3D kompass
A niby 3ds go nie ma? Pograj w FaceRiders.
Ja co raz bardziej się przekonuje że 3ds i PSV niewiele się od siebie różnią w ogólnym rozrachunku. Target jest już ten sam, sony poszło trochę mocniej w casual, niny bardziej w core i wychodzi na to samo, wiadomo że obie te firmy odcinają się od kompletnych casuali bo ta część rynku niedługo w pełni będzie należała do telefonów z androidem/iOS.
Jeden ma 3d, drugi będzie miał za to lepszą grafe. Sterowanie ruchem identyczne w obu. W AR na jednym będzie lepsze trakowanie obrazu ze względy na moc w drugim za to mamy AR w 3d. W jednym 2 panele dotykowe w drugim precyzja stylusa. Drugą gałkę można od biedy zastapić częścią touchscreena co się sprawdziło np w Metroid Prime hunters (choć jak na metroidy to ta gra ssie pałke). Biorac pod uwagę to co zapowiada niny z onlinem to nie ma co narzekać choć tutaj pewnie w końcu wyjdzie na korzyść PSV. Dystrybucja cyfrowa, opcje multimedialne- pewnie będą bliźniacze na obu sprzętach, tyle że w jednym filmy w 3d a w drugim w lepszej rozdziałce. Funkcja Near i to co tam widziałem... odpowiedź na streetpassa.
Grafa w 3ds to już nie jakiś dinozaur jak w DS dlatego multiplatformy na PSV i 3ds to pewnik.
Jak niny obniży cene 3dsa jakoś niedługo po premierze to dla mnie te sprzęty będą siebie warte na równi. Jebią mnie wasze podziały. Ja biorę obie i kibicuje obu.
podbicie grafy do możliwości PSP
Pokaż mi per-pixel-lighting na PSP, no pokaż mi chociaż w jednej grze. Tekstury w rozdziałce większej niż niż 128^ na obiekt i większej ilości kolorów niż 8bit też mi pokaż.
Jedyne co można porównywać z PSP to podobna ilość poly na ekranie uwzględniając jednak że mówimy o wygenerowaniu obrazu dla tylko jednego oka. Dlatego modele dłubie się w takim samym polycouncie ale już faktyczna ilość generowana przez konsole jest dwukrotnie większa (za to tekstury są 4-16 razy większe i do tego wielokanałowe). Pograj w streetfajtera i zobacz na własne oczy. PSP nie może oferować takich rzeczy.
BTW:
http://www.polycount.com/forum/showthread.php?t=40563 Dane oparte o doświadczenie studiów developerskich. Nie jakieś tam nierealne benchmarki proców w ustawionych warunkach. Co do speców 3dsa to sprawa jeszcze jest za świeża bo dopiero poznają konsolkę ale sprawy z ilością poly i teksturami w obecnie wydawanych grach wyglądają mniej więcej jak opisałem. Najbardziej przejebana jest bateria i zarówno w 3ds jak i w psv to o nią się może głównie rozchodzić.