Imo Vita pod względem grafiki na platformach przenośnych będzie królować jeszcze z 3 lata. Jeśli na smartfony wyjdą jakieś świetnie wyglądające produkcje w tym czasie, to będą one raczej porównywalne graficznie do gier z Vity niż ją detronizujące. Po 3-4 latach Vita powinna się jednak coraz bardziej oddalać od czołówki gier na inne systemy. No ale nadal będzie mieć świetną grafikę, a także gry, które wyjdą tylko na tym systemie.
Przy najlepszym dla psv scenariuszu można mówić o max pół roku ale wątpię nawet w jeden dzień panowana psv.
Podzespoły vity to najpopularniejsza elektronika pakowana do komórek od lat tylko odpowiednio dokręcona i wielordzeniowa. Sama architektura jest już dobrze znana i niestety nie ma mowy o stopniowym wyciskaniu więcej z ze sprzętu jak to miało miejsce przy ps2, ps3 (a dokładniej stety bo to oznacza mniejsze ograniczenia przed twórcami. Ja tam wole od początku mieć 100% zajebistości
).
Już w tym momencie nowy iphone ma w sobie taki sam CPU jak vitek i identyczny czip graficzny co PSV tylko że ma 2 rdzenie zamiast czterech (co nie równa się 2 razy takiej mocy tak btw) oraz niewiele mniej ramu niż PSV (640 vs 512). Prezentowane na ostatnim zlocie sekty jabłka gry wyglądają już niewiele gorzej od uncharted. Modele z dużą ilością geometrii, światełka, cienie, normalmapy, wykur**ście jednym słowem. Patrz filmik z infinity sword 2 na początku tematu.
Półroczny Samsung GS2 również ma takie samo CPU i niemal dokładnie tak samo wydajną grafikę jak PSV oraz o jedną trzecią ramu więcej...
Za pare miechów ma się pojawić nowy Galaxy S3 z który technologicznie zostawi psv daleko w dupie. Można się po nim spodziewać dwu-krotności mocy a sprzęty wyjdą w tym samym czasie. W ciągu roku po premierze PSV na pewno pojawi się nowy telefon od appla i samsunga, przepaść w mocy będzie widoczna już na pierwszy rzut oka.
Po raz kolejny dodam że tutaj nie ma mowy o wyciskaniu więcej z PSV. Architektura sprzętów jest identyko i te układy są już znane od lat z wielu telefonów, przenośnych sprzętów czy nawet procesorów intela jako dodatkowy układ graficzny (intel GMA). Od początku można wycisnąć z psv jak i telefonów ich 100%.
Warto wspomnieć jeszcze o ponad 10 milionach posiadaczy SGS2 z samej azji i europy co jest całkiem dobrą bazą na wydawanie gier. To tylko jeden sprzęt jednego producenta nie wydany jeszcze w stanach!
Dodajmy do tego jeszcze nowego Androida który ma zmniejszyć fragmentacje wersji czyli jeszcze łatwiejsze produkowanie i PUBLIKOWANIE produktów. Co jak co ale milion razy łatwiej będzie wydać grę na androida niż przebić się przez restrykcje sony. Wszystko jest w kwestii producentów. Na pewno na PSV będzie większy procent gier z zajebistą grafą bo oczywiście takie będą wymagania konsumentów. Jednak w kwesti możliwości sprzętowych po globalnej premierze psv już na pewno będzie daleko w tyle za SGS3.
http://unity3d.com/gallery/profiles/profiles/#madfinger-shadowgunSpoko zrzynka z girsów. Zrzuty z ipad2/ iphone4s. Sam poziom gameartu to nie uncharted oczywiście ale graficznie bardzo porównywalne. Zagrałbym w to i czekam na więcej takich gierek.
W temacie dłuższych gier ja ostatnio zmieniłem zdanie jak kumpel mi pokazał jednego erpega. Ściągnijcie darmową Inotia 3 na andka... Jak dla mnie do erpegów telefon jest sprzętem idealnym, o ile nie trzeba precyzji w mashowaniu butonów to wole taką gierę ściągnąć na fołna i móc odpalić w metrze niż zabierać ze sobą psv.
Oczywiście nadal zamierzam kupić psv ale obok czuje że do tego dołączy jeszcze jakiś tańszy smartfon.