Autor Wątek: Rozwój i przyszłość konsol  (Przeczytany 563679 razy)

0 użytkowników i 6 Gości przegląda ten wątek.

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #960 dnia: Maja 25, 2012, 16:24:13 pm »
Dzięki temu gry będą tańsze, bardziej filmowe (w końcu każdy film w tv jest przerywany reklamami) i w dodatku będą pełnić funkcję informacyjną. SAME PLUSY!!!

svonston

  • Gość
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #961 dnia: Maja 25, 2012, 16:27:22 pm »
Hehe, cisniesz akcje w CODzie online, a tu przerywnik i powracasz do akcji po kilku minutach reklam. Bedzie fun.

Mrocz

  • Gość
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #962 dnia: Maja 25, 2012, 16:27:54 pm »
http://gamezilla.komputerswiat.pl/newsy/2012/21/sony-opatentowalo-sposob-przerywania-gier-reklamami

Ciekawe jak sonoklapy będą to usprawiedliwiać  :angel:

Może darmówki na Plusa, dema lub Triale będą miały ten system?

Tak jak kupujesz film na BluRay i masz jedynie parę trailerów na nim, tak wątpię by pudełkowy tytuł miał reklamy w trakcie gry.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #963 dnia: Maja 25, 2012, 16:33:56 pm »
http://gamezilla.komputerswiat.pl/newsy/2012/21/sony-opatentowalo-sposob-przerywania-gier-reklamami

Ciekawe jak sonoklapy będą to usprawiedliwiać  :angel:
Nie wyszło im z Vitą to teraz muszą czymś nadrobić straty finansowe :troll:

el becetol

  • Gość
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #964 dnia: Maja 25, 2012, 23:14:00 pm »
http://gamezilla.komputerswiat.pl/newsy/2012/21/sony-opatentowalo-sposob-przerywania-gier-reklamami

Ciekawe jak sonoklapy będą to usprawiedliwiać  :angel:

Może darmówki na Plusa

Abonament jest płatny więc w plusie nie ma darmówek, najwyżej kolokwialnie się je tak nazywa.

ŻADNYCH REKLAM. Ewentualnie dawać adblocka na ps3.  8)

Master_666

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 24-07-2005
  • Wiadomości: 20 684
  • Reputacja: 194
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #965 dnia: Maja 26, 2012, 00:03:06 am »
ŻADNYCH REKLAM. Ewentualnie dawać adblocka na ps3. 

Pewnie by to było coś na wzór reklam w apkach na adnka/iphona. W wersji bezpłatnej są reklamy, a w płatnej ich brak.

bebbop

  • Sekretarz wojewódzki
  • *****
  • Rejestracja: 23-10-2004
  • Wiadomości: 1 595
  • Reputacja: 10
  • Memento Mori...
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #966 dnia: Maja 28, 2012, 20:48:39 pm »
Unreal Engine 4 To Be Fully Revealed At E3
During a AMA (Ask Me Anything About) Session by Geoff Keighley in which the topic was E3, he let slip on what would be happening with Unreal Engine 4 at E3.

One reddit user asked :

    “Are we going to see a full reveal of Unreal Engine 4?”

While Geoff replied:

    “Yes, we will be unveiling Unreal Engine 4 during E3 week on Spike. I went down to Epic and filmed with Cliff, Tim Sweeney and the whole crew. Full half-hour special on the engine and tech.

and in a second reply to another question:

    “For sure, we are showing off the editor and a lot of the tech. Very in depth, glad to hear you are excited!”

http://gamestatics.com/new-details/unreal-engine-4-fully-revealed-e3/


el becetol

  • Gość
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #967 dnia: Maja 28, 2012, 20:54:54 pm »
Ma ktoś link do tego AMA na Reddicie?

lupinator

  • Gość
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #968 dnia: Maja 28, 2012, 21:11:14 pm »
Ma ktoś link do tego AMA na Reddicie?

Pewnie, ale niewiele ciekawego jest: http://www.reddit.com/r/gaming/comments/u8uwz/i_am_geoff_keighley_from_spike_tvgttv_amaa_about/


Jedynie, że nie spodziewa się next-genów od Sony i Microsoftu, nie wie nic o Half-Lifie i takie tam.

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #969 dnia: Maja 28, 2012, 23:16:09 pm »

inż. Oscyp

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 20-01-2010
  • Wiadomości: 4 133
  • Reputacja: 63
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #970 dnia: Maja 28, 2012, 23:45:10 pm »
Preorder 69.90$+12.99$ za przesyłkę (dostawa w grudzień 2012-styczeń 2013). Kto uderza?
SW-5606-3156-4802

szmajdzik

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 13-01-2006
  • Wiadomości: 2 799
  • Reputacja: 50
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #971 dnia: Maja 28, 2012, 23:54:24 pm »
ODSZCZEKUJĘ COM PISAŁ NA POPRZEDNIEJ STRONIE.

http://www.engadget.com/2012/05/25/leap-motion-gesture-control-technology-hands-on/

O_O
Preorder 69.90$+12.99$ za przesyłkę (dostawa w grudzień 2012-styczeń 2013). Kto uderza?
@.@

Na ten moment za taką cenę to na 85% biorę.
Kuźwa aż mnie skręca z zajawki od środka (dosłownie!) na pomysł filmiku do tego cudeńka :D

bebbop

  • Sekretarz wojewódzki
  • *****
  • Rejestracja: 23-10-2004
  • Wiadomości: 1 595
  • Reputacja: 10
  • Memento Mori...
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #972 dnia: Maja 28, 2012, 23:57:59 pm »
Next GTA V Trailer will Be at E3, Game Come Out This Fall
After being at E3's preview events, GameFly Media's editorial director Garnett Lee broadcast a podcast on May 25th, 2012, taking about publisher Rockstar will be at E3 by June to reveal a new trailer for the action-adventure open world GTA V.
 
However, his speculation is Rockstar will be there in co-operation with Microsoft for revealing the next trailer of GTA V at press conference; he also seems pretty sure that the highly anticipated game GTA V will be out this year's Fall.

http://dailygamedeal.com/2012/05/28/next-gta-v-trailer-will-be-at-e3-game-come-out-this-fall/

Mam nadzieje, ze okaze sie to prawda! Z drugiej strony gra moglaby stac sie czasowym exclusivem na 360. Z powodu malej liczby porzadnych exclusivow majacych niedlugo wyladawac na 360, taki ruch M$ wydawalby sie dosyc realny.
« Ostatnia zmiana: Maja 29, 2012, 00:00:15 am wysłana przez bebbop »

el becetol

  • Gość
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #973 dnia: Maja 29, 2012, 00:11:08 am »
http://www.engadget.com/2012/05/25/leap-motion-gesture-control-technology-hands-on/

O_O

Świetne - teraz zamiast obsługiwać kompa jedną ręką, mogę używać dwóch. Drugą trzymając w powietrzu i wymachując na wszystkie strony. Tak kilka godzin. Idealne do wieczornych posiedzeń. Już lecę zamawiać.




inż. Oscyp

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 20-01-2010
  • Wiadomości: 4 133
  • Reputacja: 63
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #974 dnia: Maja 29, 2012, 00:18:38 am »
Machasz tylko palcami, co jest chyba jeszcze mniej męczące niż klikanie. Poza tym - za 69.90 jesteś bohaterem filmy sci-fi.
SW-5606-3156-4802

szmajdzik

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 13-01-2006
  • Wiadomości: 2 799
  • Reputacja: 50
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #975 dnia: Maja 29, 2012, 00:31:25 am »
Becet - obsługa Windowsa to tylko początek...

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #976 dnia: Maja 29, 2012, 00:43:43 am »
Myślę, że to małe cacko może w pewien sposób zrewolucjonizować rynek. Pewnie też w ten czy inny sposób znajdzie zastosowanie w nowej generacji.
A obsługa to już kwestia przyzwyczajenia. Na początku ludzie też narzekali na dotykowe ekrany w komórkach. Po kilkudziesięciu/kilkuset godzinach użytkowania na pewno nie sprawia żadnych problemów i nie jest szczególnie męczące. W Metroidzie 3 też początkowo przeklinałem sterowanie, a później jakoś się przyzwyczaiłem i nawet nieźle mi szło (jedynie nadgarstek był trochę nadwyrężony, ale to kwestia pada).

Ogólnie E3 w tym roku zapowiada się nawet całkiem, całkiem. Mam nadzieję, że pokaz UE4 będzie ciekawy, a sam silnik zrobi wrażenie.

el becetol

  • Gość
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #977 dnia: Maja 29, 2012, 00:52:31 am »
Machasz tylko palcami, co jest chyba jeszcze mniej męczące niż klikanie.

Drugą rękę trzyma cały czas na przyciskach, np. jak decyduje czy zaznaczyć ikony, czy je złapać i przesunąć, czy poruszyć samym kursorem? (w trakcie obsługi pulpitu koło 3:10) Lewy i prawy przycisk myszy ciągle jest w grze, a samo urządzenie tylko steruje ruchem kursora, a nie jego funkcjami - przynajmniej z powyższego fragmentu filmiku nie wywnioskowałem że jest inaczej.

Becet - obsługa Windowsa to tylko początek...

Może coś z tego będzie nie przeczę, ja bym wolał jednak gdyby poszli w drugą stronę i rozwineli coś takiego:





jak mam wybór to wole przed kompem leżeć bez ruchu niż stać i machać łapami jak tom cruise.  ;)

A obsługa to już kwestia przyzwyczajenia. Na początku ludzie też narzekali na dotykowe ekrany w komórkach.

Ja akurat dalej preferuje fizyczną klawiaturę.
« Ostatnia zmiana: Maja 29, 2012, 00:55:01 am wysłana przez el becetol »

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #978 dnia: Maja 29, 2012, 01:26:01 am »
Może coś z tego będzie nie przeczę, ja bym wolał jednak gdyby poszli w drugą stronę i rozwineli coś takiego:



Pewnie to tylko kwestia czasu. Jednak na tego typu bajery nie liczyłbym wcześniej niż za 10-20 lat (albo jeszcze później - chociaż kto wie?). Wcześniej zastosują raczej coś na kształt wzmacniacza doznań (przynajmniej Valve kiedyś mówiło o czymś podobnym). Sterowanie za pomocą mózgu też może być przecież męczące.

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #979 dnia: Maja 29, 2012, 02:09:33 am »
Ktoś tu chyba zapomniał, jak tragicznie z pierwszymi ekranami dotykowymi współpracowały stare Windows Mobile i Symbian - a później wyszły interfejsy dedykowane...

bebbop

  • Sekretarz wojewódzki
  • *****
  • Rejestracja: 23-10-2004
  • Wiadomości: 1 595
  • Reputacja: 10
  • Memento Mori...
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #980 dnia: Maja 29, 2012, 06:59:55 am »
CryEngine 3 showcases next-generation, revolutionary soft-body physics
"Ah, the power of CryEngine 3. Such an amazing engine with tremendous potential that has not been properly used. It’s sad to be honest because the following physics are what we can expect from next-generation titles. Team BeamNG showcased some amazing soft-body physics that are powered by CryEngine3. According to the team, anything can be built in the Beam physics system – cars, trucks, planes, boats, trains, cranes, tanks, helicopters, and even destructible map objects and crash test dummies. As the team suggests ‘it’s all real physics and anything is possible‘. What you’re about to see is real-time, so keep that in mind. Oh, and this is still an early work in progress so don’t mind the shading and collision issues as the team is already working on fixing them. Enjoy your first glimpse at next-generation physics everyone!"


Podkrecony Havock zawita na konsole Wii U:
The demonstration as presented at GDC can be watched in the following video. The demo shown used CPU-processed physics (as opposed to GPU), which, Gargan said, would be the case when the engine runs on Wii U.


Master_666

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 24-07-2005
  • Wiadomości: 20 684
  • Reputacja: 194
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #981 dnia: Maja 29, 2012, 07:58:04 am »
Jest już raczej pewne, że nowe konsole będą miały znacznie ulepszoną fizykę, co stawiam dużo wyżej niż ładniejszą grafikę.

Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 535
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #982 dnia: Maja 29, 2012, 08:31:11 am »
nowe konsole będą miały znacznie ulepszoną fizykę, co stawiam dużo wyżej niż ładniejszą grafikę.
Wpis.

Piter_neo

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-06-2005
  • Wiadomości: 5 299
  • Reputacja: 40
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #983 dnia: Maja 29, 2012, 09:06:15 am »
CryEngine 3 showcases next-generation, revolutionary soft-body physics
"Ah, the power of CryEngine 3. Such an amazing engine with tremendous potential that has not been properly used. It’s sad to be honest because the following physics are what we can expect from next-generation titles. Team BeamNG showcased some amazing soft-body physics that are powered by CryEngine3. According to the team, anything can be built in the Beam physics system – cars, trucks, planes, boats, trains, cranes, tanks, helicopters, and even destructible map objects and crash test dummies. As the team suggests ‘it’s all real physics and anything is possible‘. What you’re about to see is real-time, so keep that in mind. Oh, and this is still an early work in progress so don’t mind the shading and collision issues as the team is already working on fixing them. Enjoy your first glimpse at next-generation physics everyone!"

O, w końcu fizyka taka jak w Carmageddon 2.

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 998
  • Reputacja: 120
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #984 dnia: Maja 29, 2012, 13:02:51 pm »
Śmiesznie troche ta fizyka wyglada, zdecydowanie za miękko, ale myślę, że da się to naprawić zmieniając parametry i będzie git. Ciekaw jestem tylko w jak dużym stopniu obciąży to nasz sprzęt.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #985 dnia: Maja 29, 2012, 13:10:47 pm »
Pickup na filmiku ma bardzo miękkie zawieszenie, więc może to dlatego fizyka sprawia nie do końca realistyczne wrażenie. No i większość scen jest pokazana w spowolnieniu. Jak na mój gust jest nieźle. Ciekawe czy Crysis 3 już będzie posiadać taką fizykę?

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 367
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #986 dnia: Maja 29, 2012, 13:11:59 pm »
Jak dla mnie jest świetnie a nie nieźle. Poprawią detekcje kolizji i będzie super.

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 998
  • Reputacja: 120
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #987 dnia: Maja 29, 2012, 13:21:37 pm »
Pickup na filmiku ma bardzo miękkie zawieszenie, więc może to dlatego fizyka sprawia nie do końca realistyczne wrażenie. No i większość scen jest pokazana w spowolnieniu. Jak na mój gust jest nieźle. Ciekawe czy Crysis 3 już będzie posiadać taką fizykę?

Wygląda to jakby samochód w ogóle nie miał metalowej ramy, a składał się z kawałków blachy przyczepionych do siebie. Jakieś dziwaczne deformacje podłużne jakby cała konstrukcja opierała się na 2 metalowych rurkach. Oczywiście miękkie zawieszenie do tego. No ale to pewnie kwestia dopięcia wszystkiego na ostatni guzik.

Zakładam, ze next-geny będą na tyle mocne zeby uciągnąć taką fizykę + ładną grafikę, w sumie nie miał bym nic przeciwko takiemu poziomowi jaki mamy teraz z taką fizyką jak na tych demach. Nie obraził bym się oczywiście gdyby poziom grafiki był jak z UE4 + taka fizyka :D Wtedy to true next-gen. W pierwszym wypadku to takie rodzynki w stylu Wii wyjdą - sukces mogą osiągnąć, jednak to nie jest skok na miare next-genów...

Magik

  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 16-12-2010
  • Wiadomości: 1 497
  • Reputacja: 33
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #988 dnia: Maja 29, 2012, 19:33:40 pm »
Moim zdaniem jest kapitalnie. Duzo fragmentow jest w zwolnionym tempie, stad widac wiecej niz normalnie.

Unlimited

  • Gość
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #989 dnia: Maja 29, 2012, 20:05:54 pm »
Andryush ma racje, a gdzie jest rama samochodu i wzmocnienia? Jak to ma być fizyka na miarę next genów to ja tu skoku nie widze.

Master_666

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 24-07-2005
  • Wiadomości: 20 684
  • Reputacja: 194
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #990 dnia: Maja 29, 2012, 20:09:58 pm »
Przecież to jest zwykłe auto, a nie terenówka.

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #991 dnia: Maja 29, 2012, 20:22:39 pm »
Każdy samochód jest zbudowany na ramie. Jak dla mnie autorzy obejrzeli za mało crash testów - samochód to nie galaretka, a poza tym w Burnout Paradise dzwony wyglądały lepiej.

Kert

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 21-01-2008
  • Wiadomości: 16 546
  • Reputacja: 255
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #992 dnia: Maja 29, 2012, 20:34:46 pm »
To tech demo, dajmy im trochę czasu.

lupinator

  • Gość
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #993 dnia: Maja 29, 2012, 20:52:30 pm »
Jak dla mnie ten samochód wygląda komicznie jakby jeździł przy innej grawitacji albo niskiej wadze samego auta. Bardziej mi robiła fizyka w GTA IV.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #994 dnia: Maja 29, 2012, 22:44:18 pm »
Infinity Ward poszukuje ludzi do prac nad "next-genowym" projektem
Cytuj
Na stronach Activision Blizzard pojawiło się ogłoszenie o pracę, w którym Infinity Ward poszukuje starszego inżyniera sieciowego. Miałby on pracować nad sekretną, „niezapowiedzianą grą na konsole następnej generacji”.
http://www.cdaction.pl/news-26718/infinity-ward-poszukuje-ludzi-do-prac-nad-next-genowym-projektem-cod-na-x720-i-ps4-w-drodze.html


andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 998
  • Reputacja: 120
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #995 dnia: Maja 30, 2012, 01:32:48 am »
Jak dla mnie ten samochód wygląda komicznie jakby jeździł przy innej grawitacji albo niskiej wadze samego auta. Bardziej mi robiła fizyka w GTA IV.

Mi się to demo kojarzy z taką flashową gierką gdzie sobie motorkiem po wybojach zapierdzielamy z wlasnie taka miekka fizyka.

aphelion

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 24-09-2006
  • Wiadomości: 4 977
  • Reputacja: 25
  • PSN ID: aph
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #996 dnia: Maja 30, 2012, 06:43:48 am »
Wygląda to zachęcająco. Wystarczy modyfikacja kilku parametrów i będzie w porządku.
Thou know'st 'tis common: all that lives must die, Passing through nature to eternity.

Mrocz

  • Gość
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #997 dnia: Maja 30, 2012, 08:37:43 am »
Jak dla mnie ten samochód wygląda komicznie jakby jeździł przy innej grawitacji albo niskiej wadze samego auta. Bardziej mi robiła fizyka w GTA IV.

W rogu prezentacji pisało wyraźnie że jest to puszczone w zwolnionym tempie a nie jest to grawitacja księżycowa ;) ;)

Kert

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 21-01-2008
  • Wiadomości: 16 546
  • Reputacja: 255
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #998 dnia: Maja 30, 2012, 08:50:00 am »
Nawet w zwolnionym tempie widać, że samochód cały "chodzi", a jego poszczególnym częściom brak spójności i "sztywności", więc to nie wina slow-mo. Obejrzyj crash testy NCAP np. pick-upów i porównaj ;)

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #999 dnia: Maja 30, 2012, 23:42:53 pm »
Sony stawia na granie w chmurze. Plotki mówią, że nabyło OnLive bądź Gaikai
http://polygamia.pl/Polygamia/1,107162,11830315,Sony_stawia_na_granie_w_chmurze__Plotki_mowia__ze.html