Stwierdziłem ze ograniczę wszystko tylko do Ztki i zabrałem się właśnie za te je**ne kulki.
Sama kulka jest dobra jak masz kompa potwora który bez zająknięcia pociągnie ci 20 milionów polygonów i robisz coś raczej obłego w głównej formie, jak głowa przykładowo. Patrzaj na tego linka poniżej. Da się i z kulki ale prędzej czy później retopologia będzie konieczna. Wiadomo, zawsze najlepiej dłubać z basemesha albo z Zspheres własnie niż z kulki.
http://www.pixologic.com/docs/index.php/Tutorial:_Making_a_HeadEj i w ogole Mon. Masz taki problem u siebie Ztka ? Jak pracujesz normalnie na kulkach , to czasami kamera Ci skoczy , model staje się mały (scaluje sie w dol) ? Robie później w Deformacji (zwiększam size) i dziwne artefakty na kulkach wyskakują
Dokładnie mam taki sam problem często. Po prostu zapisz model i zresetuj zetke. Modyfikacje w deformacjach nic nie zdziałają bo modyfikujesz adaptive skin a nie położenie kulek!
Zawsze ukladam to tak samo i raz wychodzi , a raz nie
No i ilość i rodzaj kulek jest okej. Za to niepotrzebnie bawisz się na tym etapie w ich układanie w planowanych miejscach elementów mordy. Ustawiaj je tak jak ci dyktują polygony czyli żeby wychodziły równo z polygona tak jakbyś zrobił extrude w normalnym sofcie do 3d. Tutaj np masz dosyć rozjechane oczy i uszy, zobacz że te drugie mają główny klocek jakoś tak pomiędzy dwiema ściankami. Z takiego ustawienia potem będą ci się robiły albo artefakty albo trudno ci będzie się rzeźbiło. Dopiero jak już zrobisz baze z kulek i adaptive skina to sobie pędzlem move czy maskami i transpozem uformuj coś głowo-podobnego. Też patrz na siatkę żeby np polygony z niskiego subdiva na wyższym nie były częścią ust bo będzie cię napierdalało artefaktami i chujowaciło prace aż miło.
Men. do której siedzisz? może mała zetkowa bitwa? Tylko ostrzegam że ten komp na którym siedze to niezły złom i jak wyciągne 100 tyś poly do będzie dobrze.