Autor Wątek: Rozwój i przyszłość konsol  (Przeczytany 563066 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 367
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #2680 dnia: Lutego 21, 2014, 11:16:30 am »
Może poprostu zwracamy uwagę na inne aspekty grafiki  ;)
Metro jest po pierwsze rozpaćkane, ma masę błędów, tekstury są słabe. O animacji twarzy w ogóle nie wspominam. Kilka efektów metro ma spoko, ale w ogólnym rozrachunku wygląda sporo gorzej od wyżej wymienionych gier a i bez problemu znajdę ładniejsze multiplatformy.

@Kyo, wali mnie jakaś twoja lista, nie znasz się na grafice EOT.

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 367
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #2681 dnia: Lutego 21, 2014, 11:20:01 am »
11. Castlevania Lords of Shadow 2 (kapitalne ostre jak brzytwa tekstury, super wykonane lokacje)

 :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Master_666

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 24-07-2005
  • Wiadomości: 20 684
  • Reputacja: 194
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #2682 dnia: Lutego 21, 2014, 11:28:53 am »
Może kyokuryku pisząc, że clos2 ma " ostre jak brzytwa tekstury" myślał o tych ostrych jak zęby krawędziach?

Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 535
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #2683 dnia: Lutego 21, 2014, 11:35:53 am »
No to piszesz o jedynce czy dwóje?

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #2684 dnia: Lutego 21, 2014, 11:35:58 am »



Tekstury, efekty - ślady na piasku, dym papierosowy i ten od samolotu, kapiąca krew, lepsze shadery postaci i otoczenia, postprocessing, AA. Takich rzeczy nie ma w grze. Nie wierzę, że tego nie widzisz  :) Można to równie dobrze nazwać renderem. "Użyliśmy silnika gry żeby wyrenderować cutscene"...  Co z tego, że to realtime, skoro nie ma uwzględnionych wszystkich tych zapychających pamięć rzeczy, które widać podczas grania. Takiej jakości gameplay nie ma.


Porównałem sobie cut-scenę z teasera i z gry w U3 - różnica zasadnicza jest w oświetleniu. Nawet pomimo tego, widać, że jest to to samo, nie ma downgrade'u. Przypominam, że normalną rzeczą są zmiany w trakcie produkcji i nie mają one nic wspólnego z wydajnością, tylko kwestiami artystycznymi. Oceniam to jednak przez pryzmat filmików na youtube. Jak dla mnie tutaj nie trafiłeś. A jeśli już porównujesz cut-scenę do gry - przecież są to kwestie oczywiste. Każdy wie, że w cut-sceny wyglądają lepiej niż gra właściwa i nie chodzi tu tylko o produkcje ND, tak robi wielu dev'ów. Przynajmniej doszliśmy do poziomu, gdzie między cut-sceną a rozgrywką nie ma dużych różnic -  to nie są czasy, gdy był gameplay i prerender, który odbiegał zupełnie od gry właściwej (np. Final Fantasy). Poza tym ludzie nie oceniają tylko grafiki przez pryzmat cut-scenek. Akurat czepiania się tego fragmentu nie rozumiem, bo należy wtedy potępić większość dev'ów. Poza tym gry ND są bardzo filmowe, więc nie dziwi dopieszczanie cut-scene, aby utrzymać ten poziom (który raz jeszcze podkreślę nie odstaje mocno od rozgrywki).

Tak możemy sie licytować bardzo długo, a i tak moim zdaniem żadna z wymienionych przeze mnie gier poziomem wykończenia nie odstaje od produkcji Naughty dog. No i każda ma też silne strony, które wykonane są lepiej niż w U3/LoU.
Jakkolwiek by na to nie patrzeć, pewnie zgodzisz się, że gry które wymieniłem to praktycznie ten sam poziom (minimalnie lepszy/gorszy). Dlatego pytam- skąd to uwielbienie akurat do Naughty Dog? Na pewno nie jest to obiektywne, bo są oni równie przełomowi w robieniu grafiki co inni...
Ten developer jest zdecydowanie przehajpowany  :P

Nie podważam akurat tego, że GoW3, KZ3, czy Beyond wyglądają ładnie (o Metro się nie wypowiem, bo nie grałem). Szczególnie Gow3 wypada świetnie (ostatnio obejrzałem cut-sceny z całej gry i zachwyciłem się tym, jak pomimo kilku lat cudownie wygląda). Mimo wszystko jednak ma swoje słabsze strony (geometria, część postaci bardziej odstaje), ale nie rzucają się aż tak w oczy. Plus też ma część przerywników nagranych in-engine. SSM zaliczam akurat do grona tych najlepszych razem z ND (na dodatek należą do Sony Worldwide Studios, więc poniekąd są bardzo podobne do siebie - dzielą technologię, itp.). KZ3 to FPS, więc siłą rzeczy ma nastawienie na inne obszary. Postacie np. odstają od czołówki, co było by ok, gdyby nie cut-scenny. W ogóle z KZ3 mam trudność, jak dla mnie Guerrilla zaczęło z tą częścią zbaczać z drogi obranej przy KZ2, co miejscami się opłaciło, a miejscami nie. Mimo wszystko jest to niezłe studio, ale po KZ:SF przypominają mi trochę Crytek i to mnie zaczyna martwić. Beyond to tytuł bardzo nierówny, ma mocne momenty jeśli idzie o grafikę, ale też masę słabszych, głównie za sprawą geometrii i sterylności.

Mogę się zgodzić, że zważywszy na gatunki, które sobą reprezentują, produkcje ND i SSM są na podobnym poziomie. Uważam jednak, że jeśli idzie o grafikę to ND zrobiło na mijającej generacji bardzo dużo i mało kto może się z nimi równać na konsolach. To, że uważasz ich za przehajpowanych to już inna kwestia, masz do tego prawo, ale też to właśnie stanowi o Twoim osądzie. W kwestii rozgrywki mogę się zgodzić, że nie robią rewolucji. Jeśli idzie zaś o opowiadanie historii, czy grafikę już nie. Tym bardziej, że naprawdę zbierają tam masę bardzo utalentowanych ludzi i starają się ich zatrzymywać, aby tam się dalej rozwijali. Ja natomiast uważam CDP za przehajpowany i nie będę ukrywał, że ma na to wpływ wiedza na temat firmy i tego jak wygląda tam praca. Same gry również pozostawiają sporo do życzenia.
« Ostatnia zmiana: Lutego 21, 2014, 11:41:39 am wysłana przez Zielarz »

Maciomaniak

  • Kapitan Żbik
  • *****
  • Rejestracja: 01-08-2005
  • Wiadomości: 1 253
  • Reputacja: 6
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #2685 dnia: Lutego 21, 2014, 11:38:33 am »
Może poprostu zwracamy uwagę na inne aspekty grafiki  ;)

Ta rozmazana paćka na konsolach, Metro: LL jest ładniejsze od The Last of Us? Naughty Dog to przehajpowany developer? Chyba kpisz! Albo urodziłeś się w jakiejś alternatywnej rzeczywistości. Pokaż mi drugiego developera, który od lat robi tak dobre gry, cały czas na tak wysokim poziomie. Pokaż mi drugiego, który tak potrafi chwycić za serce czy zmusić do refleksji swoimi grami jak oni. Pokaż mi drugiego, który potrafi wycisnąć tyle z konsoli i wykreować rzeczywisty, realny i prawdziwy świat. Pokaż mi też drugiego, który jest w stanie pokazać światu tak charyzmatyczne postaci jak Drake czy Joel, albo Ellie. Nie wspomnę o Chloe, albo Elenie, nie powiem też nic o Jaku & Daxterze. O Crashu też nie... A grafika? Oni robią miazgę na konsolach. Uncharted 2, czy 3, albo The Last of Us to absolutne mistrzostwo graficzne (i oceniam tu całokształt, czyli też design, wizje artystyczną, projekty lokacji, a nie w pusto i ciemno teksturki).

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 150
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #2686 dnia: Lutego 21, 2014, 11:38:56 am »
Może poprostu zwracamy uwagę na inne aspekty grafiki  ;)
Metro jest po pierwsze rozpaćkane, ma masę błędów, tekstury są słabe.
Chyba na PS3.

Może kyokuryku pisząc, że clos2 ma " ostre jak brzytwa tekstury" myślał o tych ostrych jak zęby krawędziach?
Taa już, pisze dokładnie o teksturach a nie zębach, które w Castelu 1 u mnie praktycznie są niewidoczne.

No to piszesz o jedynce czy dwóje?
O jedynce.


Co do trailera U3 to Zielarz masz racje nie ma żadnego downgrade'u. Natomiast tego samego nie mogę powiedzieć o Uncharted 2, ale porównując tylko ten pierwszy trailer w którym Drake znajdował dagger w śniegu. W tej samej scence fizyka śniegu w pełnej wersji gry jest dużo gorsza.

Pokaż mi drugiego, który potrafi wycisnąć tyle z konsoli i wykreować rzeczywisty, realny i prawdziwy świat. Pokaż mi też drugiego, który jest w stanie pokazać światu tak charyzmatyczne postaci jak Drake czy Joel, albo Ellie. Nie wspomnę o Chloe, albo Elenie, nie powiem też nic o Jaku & Daxterze.
Proszę o masz np. Hideo Kojima
« Ostatnia zmiana: Lutego 21, 2014, 11:51:45 am wysłana przez Kyokushinman »

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 367
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #2687 dnia: Lutego 21, 2014, 11:53:31 am »
Nie znasz się na grafice powtórzę po raz kolejny, więc przestań się na ten temat wypowiadać.

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #2688 dnia: Lutego 21, 2014, 11:55:18 am »
Chyba na PS3.




Jak tam łapanie screenów na jtagu?

Madman

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 20-06-2007
  • Wiadomości: 2 317
  • Reputacja: 36
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #2689 dnia: Lutego 21, 2014, 12:06:23 pm »
Pokaż mi drugiego, który tak potrafi chwycić za serce czy zmusić do refleksji swoimi grami jak oni. Pokaż mi drugiego, który potrafi wycisnąć tyle z konsoli i wykreować rzeczywisty, realny i prawdziwy świat. Pokaż mi też drugiego, który jest w stanie pokazać światu tak charyzmatyczne postaci jak Drake czy Joel, albo Ellie. Nie wspomnę o Chloe, albo Elenie, nie powiem też nic o Jaku & Daxterze. O Crashu też nie... A grafika? Oni robią miazgę na konsolach. Uncharted 2, czy 3, albo The Last of Us to absolutne mistrzostwo graficzne (i oceniam tu całokształt, czyli też design, wizje artystyczną, projekty lokacji, a nie w pusto i ciemno teksturki).
Każdy z developerów wymienionych przeze mnie gier by tutaj pasował. Ludzie są różni, mają inne doświadczenia i w związku z tym różne rzeczy na nich oddziałują. Nie do każdego trafia Dake czy Joel. Ja na przykład w grach naughty dog nie znalazłem jakichś większych, chwytających za serce momentów, a na przykład poruszyły mnie slumsy w metro i realizm uśmiercania przeciwników w killzonach. No i jak to pasuje do twojej teori?

Rzeczywisty, realny świat? Metro, beyond, heavy rain nie mają takiego ale last of us już tak?  Design i artyzm w god of war, beyond, killzone, metro jest gorszy niż w uncharted i LoU?
Nie nie jest. Ich gry wpasują się poprostu w wasze gusta i nie potraficie obiektywnie oceniać tego developera. Jeśli chodzi o grafikę to są oni w czołówce, ale na pewno nie są najlepsi (wszyscy są na podobnym poziomie).

Offtop sie zrobił, także ja już sie nie wypowiadam tutaj na tematy innych gier. Jak ktoś chce kontynuować tą rozmowę to w odpowiednim dziale, albo na priv  ;)

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 367
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #2690 dnia: Lutego 21, 2014, 12:09:01 pm »




Dla porównania.

The Last of Us nie łapie za serce
Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)
a uśmiercanie przeciwników w KZ tak. No i o czym my tutaj mamy rozmawiać...
« Ostatnia zmiana: Lutego 21, 2014, 12:27:12 pm wysłana przez inż. windomearl »

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #2691 dnia: Lutego 21, 2014, 12:21:24 pm »
Ich gry wpasują się poprostu w wasze gusta i nie potraficie obiektywnie oceniać tego developera.

DObiektywnie dwie gry tego developera są najlepiej ocenianymi i najczęściej nagradzanymi exami na PS3. W takiej sytuacji należałoby raczej napisać, że nie wpasowują się w twój gust i TY nie jesteś w stanie obiektywnie ocenić pracy Naughty Dog.

Madman

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 20-06-2007
  • Wiadomości: 2 317
  • Reputacja: 36
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #2692 dnia: Lutego 21, 2014, 12:34:38 pm »
Dyskusja od początku dotyczyła grafiki i możliwości ND, bo to właśnie oprawę ich gier się ostatnio przywołuje w każdej dobrze zapowiadającej sie produkcji.
Realizm w z góry zaplanowanych animacjach mnie nie wzrusza. W killzonie akurat można poczuć impakt każdego pocisku i odpowiednie do niego zachowanie przeciwnika, a później patrzeć jak powoli wycieka spod niego krew. W takim uncharted strzelasz w brzuch a postać łapie sie za głowe, albo nogę. Chodzi o to jak gra reaguje na twoje działania, a nie o skryptowane animacje z finiszerami.

Bardzo dobry screen wstawiłeś, windo  :P

Naprawdę, szczyt możliwości ps3 i jakość pierwszego trailera ;)
« Ostatnia zmiana: Lutego 21, 2014, 12:37:30 pm wysłana przez Madman »

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 367
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #2693 dnia: Lutego 21, 2014, 12:41:22 pm »
No przecież to wygląda kilka klas lepiej niż powyższy screen z metro...
W killzonie akurat można poczuć impakt każdego pocisku i odpowiednie do niego zachowanie przeciwnika, a później patrzeć jak powoli wycieka spod niego krew.
W TLoU oczywiście też to jest.


Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #2694 dnia: Lutego 21, 2014, 12:47:47 pm »
Naprawdę, szczyt możliwości ps3 i jakość pierwszego trailera ;)

Nie mogę się od tego powstrzymać - Ty tak na serio? Z tego co pamiętam to pracujesz w game devie i tego screena nie rozumiesz? Zgodzę się, że nie jest najlepszy tak czysto pokazowo, ale z drugiej strony jest prawdziwy a uproszczenia mają swoje uzasadnienie. Jako screen nie oddaje mocy PS3, ale jako cała scena w grze już tak.

Masz problem z ND, spoko. Nie musisz ich lubić, masz do tego prawo, tak jak każda osoba, choć fajnie byłoby gdybyś przynajmniej doceniał robotę którą robią. Osobiście mam wrażenie, że robisz to trochę na wyrost - bo o nich się mówi, bo są na topie, itp. Spoko, wielu ludzi tak robi, ja czasem też. Uważam jednak, że przesadzasz.

Z KZ zgodzę się, mają tam masę świetnych systemów, przeliczeń fizyki, zachowania materiałów (KZ:SF) nawet odpowiedni system do generowania dźwięku. Problem w tym, że podczas gry sporej części z tego nie widać/gracz tego nie dostrzega. szkoda, bo wkładają w to dużo pracy, z drugiej strony jest to ich wybór.

Madman

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 20-06-2007
  • Wiadomości: 2 317
  • Reputacja: 36
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #2695 dnia: Lutego 21, 2014, 13:48:26 pm »
Chciałem już skończyć, ale dalej drążycie. Szkoda mi czasu na takie rozmowy, bo idziecie w zaparte i porozumienie wydaje się być niemożliwe.
W TLoU oczywiście też to jest.
LoU i hit reaction z killzonów? Nie rozśmieszaj mnie.


Tak zielarz, pracuje w gamedevie i potrafię ocenić technologie jaką wykorzystano w grach. Na tym screenie nie ma absolutnie nic czego by nie było w jakimkolwiek tytule multiplatformowym z wyższej półki, a co dopiero porównywać to z wymienionymi przeze mnie killerami graficznymi
Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)
Tutaj jakoś dało się ukryć uproszczenia, zachować przy tym dobre shadery, geometrię i cienie. Można sobie grać z 24 przeciwnikami i robić mega zadymę, można grać z AI.  I jak to świadczy o ND...?
Nie doceniam Naughty dog? Cały czas pisze, że tylko kilku devów jest lepszych od nich w robieniu grafiki, a ty mi zarzucasz że ich nie doceniam. Jak nie ogłoszę ich królami gamedevu to na stos ze mną?  :roll:
Naprawdę, zastanówcie się czasami nad tym co piszecie, bo wygląda to teraz tak że jak ktoś nie doceni waszego ulubionego deva i jak nie wzruszają go te same rzeczy co was, to zasługuje na masowe potępienie.

EOT.

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 367
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #2696 dnia: Lutego 21, 2014, 13:59:45 pm »
To nie jest mój ulubiony dev to po pierwsze. Po drugie, ładna takstura podłoża bez uproszczeń. Buty też ładne.

Szymku

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 04-02-2006
  • Wiadomości: 3 754
  • Reputacja: 74
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #2697 dnia: Lutego 21, 2014, 14:21:09 pm »
Nie wchodząc w kwestie przewagi jednych dev'ów nad innymi, ja osobiście jestem naprawdę zachwycony poziomem grafiki który obserwujemy w tytułach AAA w ostatnich latach. Jeżeli prześledzi się ewolucję od np Eryka na ZX Spectrum, czy innego Green Beret na c 64 (gry mojego dzieciństwa) do Last of US, czy Castlevanii to jest to wręcz niewyobrażalny postęp.
Dlatego nie rozumiem jak można tak miażdżąco krytykować czy to ND, Ready at Dawn czy GG lub nawet CDP. Wiadomo, że nikt nie jest doskonały, zawsze znajdzie się miejsce na poprawki ale kurcze, ludzie opanujcie się - to są naprawdę pierwszoligowe studia i wypisywanie takich pasywno-agresywnych pierdół w stylu "są w czołówce,ale w zasadzie do dupy" jest naprawdę nie na miejscu. Konstruktywna krytyka w tym wypadku powinna wskazywać, że tytuł jest przecież zajebisty, ale można by było poprawić to lub tamto. A najczęściej mamy " w prawym górnym rogu ch**owa tekstura - gra jak z ps2" oraz nawoływanie do linczu leniwych developerów.
Trzeba okazać szacunek tym setkom ciężko harujących osób za pracę, którą dla nas wykonują, za tworzenie czegoś co już teraz powinno być traktowane jako nowa dziedzina sztuki na równi z filmem.

Aha Madman - zauważ, że problem może być po twojej stronie - takie LoU jest chyba absolutnym rekordzistą jeżeli chodzi o ilość zebranych nagród za całokształt, fabułę, grafikę etc. Kurcze - magazyn Empire uznał tę grę za film roku 2013 ("który w zasadzie nie jest filmem"). Jeżeli ty tego nie dostrzegasz, a ogół populacji i owszem to może masz Aspergera albo jakieś inne cechy osobowości, które uniemożliwiają ci docenienie naprawdę genialnego tytułu.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #2698 dnia: Lutego 21, 2014, 14:39:32 pm »
Nie doceniam Naughty dog? Cały czas pisze, że tylko kilku devów jest lepszych od nich w robieniu grafiki, a ty mi zarzucasz że ich nie doceniam. Jak nie ogłoszę ich królami gamedevu to na stos ze mną?  :roll:
Naprawdę, zastanówcie się czasami nad tym co piszecie, bo wygląda to teraz tak że jak ktoś nie doceni waszego ulubionego deva i jak nie wzruszają go te same rzeczy co was, to zasługuje na masowe potępienie.

Niepotrzebnie zaczynasz się spinać, ja o żadnym stosie, czy potępieniu nie pisałem. Dla mnie wysyłasz mieszane sygnały - teraz piszesz, że jest kilku dev'ów lepszych od nich, a wcześniej, że ND jest przehypowane, wciska ludziom kit i na dodatek próbujesz wytykać im braki.

KZ3 a TLoU to dwa różne tematy. Zaczynając od oświetlenia, o ile dobrze pamiętam, w KZ3 masz wszystko wypalone, w TLoU jest też jest wypalone (do tego zdaje się, że ich system był bardziej zaawansowany, ale mogę się mylić), ale poza tym masz sporo dynamicznych cieni, do tego zajebiście zrobione SSAO (w większości gier masz efekt ciemnej poświaty dookoła takiego obiektu - postaci, broni - w TLoU jest cień na obiekcie, przy którym stoi postać, dodatkowo odpowiedniej wielkości). To jest wstępna różnica nie mówiąc o shaderach skóry, włosów. Tego nie masz w wielu grach multiplatformowych i nie w tej jakości. Inna kwestia jest taka, że KZ3 jest stylizowane, podczas gdy TLoU próbuje oddać realizm - i to tworzy różnice na korzyść jednej i drugiej. W sumie to trochę dziwna sytuacja, bo osobiście uważam KZ3 za świetny graficznie tytuł, a tu wychodzi jakbym krytykował Guerrilla ;). Próbuje jednak pokazać różnice. PS3 mimo wszystko nie jest zajebiście mocnym sprzętem, szczególnie obecnie, a to co udaje się wycisnąć zarówno ND i GG to prawdziwa magia.

Tutaj jakoś dało się ukryć uproszczenia, zachować przy tym dobre shadery, geometrię i cienie.

W każdej grze można znaleźć takie miejsce, że będzie coś nie tak. KZ3 nie jest wyjątkiem. Ale masz racje, udało im się sporo rzeczy schować, ale coś za coś.

Nie mówię, że ND to bogowie i nie można o nich nic złego powiedzieć, bo też słyszałem to i owo o samej firmie. Mnie osobiście kilka rzeczy boli w przypadku TLoU. Próbuję jednak oddać im sprawiedliwość. Tym bardziej, że to nie są sami gracze, którzy tym się zachwycają a inni twórcy także. Wiem np. jak bardzo inni programiści są zachwyceni różnymi rozwiązaniami, które udało im się zrobić mimo ograniczenia sprzętowego (a wiedzą o tym bo są w kontakcie z kolegami z ND). Nie każde studio może na to liczyć, a tym bardziej jeszcze w tak optymalny sposób. Inni robią to często bardziej "niechlujnie".

I tak, nie dojdziemy w tej kwestii do porozumienia, ale też nie musimy. Mnie najbardziej dziwi jednak Twoje oburzenie cut-scenkami i zarzucanie ND ściemniania. Jak dla mnie to nie jest prawda.

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 998
  • Reputacja: 120
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #2699 dnia: Lutego 22, 2014, 00:24:01 am »
Chyba za bardzo wierzycie w te przeróżne nagrody, które zebrało ND. CoD też nagród kilka zebrał i uznawany jest za megawypasionyszuter, a jak gra wygląda to wszyscy widzimy.

Imo złymi devami na pewno nie są, swoje osiągnęli na PS3, PS2 i jeszcze na PSX, overhyped bym nazwał bardziej samą serię Uncharted, wszyscy tylko ochają i achają nad nią, a dla mnie ta gra w ogóle nie podchodzi. Jedynkę przeszedłem, bo była w bundlu z konsolą, reszta już mnie nie bardzo interesuje, trójkę miałem w plusie, ale nudne to jak flaki z olejem więc odpuściłem sobie po sekcji w podziemiach.

Generalnie to zauważam taką tendencję, że wiele gier od Sony, które pojawiły się pod koniec życia PS3, cierpi na jakieś graficzne niedomaganie, zdecydowano się na dziwne kompromisy względem tego co prezentowano w rozkwicie platformy. Jako przykłady tego mogą posłużyć Uncharted 3, GT6m Beyond? no i może GoW: Wstąpienie. Poprzednie odsłony tych gier to istny pokaz mocy PS3, napakowane wszystkim co najlepsze, a ich następcy pokazują bardziej, że PS3 niedomaga...Wyjątek może stanowić KZ3, które wyszło najwcześniej i zdecydowanie wygląda znakomicie.

Master_666

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 24-07-2005
  • Wiadomości: 20 684
  • Reputacja: 194
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #2700 dnia: Lutego 22, 2014, 00:28:58 am »
Każda z wymienionych przez Ciebie gier była ładniejsza od poprzedniczki. Graficznie pociągnęły tą konsolę do granic możliwości, a mi tutaj ktoś pisze, że zrobił krok w tył O.o Nie grałem jedynie w GT5/GT6 to nie wiem jak tam jest.

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #2701 dnia: Lutego 22, 2014, 00:33:39 am »
Graficznie pociągnęły tą konsolę do granic możliwości, a mi tutaj ktoś pisze, że zrobił krok w tył O.o

Za dużo ćpania Nintendo.

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 998
  • Reputacja: 120
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #2702 dnia: Lutego 22, 2014, 00:36:37 am »
Każda z wymienionych przez Ciebie gier była ładniejsza od poprzedniczki. Graficznie pociągnęły tą konsolę do granic możliwości, a mi tutaj ktoś pisze, że zrobił krok w tył O.o Nie grałem jedynie w GT5/GT6 to nie wiem jak tam jest.

Znajdzie się kilka osób, które będą twierdzić, że U3<U2. Zdania są podzielone, ale skoro takie słuchy są, więc coś jest na rzeczy. W sumie to bardzo subiektywna sprawa.

Leszke

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 03-11-2008
  • Wiadomości: 16 285
  • Reputacja: 142
  • Piwo jest dowodem na to, ze Bog nas kocha!!!
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #2703 dnia: Lutego 22, 2014, 02:34:30 am »
K3 i TLoU miecie wszystko, nie rozumiem o co ta dyskusja wystarczy właczyć i to widać. Co ciekawe K3 w multi jest również bardzo mocne.
Porównania do metro :roll: Troszke mija sie z celem, bo w zasmarkanej masce wszystko wyglada ładnie jak nie patrzysz na gluty. A gra mocno niedomaga, praktycznie we wszystkim. Ale fabularnie bardzo dobry szpil, porównujac do ostatniego killzona to mistrzostwo.

Szymku

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 04-02-2006
  • Wiadomości: 3 754
  • Reputacja: 74
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #2704 dnia: Lutego 22, 2014, 08:20:40 am »
Nagrody dla ND dali bo co? Putin im kazał? Masoni? CIA? Czy może żydzi, którzy niepodzielnie rządzą światem?

Wybacz Andryush, ale odporność na argumenty to nie argument w dyskusji.

darsyn

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 136
  • Reputacja: 5
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #2705 dnia: Lutego 22, 2014, 10:11:56 am »
Ja się zgadzam z andrju. Każda z wymienionych przez niego gier gdy wychodziła była killerem graficznym i grą na 10. O kontynuacjach tego powiedzieć nie można. Grafikę mają lepszą ale tylko na screenach, podczas gry widać więcej uproszczeń i w większości przypadków rwącą animację. Najbardziej zawiodłem się na GT6 (nie tylko ja patrząc na sprzedaż) w które grając muszę wymuszać 720p aby było w miarę płynne.
GT6 i 40fps. No kur** czemu?
Smutnie zapowiada się generacja konsol gdzie jedyną grą w stałych 60fps i pełnym 1080p jest Rayman Legends...

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #2706 dnia: Lutego 22, 2014, 10:51:15 am »
No kur** czemu?

Oj słaba pamięć, bardzo słaba...

<iframe width="853" height="480" src="//www.youtube.com/embed/REfb7qbUhC8?fs=1&start=" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

W deszczu spadki poniżej 30 fps. Przy widoku z kabiny i pracującej wycieraczce było jeszcze gorzej. Do tego efekty cząsteczkowe w bardzo niskiej rozdzielczości, poszarpane cienie - wszystko poprawione w GT6, ale nie, downgrade i ch**.

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #2707 dnia: Lutego 22, 2014, 10:53:30 am »


Moje GT5, takie piękne bez uproszczeń.

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 367
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #2708 dnia: Lutego 22, 2014, 10:56:56 am »
Ale wróćmy już może do "Porządku", ok?

Kert

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 21-01-2008
  • Wiadomości: 16 546
  • Reputacja: 255
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #2709 dnia: Lutego 22, 2014, 10:59:33 am »
Imo Windo powinieneś przenieść wszystkie wiadomości, zaczynając od #420 do bardziej pasującego tematu (Rozwój konsol, czy tam System Wars, choć merytorycznie dyskusja prowadzona przez Zielarza, Madmana i innych bardziej pasuje do tego pierwszego).

Wooyek

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 01-01-1970
  • Wiadomości: 8 219
  • Reputacja: 67
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #2710 dnia: Lutego 22, 2014, 11:12:47 am »
 :lol: Pierdolnięci, temat The Order a Ci zapodają jakieś syfy z GT. :lol: O TLoU i innych nawet nie wspomnę.
« Ostatnia zmiana: Lutego 22, 2014, 11:14:36 am wysłana przez Wooyek »

darsyn

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 136
  • Reputacja: 5
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #2711 dnia: Lutego 22, 2014, 18:32:02 pm »
No kur** czemu?

Oj słaba pamięć, bardzo słaba...

<iframe width="853" height="480" src="//www.youtube.com/embed/REfb7qbUhC8?fs=1&start=" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

W deszczu spadki poniżej 30 fps. Przy widoku z kabiny i pracującej wycieraczce było jeszcze gorzej. Do tego efekty cząsteczkowe w bardzo niskiej rozdzielczości, poszarpane cienie - wszystko poprawione w GT6, ale nie, downgrade i ch**.

Po co wyskakujesz mi z filmikami z analizą GT5 Spec I?
GT5 Spec II to praktycznie betonowe 60fps (720p Avg:59.527fps, 1080p Avg:59.010, 3D Avg:38.523fps)

 
WOW, w GT6 poprawili rozdzielczość, efekty cząsteczkowe i niech będzie otoczenie ale nastąpił downgrade ilości samochodów na torze, aliasingu, widoczności w oddali, oświetlenia wnętrza, fps (spadki nawet w time trial).
IMHO przesadzili z bujającym się zawieszeniem.
Najlepsze na koniec: Physic Engine który śmigał w 500Hz w Prologu i GT5 teraz podobno jest w 125Hz i to by tłumaczyło dlaczego samochody są mniej responsywne i mniej brutalne dla kierowcy.

Fajnie, że Polyphony ma teraz bardziej zaawansowany silnik z mnóstwem nowych efektów, lepszą fizyką i bogatszą telemetrią ale zapomnieli, że PS3 ma tylko 256MB RAM i nawet po ustawieniu wszystkich suwaków na min PS3 nie daje rady i wyszło GT6 Real Driving Simulator 40fps 120Hz Retarded Edition

Zostaję przy 5 i czekam na 7.

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 998
  • Reputacja: 120
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #2712 dnia: Lutego 22, 2014, 19:57:48 pm »
Dokładnie, stare screeny i filmiki, a Iras cieszy japę bo performance słaby...

To co napisałeś o fizyce to w ogóle byłaby lipa, masz jakieś źródło tych informacji?

Telemetrii w GT6 nie ma...

Wulfen

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 30-08-2007
  • Wiadomości: 3 312
  • Reputacja: 49
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #2713 dnia: Lutego 22, 2014, 20:24:26 pm »
Cytuj
. Jako przykłady tego mogą posłużyć Uncharted 3, GT6m Beyond? no i może GoW: Wstąpienie. Poprzednie odsłony tych gier to istny pokaz mocy PS3, napakowane wszystkim co najlepsze, a ich następcy pokazują bardziej, że PS3 niedomaga...
:o :o  gow ascension jest dużo lepszy technicznie od gow3. W ogolę nie wiem skąd tyle podniecania się gow3 skoro tam nawet ssao nie ma, a cienie są w większości statyczne!! gow 3 można porównywać co najwyżej do gears of war 3 a nie the last of us, uncharted czy gow ascension.
Cytuj
do tego zajebiście zrobione SSAO (w większości gier masz efekt ciemnej poświaty dookoła takiego obiektu - postaci, broni - w TLoU jest cień na obiekcie, przy którym stoi postać, dodatkowo odpowiedniej wielkości).
dokładnie
http://miciwan.com/SIGGRAPH2013/Lighting%20Technology%20of%20The%20Last%20Of%20Us.pdf
zarąbiście im wyszło cieniowanie. Lepszego oswietlenia na ps3 już się nie da zrobić.
« Ostatnia zmiana: Lutego 22, 2014, 20:52:36 pm wysłana przez Wulfen »

wsciekly_blondyn

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2004
  • Wiadomości: 4 054
  • Reputacja: 25
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #2714 dnia: Marca 10, 2014, 15:25:30 pm »

Devilek

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 05-07-2005
  • Wiadomości: 8 220
  • Reputacja: 73
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #2715 dnia: Marca 10, 2014, 20:28:34 pm »
4k i nowy dyski nikogo.
Yeahh, me and hate that's an odd couple

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #2716 dnia: Marca 20, 2014, 09:51:41 am »

Morfi

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 21-12-2009
  • Wiadomości: 3 904
  • Reputacja: 82
  • Bend the Universe!
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #2717 dnia: Marca 20, 2014, 10:06:39 am »
Jaram sie nowym Unity bardzo :)

Ciężkie to wszystko do opanowania, ale gierki na tym można świetne robić.

Master_666

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 24-07-2005
  • Wiadomości: 20 684
  • Reputacja: 194
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #2718 dnia: Marca 20, 2014, 10:52:31 am »
gierki na tym można świetne robić.

Takie jak Basement Crawl? :troll:

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 367
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #2719 dnia: Marca 20, 2014, 10:55:24 am »
gierki na tym można świetne robić.

Takie jak Basement Crawl? :troll:
Jaki to jest crap...