Mocne słowa zważywszy na fakt, że ostatecznie gry wyglądają lepiej niż prezentacje... Ba nawet trailery ładniały (doskonały przykład U2). Poza tym nie piszemy tu o cut-scenach CGI, tylko o cut-scenach in-engine. Tak wyglądają assety w grze, shadery, czy oświetlenie - problem w tym, że konsola często tego nie uciągnie w płynnej animacji. Stąd nagrywanie cut-scenek (najczęściej na dev-kitach, bo mają więcej RAM'u), a następnie ich puszczanie jako filmik. Inną kwestia jest też maskowanie loadingów z pomocą takich scen. W tej generacji może to się zmienić, czego dowodem jest The Order.
Ani U3 ani LoU, nie wyglądają tak dobrze jak ich pierwszy zwiastun.
Czy aby na pewno?
Tekstury, efekty - ślady na piasku, dym papierosowy i ten od samolotu, kapiąca krew, lepsze shadery postaci i otoczenia, postprocessing, AA. Takich rzeczy nie ma w grze. Nie wierzę, że tego nie widzisz
Można to równie dobrze nazwać renderem. "Użyliśmy silnika gry żeby wyrenderować cutscene"... Co z tego, że to realtime, skoro nie ma uwzględnionych wszystkich tych zapychających pamięć rzeczy, które widać podczas grania. Takiej jakości gameplay nie ma.
No właśnie tworzyć gry ładnie graficznie to może wielu dev'ów, ale poziom wykończenia taki jaki widać w grach ND to już inna bajka. Nie piszę, że tylko ND to potrafi, ale z całą pewnością jestem w stanie stwierdzić, iż podobne zespoły jest tylko kilka. Z drugiej strony jest też tak, że każdy jest dobry w czymś innym, choć wtedy widać braki w pozostałych kwestiach. Najlepszym przykładem na "polish ND" są postacie oraz włosy.
Tak możemy sie licytować bardzo długo, a i tak moim zdaniem żadna z wymienionych przeze mnie gier poziomem wykończenia nie odstaje od produkcji Naughty dog. No i każda ma też silne strony, które wykonane są lepiej niż w U3/LoU.
Jakkolwiek by na to nie patrzeć, pewnie zgodzisz się, że gry które wymieniłem to praktycznie ten sam poziom (minimalnie lepszy/gorszy). Dlatego pytam- skąd to uwielbienie akurat do Naughty Dog? Na pewno nie jest to obiektywne, bo są oni równie przełomowi w robieniu grafiki co inni...
Ten developer jest zdecydowanie przehajpowany