: Project Natal
« Odpowiedź #183 dnia: Lutego 24, 2010, 22:21:52 pm »
Oczywiście, mogę się mylić, bo przynajmniej Arc wygląda na kontroler, który będzie można stosować w większości gier (głównie strzelanki), więc jednocześnie nawet tzw. hardcorowi gracze mogą się nim zainteresować. Z kolei Natal... nie wiem, ale jakoś wciąż nie wyobrażam sobie grania na tym.

W tym upatruję sukcesu Sony. Natal raczej nie da się wykorzystać w normalnych grach, a nie wydaje mi się, żeby developerzy ochoczo robili exy specjalnie pod kamerkę Microsoftu. Arc ma szanse na implementację niskim kosztem w większej bazie tytułów i może trochę portów z Wii (Mad World, No More Heroes i jakimś podkręconym Red Steel bym nie pogardził), a na dodatek znacznie większy potencjał developerów 1st party.

Shaman

  • Przodownik pracy
  • *****
  • Rejestracja: 03-09-2006
  • Wiadomości: 523
  • Reputacja: 3
Odp: Project Natal
« Odpowiedź #184 dnia: Lutego 26, 2010, 10:18:53 am »
W tym upatruję sukcesu Sony. Natal raczej nie da się wykorzystać w normalnych grach, a nie wydaje mi się, żeby developerzy ochoczo robili exy specjalnie pod kamerkę Microsoftu. Arc ma szanse na implementację niskim kosztem w większej bazie tytułów i może trochę portów z Wii (Mad World, No More Heroes i jakimś podkręconym Red Steel bym nie pogardził), a na dodatek znacznie większy potencjał developerów 1st party.
Tylko że Arc to przecież inna technologia niż tradycyjny Wiimote, więc to może nie być takie proste. Moim zdaniem zarówno Sony jak i MS nie mają za bardzo szans na sukces.

KKRT

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 22-09-2006
  • Wiadomości: 5 153
  • Reputacja: 18
Odp: Project Natal
« Odpowiedź #185 dnia: Lutego 26, 2010, 10:35:59 am »
Cytuj
Tylko że Arc to przecież inna technologia niż tradycyjny Wiimote, więc to może nie być takie proste.
Inna pod wzgledem technologii, lecz pod wzgledem sterowania juz nie, a to akurat tak samo sie pisze.

Mr_Zombie

  • Global Moderator
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 05-11-2005
  • Wiadomości: 5 999
  • Reputacja: 15
  • Press a button and something awesome happens...
Odp: Project Natal
« Odpowiedź #186 dnia: Lutego 26, 2010, 10:36:38 am »
Tylko że Arc to przecież inna technologia niż tradycyjny Wiimote, więc to może nie być takie proste.

Ale producentów gier nie obchodzi technologia, a jedynie interfejs jaki udostępnia to urządzenie.
Pisząc np. jakąkolwiek aplikację na PC nie musisz wiedzieć, w jaki sposób działa klawiatura czy mysz, czy też co te urządzenia mają w środku, a jedynie obsługujesz pewien standardowy interfejs udostępniany przez dany język programowania/biblioteki, z których korzystasz. To samo jest z Arc - twórcy gier muszą tylko obsłużyć interfejs udostępniony im przez Sony, muszą mieć tylko sposób na poznanie np. położenia urządzenia w przestrzeni XYZ i tylko to ich interesuje; a to, w jaki sposób urządzenie działa, jak wysyła swoje położenie do konsoli itp - to nie ma już dla nich znaczenia.
Always code as if the person who will maintain your code
is a maniac serial killer that knows where you live.

Shaman

  • Przodownik pracy
  • *****
  • Rejestracja: 03-09-2006
  • Wiadomości: 523
  • Reputacja: 3
Odp: Project Natal
« Odpowiedź #187 dnia: Lutego 26, 2010, 11:02:56 am »
Tylko że sposób działania urządzenia też ma wpływ na interfejs. Kamera na podczerwień i akcelerometr działa całkiem inaczej niż żyroskop. Za to ławiej na pewno będzie portować gry używające Motion+, bo to ta sama technologia (interfejs pewnie też).

Mr_Zombie

  • Global Moderator
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 05-11-2005
  • Wiadomości: 5 999
  • Reputacja: 15
  • Press a button and something awesome happens...
Odp: Project Natal
« Odpowiedź #188 dnia: Lutego 26, 2010, 11:26:10 am »
Ale jak pisałem, twórców gier nie obchodzi to, jak to działa, lecz jaki jest efekt tego działania.

Prosty przykład: na PC możesz emulować sobie gry z Wii i zamiast z Wiilota korzystać z myszki (nie próbowałem tego, ale zapewne mysz emuluje jedynie przestrzeń XY). Działa też to w drugą stronę - . W obu przypadkach grze/emulatorowi jest wszystko jedno, w jaki sposób działa urządzenie, a jedynie tylko musi dostać wynik działania tego urządzenia - położenie XYZ lub szybkość zmiany tego położenia.
Always code as if the person who will maintain your code
is a maniac serial killer that knows where you live.

KKRT

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 22-09-2006
  • Wiadomości: 5 153
  • Reputacja: 18
Odp: Project Natal
« Odpowiedź #189 dnia: Lutego 26, 2010, 11:41:37 am »
Tylko że sposób działania urządzenia też ma wpływ na interfejs. Kamera na podczerwień i akcelerometr działa całkiem inaczej niż żyroskop. Za to ławiej na pewno będzie portować gry używające Motion+, bo to ta sama technologia (interfejs pewnie też).
Stary, ale to jak PS3 odczytuje ruchy Arc'a jest wpisane w sterownikach, w sterownikach tez masz wyjscia tych infomacji do danych aplikacji. Model sterowania bedzie uniwersalny dla kazdej gry i bedzie polegal tak jak masz to np w PC na skonifigurowaniu osi i przyciskow. Banalna sprawa. Duzy problem natomiast bedzie z konwersja gier na PS3, bo glupio jakby podciagali tylko rozdzialke i wrzucali to na PS3, chociaz w przypadku gier jak NMH czy MadWorld to az takich problemow nie sprawi dzieki cellshading.

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 657
  • Reputacja: 253
Odp: Project Natal
« Odpowiedź #190 dnia: Lutego 26, 2010, 14:04:51 pm »
- Molyneux pracował nad systemem sztucznej inteligencji w "odczytywaniu emocji" (pierwotnie nazywał się Projekt Dimitri) na długo przed tym jak przedstawiono mu system Natal.
Piotruś się naprawdę w grach video marnuje, facet powinien już być szefem R&D Intela /sarcasm off  :lol:

Ten człowiek się nigdy nie nauczy chyba.

No zawsze mnie to rozbraja :D Nie raz widziałem komentarze dotyczące Milo i Natal i ludzie naprawdę wierzą że to prawdziwa sztuczna inteligencja... czyli coś czego nawet armia stanów zjednoczonych nie dopracowała, micorosft wrzuca jako bajer do swojej konsolki xD xD

Nie mówię, że NATAL będzie zły, fajny dodatek, ale ludzie za bardzo się nim ekscytują, Xbox i bez NATAL jest dobry...

Otóż to. Ja go kupię, ponieważ ET dał mi sporo zabawy - wspaniale na tz "domówkach" się spisuje - a N, to taki ET właśnie. Jak ktoś doszukuje się w nim przełomu, pięści nokautującej Sony.... Cóż, bywa i tak. By zabawka owa dobrze się sprzedała, musi być tania. A jak N będzie kosztował powiedzmy te ok 400zł, to chyba nikt nie liczy na technologię rodem z NASA  :hihi:

Piter_neo

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-06-2005
  • Wiadomości: 5 299
  • Reputacja: 40
Odp: Project Natal
« Odpowiedź #191 dnia: Lutego 26, 2010, 14:07:29 pm »
- System śledzi ruchy przy pomocy kamery na podczerwień skanującej ciało,
Czyli będzie drogie.

- Śledzi ruchy 48 stawów i potrafi odwzorować szkielet na bieżąco (w ruchu),
Czyli rzeczywiście będzi epochłaniało dużo mocy obliczeniowej i powodowało duże opóźnienie. Input lag na poziomie 100ms-150ms, plus input lag telewizora telewizora 20-100ms to daje naprawdę duże opóźnienie.

- Pokazano bardziej wyregulowany tryb, który określał dystans i wykrywał ruchy pojedynczej ręki i ruchy palców,

Bajka. Kamera musiała by być rozdzielczości 720p albo 1080p i działać w 60-120 klatkach, a biorąc pod uwagę to, że to napodczerwień to cena takiego urządzenia by była spora.

- Milo faktycznie rozpoznawał zmiany w intonacji głosu i odpowiadał adekwatnie do tych zmian,
Oczywiste jest, że demo projektu natal to była ściema i ogólnie bajki sie opowiada o tym projekcie. Inna sprawa, że to w ogóle nie jest sprawa sprzętu, a oprogramowania. Podobne rzeczy na eye-toy-u na PS2 można by zrobić.

KKRT

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 22-09-2006
  • Wiadomości: 5 153
  • Reputacja: 18
Odp: Project Natal
« Odpowiedź #192 dnia: Lutego 26, 2010, 14:59:36 pm »
Cytuj
Bajka. Kamera musiała by być rozdzielczości 720p albo 1080p i działać w 60-120 klatkach, a biorąc pod uwagę to, że to napodczerwień to cena takiego urządzenia by była spora.
Jest to mozliwe, ale musialbys mocno przyblizyc lape do kamery. Ogolnie detekcja ruchu oparta wylacznie o kamere nagrywajaca w 30 fps to wedlug mnie kiepski pomysl, to juz taki PS Eye robi polowe rzeczy Natal'a, ale w przeciwienstwie do niego nagrywa w 60fps'ach lub 120 [w zaleznosci od rozdzielczosci 640x480 lub 320x240] i ma tylko 1 klatke opoznienia miedzy nagraniem, a przeslaniem, czyli max 16.7ms - oczywiscie dodajac obliczenia pewnie sie to wydluzy, ale watpie by bylo wiecej niz 40ms - zwykly pad wireless ma opoznienie do 100ms, Natal ma 200ms.

Piter_neo

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-06-2005
  • Wiadomości: 5 299
  • Reputacja: 40
Odp: Project Natal
« Odpowiedź #193 dnia: Lutego 26, 2010, 15:14:35 pm »
zwykly pad wireless ma opoznienie do 100ms,
Nieprawda.

KKRT

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 22-09-2006
  • Wiadomości: 5 153
  • Reputacja: 18
Odp: Project Natal
« Odpowiedź #194 dnia: Lutego 26, 2010, 15:33:13 pm »
W grze chodzacej w 30fps te 100ms to nawet minimum. No moze zle napisalem, sam pad ma minimum 3 klatki opoznienia w stosunku do obrazu, w grach 60 fps najmniej to 67ms, a w grach chodzacych w 30fps minimum to 100ms. Natal natomiast ma opoznienie 200ms nawet w grach majacych 60fps, wiec 4 wieksze niz pad.
« Ostatnia zmiana: Lutego 26, 2010, 15:46:23 pm wysłana przez KKRT »

Piter_neo

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-06-2005
  • Wiadomości: 5 299
  • Reputacja: 40
Odp: Project Natal
« Odpowiedź #195 dnia: Lutego 26, 2010, 17:39:24 pm »
W grze chodzacej w 30fps te 100ms to nawet minimum. No moze zle napisalem, sam pad ma minimum 3 klatki opoznienia w stosunku do obrazu, w grach 60 fps najmniej to 67ms, a w grach chodzacych w 30fps minimum to 100ms. Natal natomiast ma opoznienie 200ms nawet w grach majacych 60fps, wiec 4 wieksze niz pad.
:lol: :lol: LOL, czyli niby opóźnienie przysyłu danych jest zależne od ilości klatek animacji. Gra działa płynnie w 60 klattkach to dane z pada docierają szybciej, jak gra działa w 30 to powstają zakłucenia i fale dochodza później. Czyli jak gra chrupie do 10 klatek to opóźnienie wydłuża się do połowy sekundy  :lol:

Chyba masz trochę złe dane o lagu pada. Ja miałem telewizor z IL 100ms, to grając na padzie niby w sumie powinienem mieć 0.2 sekundy upóźnienia. Dodać do tego ping połączenia internetowego wychodzi, że nie powinienem mieć szans np. w COD4 , a jednak radziłem sobie rewelacyjnie.

IMO IL pada jest w góra w okolicach 10-15ms.

KKRT

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 22-09-2006
  • Wiadomości: 5 153
  • Reputacja: 18
Odp: Project Natal
« Odpowiedź #196 dnia: Lutego 26, 2010, 17:56:11 pm »
Cytuj
LOL, czyli niby opóźnienie przysyłu danych jest zależne od ilości klatek animacji
Sam przesyl nie, ale chodzi o feedback tak? Wiec liczy sie czas od wcisniecia przycisku/przesunieciu analoga do reakcji na TV, tak samo mierzono latency Natala.
BTW mowie tylko o wireless kontrolerach.

TU masz artykul http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-lag-factor-article?page=1

BTW Co Ty masz za monitor/tv, ze przetwarza obraz przez 100ms?
Bierz tez pod uwage, ze mozg kompensuje opoznienia oraz fakt, ze inni tez maja opoznienia podobne do Ciebie. Problem bylby jakbys gral z osoba np padem w CSS'a w 30fps'ach, a ktos by myszka na PC w 100 fps'ach [myszka pod USB 2.0 ma opoznienie okolo 8ms] juz nawet nie biorac pod uwage precyzji obu urzadzen.

Cytuj
Gra działa płynnie w 60 klattkach to dane z pada docierają szybciej, jak gra działa w 30 to powstają zakłucenia i fale dochodza później. Czyli jak gra chrupie do 10 klatek to opóźnienie wydłuża się do połowy sekundy
Tak, bo gra liczy szybciej. Przeciez gra musi odebrac sygnal, przetworzyc i wywolac funkcje, jesli dziala 2x lub 6x wolniej, to 2x/6x wolniej odpali animacje.
« Ostatnia zmiana: Lutego 26, 2010, 18:19:16 pm wysłana przez KKRT »

deepthroat

  • Gość
Odp: Project Natal
« Odpowiedź #197 dnia: Lutego 26, 2010, 18:42:52 pm »
Podsumowując - Natal to wynalazek z epoki brązu i będzie wtopą. Mission accomplished. Możecie już iść.

kilgort

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 12-11-2008
  • Wiadomości: 283
  • Reputacja: 0
Odp: Project Natal
« Odpowiedź #198 dnia: Lutego 26, 2010, 19:25:17 pm »
LOL tu tylko soul chyba sie nim zachwyca  :lol: Nie by reszta jakimis fanbojkami byla, ale jakby nie bylo to faktycznie taki eye toy. Bo high endu nie bedzie ( cena ) a reszta no sami wiecie.

Soul

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 28-04-2007
  • Wiadomości: 3 496
  • Reputacja: 16
Odp: Project Natal
« Odpowiedź #199 dnia: Lutego 26, 2010, 23:04:47 pm »
Nie zachwycam go tylko daje mu szansę, nie którzy już go przekreślają.

Project Natal Breakdancing Video

http://n4g.com/dev/News-482951.aspx
« Ostatnia zmiana: Lutego 27, 2010, 12:20:44 pm wysłana przez Soul »