Autor Wątek: SuperCar Challenge  (Przeczytany 23248 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
SuperCar Challenge
« dnia: Czerwca 11, 2009, 17:06:36 pm »
Warto zainteresować się tym tytułem. Pełna symulacja ze zniszczeniami, zmiennymi warunkami pogodowymi, możliwością tuningu (zew/wew) auta. Do tego obsługa kierownicy z 900 stopni obrotu, model jazdy nadzorowany przez kierowców wyścigowych (w tym Bruno Sennę). Licencjonowane trasy i samochody. To tworzy obraz całkiem ciekawej gry z półki sim racing.

Oficjalna stronka.

http://www.supercar-challenge.com/

Gra jest tytułem ekskluzywnym dla PS3.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: SuperCar Challenge
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwca 11, 2009, 17:12:57 pm »
Pewnie będzie to coś podobnego do Race Pro, czyli niezła symulacja, ale dosyć uboga graficznie.

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: SuperCar Challenge
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwca 11, 2009, 17:15:54 pm »
Graficznie nie zapowiada się jakiś przełom. Raczej średnia gra pod tym względem ale w natywnym 1080p. Właśnie ja oczekuję czegoś jak GTR, RacePro czy LFS. Tego brakuje na konsolach a SuperCar Challenge ma dużą szanse wypełnić tą pustkę.

pawel_k

  • Gość
Odp: SuperCar Challenge
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwca 11, 2009, 18:17:55 pm »
to jest nieoficjalna kontynuacja Ferrari Challenge - zajebistej gry, modelem jazdy bijącej GT5p czy Forza 2. na pewno będzie warta uwagi :)

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: SuperCar Challenge
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwca 11, 2009, 18:45:56 pm »
Hmmm grałem w Ferrari Challnege i zajebistą grą bym jej nie nazwał. Owszem fajna gierka ale bez przesady. Co do modelu jazdy to jest bardzo symulacyjny, to fakt ale żeby nazwać go "bijącym model jazdy w GT5:P" to też przesada. Niestety nie miałem okazji dłużej potestować gierki i ciężko mi powiedzieć czy model jazdy w każdym aspekcie przewyższa GT5:P. FF w kierownicy jest bardzo dobrze oddany przez Ferrari Challenge i to im trzeba przyznać. Tutaj wygląda to lepiej niż w GT5:P ale sam model jazdy, hmmm ciężko powiedzieć. Bardziej realistyczne jest zrywanie przyczepności ale już samo kontrowanie w Ferrari Challenge jest łatwiejsze niż w GT5:P. Ogólnie dzięki świetnemu FF nieco wyżej postawiłbym odwzorowanie realizmu prowadzenia aut w Ferrari Challenge ale na pewno nie napisałbym że bije na głowę ten z GT5:P.

adriano

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 06-07-2007
  • Wiadomości: 6 441
  • Reputacja: 4
Odp: SuperCar Challenge
« Odpowiedź #5 dnia: Lipca 22, 2009, 10:40:36 am »
Ludzie składający pre-ordery dostali ostatnio potwierdzenie, że ich zamówienie będzie zrealizowane
21 sierpnia 2009.

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: SuperCar Challenge
« Odpowiedź #6 dnia: Lipca 22, 2009, 12:53:08 pm »
Już chyba 5 raz przesuwają premierę tej gry. :/

pawel_k

  • Gość
Odp: SuperCar Challenge
« Odpowiedź #7 dnia: Lipca 22, 2009, 18:24:23 pm »
muszą się spieszyć bo z premierą GT5 może być różnie. ale generalnie jak tylko zostawią model jazdy z Ferrari Challange dokładając przy okazji grafikę przypominającą przeciętne gry z ps3 a nie ps2 to będzie must-have :)

Krauser

  • Przodownik pracy
  • *****
  • Rejestracja: 13-08-2007
  • Wiadomości: 497
  • Reputacja: 0
Odp: SuperCar Challenge
« Odpowiedź #8 dnia: Lipca 22, 2009, 22:49:56 pm »
Jeżeli któryś raz z kolei się przesuwa premierę, to to dobrze nie wróży, nawet oficjalna strona gry nie chodzi(niby aktualizacja :lol:).
NO BRAIN - NO GAIN


adriano

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 06-07-2007
  • Wiadomości: 6 441
  • Reputacja: 4
Odp: SuperCar Challenge
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpnia 07, 2009, 09:52:16 am »
PS3 Exclusive SuperCar Challenge Release Date Announced

Cytuj
SuperCar Challenge is the sequel to Ferrari Challenge, only this time it's exclusive to the PlayStation 3. System3 has finally announced the release date for the game, which was previously slated for a vague "August" release date.

Over 40 cars will be available to throw around the most celebrated corners on the racing calendar. Experience the thrills and spills that come with harnessing the full grunt of an Aston Martin DB9, the Ferrari FXX, the McLaren F1 and many more! More than 20 tracks will also be available, with old favourites such as Silverstone and Spa mixed in with the joys of Nürburgring and the fictitious charms of Riviera!

The game will be releasing on August 28 2009,

: Sierpień 07, 2009, 09:49:03 am



: Sierpień 07, 2009, 09:51:09 am



Krauser

  • Przodownik pracy
  • *****
  • Rejestracja: 13-08-2007
  • Wiadomości: 497
  • Reputacja: 0
Odp: SuperCar Challenge
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpnia 07, 2009, 10:46:44 am »
Wygląda sympatycznie, może konkurencją dla GT5 ale może wyjść solidny racer.Premiera za 3 tygodnie, może demko nam dadzą :)
NO BRAIN - NO GAIN


pawel_k

  • Gość
Odp: SuperCar Challenge
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpnia 07, 2009, 10:50:55 am »
na taką grafikę nie radzę się napalać - Ferrari Challenge też na screenach wyglądało ok, a w praktyce wygląda jak gra z ps2. jeśli developerzy poprawią grafę to najwyżej do standardów przeciętnej gry z ps3 ;)

Piter_neo

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-06-2005
  • Wiadomości: 5 299
  • Reputacja: 40
Odp: SuperCar Challenge
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpnia 07, 2009, 11:03:10 am »
na taką grafikę nie radzę się napalać - Ferrari Challenge też na screenach wyglądało ok, a w praktyce wygląda jak gra z ps2. jeśli developerzy poprawią grafę to najwyżej do standardów przeciętnej gry z ps3 ;)
No nie przesadzaj z ta grafiką. IMO jest grafika, jest ładna - poziom Forzy 2, a moze nawet i lepszy. Swoję opinię opieram na telewizorze hd ready, więc w 1080p gra napewno robi dużo większe wrażenie.

pawel_k

  • Gość
Odp: SuperCar Challenge
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpnia 07, 2009, 11:11:05 am »
na taką grafikę nie radzę się napalać - Ferrari Challenge też na screenach wyglądało ok, a w praktyce wygląda jak gra z ps2. jeśli developerzy poprawią grafę to najwyżej do standardów przeciętnej gry z ps3 ;)
No nie przesadzaj z ta grafiką. IMO jest grafika, jest ładna - poziom Forzy 2, a moze nawet i lepszy. Swoję opinię opieram na telewizorze hd ready, więc w 1080p gra napewno robi dużo większe wrażenie.
grafika jest tragiczna - trasy nie widać, pixeloza straszna, animacja chrupie. samochody są ładne, efekt deszczu też, ale to tyle z plusów w grafice. na pewno nie jest to poziom forzy, chyba że mówisz o części pierwszej to wtedy się zgodzę ;) jest to pierwsza gra w której gram z linią przejazdu bo po prostu inaczej nie idzie jechać. oby to poprawili w supercar challenge.

co mimo wszystko nie zmienia faktu że dla mnie to must-have ;)

adriano

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 06-07-2007
  • Wiadomości: 6 441
  • Reputacja: 4
Odp: SuperCar Challenge
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpnia 07, 2009, 11:20:35 am »



pawel_k

  • Gość
Odp: SuperCar Challenge
« Odpowiedź #15 dnia: Sierpnia 07, 2009, 23:28:46 pm »
Dostałem dzisiaj kod na wersje beta - wersja trial. Od razu powiem że o grafice ze screenów można pomarzyć, ale jedźmy po kolei ;) Oto moje wrażenia po przejechaniu raptem trzech kółek Astonem Martinem DB9 na torze Spa.

Wersja beta waży 500MB, ale po ściągnięciu i instalacji od razu ściągamy patch który waży o jakieś 50MB więcej od samej gry - miło :) po kolejnej godzinie i jeszcze paru minutach niezbędnej instalacji w końcu lądujemy w grze. Ekran powitalny od razu pokazuje że to kontynuacja Ferrari Challenge - w tle mamy samochód pokazywany z różnych stron przez dynamiczną kamerę, a do tego po raz kolejny słyszymy chóralne śpiewy podkreślające podniosłość pojazdów z którymi mamy do czynienia w tej grze. Wiadomo że w finalnej wersji będzie ich 40, w betce jest ich trzy - wspomniany wyżej Aston Martin DB9, Ferrari Enzo i Maclaren F1 - wstydu nie ma ;) Warto zaznaczyć że samochód widziany w menu jest wykonany przewspaniale - tutaj poziom Gran Turismo 5 Prolog jest osiągnięty! Jest co prawda lekki aliasing przy pewnych kątach kamery, ale jako całość robi świetne wrażenie.

Standardowo moja przygoda z każdym sim-racerem zaczyna się od opcji - pierwsze kroki stawiam w sekcji dźwięku szukając suwaka odpowiedzialnego za "in game music" - którą to wartość oczywiście przestawiam na zero - w końcu dla każdego fana motoryzacji dźwięk wydechów czy odgłos wkręcającego się na obroty silnika to najpiękniejsza symfonia. Poza tym inne dźwięki przeszkadzają w wyczuwaniu momentu zmiany biegu. Dalej już standard - opcje gameplay'u i wyświetlacza HUD, wyłączenie wszelkich "wspomagaczy", a na koniec sterowanie. Jako że mam na razie tylko Dual Shocka wybór pada na świetne rozwiązanie - L2 - hamulec, R2 - gaz, sterowanie lewą gałką, a zmiana biegów prawą - super intuicyjne i wygodne, szkoda tylko że tak rzadko stosowane. Przy okazji - jeśli ktoś ma zamiar grać w tą grę na padzie to niech od razu zainwestuje w nakładki na spusty - znacznie poprawiają czucie samochodu i prawidłowe operowanie gazem i hamulcem. Wychodzę z opcji - w końcu stado kucyków trzeba wypuścić z boksów :)

Tutaj niestety przykra niespodzianka - wersja trial pozwala tylko na sprawdzenie gry w trybie multi :( Single player jest zwyczajnie zablokowany. Szkoda, mogli dać chociaż Time Trial żeby poćwiczyć. Wchodzę w takim razie do online - i tutaj miłe zaskoczenie. Mimo że to beta to sporo osób gra - więc ze znalezieniem kompanów nie ma problemu. Ja jednak postanawiam założyć własną grę - wybieram Aston Martina i tor Spa - do wyboru mamy jeszcze Nurburgring ale postanawiam sprawdzić belgijski obiekt - bo po prostu kocham ten obiekt :) Bawiąc się przez jakąś minutę opcjami widzę że do gry dołączyła kolejna osoba - nie zastanawiając się długo daję status na "ready", mój przeciwnik robi to samo - zaczyna się odliczanie, a ja już zacieram rączki na pojedynek 1 vs 1 :) Krótki loading - i już jesteśmy na torze.

Pierwsze na co zwracam uwagę to oczywiście grafika - w końcu na poprawę tego elementu liczyłem najbardziej. Kilka najazdów kamery prostą startową, kilka ujęć na pojazdy i już wiem - jest progres :) Widać developerzy z System3 nie przespali ostatniego roku i sporo się nauczyli. Nie jest to co prawda poziom jaki bym chciał oglądać na ps3 po trzech latach od jej premiery, tym bardziej że taka grafika był spokojnie osiągana zaraz po premierze konsoli, ale w końcu wstydu nie ma :) Oczywiście GT5p czy Grid to nie jest, cały czas sporo brakuje do zachwytów, ale myślę że w końcu grafika nie będzie przeszkadzać. Wstępnie moja ocena za ten element gry to 7/10 - jest ok.

Ruszamy ze startu zatrzymanego - duża moc i brak elektronicznych wspomagaczy od razu przekłada się na ostre buksowanie kół na starcie :) Mój przeciwnik wyraźnie nie radzi sobie z z takim zachowaniem - przez co mimo pierwszej pozycji startowej do pierwszego zakrętu dojeżdża sporo za mną. Po paru zakrętach jadę już sam - przeciwnik wycofuje się - pewnie dlatego, że po 1/4 okrążenia traci już grubo ponad 10 sekund, i to mimo mojej kary za zbyt ostre ścinanie zakrętów. Szkoda, ale dzięki temu postanawiam pobawić się trochę grą i posprawdzać co ma do zaoferowania.

Generalnie mamy więc to samo co w Ferrari Challenge - podobny HUD, podobny sposób przedstawiania wszystkiego na ekranie. Czyli można powiedzieć że wszystko jest na swoim miejscu i niczego nie brakuje. Widoki na trasę jest sporo - czyli trzy różne zza samochodu z różnych odległości, dwa z wnętrza pojazdu, jeden z maski i jeden ze zderzaka - na pewno każdy znajdzie odpowiedni widok dla siebie. Dla posiadaczy kierownic na pewno będzie miłym do zakomunikowania fakt, że jeden z widoków z wnętrza pojazdu pokazuje tylko górę deski rozdzielczej, więc nie będziecie rozpraszani dodatkową kierownicą na ekranie :)

Jednak najważniejszy w każdej grze w której się ścigamy jest model jazdy. Co do tego elementu nie miałem żadnych wątpliwości - w końcu wystarczyło wziąć sposób zachowania się samochodów z Ferrari Challenge i mamy pewnego hiciora :) jakież więc było moje zaskoczenie, gdy po paru zakrętach czułem się trochę nieswojo :/ owszem, czuć że to pure sim, czuć że to rozwinięty silnik z FC, ale mimo wszystko samochód prowadził się trochę - hmm... - gridowato :( Znacznie pogorszyło się poczucie wagi samochodu przez co na zakrętach jest nieznacznie gorzej - lekko kartonowato. Mimo tego cała reszta zachowań samochodu na drodze nie przynosi rozczarowań - każdy element jest przynajmniej taki sam lub lepszy niż w Ferrari. Kolizje również są ok - tutaj o kartonach znanych z Gran Turismo nie ma mowy :) Ogólnie jest bardzo dobrze - więc jeśli lubiłeś FC to Supercar Challenge na pewno da sporo satysfakcji. Możliwe również że taki lekko pudełkowaty posmak jaki czułem na zakrętach występuje w Astonie, a w Ferrari czy Maclarenie będzie lepiej - doniosę jak jest gdy tylko sprawdzę te dwa samochody.

Po przejechaniu tych trzech okrążeń musiałem kończyć - praca wzywa, na przyjemności czas będzie później. Jednak po tych trzech okrążeniach - i paruset w Ferrari Challenge mam już prawdopodobny obraz tej gry. Przede wszystkim będzie ona bardziej przystępna - ale nie chodzi mi o model jazdy (ten po włączeniu wspomagaczy nawet w FC pozwalał się bawić fanom Ridge Racera) - ale o samą charakterystykę gry. Widać że odejście od jednej marki bardziej otworzy grę i poszerzy target do którego będzie ona trafiać. Na pewno ładna grafika i auta pokroju Maclaren F1 czy Bugatti Veyron zachęcą wiele osób do gry. Tylko jest jedno ale - Gran Turismo 5. Jeśli się okaże że pełna wersji tej długo oczekiwanej gry pojawi się już na dniach, to zakup Supercar Challenge będzie po prostu nieopłacalny - jest ona znacznie mniejsza, dużo mniej rozbudowana, do tego mniej przystępna i kompletnie nieznana. Gra powinna pojawić się 3-4 miesiące temu - jak była posucha na rynku, jak nie było w co grać, i przede wszystkim jak wizja pełnego GT5 w 2009 roku była przez każdego wyśmiewana. Ja na pewno się zdecyduję na tą grę - ale już jak się przeprowadzę na własne mieszkanie, kupię nowy telewizor z full hd, a przede wszystkim nową kierownicę i w końcu będę mógł na niej grać częściej niż raz na miesiąc w weekend jak prawie-żona pojedzie do mamusi ;)

Sorry za przydługi opis, ale jakoś tak mnie naszło na stworzenie tych wypocin :)

pawel_k

  • Gość
Odp: SuperCar Challenge
« Odpowiedź #16 dnia: Grudnia 22, 2009, 22:42:08 pm »
Odświeżę gnijący powoli temat (i zapewne po moim poście gnicie będzie dalej postępować).

Grę przeszedłem - gra jest świetna, model jazdy jest przeniesiony z Ferrari Challenge z prawie niewyczuwalnymi zmianami. Grafikę znacznie poprawili, aczkolwiek nie jest to topowa oprawa - jest poprawna ale spóźniona o jakieś 2 lata ;) jest bardziej kolorowo, jest więcej szczegółów, animacja nie tnie już tak bardzo. niestety nie do końca poprawili największej wady z Ferrari - słabego czucia toru przez słabą widoczność samego toru - tutaj jest lepiej ale mimo wszystko przejrzystość trasy nie jest nawet tak dobra jak w Gran Turismo na psp. w każdym razie da się po dobrym poznaniu toru jeździć bez linii jazdy czego w FC praktycznie się nie dało.

ogólnie polecam każdemu fanowi symulacji - szczególnie tym posiadającym kierownice. na padzie też nie jest źle, tutaj akurat gra jest znacznie lepiej skalibrowana pod ten kontroler niż Gran Turismo.


ps. dla każdego trophy whore ciekawostka - 98% trophies gry zdobyłem w jakieś 5h, ostatnie trophy jest proste ale czasochłonne (zdobycia miliona kredytów - czyli jazda w kółko). na uprartego można np. w jednym wyścigu online zdobyć z 15 trofeów, w tym złoto i kilka sreber ;) trofeów trudnych brak - większość jest typu "wygraj wyścig przejeżdżając przez linie mety na pierwszy biegu" czy "wygraj wyścig nie skręcając w prawo na torze X" lub "wygraj wyścig nie hamując na torze Y" :D
« Ostatnia zmiana: Grudnia 22, 2009, 22:51:54 pm wysłana przez pawel_k »

Unlimited

  • Gość
Odp: SuperCar Challenge
« Odpowiedź #17 dnia: Kwietnia 13, 2010, 17:29:51 pm »
Pogrywa też ktoś właśnie, ja dziś dostałem grę, kupiłem za 50zł i powiem szczerze że bardzo pozytywnie się zaskoczyłem. Mogę się z większością rzeczy napisaną przez Pawła zgodzić. Niemniej mam jednak za mało czasu spędzonego z grą by ocenić ją w pełni. Póki co zaliczyłem cały Tutotrial(16 prawdziwych torów), momentami nie było łatwo, gdyż jeżdżę na padzie(a to gra raczej pod kierownicę), a ustawiłem sobie dość symulacyjne ustawienia. Gra mnie urzekła, mówiąc krótko. Pełną moją ocenę tej gry poznacie myślę że do dwóch tygodni, jak się bardziej ogram. 8)

pawel_k

  • Gość
Odp: SuperCar Challenge
« Odpowiedź #18 dnia: Kwietnia 13, 2010, 17:45:32 pm »
Póki co zaliczyłem cały Tutotrial(16 prawdziwych torów), momentami nie było łatwo, gdyż jeżdżę na padzie(a to gra raczej pod kierownicę), a ustawiłem sobie dość symulacyjne ustawienia.
ja mimo wszystko uważam że to jedna z lepiej skalibrowanych pod pada symulacji - gra się na prawdę przyjemnie czego niestety nie można powiedzieć o GT5p

pozwolicie że wkleję swoje przemyślenia które napisałem na innym forum ;)

Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)

w piątek mam nadzieję wygram licytację Driving Force GT więc w sobotę wrócę do grania (o ile do końca tygodnia tv wróci z serwisu) - pojeżdżę trochę wyścigów przy okazji zdobywając ostatnie trofeum za milion kredytów i ostatecznie zbierając platynę ;)
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 13, 2010, 17:47:30 pm wysłana przez pawel_k »

Unlimited

  • Gość
Odp: SuperCar Challenge
« Odpowiedź #19 dnia: Kwietnia 13, 2010, 18:06:10 pm »
Ja widziałem na allegro taką kierownicę, podobno lepsza w prawie każdym aspekcie od DFGT, poza stopniem obrotu(tu jest 270 stopni względem 900 stopni w DFGT). Tylko tu jeden feler, nie wiadomo z iloma grami jest owa kierownica kompatybilna. Niemniej też o niej myślałem.

http://allegro.pl/item987142438_kierownica_ferrari_430_ffb_racing_force_gw_fv_nowa.html

Odnośnie smaczków jakie wychwyciłem, podobają mi się tory, są takie jakby żywe(drzewa się chwieją, ptaki latają, na niektórych podmuchy samochodu sprawiają że fruwają liście czy jakieś "zanieczyszczenia" na torze), podoba mi się efekty gdy wypadamy za tor i to co wypada spod kół(fajnie to widać na kamerze ze środka), tak samo efekt deszczu, jest fachowo zrobiony, no i promienie słoneczne także są dość realistycznie zrobione.. Generalnie grafika jak dla mnie, to coś pomiędzy FM2 a FM3 plus kilka fajnych detali których FM3 czy FM2 nie ma(np. te wspomniane powyżej czy widok wnętrza pojazdu podczas jazdy/replay'ów). Udźwiękowienie jest świetnie, wreszcie słyszę że jadę Mclarenem a nie jakąś jego repliką.

Sam model jazdy jest bardzo w porządku, póki co to największy SIM na konsole.

Odnośnie kamer(ja gram na tych ze środka przy czym preferuję tą gdzie jesteśmy bliżej szyby coś ala F355 na Dreamcasta), zaskoczyła mnie kamera z tyłu, która jest dość..hmm, dziwna(niemniej to tylko w formie ciekawostki, bo kto gra w tą grę na takiej kamerze).

To tyle na razie, więcej powiem jak dłużej pogram. :)
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 13, 2010, 18:12:02 pm wysłana przez Unlimited »

pawel_k

  • Gość
Odp: SuperCar Challenge
« Odpowiedź #20 dnia: Kwietnia 13, 2010, 18:20:14 pm »
Ja widziałem na allegro taką kierownicę, podobno lepsza w prawie każdym aspekcie od DFGT, poza stopniem obrotu(tu jest 270 stopni względem 900 stopni w DFGT). Tylko tu jeden feler, nie wiadomo z iloma grami jest owa kierownica kompatybilna. Niemniej też o niej myślałem.

http://allegro.pl/item987142438_kierownica_ferrari_430_ffb_racing_force_gw_fv_nowa.html
sam ją chciałem kupić, głównie ze względu na to, że:
1. ma 270 stopni (nie wiem czemu ale nie lubię 900 stopni)
2. metalowe, duże shiftery, oraz metalowe pedały o zmiennej sile nacisku - coś czego mi najbardziej brakuje w DFGT
3. fajny design
4. akceptowalna cena

zdecydowałem się jednak na DFGT ze względu na pełną kompatybilność z ps3 i docelowo idealną współpracę z GT5 (bo to w końcu kiera dedykowana). ten Thrustmaster jest zajebisty pod simy na pc, ale jeśli chodzi o ps3 to jednak jest takim trochę braniem w ciemno, bo nie wiadomo czy ta kiera będzie współpracowała z GT5 (raczej będzie), a jak tak to czy będzie to współpraca w zakresie wsparcia (głównie dla force feedback) na podobnym poziomie co kierownice logitecha (raczej nie).

jak nie wygram teraz licytacji DFGT to może jeszcze zastanowię się nad G25, ale to też raczej będę polował na okazję. jak nie trafię długi czas odpowiedniej kiery na allegro, a sytuacja współpracy Thrustmastera i GT5 będzie jaśniejsza to raczej zdecyduję się na ten model :)

co do listy tytułów z ps3 współpracujących z kierownicą Thrustmastera:
    * Also works with the PS3™ versions of:
          o COLIN McRAE™ DiRT™2 (Codemasters®)
          o SUPERCAR CHALLENGE (System 3 Software Ltd)
          o SUPERSTARS® V8 NEXT CHALLENGE (Black Bean)
(źródło: http://www.thrustmaster.com/product.aspx?ProductID=151&PlatformID=5 )

ps. polecam recenzję
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 13, 2010, 18:25:09 pm wysłana przez pawel_k »

Piter_neo

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-06-2005
  • Wiadomości: 5 299
  • Reputacja: 40
Odp: SuperCar Challenge
« Odpowiedź #21 dnia: Kwietnia 13, 2010, 18:32:41 pm »
Ja tam jakoś do gry się nie moge przekonać. Jak na mój gust to za bardzo pływa samochód (jak w Shift-ie) i mało czuć mase pojazdu, oraz kontakt kół z asfaltem.

pawel_k

  • Gość
Odp: SuperCar Challenge
« Odpowiedź #22 dnia: Kwietnia 13, 2010, 18:40:08 pm »
a grałeś w SC?:) sprawdziłem Twoje trophies i nie widzę żebyś miał odnotowaną tą grę, a FC skończyłeś na tutorialu...
bo moim zdaniem bzdury piszesz. masę pojazdy czuć rewelacyjnie, pływanie może i jest delikatne (na pewno nie jest to NFS: Shit), ale czuć to właściwie głównie na padzie i nie jest to w żaden sposób na tyle istotne żeby brać to za wielką wadę... model jazdy nie jest może na poziomie topowych simów z PC, ale na pewno na ps3 nie ma sobie równych (GT5p przegrywa, mimo że jako całość bardziej ją cenię i mimo wszystko ma rewelacyjne wsparcie dla kierownicy, a GT5: Academy już nie działa więc nie można porównywać).
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 13, 2010, 18:54:43 pm wysłana przez pawel_k »

Piter_neo

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-06-2005
  • Wiadomości: 5 299
  • Reputacja: 40
Odp: SuperCar Challenge
« Odpowiedź #23 dnia: Kwietnia 13, 2010, 20:06:14 pm »
a grałeś w SC?:) sprawdziłem Twoje trophies i nie widzę żebyś miał odnotowaną tą grę, a FC skończyłeś na tutorialu...
bo moim zdaniem bzdury piszesz. masę pojazdy czuć rewelacyjnie, pływanie może i jest delikatne (na pewno nie jest to NFS: Shit), ale czuć to właściwie głównie na padzie i nie jest to w żaden sposób na tyle istotne żeby brać to za wielką wadę... model jazdy nie jest może na poziomie topowych simów z PC, ale na pewno na ps3 nie ma sobie równych (GT5p przegrywa, mimo że jako całość bardziej ją cenię i mimo wszystko ma rewelacyjne wsparcie dla kierownicy, a GT5: Academy już nie działa więc nie można porównywać).
Haha... grałem w betę :D

W sumie to grałem tylko na padzie i na kierownicy może inaczej gierka wyglądać.

pawel_k

  • Gość
Odp: SuperCar Challenge
« Odpowiedź #24 dnia: Kwietnia 13, 2010, 20:25:46 pm »
a grałeś w SC?:) sprawdziłem Twoje trophies i nie widzę żebyś miał odnotowaną tą grę, a FC skończyłeś na tutorialu...
bo moim zdaniem bzdury piszesz. masę pojazdy czuć rewelacyjnie, pływanie może i jest delikatne (na pewno nie jest to NFS: Shit), ale czuć to właściwie głównie na padzie i nie jest to w żaden sposób na tyle istotne żeby brać to za wielką wadę... model jazdy nie jest może na poziomie topowych simów z PC, ale na pewno na ps3 nie ma sobie równych (GT5p przegrywa, mimo że jako całość bardziej ją cenię i mimo wszystko ma rewelacyjne wsparcie dla kierownicy, a GT5: Academy już nie działa więc nie można porównywać).
Haha... grałem w betę :D

W sumie to grałem tylko na padzie i na kierownicy może inaczej gierka wyglądać.
a to w betcie nie było fajnych wozów ;) Ferrari i McLaren to jakby nie patrzeć seryjne wozy, a Aston mimo żę był w wersji racingowej to prowadzi się strasznie nietypowo, jakby miał wyżej środek ciężkości umieszczony (na początku prowadził się dla mnie tragicznie, ale po przestawieniu się kręciłem nim bardzo przyjemne kółka)

ja w sumie też w SC też nie grałem na kierze, zmieni się to w sobotę (nawet jak nie wygram kierownicy na allegro to kolega mi obiecał pożyczyć DFGT na weekend ;), oby tylko tv był w tym tygodniu naprawiony). wtedy też napiszę coś o model jazdy trochę więcej, szczególnie w porównaniu do GT5p
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 13, 2010, 20:33:01 pm wysłana przez pawel_k »

Unlimited

  • Gość
Odp: SuperCar Challenge
« Odpowiedź #25 dnia: Kwietnia 13, 2010, 20:59:03 pm »
Wg. mnie w tej grze czuć bardzo dobrze fury jeśli chodzi o ciężar, może i niektóre czasem trochę pływają(niemniej to nie arcadowy Shift), ale grając na kamerze w kokpicie tego w ogóle nie czuć. Ja śmiem twierdzić że to najlepszy SIM na Konsole na chwilę obecną. I wg. mnie warto mieć ten tytuł w kolekcji(jeśli jest się fanem ścigania lub po prostu lubi się gry tego typu).
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 13, 2010, 21:16:07 pm wysłana przez Unlimited »

Unlimited

  • Gość
Odp: SuperCar Challenge
« Odpowiedź #26 dnia: Kwietnia 15, 2010, 12:45:16 pm »
RECENZJA SuperCar Challenge

Zapomnijcie o FM, zapomnijcie o GT, to gra która w podobnym stopniu jak RBR kreował Nasze wyobrażenia o kierowaniu rajdówką, tak SCC kreuje nasze wyobrażenia w prowadzeniu super samochodów.

Tak mógłby brzmieć slogan tej gry, i to bez żadnych ogródek. Walnę prosto z mostu, ta gra to największy SIM na konsolach. I nie sądzę że Gt5 to zmieni, choć nie chce w żadnym stopniu umniejszać rangi i przywiązania do SIM w dziele PD, jednak to ta gra przybliża Nas najbardziej do marzeń w prowadzeniu takich pojazdów.

Na początku wita Nas bardzo podniosła muzyka klasyczna/chóralna i widoki samochodów w grze kawałek po kawałeczku, niczym w GT5P czy FM3. Nakręca to gracza niesłychanie(a przynajmniej mnie nakręciło), by jak najszybciej odpalić wyścig i ruszyć z kopyta..jednak zanim to uczynimy radzę przejść cały Tutotrial, gdyż po pierwsze uczy Nas na nowo zachowań w prowadzeniu takiego auta, a po drugie poznajemy lepiej dostępne w grze tory.

Torów w grze jest 16 plus różne ich wariację, co ważne są to realne odpowiedniki prawdziwych torów, więc na nudę nie możemy narzekać, szczególnie że aby nauczyć się każdego do perfekcji to trochę czasu nam na tym upłynie, ponadto każdy z nich występuję w wariancie deszczowym(co warte odnotowania, bardzo fachowo zrobiony). Same tory wyglądają schludnie, żywo, na co duży wpływ ma oświetlenie zawarte w tej grze(bardzo wyważone), jak i smaczki pokroju poruszających się liści drzew, ptaków i generalnie bardzo dobrego ich oddania. Jednak czym były by puste tory bez samochodów.

Samochody, a raczej super samochody, jak przemawia do Nas tytuł. Każdy z nich został dość staranie wykonany, cieszą detale i smaczki(opony, niektóre elementy tych cudeniek), choć wiadomo że do wykonania ich na poziomie Gt5 to daleka droga, niemniej są wykonane poprawnie, schludnie. Myślę że to coś między FM2/3 a SHIFT(uogólniając). Każdy można oczywiście pomalować na swój unikalny sposób, odbywa się to bardzo podobnie jak w serii Turn 10. Na pewno nie można na nie narzekać, gdyż jest ich aż 44, a każdy prowadzi się inaczej, i tym "inaczej" przechodzimy do najważniejszego elementu tej gry.

Model Jazdy, jest zupełnie inny od tego co znamy w racerach na konsolach. Fury mają swoją odpowiednią wagę, to czuć! Zawieszenie pracuję tak pięknie jak w żadnej inne grze na konsole, furą potrafi konkretnie zabujać, czy potrząsnąć przy pokonywaniu nierówności. Bardzo dobrze oddano poczucie prędkości, ale nie zrobiono tego w tak efekciarskim stylu jak w NFS Shift i dobrze bo to SIM, a nie ARCADE. Niektóre fury mogą trochę popływać, niemniej nie czuć tego tak bardzo na widoku z kabiny, jedynie z kamery zewnętrznej. Jednak na pewno nie jest to arcadowe pływanie z NFS S. W sumie najbliżej mu do tego z FM2, jeśli miałbym jakąś ścigałkę z nim porównać, tyle że tu jest znacznie bardziej wysublimowany, jest więcej smaczków, które co rusz powodują uśmiech na Naszej twarzy, i nie ważne czy to wyścig czy TT. Na pewno trzeba się do niego przestawić, podobnie jak to było chociażby w RBR.

Tryby występujące w grze to standard jak przystało na racery, czyli wyzwania, szybki wyścig, czasówka, mistrzostwa. Do tego tzw. showroom gdzie możemy malować swoje samochody, kupować je, sprzedawać, odkrywać nowe(pojawia się informacja w jaki sposób), zrobić próbną przejażdżkę czy grzebać w garażu przy ustawieniach.

AI, to element w grze bardzo sprzeczny, z jednej strony AI jest dobre, nie jeździ tylko z góry ustaloną ścieżką, potrafi atakować, bronić się, z drugiej zaś, wg. mnie popełnia trochę zbyt dużo błędów, szczególnie na pierwszym zakręcie, no i przez to czasem potrafią nieprzyjemnie wjechać w tyłek. Patch tu trochę poprawił, jednak nie jest idealnie, lub tak jak by się chciało, i to wg. mnie jest największa wada tej gry.

Podsumowując, jest to tytuł który każdy kto lubi wyścigi z nastawieniem na SIM, powinien mieć w swojej kolekcji, lub oczekujący jakiegoś nowego wyzwania w racerach. Gra potrafi na swój wysmakowany sposób uwieść, choć zdaje sobie sprawę że to potrawa nie dla każdego.

Jak dla mnie to mocne 8 w skali 10 stopniowej.

Ps. Dodam tylko że wszystko to co napisałem, sprowadza się do gry na padzie, ustawienie wspomagaczy jazdy to: tryb SIM, ustawienia TCS(kontrola trakcji) w skali(ta sama skala występuje w wszystkich wspomagaczach to: off,1,2,3,4,max) ustawiona na 2, SC(odpowiednik ASM z FM) wyłączony, ABS ustawiony na 2, skrzynia automatyczna, wł. linia tylko hamowania. Myślę że przy grze na kierownicy może być tylko lepiej. :)

I jeszcze filmik z mojej strony:
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 18, 2010, 22:46:21 pm wysłana przez Unlimited »

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: SuperCar Challenge
« Odpowiedź #27 dnia: Kwietnia 15, 2010, 13:48:48 pm »
Kurde czytam Twoją wypowiedź z ciekawością i nagle je*...to wszystko odnosi się do gry na padzie. :-?

Ja w ów tytuł grałem na kierownicy i niestety posiada on jeden wielki mankament. Niektórych aut po prostu nie da się prowadzić. Pod tym względem gra jest bardzo nierówna. Jedne samochody zachowują się bardzo realistycznie, czuć dosłownie wszystko co się z nimi dzieje podczas jazdy, podczas gdy inne są taką zagadką, że odnosi się wrażenie jakby grało się w zupełnie inny tytuł.

Unlimited

  • Gość
Odp: SuperCar Challenge
« Odpowiedź #28 dnia: Kwietnia 15, 2010, 14:05:07 pm »
Być może masz rację, nie grałem na kierownicy w tą grę. Myślę że Paweł w weekend jak już będzie miał kierownicę to też Nam nakreśli bardziej obcowanie z tym racerem na kierownicy. Po dłuższym ograniu potwierdzam to co mówił Paweł, że to jeden z Simów który ma bardzo dobrze opracowany model jazdy także pod pada. ;)

pawel_k

  • Gość
Odp: SuperCar Challenge
« Odpowiedź #29 dnia: Kwietnia 15, 2010, 20:37:27 pm »
Cytuj
Tryby występujące w grze to standard jak przystało na racery, czyli wyzwania, szybki wyścig, czasówka, mistrzostwa.
tyle że tryb "mistrzostw" jest zwalony totalnie. jeździmy nie wiadomo po co, generalnie nie czuć w tym jakiegoś głębszego sensu, jest za bardzo udziwniony. w FC było znacznie lepiej - główny tryb to były mistrzostwa Ferrari 430 - trzy wersje na trzech kontynentach, w każdym chyba po 6 podwójnych wyścigów poprzedzonych kwalifikacjami. miało to o wiele lepszy, taki bardziej racingowy feeling.

Cytuj
AI, to element w grze bardzo sprzeczny, z jednej strony AI jest dobre, nie jeździ tylko z góry ustaloną ścieżką, potrafi atakować, bronić się, z drugiej zaś, wg. mnie popełnia trochę zbyt dużo błędów, szczególnie na pierwszym zakręcie, no i przez to czasem potrafią nieprzyjemnie wjechać w tyłek. Patch tu trochę poprawił, jednak nie jest idealnie, lub tak jak by się chciało, i to wg. mnie jest największa wada tej gry.
to prawda, pisałem również o tym wcześniej. autorzy chcieli nadać za dużo ludzkich cech AI trochę poprzez jego "ogłupienie", ale za bardzo przesadzili, bo mamy wrażenie że nie ścigamy się z zawodnikami ale z dziećmi neo grającymi online, których jedyną przyjemnością jest rozbijanie się ;)

Cytuj
Myślę że Paweł w weekend jak już będzie miał kierownicę to też Nam nakreśli bardziej obcowanie z tym racerem na kierownicy.
kiera już jest w domu (DFGT), żona ma wykupiony bilet i jedzie na weekend do mamusi ;) oby tylko serwis nie nawalił i dostarczył już ostatecznie jutro tv :(

Cytuj
Po dłuższym ograniu potwierdzam to co mówił Paweł, że to jeden z Simów który ma bardzo dobrze opracowany model jazdy także pod pada. Wink
nie wiem też czy zwróciłeś uwagę czemu gra się dobrze na padzie - otóż gra trochę nam "pomaga" ;) maksymalne wychylenie gałki nie powoduje maksymalnego wychylenie kół jak to jest chociażby w GT5p czy GTpsp, ale w zależności od prędkości - czym jest wyższa tym koła wychylane się trochę mniej. tak samo jak nas zarzuca to gra też trochę odpuszcza skręt... oczywiście gra nic za nas nie zrobi ale te delikatne korekty powodują że na padzie można grać bardzo przyjemnie bez nerwowego szarpania które mamy chociażby w GT5p czy NFS: Shift.
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 15, 2010, 20:39:08 pm wysłana przez pawel_k »

pawel_k

  • Gość
Odp: SuperCar Challenge
« Odpowiedź #30 dnia: Kwietnia 16, 2010, 21:54:23 pm »
Sorry za post pod postem, ale myślę że tym trzem osobom które czytają ten temat nie będzie to przeszkadzało ;)

TV na szczęście doszedł, więc pograłem chwilkę na moim ledwo zakupionym Driving Force GT :) tak jak obiecałem - poniżej przedstawiam moje małe porównanie GT5p vs Supercar Challenge.

1. Supercar Challenge (ustawienia - wszystkie wspomagacze na OFF, ustawienia kierownicy wszystko na medium)
Pierwsze co się czuje - bardzo mocny FF! Na ustawieniach medium siły oddawane na kierownicę są na prawdę mocne. Wszystko jest ok bo bardzo dobrze czujemy to co się dzieje z samochodem, ale już same opory na zakręcie mogłyby być mniejsze. Zmiana siły na LOW powoduje że jest przyjemniej ale już nie czuć tak dobrze kół, dlatego już lepiej zostawić na medium i pogodzić się z tym że będę zakwasy ;)

Kolejna rzecz - rewelacyjne oddane wszelkie niuanse odnośnie przednich kół. FF bardzo wyraźnie oddaje szarpania na tarkach, a na zakrętach idealnie wiemy gdzie jest granica przyczepności kół - delikatnie zbliżając się do tej granicy najpierw czujemy wibracje, potem już koła wpadają w płużenie i zaczynają ostro piszczeć. Super rzecz.

Niestety sama gra na kierownicy jest ciężka. Jeżdżąc Ferrari F430 Challenge trzeba mieć ogrom respektu do samochodu i jego mocy. Na nadsterowność trzeba reagować natychmiast i bardzo zdecydowanie, ponieważ nawet minimalne spóźnienie się z reakcję nie pozwali nam się uratować przed poślizgiem. Chcąc pojechać trochę ostrzej musimy się liczyć z ciągłym wypadaniem z drogi i brakiem panowania nad samochodem - dlatego lepiej na początku jeździć zachowawczo, stopniowo poznając granicę samochodu i swoich umiejętności.

Największy minus, który niestety bardzo psuje wrażenia z jazdy - dziwne "luzy", czy takie martwe pole na prostej. Wygląda to tak, że w środkowym położeniu FF jakby nie działał przez kilka stopni w każdą stronę. Jest to bardzo irytujące bo przeszkadza w tak prostej czynności jak utrzymanie samochodu na prostej! Nie jest to może bardzo niebezpieczne dla samej jazdy ale bardzo irytuje.

2. Gran Turismo 5 Prologue  (ustawienia - oczywiście wszystkie wspomagacze na OFF, ustawienia FF na 5)
W porównaniu do SC jazda na kierownicy jest bardzo dziwnie prosta :) Wybrałem Ferrari 430, tor Londyn. Jakiś czas temu pojeździłem tą samą kombinacją na padzie i czas po parunastu okrążeniach miałem ok. 57.5s., tymczasem na kierownicy po trzech okrążeniach bez problemu urwałem z tego czasu sekundę :) Wiem że 56s to też nie jest rewelacyjny wynik (ok. 1000 miejsce), ale zaznaczam że nie walczyłem o super czas ale po prostu chciałem przejechać kilka czystych okrążeń.

Ogólnie jazda jest bardzo przyjemna, FF dobrze oddaje to co dzieje się z autem, ale czuć że model jazdy w GT5p to nie jest to ten sam poziom symulacji co SC. Generalnie zanim stracimy kontrolę nad samochodem mija mnóstwo czas, nasze reakcje mogą być bardzo ospałe itd. Nie jest po prostu tak hardcorowo, nie czujemy też tak bardzo mocy auta, waga jest może dobrze oddana (może nawet lepiej niż w SC), ale reakcje samochodu na zmiany obciążenia praktycznie nie ma! Dynamiczne zmiany kierunków nie wyprowadzają samochodu z równowagi, ostre hamowanie na łuku podobnie nie mają dużego znaczenia. w SC takie coś jest nie do pomyślenia, tam trzeba cały czas kontrolować siły które oddziaływają i wyrzucają samochód. Potem jeszcze wybrałem Nissana GTR i niestety ale samochód prowadzi się bardzo słabo - pozostaje nieustanne wrażenie jazdy zabawką a nie prawię 500-konną bestią :)

To co napisałem powyżej może bardzo przemawiać za SC, ale paradoksalnie dzięki mniejszej hardcorowości jazda w GT5p jest znacznie przyjemniejsza. Wszystko z jednego powodu - można jechać bardzo ostro i mieć pełną kontrolę nad pojazdem :) W SC aby jeździć agresywnie trzeba poświęcić mnóstwo czasu a i tak będziemy musieli z samochodem obchodzić się bardzo delikatnie aby nad nim panować. Poza tym grafika w SC w porównaniu do GT5p wygląda jakby była z początków ps2, a w takich grach na prawdę ma to znaczenie i bardzo przemawia na korzyść GT5p. Bardzo też szkoda że demo na GT Academy już nie działa bo bardzo chciałbym sprawdzić ten poprawiony model jazdy na kierownicy :)


ps. dzisiaj sciągnąłem również patch do SC, który wg producentów poprawia AI. i faktycznie - jest lepiej. muszę jeszcze bardziej wszystko obadać, ale już widzę że przeciwnicy nie wjeżdżają przy każdej okazji w tyłek, a karambole na pierwszych zakrętach nie występują w tak komicznej formie jak wcześniej. przetestowałem bardzo trudny początek na Mount Tremblant - wcześniej do pierwszego lewego zakrętu nie było przeciwnika który by nie jechał po trawie, teraz wszystko było bardzo wiarygodne, do drugiego zakrętu ktoś tam się zderzył i jeden samochód wyjechał poza tor, ale reszta jechała jak trzeba.

Piter_neo

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-06-2005
  • Wiadomości: 5 299
  • Reputacja: 40
Odp: SuperCar Challenge
« Odpowiedź #31 dnia: Kwietnia 16, 2010, 22:40:43 pm »
Odnośnie GT5:P to musze koledze powiedzieć, że model jazdy w GT5:A dosyc sporo się różni. Jest zdecydowanie trudniej i bardziej wymagająco niż w Prologue.

pawel_k

  • Gość
Odp: SuperCar Challenge
« Odpowiedź #32 dnia: Kwietnia 16, 2010, 22:48:21 pm »
dlatego właśnie żałuję że to demo już nie działa :( już na padzie czułem że jest znacznie lepiej, więc myślę że że na kierownicy tamten model jazdy przynajmniej dorównywał, a pewnie i przewyższał ten z SC... bo teraz to niestety ale wyraźnie widzę że model jazdy w GT5p pod względem symulacji przegrywa w większości aspektów z SC... jako całość może i jest grą lepszą, ale model jazdy mógłby być (będzie) lepszy...

Unlimited

  • Gość
Odp: SuperCar Challenge
« Odpowiedź #33 dnia: Kwietnia 17, 2010, 08:55:57 am »
Dzięki za opis wrażeń, na pewno są bardzo pożyteczne. Odnośnie samych torów, to te w SCC są graficznie lepsze niż w Gt5P. Oczywiście same pojazdy odstają(to poziom mniej więcej coś po między FM3 a NFS Shift), poza tym ta gra stawia na realność odwzorowania świata i smaczków wyścigów.

Zresztą SCC nie kupuję się dla grafiki, tylko właśnie dla modelu jazdy, niektórych unikatowych samochodów i torów, które co ukrywać występują w bardzo przyzwoitej ilości, i co ważne są to realne odpowiedniki, bardzo fajnych i zróżnicowanych torów, a to jest miłą odskocznia od tego co funduję nam FM czy GT w tym elemencie. Poza tym, tryb deszczowy który dostarcza jeszcze więcej zabawy. Właśnie, czy na kierownicy czuć jeszcze bardziej różnice między suchym a mokrym torem, niż na padzie, czy to zbliżony poziom. 8)
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 17, 2010, 09:03:06 am wysłana przez Unlimited »

MrArt-PL

  • Budowniczy socjalizmu
  • *****
  • Rejestracja: 17-04-2010
  • Wiadomości: 567
  • Reputacja: 4
Odp: SuperCar Challenge
« Odpowiedź #34 dnia: Kwietnia 17, 2010, 15:21:54 pm »
Na początku witam wszystkich,wczoraj męczyłem ten tytuł do 3 rano i za cholere nie mogę dojść do ładu z optymalnym ustawienie kierownicy DF GT którą wczoraj dostałem z grą,faktycznie tak jak kolega pisał wyżej dziwnie się prowadzi samochody na prostej,trzeba cały czas delikatnie ruszać w lewo i prawo żeby auto jechało na wprost,wyglada to troche śmiesznie jak w starych amerykańskich filmach.
Poza tym niektóre samochody po prostu nie da się szybko prowadzić na kierze,mam wszystko ustawione na medium,wspomagacze off,tryb sim i np.mercedes mclaren z wielkim opóznieniem reaguje na ruchy kierownicą w ostrych łukach,dotyczy to kilku aut w grze,porównując do gt5p to tam samochody prowadzą się świetnie na kółku,gra mocno hardkorowa ale bardzo mi się podoba,poprostu będe musiał dużo ćwiczyć zanim rusze w boje online.Różnica w prowadzeniu na mokrym asfalcie zajebista,auto nie do opanowania przy mocniejszym wcisnięciu pedału przyspieszenia lub hamulca,wielki respekt za takie oddanie zachowania samochodów na mokrej nawierzchni.
Chętnych na wspólne jazdy zapraszam,ślijcie zapr. :)
ps.pozdro dla dawido86,wczoraj nie grałem bo próbowałem oswoić się z grą i słabo mi to szło,dzisiaj wieczorkiem po 22 możemy walnąć kilka wyscigów :grin:
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 17, 2010, 15:27:04 pm wysłana przez MrArt-PL »

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: SuperCar Challenge
« Odpowiedź #35 dnia: Kwietnia 17, 2010, 15:46:16 pm »
Poza tym niektóre samochody po prostu nie da się szybko prowadzić na kierze,mam wszystko ustawione na medium,wspomagacze off,tryb sim i np.mercedes mclaren z wielkim opóznieniem reaguje na ruchy kierownicą w ostrych łukach,dotyczy to kilku aut w grze,porównując do gt5p to tam samochody prowadzą się świetnie na kółku,gra mocno hardkorowa ale bardzo mi się podoba,poprostu będe musiał dużo ćwiczyć zanim rusze w boje online.Różnica w prowadzeniu na mokrym asfalcie zajebista,auto nie do opanowania przy mocniejszym wcisnięciu pedału przyspieszenia lub hamulca,wielki respekt za takie oddanie zachowania samochodów na mokrej nawierzchni.

O tym właśnie pisałem. Niektóre auta są po prostu niemożliwe do opanowania w takim stopniu jak inne. To bardzo duży minus tej pozycji dla mnie.

pawel_k

  • Gość
Odp: SuperCar Challenge
« Odpowiedź #36 dnia: Kwietnia 17, 2010, 15:57:44 pm »
no i ja to też potwierdzam...
pograłem trochę z Unlimited (dostałem ostre baty ;) ) i np. taki Aston Martin DB9 którym przechodziłem grę na padzie i grało się przyjemnie (aczkolwiek dziwnie o czym już pisałem), to na kierownicy jest nie do opanowania... każde hamowanie na prostej stawia auto bokiem, abs niewiele pomaga. za to takim Ferrari F50 GT grało mi się rewelacyjnie, podobnie Ferrari 333SP, a już te starsze wozy klimat mają niesamowity i rewelacyjnie się nimi jeździ (testowaliśmy Ferrari 250 i 348). ogólnie to mam wrażenie że wszystko modele Ferrari prowadzą się znakomicie bo po prostu przenieśli je z FC, a wszelkim nowym samochodom spartolili model jazdy i nie przyłożyli się odpowiednio...

no i generalnie muszę ostro poćwiczyć na kierze. do moich czasów kręconych na padzie na każdym torze brakuje mi kilku sekund, do tego nie mogę złapać odpowiedniego rytmu i powtarzalności, cały czas popełniam mniejsze i większe błędy, czystych okrążeń prawie nie mam... widać że czeka mnie długa droga, ale w końcu na padzie pierwsze 10h też spędziłem w time trial zanim pomyślałem o ściganiu, a kolejne kilkadziesiąt godzin w obu grach pozwoliły mi opanować tą grę w bardzo dobrym stopniu, tyle że niestety poza znajomością tras nie ma to teraz przełożenia na moją jazdę na kierownicy :(

Unlimited

  • Gość
Odp: SuperCar Challenge
« Odpowiedź #37 dnia: Kwietnia 17, 2010, 16:00:54 pm »
Ja myślę że może warto też ustawić samą czułość kierownicy. Jak miałem X360 i FM2 czy FM3 to tam właśnie takim guzikiem na kierownicy ustawiało się jej czułość, i rozsądna gra w FM3 czy FM2 właśnie była dopiero na jej najczulszym trybie, gdyż reszta średnio nadawała się do jazdy, mimo ustawień w samej grze.

Ps. Witaj MR.ART miło Cię tu widzieć i na pewno dziś pogramy. :)
Ps2. BoBaN czy PiterNEO kupujcie grę, im Nas więcej online tym lepiej :P
Ps3. Dzięki za grę Paweł, a jakie baty, poćwiczysz trochę to pewnie dziś wieczorem będzie odwrotnie. ;)
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 17, 2010, 16:13:30 pm wysłana przez Unlimited »

pawel_k

  • Gość
Odp: SuperCar Challenge
« Odpowiedź #38 dnia: Kwietnia 18, 2010, 00:13:14 am »
Ja myślę że może warto też ustawić samą czułość kierownicy. Jak miałem X360 i FM2 czy FM3 to tam właśnie takim guzikiem na kierownicy ustawiało się jej czułość, i rozsądna gra w FM3 czy FM2 właśnie była dopiero na jej najczulszym trybie, gdyż reszta średnio nadawała się do jazdy, mimo ustawień w samej grze.
ustawienie wysokiej czułość kierownicy faktycznie mocno odmieniło grę :) znacznie łatwiej przychodzi prowadzenie samochodu, jazda jest precyzyjniejsza i ogólnie znacznie łatwiej jest wyczuć co się dzieje z samochodem i jazda jest bardziej przewidywalna :) co prawda jeszcze sporo pracy przede mną, ale już zaczynam powoli łapać odpowiedni rytm jazdy, mniej popełniam błędów, więcej mam czystych okrążeń, więc lepsze czasy same przyjdą ;)

fajnie się dzisiaj jeździło we trzech, chociaż dalej Unlimited zazwyczaj wygrywał ale już odstępy były mniejsze, ale jak włączył deszcz to już kaplica - ja bez żadnych wspomagaczy nie byłem w stanie utrzymać takiego Ferrari 599 na prostej ;)

i kolejny raz potwierdziło się to, że właściwie tylko Ferrari nadają się do jazdy... kompletnie nie rozumiem jak twórcy mogli inne marki tak skopać, wiadomo że model jazdy do ferrarek mieli z FC ale cała reszta stawki to jakieś nieporozumienie...
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 18, 2010, 00:15:23 am wysłana przez pawel_k »

MrArt-PL

  • Budowniczy socjalizmu
  • *****
  • Rejestracja: 17-04-2010
  • Wiadomości: 567
  • Reputacja: 4
Odp: SuperCar Challenge
« Odpowiedź #39 dnia: Kwietnia 18, 2010, 10:07:32 am »
Ja myślę że może warto też ustawić samą czułość kierownicy. Jak miałem X360 i FM2 czy FM3 to tam właśnie takim guzikiem na kierownicy ustawiało się jej czułość, i rozsądna gra w FM3 czy FM2 właśnie była dopiero na jej najczulszym trybie, gdyż reszta średnio nadawała się do jazdy, mimo ustawień w samej grze.
ustawienie wysokiej czułość kierownicy faktycznie mocno odmieniło grę :) znacznie łatwiej przychodzi prowadzenie samochodu, jazda jest precyzyjniejsza i ogólnie znacznie łatwiej jest wyczuć co się dzieje z samochodem i jazda jest bardziej przewidywalna :) co prawda jeszcze sporo pracy przede mną, ale już zaczynam powoli łapać odpowiedni rytm jazdy, mniej popełniam błędów, więcej mam czystych okrążeń, więc lepsze czasy same przyjdą ;)

fajnie się dzisiaj jeździło we trzech, chociaż dalej Unlimited zazwyczaj wygrywał ale już odstępy były mniejsze, ale jak włączył deszcz to już kaplica - ja bez żadnych wspomagaczy nie byłem w stanie utrzymać takiego Ferrari 599 na prostej ;)

i kolejny raz potwierdziło się to, że właściwie tylko Ferrari nadają się do jazdy... kompletnie nie rozumiem jak twórcy mogli inne marki tak skopać, wiadomo że model jazdy do ferrarek mieli z FC ale cała reszta stawki to jakieś nieporozumienie...
[/quot
witam,wczoraj faktycznie się fajnie jeżdziło w 3 osoby ale jeszcze lata praktyki przedemną żeby stawić czoła wam koledzy,potwierdzam to co napisał Pawel,ferrarki prowadzą się fajnie ale cała reszta jest jakaś dziwna,poza tym jazda na padzie jest o niebo łatwiejsza niż na kierownicy.Ale po to kupowałem kierownice żeby jej używać więc się uparłem i opanuje jazde na kierownicy,,gra po podłączeniu kiery zachowuje się tak jakby na siłe chciała cię zniechęcić do jazdy na kółku co bardzo mnie irytuje.Ustawiłem kierownice na max.czułość i faktycznie jest poprawa ale jeszcze daleko do poziomu gt5p-tam jazda na kierownicy dedykowanej to czysta przyjemność i zero stresu.
Druga sprawa to jazda w deszczu,to już naprawde jest loteria,czy uda się wejść w zakręt czy wylądujesz gębą w piachu,tu znowu rządzą auta z koniem na masce reszta poza zasięgiem jak dla mnie.
Pozdro dla Dawido i Pawła,zwracam się do osób które grają w tą gre,odezwijcie się bo fajnie by było pośmigać w 6-8 osób i może stworzyć sobie jakąś małą lige i poganiać razem