No i w końcu doszły moje google cardboard
. Pobawiłem się trochę i już teraz wiem, że VR ma obiecującą przyszłość na rynkach gier i filmów (porno!
).
Obecnie mamy w sklepie Google Play sporo aplikacji vr. Mój zestaw to kartonowe Google VR 2.0 z dużymi soczewkami + telefon Lenovo K3 Note.
Sama obsługa jest banalnie prosta: włączam apke, wkładam telefon do gogli i wsiąkam w wirtualny świat w sposób jakiego nigdy wcześniej nie doświadczyłem. Na prawdę można poczuć się jakbyśmy byli w grze. Do tego efekt 3D w filmach jest o wiele lepszy niż na tv 3d czy też w kinie (a byłem w wielu dobrych kinach np. w Sony Center w Berlinie). Do tego mamy oczywiście filmy obsługujące 360 stopni na youtube i spacerowanie po miastach w google maps.
Osobnym tematem jest połączenie telefonu z PC za pomocą odpowiedniej aplikacji (np. Trinus) i granie w gierki pecetowe, o czym pisałem wcześniej na forum. Niestety, nie jest to jeszcze dopracowane tak jakbym tego oczekiwał: obraz traci na jakości, trzeba się namęczyć z ustawieniami żeby to działało jak trzeba, ale i tak nie odpuszczę
.
Wcześniej pisałem, że telefon z FHD to minimum, ale po przetestowaniu uważam, że to jednak za mało. Zamiast ostrego obrazu mamy "ziarno", czasami widać piksele, jednak trzeba się przyzwyczaić i po chwili się o tym zapomina. Ogromnym plusem jest koszt takiej zabawy: około 30 zł za dobre kartonowe google lub poniżej 100 zł za wygodne, plastikowe np. GOclever Elysium (w moim przypadku koszt 0 zł, dostałem google w akcji promocyjnej). No i trzeba mieć oczywiście telefon z androidem i jak najwyższą rozdzielczością ekranu.
Ogólnie polecam przetestować, świetna zabawa i mega efekt 3D w filmach.