Wow, zajebiste animacje bramkarza i jakie plynne przejscia, ten gameplay z NBA 2011 moze sie schowac w porownaniu do tego NHL'a 2008.
Statyczną kamerą.
Kamera nie jest statyczna. Design lvl'i jest troche inny niz w typowych tpp grach i tylko to moze byc brane pod uwage w przypadku optymalizacji, a nie kamera, ktora zalezy od animacji Kratosa.
Widzę, że jesteś trochę zorientowany w temacie. Mam więc pytanko. Jak
myślisz, jakie mniej więcej osiągi będzie miała przyszła generacja (Wii U nie liczę Razz)? Porównanie z obecną mile widziane Smile
Mysle, ze 500$ jako koszt produkcji next-gena to calkiem normalna cena do rozwazan teoretycznych, zwlaszcza, ze Microsoft jak i Sony sprzedaja konsole ze stratami, wiec tak powiedzmy te 100$ straty sa w stanie przelknac, a 400$ to rozsadna cena na launch next-gena [imho].
Za 500$ na dzien dzisiejszy jestesmy w stanie do PS4 wlozyc:
Geforce 560 [nie Ti] - 200$ w retail [premiera miesiac temu], 150$ pewnie w produkcji, do 2012 cena produkcji spadlaby pewnie z 30$, wiec zakladamy 120-130$
CELL - byliby glupi jesliby tego nie kontynuuowali, albo chociaz nie wrzucili SPU do kompatybilnosci z grami z PS3, ale ogolnei moja koncepcja jest taka, 3x PPU [zupgrade'owane z 6 watkami] + 20 SPU [z dodatkowym wspolnym cache'em], obecny koszt CELL'a w PS3 mysle, ze nie przekracza 50-70$, wiec taka wersja to pewnie kolo 120-140$
Ramy no i tutaj jest problem, bo nie znam cen. GDD5 jest na pewno drogie, XDR 2 tak samo, widzialem komentarze, ktore sugerowaly 1gb GDDR5 i 3GB GDDR3 [ktora juz jest calkiem tania i powszechna], ale zalozmy, ze to bedzie 1GB VRAM GDDR 5 oraz 2GB GDDR3. 3GB w sumie to juz calkiem sporo, a cenowo dalej wzglednie ok, mysle, ze wiecej niz 70$ te 2GB nie kosztuje, bo VRAM jest w cenie grafy.
Bluray 4-6x + inne smieci jak ethernet,usb,hdmi,bluetooth,dysk 120$
Wiec mamy w sumie 460$, biorac pod uwage, ze dodajemy pada, dystrybucje, plastik itd i ze grafa moze byc troche drozsza, bo bedzie musiala byc zmodyfikowana to 500$ jest calkiem realna cena wyjsciowa.
Teraz, co nam daje taka konfiguracja w porownaniu do PS3.
CELL i RSX to z tego co pamietam pod wzgledem wydajnosci 220 i 200 gflops, czyli w sumie 420.
Sam Geforce 560 ma wydajnosc wedlug danych nvidii 1100 gflopsow, ale to wcale az tak bardzo nie okresla jego mocy, bo jest 10% szybszy od Radeon'a 6850, ktory wedlug danych ma 2000 gflopsow z procesorow strumieniowych, po prostu w przypadku Geforce'y inaczej to sie liczy, bo maja inaczej skonstruowane procesory strumieniowe. To, ze Radki maja wieksza wydajnosc teoretyczna, ale gorsza praktyczna moze byc przez slabsze algorytmy optymalizacji rozdzielania zadan w GPU, albo przez API czy directx'a, albo gorsze sterowniki itd, tak naprawde nie dowiemy sie prawdy, ktora grafa jest faktycznie silniejsza dopoki nie znajda one sie w zamknietej architekturze z API pozwalajacym programowac je do granic ich mozliwosci.
Podsumowujac wezmy srednia z gflopsow, czyli 1500 i porownajmy do RSX'a, daje nam to ponad 7 razy wieksza wydajnosc, co by sie nawet zgadzalo biorac pod uwage, ze piszac 'do metalu' uzyskuje sie 30-50% wydajnosc, a sam GF560 jest w stanie kazda obecna gre 4-5x szybciej renderowac
http://www.in4.pl/recenzje.htm?rec_id=686&rectr_str_numer=5Nowy CELL, nazwijmy go CELL2, majac lepsze PPU oraz 3 razy wiecej SPU bylby w stanie osiagnac conajmniej 3 razy wieksza wydajnosc, juz nie mowiac, ze majac do dyspozycji nizszy proces technologiczny 32nm czy nizej, sa w stanie spokojnie ustawic je na wyzszych taktowaniach jak np 3.5/3.7ghz, co dodatkowo zwiekszy wydajnosc. Mysle, ze 4+ wieksza wydajnosc w stosunku do CELL 1 jest mozliwa.
Cala konfiguracja nie powinna przekraczac na dzien dzisiejszy 250-260W, a model startowy PS3 pobieral w stresie 210W.
Teraz takie male podsumowanie, ustalilismy, ze czystym bruteforce'em na dzien dzisiejszy jestesmy praktycznie w stanie osiagnac 10-krotnie wyzsza wydajnosc, nie biorac pod uwage technik ala
LucasArts' frame-rate upscaler, tego, ze mamy wiecej ram, ze dysk w standardzie moglby byc SSD, czyli poprawic streaming, ze nowe karty graficzne maja ulepszony hardware do MSAA/Anizotropi, ktory powoduje, ze sa znacznie tansze, a czasami prawie darmowe oraz glownie tego, ze konsole next-geny nie wyjda raczej do konca 2013 lub Q2 2014.
Ciekawostka jest tez to, ze rendering w 1080p w stosunku do 720p nie ucina 50% fps'ow, a faktycznie 20-25% mimo renderowania 2x wiecej pixeli, wiec tutaj tez 'zaoszczedzimy'.
Na pewno sytuacja ala PS3, ze nowa konsola bedzie kosztowala w produkcji 1000$ sie nie powtorzy, wiec ceny 600$ za za premierowy model na pewno nie zobaczymy mimo, ze pod wzgledem wydajnosci osiagniemy spory skok.
Mysle, ze ostatecznie 13-15 razy mocniejsza konsola w stosunku do PS3 o ile wyjdzie 2014 jest realna.