Autor Wątek: Rozwój i przyszłość konsol  (Przeczytany 563201 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Master_666

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 24-07-2005
  • Wiadomości: 20 684
  • Reputacja: 194
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #2480 dnia: Lipca 10, 2013, 13:53:09 pm »
Ale w takiej sytuacji to nie powiększa kosztów produkcji.

Madman

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 20-06-2007
  • Wiadomości: 2 317
  • Reputacja: 36
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #2481 dnia: Lipca 10, 2013, 14:02:08 pm »
Powiększa, bo wtedy pracodawca albo musi zatrudnić nowe osoby (pracownik jest zajęty ciągłym robieniem tego samego), albo wynająć firmę przez outsource, albo przesunąć premiere gry.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #2482 dnia: Lipca 10, 2013, 14:33:17 pm »
Powiększa, bo wtedy pracodawca albo musi zatrudnić nowe osoby (pracownik jest zajęty ciągłym robieniem tego samego), albo wynająć firmę przez outsource, albo przesunąć premiere gry.

Dokładnie tak. Jest to jednak problem wielu firm (polskich na bank, na zachodzie jest lepiej, ale też nie wszędzie).

Natomiast praca grafika faktycznie bywa strasznie frustrująca. Z mojej dotychczasowej obserwacji chyba najbardziej ze wszystkich stanowisk. Duża w tym zasługa Art Directorów, którzy np. nie słuchają swoich przełożonych bo wiedzą lepiej. Jak się często okazuje tak nie jest ;P.

Świnia to już chyba legenda, bo też o tym słyszałem ;).

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #2483 dnia: Lipca 10, 2013, 14:50:11 pm »
Cliffy Bleszinski: "A Certain AAA New IP Needs To Sell 10 Million Copies, To Break Even"

http://n4g.com/news/1307341/cliffy-bleszinski-a-certain-aaa-new-ip-needs-to-sell-10-million-copies-to-break-even

600 milionów przychodu, żeby osiągnąć próg rentowności. Co za popieprzona branża, co za poj**any człowiek  :mad:

Czy ktoś siedzący w gamedevie może napisać gdzie znika taka kasa?
Faktycznie ładnie go pochlastało, ale z tych 600 mln to firma zarobi może z 1/3. Wystarczy wyliczyć najbardziej podstawowe rzeczy, takie jak: podatek, marża sklepu, wydawca, producent konsoli. No chyba, że miałeś na myśli złotówki, wtedy ok.

Dla porównania Nintendo uważa, żeby wyjść na swoje, to Fire Emblem na Wii U musiałby się sprzedać w liczbie 700 tys.
http://www.nintendolife.com/news/2013/07/nintendo_wii_u_fire_emblem_would_need_to_sell_700k_to_justify_the_effort

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 367
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #2484 dnia: Lipca 10, 2013, 14:56:06 pm »
Dla porównania Nintendo uważa, żeby wyjść na swoje, to Fire Emblem na Wii U musiałby się sprzedać w liczbie 700 tys.
http://www.nintendolife.com/news/2013/07/nintendo_wii_u_fire_emblem_would_need_to_sell_700k_to_justify_the_effort

Nikogo?

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #2485 dnia: Lipca 10, 2013, 15:18:01 pm »
To był wyłącznie przykład. Jeśli zwrot kosztów gry AAA na obecną generację wynosi gdzieś z 700 tys. sprzedanych egzemplarzy, to koszt gier na next geny nie jest chyba 10x wyższy.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #2486 dnia: Lipca 10, 2013, 15:51:43 pm »
To był wyłącznie przykład. Jeśli zwrot kosztów gry AAA na obecną generację wynosi gdzieś z 700 tys. sprzedanych egzemplarzy, to koszt gier na next geny nie jest chyba 10x wyższy.

Nie do końca - nie znam gry, ale z tego co rzuciłem okiem w zawartość linka to:

1) gra na 3DS, więc koszt produkcji jest mniejszy
2) chodzi o konwersję na Wii U, a te można zrobić jeszcze tańszym kosztem.

Nie dziwi mnie więc, że wystarczy im 700 tys. egzemplarzy.

Jak dla mnie nie jest to dobre porównanie.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #2487 dnia: Lipca 10, 2013, 16:05:55 pm »
Nie chodzi o konwersję, tylko o nową grę z serii robioną specjalnie pod WiiU (nowa fabuła itd.).

Swoją drogą zapowiedziano już "Shin Megami Tensei meets Fire Emblem" na WiiU.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #2488 dnia: Lipca 10, 2013, 16:10:33 pm »
Ok, ja z wypowiedzi gościa z Ninny rozumiem to jak konwersję ;).

Kert

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 21-01-2008
  • Wiadomości: 16 546
  • Reputacja: 255
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #2489 dnia: Lipca 10, 2013, 16:15:25 pm »
Cliffy Bleszinski: "A Certain AAA New IP Needs To Sell 10 Million Copies, To Break Even"

http://n4g.com/news/1307341/cliffy-bleszinski-a-certain-aaa-new-ip-needs-to-sell-10-million-copies-to-break-even

600 milionów przychodu, żeby osiągnąć próg rentowności. Co za popieprzona branża, co za poj**any człowiek  :mad:

Czy ktoś siedzący w gamedevie może napisać gdzie znika taka kasa?
Faktycznie ładnie go pochlastało, ale z tych 600 mln to firma zarobi może z 1/3.
Ponad 30% zysku? :shocked: Toż to prawdziwe El Dorado, czas zmienić branżę i zarobić w końcu na Lambo w tuskolandii.

el becetol

  • Gość
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #2490 dnia: Lipca 10, 2013, 16:18:56 pm »
Przychodu.

Kert

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 21-01-2008
  • Wiadomości: 16 546
  • Reputacja: 255
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #2491 dnia: Lipca 10, 2013, 16:22:07 pm »
POK napisał, że firma zarobi może 1/3, więc założyłem, że z 600 mln przychodu, 200 mln to zysk.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #2492 dnia: Lipca 10, 2013, 16:32:26 pm »
Kiedyś w części firm w branży (Rare, id Software, chyba też w Epicu) było tak, że każdy pracownik miał swoje udziały w firmie, więc zarobić na Lambo to nie był taki duży problem ;). Teraz oczywiście coś takiego nie przejdzie, no poza samym szefostwem rzecz jasna :P.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #2493 dnia: Lipca 10, 2013, 16:45:28 pm »
Ok, ja z wypowiedzi gościa z Ninny rozumiem to jak konwersję ;).
Fire Emblem to seria. Na 3DSa wyszło zaś Fire Emblem: Awakening (średnia 92%), które zwróciło się już przy 250 tys., a poszło dużo więcej. Pod tym linkiem jest lepiej wyjaśnione:
http://gimmegimmegames.com/2013/07/nintendo-fire-emblem-on-wii-u-would-need-to-sell-700k-to-justify-development/

POK napisał, że firma zarobi może 1/3, więc założyłem, że z 600 mln przychodu, 200 mln to zysk.
1/3 to przychód dla firmy. Od tej kwoty należy więc odciągnąć jeszcze koszt produkcji gry, marketing itd.

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #2494 dnia: Lipca 10, 2013, 18:11:19 pm »
Nie wierzę, żeby marketing, logistyka i marża sprzedawców pochłaniała ponad połowę przychodu.

s00s

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 04-11-2007
  • Wiadomości: 10 368
  • Reputacja: 155
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #2495 dnia: Lipca 10, 2013, 18:18:14 pm »
marketing może nawet więcej niż połowę zeżreć.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #2496 dnia: Lipca 10, 2013, 18:52:35 pm »
Nie jestem pewny, jak dokładnie to wygląda.

Ale chyba spokojnie można liczyć, że z tych 60 dolców 20% idzie na podatek, taki sam procent do sklepu, i taki sam dla producenta konsol. I już zostają nam tylko 24 dolce. A często mamy do czynienia z zewnętrznym wydawcą, który także pragnie zarobić.

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #2497 dnia: Lipca 10, 2013, 20:32:17 pm »
marketing może nawet więcej niż połowę zeżreć.

Mówmy o zdrowej sytuacji.

Ale chyba spokojnie można liczyć, że z tych 60 dolców 20% idzie na podatek, taki sam procent do sklepu, i taki sam dla producenta konsol. I już zostają nam tylko 24 dolce. A często mamy do czynienia z zewnętrznym wydawcą, który także pragnie zarobić.

Jaki podatek? Cena 60 dolarów jest ceną bez podatku. Podatek wliczony w cenę jest w Europie, ale tutaj te ceny są adekwatnie wyższe. Z marżą sklepu mogę się zgodzić. Co do producentów konsoli, szczerze wątpię, żeby dostawali aż tyle. Wydaje mi się, że z 60 dolarów wydanych na grę 40 musi trafić do wydawcy, a dalej to już tylko koszty marketingu i developing.

cappo

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 24-12-2003
  • Wiadomości: 2 505
  • Reputacja: 17
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #2498 dnia: Lipca 10, 2013, 20:35:41 pm »
Skończyłeś, a tu przychodzi szef i mówi że masz zrobić to od nowa, bo zmieniła się koncepcja.

I dostajesz za to nowy hajs? Jak dla mnie spoko.
No nie wiem. Siedzę od pół roku nad projektem, rzygam nim, a tu nagle okazuje się, że inwestor życzy sobie coś innego i trza napoczynać od nowa...nie ma nic bardziej denerwującego niż robienie 2 razy tego samego. Nawet jak za to zapłacą  :-?

s00s

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 04-11-2007
  • Wiadomości: 10 368
  • Reputacja: 155

Leszke

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 03-11-2008
  • Wiadomości: 16 285
  • Reputacja: 142
  • Piwo jest dowodem na to, ze Bog nas kocha!!!
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #2500 dnia: Lipca 10, 2013, 21:42:08 pm »
Skończyłeś, a tu przychodzi szef i mówi że masz zrobić to od nowa, bo zmieniła się koncepcja.

I dostajesz za to nowy hajs? Jak dla mnie spoko.
No nie wiem. Siedzę od pół roku nad projektem, rzygam nim, a tu nagle okazuje się, że inwestor życzy sobie coś innego i trza napoczynać od nowa...nie ma nic bardziej denerwującego niż robienie 2 razy tego samego. Nawet jak za to zapłacą  :-?
Jak zapłaca to ch** z tym. taka praca. Gorzej jak posiejesz a potem zaorzesz :roll: Tracisz piec razy

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #2501 dnia: Lipca 10, 2013, 22:20:44 pm »
http://vgsales.wikia.com/wiki/Video_game_costs

Żeby to cokolwiek wyjaśniło... Sumy rzędu kilkunastu, ponad dwudziestu, a w skrajnych przypadkach 50 baniek. Nijak się to ma do konieczności sprzedania 10 milionów egzemplarzy, żeby osiągnąć próg rentowności  :neutral:

el becetol

  • Gość
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #2502 dnia: Lipca 10, 2013, 22:50:31 pm »
Gorzej jak posiejesz a potem zaorzesz :roll:

 :lol:

Leszke

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 03-11-2008
  • Wiadomości: 16 285
  • Reputacja: 142
  • Piwo jest dowodem na to, ze Bog nas kocha!!!
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #2503 dnia: Lipca 10, 2013, 22:59:34 pm »

Morfi

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 21-12-2009
  • Wiadomości: 3 904
  • Reputacja: 82
  • Bend the Universe!
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #2504 dnia: Lipca 10, 2013, 23:44:40 pm »
BTW. Przypomniał mi się mokap świni, na który wydano tyle kasy że sie za głowe można złapać. Bo przecież żeby przywieźć świnie na sesje trzeba kupić dobry samochód do tansportu itd. Jeśli dobrze pamiętam to wyszło coś około miliona (większość kasy z unii)  :lol:

Samochód był prezesa, a świnia załatwiana po znajomości. Plotki ploteczkami oczywiście, bo wiadome że ludzie zawsze wymyślą niestworzone historie na ten temat. No a co do samego zagrania, to czysto pod inwestorów, by zrobić szum i podnieść cenę akcji firmy. Nikt przecież przez cały filmik nie wspomniał, że zrobiony mocap zostanie użyty w samej grze ;)


Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #2505 dnia: Lipca 12, 2013, 16:53:39 pm »
No i najprawdopodobniej mamy już grę, która musi się sprzedać w 10 milionach sztuk - Destiny. Według Cernego przy nowej produkcji Bungie dłubie aż 700 osób  :o.

http://www.dualshockers.com/2013/07/12/mark-cerny-reveals-that-destiny-has-700-developers-working-on-it-probably-the-one-mentioned-by-cliffyb/

W sumie to jeden z tytułów, które chyba każdy brał pod uwagę. Oczywiście to wciąż domysły, ale wydaje się pasować.

Maciomaniak

  • Kapitan Żbik
  • *****
  • Rejestracja: 01-08-2005
  • Wiadomości: 1 253
  • Reputacja: 6
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #2506 dnia: Sierpnia 20, 2013, 19:38:35 pm »
No dla mnie to must have, jak tylko wyjdzie. Genialnie sie zapowiada.

KKRT

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 22-09-2006
  • Wiadomości: 5 153
  • Reputacja: 18
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #2507 dnia: Sierpnia 21, 2013, 18:55:18 pm »



--
Nowe SDK, ktore powinno miec wszystko co na trailerze bedzie dostepne, moze oprocz GPGPU Weather, bedzie dostepne w tym lub przyszlym tygodniu


Lem++

  • Global Moderator
  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 07-11-2008
  • Wiadomości: 10 698
  • Reputacja: 209
  • 07.11.2008 - 16.08.2010 †
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #2508 dnia: Sierpnia 21, 2013, 20:13:46 pm »


Destiny :lol: :lol:

Kert

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 21-01-2008
  • Wiadomości: 16 546
  • Reputacja: 255
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #2509 dnia: Sierpnia 21, 2013, 20:20:11 pm »
Jakoś te kilkaset osób dłubiących przy grze trzeba opłacić.

Juras

  • Sonoklap
  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-10-2008
  • Wiadomości: 9 257
  • Reputacja: -9967
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #2510 dnia: Sierpnia 21, 2013, 20:25:29 pm »



--
Nowe SDK, ktore powinno miec wszystko co na trailerze bedzie dostepne, moze oprocz GPGPU Weather, bedzie dostepne w tym lub przyszlym tygodniu


Ten temat nosi nazwę 'Rozwój i przyszłość konsol", a nie degradacja do poziomu blach.

Kert

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 21-01-2008
  • Wiadomości: 16 546
  • Reputacja: 255
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #2511 dnia: Sierpnia 21, 2013, 20:30:18 pm »
Nie pitol, animacja wysychania kałuży robi wrażenie :angel:

lupinator

  • Gość
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #2512 dnia: Sierpnia 21, 2013, 20:39:52 pm »
Szkoda mocy na takie bzdety. Kto będzie w grach patrzył jak kałuża schnie?

el becetol

  • Gość
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #2513 dnia: Sierpnia 21, 2013, 20:42:13 pm »
Na pewno efekt sprawdzi się np. we wszystkich grach w których czas przyspieszony jest x50 razy. Crytec przecież nie marnowałby czasu na coś co nie będzie w ogóle zauważalne w czasie gry, a ma być tylko nic nie wartym bajerkiem dla pecetowych fanbojów, prawda?

Kert

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 21-01-2008
  • Wiadomości: 16 546
  • Reputacja: 255
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #2514 dnia: Sierpnia 21, 2013, 20:46:48 pm »
Ale wy narzekacie :roll:

Lem++

  • Global Moderator
  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 07-11-2008
  • Wiadomości: 10 698
  • Reputacja: 209
  • 07.11.2008 - 16.08.2010 †
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #2515 dnia: Sierpnia 21, 2013, 20:49:05 pm »
Macie troche fajnych konsolowych partikli :angel:

lupinator

  • Gość
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #2516 dnia: Sierpnia 21, 2013, 20:50:10 pm »
Deszcz to tam na pewno nie wysycha, pewno kałuży wcale nie ma.

KKRT

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 22-09-2006
  • Wiadomości: 5 153
  • Reputacja: 18
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #2517 dnia: Sierpnia 21, 2013, 22:02:04 pm »
Szkoda mocy na takie bzdety. Kto będzie w grach patrzył jak kałuża schnie?

W tej prezentacji chodzi o to, ze moga z deszczem tworzyc dynamicznie kaluze [w pierwszej scenie widac nawet jak sie rozrastaja], a potem jak zmieni sie pogoda to moga wyschnac.

Cos takiego w grze wyscigowej czy jakiejs grze open world byloby genialne [np GTA]. Poza tym jak maja taka technologie, to niekoniecznie deszcz musi tworzyc ta kaluze, rownie dobrze moglby byc to jakis czar w RPG'u.

--
W ogole smieszne tutaj "Szkoda mocy na takie bzdety. Kto będzie w grach patrzył jak kałuża schnie? ", a jak wyszlo Uncharted i koszulka namakala, a potel schla to sie spuszczaliscie az w topicu.
Gdzie tam to zwykla animacja i wizualny smaczek, a ta technologie mozna wykorzystac praktycznie w gameplayu.
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 21, 2013, 22:05:51 pm wysłana przez KKRT »

wsciekly_blondyn

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2004
  • Wiadomości: 4 054
  • Reputacja: 25
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #2518 dnia: Sierpnia 21, 2013, 22:07:14 pm »
Szkoda mocy na takie bzdety. Kto będzie w grach patrzył jak kałuża schnie?
niektórzy zamiast lizać ściany będą lizać kałuże :lol:

lupinator

  • Gość
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #2519 dnia: Sierpnia 21, 2013, 22:12:42 pm »
W ogole smieszne tutaj "Szkoda mocy na takie bzdety. Kto będzie w grach patrzył jak kałuża schnie? ", a jak wyszlo Uncharted i koszulka namakala, a potel schla to sie spuszczaliscie az w topicu.
Gdzie tam to zwykla animacja i wizualny smaczek, a ta technologie mozna wykorzystac praktycznie w gameplayu.
Kto się spuszczał, jacy "my"? Puknij się w łeb.

Albo może - PUKNIJCIE się w łeb?