Akurat gry od Nintendo nie potrzebują aż takiej super grafiki, więc najbardziej będzie się liczyć skok z Wii na WiiU. Taki Donkey Kong czy SMG już na Wii wyglądają ładnie, więc na WiiU będą prezentować bardzo dobry poziom. Oczywiście zawsze mogłoby być lepiej, a już szczególnie by się przydało 1080p. WiiU będzie dobre jako druga, trzecia konsola, bo w końcu wyjdą te gry od Nintendo, a te zawsze są super grywalne i w dodatku na żadnym innym sprzęcie nie ma nic, co choć trochę zbliża się stylem i gameplayem.
Tak patrzę sobie teraz z ciekawości na średnie ocen gier, który wyszły na premierę Wii (i niedługo po). Wymienię tylko tytuły ze średnią powyżej 70%:
- Rayman Raving Rabbids 76%
- Madden NFL 07 81%
- Trauma Center: Second Opinion 80%
- The Legend of Zelda: Twilight Princess 95% (ale to prawie, że się nie liczy)
- Wii Sports 76%
- Elebits 75%
- WarioWare: Smooth Moves 83% (tylko, że to bardzo specyficzna gra i ta średnia jest chyba zawyżona)
Czyli ogólnie bieda na maxa. Nie licząc portu Zeldy z Gamecuba, to na premierę i okolice nie było żadnej naprawdę dobrej gry. A to i tak nie przeszkodziło się konsoli zajebiście sprzedawać. Dopiero w maju wyszło Paper Mario ze średnią 85% a w sierpniu Metroid Prime 3 (średnia: 90%).
Tak więc start WiiU w porównaniu do startu Wii zapowiada się zajebiście: Pikmin 3, Rayman Legends, ZombieU, New Super Mario Bros. U, Lego City, Scribblenauts Unlimited, Trine 2: Director's Cut, Project P-100 + tytuły multiplatformowe jak AC3 i kilka gier sportowo-imprezowo-tanecznych.