W F3 nie grałem a Bethesda zaznacza w wywiadach, że w Skyrim właśnie przeciwnicy będą się levelowali jak w F3. Ciekawi mnie na czym polega różnica.
W Oblivionie wraz ze wzrostem levelu polepszali się również wrogowie np mając 20 level wilk miał dużo większe staty, niż jak walczyłeś z nim na pierwszym poziomie. Oczywiście wraz ze wzrostem poziomu losowali się również częściej trudniejsi przeciwnicy. W F3 przeciwnicy już się nie polepszali wraz z twoim poziomem jak wspomniany wilk, ale tak samo jak w Obku losowali się trudniejsi do ubicia wrogowie np zamiast zwykłego super mutanta, trafiałeś na samych opancerzonych super mutantów.
Podsumowując: obydwa rozwiązania są do dupy, z tym, że to w F3 troszkę lepsze. Zakładam, że w Skyrimie będzie to rozwiązane trochę lepiej, niż w F3, ale ogóny efekt tak czy siak będzie ch**owy.