Autor Wątek: Cyberpunk 2077  (Przeczytany 103718 razy)

0 użytkowników i 7 Gości przegląda ten wątek.

RyoHazuki

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 17-05-2006
  • Wiadomości: 2 874
  • Reputacja: 82
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #600 dnia: Grudnia 14, 2020, 10:34:29 am »
nie wiem jak ludzie to kończą w 20h, ja po 10 nawet nie ruszyłem wątku głównego dobrze.

ja wczoraj chodzilem 2h po Watson nie robiąc nic
No to masz odpowiedź.
Nic więcej nie trzeba dodawać.

3DS Friend Code: 3926-8253-1279
http://backloggery.com/marcinczpl

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 367
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #601 dnia: Grudnia 14, 2020, 10:36:53 am »
nie wiem jak ludzie to kończą w 20h, ja po 10 nawet nie ruszyłem wątku głównego dobrze.

ja wczoraj chodzilem 2h po Watson nie robiąc nic
No to masz odpowiedź.
No nie do konca, bo poza tymi dwiema z gra spedzilem jeszcze 8 na innych rzeczach :) Nadal nie wiem jak ludzie to kończą w 20h, moze jak w to sie gra od misji glownej do misji glownej, ale wyglada na to, ze w przypadku tego tytulu to raczej nie ma sensu.

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 382
  • Reputacja: 17
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #602 dnia: Grudnia 14, 2020, 11:23:55 am »
Cytuj
- technikalia - no sa bugi, ale na ps5 nie jest to raczej duzo gorszy poziom, niz to co sie widzialo w jakims skyrimie czy innych tak duzych grach rpg (mowie oczywiscie o tym co mnie dotknelo), po tym co widzialem, spodziewalem sie, że bedzie duzo gorzej
Dokładnie, mnie poza wywaleniem raz do menu konsoli, na razie niespecjalnie coś dopadło. Może nawet lepiej niż na start w falloutach czy skyrimie, zobaczę co będzie, jak wyjadę poza dzielnicę :)

Cytuj
- kreator postaci - tutaj glownie przez zapowiedzi, bo jakby sie tym tak nie chwalili, to bym machnal reka, a tak to jednak uderzylo w oczy, ze to zwykle wybieranie z presetow plus ustawienie wielkosci kutacza, slabo
Tutaj to w sumie wybieramy, czy jest sztywny czy dyndający :P Najlepsze jest to, że facetom dali wacławy jak z pornosa, a kobieca wersja to jest porcja idealnie gładkiej skóry, jakby nigdy na żywo cipki graficy nie widzieli, tylko wzięli skan z lalki Barbie... nie wiem, o kontrowersje chodziło, czy co? Czy znów jakiś problem z USA, gdzie mordowanie i latające kończyny są spoko, ale kawałek tyłka to już cenzura i podziemie... jak już się bawimy w takie rzeczy, to zróbmy to porządnie w obie strony. Ja zostałem przy wersji w gaciach, w obawie przed późniejszymi cutscenkami :)


Ode mnie dodam, że na minus jest to, jak działa mapa. Często pokazuje drogę po schodach itd. która w ogóle nie prowadzi w miejsce, do którego chcemy dojść, tylko na zupełnie inny poziom, lub  przez nieistniejące/zamknięte drzwi. Chyba z 10 minut straciłem wychodząc z własnego mieszkania, żeby znaleźć drogę piętro niżej, bo notorycznie kazało mi albo zejść dwa piętra, albo dwa piętra wrócić, a okazało się, że środkowe piętro ma zamiast ściany na końcu galerii (przypomniało mi się mieszkanie w falowcu w Gdańsku...), przejście gdzie są jakieś sklepy i bary i lądujemy w sąsiednich budynkach. Pozostałe piętra zamiast być zwieńczone schodami które też tam doprowadzą, miały jedynie ślepe zaułki i zasugerowałem się, że i środkowe jest takie samo, a następny cel notorycznie ustawiało mi na schody. Nie powinno to tak słabo działać, a już w ogóle wskazywać drogi, która potrafi być przeciwną do prawidłowej, lub prowadzi przez ściany...

Fabularnie jedynie nie zgrzyta mi, jak często wpadając w tarapaty, często dość łatwo jednak z nich wychodzimy (niemal dzięki machnięciu ręką osoby której podpadliśmy), trochę za dużo tego farta na początku przygody, ale zwalam to na fakt uczenia nas dopiero zasad gry i dzięki takiemu rozwiązaniu szybko mamy okazję kontynuować dalej, trochę to nadaje tempa rozgrywce. Poza tym jednak - bomba. Postaci są nadzwyczaj wylewne i ma się wrażenie, że tutaj nikt nie jest drugoplanowy, tylko zagości na dłużej i jeszcze nie raz go spotkamy (ciekawe, czy tak faktycznie będzie).


RyoHazuki

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 17-05-2006
  • Wiadomości: 2 874
  • Reputacja: 82
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #603 dnia: Grudnia 14, 2020, 11:24:39 am »
nie wiem jak ludzie to kończą w 20h, ja po 10 nawet nie ruszyłem wątku głównego dobrze.

ja wczoraj chodzilem 2h po Watson nie robiąc nic
No to masz odpowiedź.
No nie do konca, bo poza tymi dwiema z gra spedzilem jeszcze 8 na innych rzeczach :) Nadal nie wiem jak ludzie to kończą w 20h, moze jak w to sie gra od misji glownej do misji glownej, ale wyglada na to, ze w przypadku tego tytulu to raczej nie ma sensu.
Popatrz na ceny używek. 4 dni od premiery, a gra traci niemal 1/3 ceny.
Ci, którzy kupują gry, a następnie sprzedają robią wyścig z czasem. Zabawne, bo ja niemal nigdy nie sprzedaje gier, a jak już chcę, to tracę w kilka dni kupę kasy. Moje zezowate szczęście.

3DS Friend Code: 3926-8253-1279
http://backloggery.com/marcinczpl

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 367
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #604 dnia: Grudnia 14, 2020, 11:44:06 am »
Dokładnie, mnie poza wywaleniem raz do menu konsoli, na razie niespecjalnie coś dopadło. Może nawet lepiej niż na start w falloutach czy skyrimie, zobaczę co będzie, jak wyjadę poza dzielnicę

Ja troche po miescie juz pojezdzilem, ale do z gry mnie jeszcze nie wywalilo ani razu, nie musialem tez robic reload save. A to ktos wejdzie w drzwi od auta, a to jakis atak padaczki zwlok, raz mi zniknely wszystkie tekstury na 2s. Nic co by jakos mocno mnie wkurwilo.

Fabularnie jedynie nie zgrzyta mi, jak często wpadając w tarapaty, często dość łatwo jednak z nich wychodzimy (niemal dzięki machnięciu ręką osoby której podpadliśmy),

Może jakoś inaczej prowadzisz rozmowy, bo ja jak wpadlem w klopoty to sie skonczylo na krwawej jatce  8)


nie wiem jak ludzie to kończą w 20h, ja po 10 nawet nie ruszyłem wątku głównego dobrze.

ja wczoraj chodzilem 2h po Watson nie robiąc nic
No to masz odpowiedź.
No nie do konca, bo poza tymi dwiema z gra spedzilem jeszcze 8 na innych rzeczach :) Nadal nie wiem jak ludzie to kończą w 20h, moze jak w to sie gra od misji glownej do misji glownej, ale wyglada na to, ze w przypadku tego tytulu to raczej nie ma sensu.
Popatrz na ceny używek. 4 dni od premiery, a gra traci niemal 1/3 ceny.
Ci, którzy kupują gry, a następnie sprzedają robią wyścig z czasem. Zabawne, bo ja niemal nigdy nie sprzedaje gier, a jak już chcę, to tracę w kilka dni kupę kasy. Moje zezowate szczęście.

Cena to tez moze byc wypadkowa tego jak zle gra dziala na poprzedniej generacji. No ale pewnie masz racje, duzo ludzi gre przechodzi na szybko byle tylko sprzedac i stracic jak najmniej.

wsciekly_blondyn

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2004
  • Wiadomości: 4 054
  • Reputacja: 25
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #605 dnia: Grudnia 14, 2020, 12:10:03 pm »
Co to się dzieje dzisiaj na giełdzie :lol:
Sony i M$ oddaje pieniądze za cyfrówki na ps4  i one 8)

Moldar

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 29-12-2005
  • Wiadomości: 8 000
  • Reputacja: 132
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #606 dnia: Grudnia 14, 2020, 12:45:13 pm »
Cosik ode mnie po 15 godzinach gry. Akt2. O grafice i problemach technicznych nic, bo to wiadomo, że jest średnio. Jeżeli chodzi o klimacik, to jak już widać było jest po prostu genialny. Miasto wygląda świetnie, jest często wielopoziomowe. Mylisz sobie, że stoisz przed wielkim budynkiem, a tu winda i jedziesz na górę gdzie jakby było drugie małe miasteczko. Wieczorami spacerki są niesamowite i wciągające, że chce się zwiedzać, wszędzie reklamy, neony jest świetnie. Tryb fpp został zrealizowany bardzo dobrze, a w szczególności rozmowy, mozna chodzić po pokoju, rozglądać się, nie ma tej sytuacji od gier bethesdy, że stoisz jak ten tłok i się patrzysz na twarz. To jest zasadnicza różnica dla klimatu gry i robi po prostu robotę. Sama otoczka jest wzorowa, choć ktoś chyba przesadził z liczbą dildosów 

Sama walka może bez większych rewelacji, ale też nie jest jakoś gorsza od innych tego typu gier, fajnie się strzela, bronie wyglądają fajnie, tylko przeciwnicy raczej z tych mało inteligentnych. Można odwracać im uwagę, jest kilka podejść do każdego, tutaj można kogoś zhakować, jest git pod tym względem. Czasem irytują mnie osoby walczące wręcz i używające jakiegoś jakby teleportu, dziwnie to wygląda i coś mnie triggerują. Ale całościowo jednak walka na plus, jak na taki tytuł, wyszło naprawdę dobrze. Poza walką jest sporo możliwości ulepszenia postaci, więc każdy znajdzie swój własny styl, ja mocno na siłę się nastawiam, ale jednak punkty rozdzielam bardzo mieszanie.

Jeżeli chodzi o itemy, to jest tego dużo i interfejs jest dla mnie mało czytelny, do tego iitemy są trochę komiczne, przez co postać często wygląda jak jakiś imbecyl, no ale tryb fpp to nawet nie widać.

A teraz gdzie czuje się źle i uważam, że jest regres porównując do wiedźmina. Świat na ogół jest po prostu martwy, wypchany kukiełkami, chodzisz po świecie, wbijasz w jakieś miejsca i no z nikim nie pogadasz zazwyczaj, jest jakiś targ, ludzi w ciul, street food, czujesz klimacik blade runnera, chcesz zjeść u chińczyka niczym Deckard, a sprzedawca mówi ci abyś spierdalał, ot używa randomowego tekstu co 99,9% napotkanych ludzi. Cykl dobowy ? To głównie zmiana oświetlenia, postacie nie są przypisane do jakiś swoich mieszkań, ot są gdzie mają być, aby wypełnić świat i na tym kończy się ich cel. Lubię gry RPG porównywać do starego już Gothica, który miał po prostu żywy świat, ten w cyberze jest martwy i sztuczny. Wiesiek też miał dużo randomowych postaci, ale miał też te przypisane do konkretnych domow, tutaj tego nie czuję i chyba po prostu nie ma.

No i na koniec jeszcze o questach pobocznych, człowiek kończy misje główne i ciągle wpadają jakieś nowe, a to sms, a to telefon, czy mail, jakiś kontrakt, odpalam dziennik i najebane zadaniami, a ja nawet nie wiem skąd i gdzie i co to za ludzie. No nie czuję tego za dobrze, trochę jak w wowie jak ktoś z grupy udostępniał mi questy. Kumam że 2077 rok i nie trzeba się spotykać, ale jakoś tak traci mi to na poznawaniu miasta, bo większość wpada mi z góry ot tak po prostu, a ja nawet nie wiem o ch** chodzi.

To tylko 15 godzin, więc na część rzeczy pewnie zmienię zdanie, gra dobra, ale mam duży zawód dla sztucznego świata, wypełnionego kukiełkami, czy nudnymi kontraktami i zapełniaczami, na szczęście robić tego nie trzeba.

VaaKo

  • Sekretarz wojewódzki
  • *****
  • Rejestracja: 05-07-2007
  • Wiadomości: 1 583
  • Reputacja: 44
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #607 dnia: Grudnia 14, 2020, 14:25:44 pm »
Dobre podsumowanie, ja gdy zobaczyłem kreator postaci to nie mogłem uwierzyć, że jest tak bardzo średnio, na szczęście gdy wyjechałem z garażu ( gram nomadem ) świat wygląda całkiem przyjemnie, i jest duży potencjał, gdy wpadnie patch na next geny, gra będzie na prawdę dobrze wyglądać.   

Btw. Czyżby nawiązanie do człowieka demolki?  :lol:


RyoHazuki

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 17-05-2006
  • Wiadomości: 2 874
  • Reputacja: 82
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #608 dnia: Grudnia 14, 2020, 18:07:13 pm »
https://pl.cdprojektred.com/news/wazna-informacja/

 :lol: :lol:
Kochany CDPR. Dzięki misiaczki.

Jak ktoś brał w MM to oddają kasę za okazaniem paragonu do 21/12.
To teraz pobawię się jak winda i zacznę chodzić po mapie przez 2h.  :lol:
« Ostatnia zmiana: Grudnia 14, 2020, 19:44:32 pm wysłana przez RyoHazuki »

3DS Friend Code: 3926-8253-1279
http://backloggery.com/marcinczpl

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #609 dnia: Grudnia 15, 2020, 10:01:58 am »


Na razie malutko ocen przy wersjach konsolowych, ale widać tendencję. W tym przypadku CDPR dał ciała i dobrze, że im się za to obrywa. W przyszłości dwa razy się zastanowią, zanim wypuszczą kolejną wersję beta. Może też wplynie to pozytywnie na całą branżę.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #610 dnia: Grudnia 15, 2020, 11:02:59 am »
Ja bym nie był tego taki pewny. Według mnie właśnie za mało jest krytyki, wciąż sporo osób usprawiedliwia. Największe ciosy to giełda (ale wartość wciąż jest duża, a i podniesie się raczej szybko) i średnia ocen (ta jednak przede wszystkim ma wpływ na giełdę, mniejszy na studio). To są skutki krótkofalowe. Trochę się sparzyli, ale wyjdą z tego bez problemu. Może będzie to jakąś nauczką, ale obawiam się, że nie dostatecznie dużą żeby zmienić ich postępowanie. Ta gra nie została stworzona pod konsole. CDPR nie podjął odpowiednich działań, tylko chciał zjeść ciastko i mieć ciastko. Dlatego w sumie nikt w pełni nie może być zadowolony (choć oczywiście posiadacze mocnych PC mogą być bardziej).

To co powinni zrobić, to tworzyć gry uwzględniając ograniczenia sprzętowe, ale także czasowe. Wypadałoby napisać także o ograniczeniach finansowych, ale te ostatnio są mniejszym problemem dla nich (choć wciąż występują). Te zasady obowiązują wszystkich, z lepszymi i gorszymi rezultatami.

Jak już kiedyś pisałem, w dużej mierze (na tym etapie rozwoju studia) to od graczy zależy jaki CDPR będzie w przyszłości. Choć powoli zaczynają wychodzić ponad ten poziom.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #611 dnia: Grudnia 15, 2020, 12:22:55 pm »
Moim zdaniem reputacja studia bardzo porządnie oberwała. Poprawa wizerunku będzie długofalowym procesem. W pełni będą mogli odzyskać zaufanie dopiero po premierze kolejnego kolosa (jeśli spełni oczekiwania). Z giełdą może będzie łatwiej, ale kto wie. Też może być różnie. Jednak bez wątpienia gra swoje zarobi i sprzeda się w ogromnej ilości.

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 367
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #612 dnia: Grudnia 15, 2020, 12:32:33 pm »
Z giełdą może będzie łatwiej, ale kto wie.
Giełda chyba już idzie do góry xD

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #613 dnia: Grudnia 15, 2020, 12:43:36 pm »
Otwarcie mieli rewelacyjne, więc powinny być powody do radości ;). Gra w końcu wyjdzie na prostą (choć z PS4 i XO będzie trudniej, bo tu są potrzebne zmiany fundamentalne, aby to jednocześnie wyglądało i działało). Tak czy inaczej CDPR odsłonił odrobinę swego korpo oblicza.

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 382
  • Reputacja: 17
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #614 dnia: Grudnia 15, 2020, 14:31:11 pm »
Jak dzisiaj czytałem ile zmian jest w Assasin's Creed Valhalla w patchu 1.10, to ja tam nie wiem, czy CDP poza niskim framerate na konsolach podstawowych należą się jakieś większe słowa krytyki, raczej dostarczyli podobną ilość błędów co każdy open world.

Ciekawe, czy na konsolach podstawowych nie zrezygnują z któregoś efektu/filtra, żeby gra chodziła jak należy. To by pewnie dość szybko podniosło framerate, a akurat cyberpunk ma tych filtrów na pęczki (sporo z nich świetnych, swoją drogą, specjaliści od shaderów się popisali).

Kto wczoraj nie kupił akcji niech żałuje, pewnie w styczniu dojedzie znów do 400zł.

Moldar

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 29-12-2005
  • Wiadomości: 8 000
  • Reputacja: 132
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #615 dnia: Grudnia 15, 2020, 16:12:19 pm »
No ale to jak chodzi to na konsolach poprzedniej generacji, a tych jest najwięcej jest po prostu karygodne i o to się głównie rozchodzi.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #616 dnia: Grudnia 15, 2020, 17:21:33 pm »
No ale to jak chodzi to na konsolach poprzedniej generacji, a tych jest najwięcej jest po prostu karygodne i o to się głównie rozchodzi.

To, plus fakt, że wypuścili świadomie grę w tym stanie (choć teraz mówią, że nie wiedzieli, iż jest tak źle :lol:) i ukrywali to przed premierą (zero recek z wersji konsolowych). Ale kasa się zgadza (najważniejsi ludzie w studiu spieniężyli swoje udziały przed premierą).

+Centylion+

  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 06-07-2006
  • Wiadomości: 1 404
  • Reputacja: 12
  • Nałogowo wpierdalam cebule.
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #617 dnia: Grudnia 15, 2020, 21:53:26 pm »
CD Projekt to była marką która wyrosła na etosie szacunku do klienta. Zostało to w sposób ordynarny przeżarte. Teraz już ludzie nie będą bezrefleksyjnie przyjmować ich przekazu. Co więcej przylgnie do CDP łatka żeby nie kupować ich gier na premierę. Nie sposób określić potencjalnych strat jakie to za sobą niesie, ale ośmielę się twierdzić że są gigantyczne.
W grach wideo najbardziej realistyczną rzeczą jest niewidzialna ściana.

wsciekly_blondyn

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2004
  • Wiadomości: 4 054
  • Reputacja: 25
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #618 dnia: Grudnia 15, 2020, 21:54:25 pm »
Ja to był chciał posłuchać bądź przeczytać co im konsolowi beta testerzy mówili :lol:

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 382
  • Reputacja: 17
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #619 dnia: Grudnia 16, 2020, 09:39:28 am »
Ale kasa się zgadza (najważniejsi ludzie w studiu spieniężyli swoje udziały przed premierą).
Podobne plotki chodzą nt. afery z Sapkowskim, ze tam też ładnie kręcono sprzedażą i skupem akcji po niższej cenie i niektórzy przytulili ładne kwoty :D Kto wie, może jest w tym prawda (chociaż tej plotki słyszałem różne wersje, może to z zazdrości bo ktoś ma ból tyłka, że też nie ukręcił biznesu), nasza polska giełda w ogóle jest taka, że wszyscy panikują bardzo szybko, wystarczy sprzedać duży pakiet a i tak leci w dół. Dlatego się tak dosyć odbijają, bo to własnie ci spieniężający mogli napędzić krach. Sprzedajesz przy dużej kwocie, spadnie, odkupujesz, masz to samo co kilka dni temu a na koncie kwota na domek. Szkoda, że kosztem graczy.

W sumie z wersjami na podstawowe konsole to chyba było czuć, że będzie lipa, właśnie przez ten brak gameplayów i pokazanie jedynie wersji Pro i X na kilkanaście dni przed premierą. Ich błędem jest też to, że przesunęli premierę na ostatnią chwilę, a płyty już w tłoczni były gotowe i nie poleciały na wypisko, więc niestety gracze wersji pudełkowej łatwo mogą sprawdzić jak kiepska była gra w pierwszych dniach października. A niestety, wszelkie youtubowe kompilacje bugów będą na tej właśnie wersji.
« Ostatnia zmiana: Grudnia 16, 2020, 09:46:45 am wysłana przez gnysek »

tropik79

  • Budowniczy socjalizmu
  • *****
  • Rejestracja: 23-12-2008
  • Wiadomości: 621
  • Reputacja: -7
  • Who's the boss?!
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #620 dnia: Grudnia 16, 2020, 14:41:14 pm »
W mordę, dawno się nie wypowiadałem, nie miałem jakoś czasu na granie, ale oczywiście dla CP2077 zrobiłem wyjątek.
Mało powiedzieć zrobiłem wyjątek, na początku roku kupiłem specjalnie Xbox One X w limitce CP2077 razem z grą na pokładzie kiedy już będzie dostępna. Zmieniłem nawet w zeszłym miesiącu TV z myślą właśnie o grze.
Więc oczywiście zaangażowałem się finansowo, ale głownie zaangażowałem się duchowo.
Nie będę oszukiwał, że robiłem sobie duże nadzieję, nakręcałem się, oglądałem wszystkie zajawki itp. No hajp w ch_uj.

Jestem po około 15 godzinach gry właściwie na początku aktu 2 i mogę co nieco napisać.
Czy jestem rozczarowany? Trochę jestem, ale na szczęście nie do końca. ;-)

Nie ma co wymieniać błędów bo już litania się posypała, z mojej perspektywy do poprawienia na ten tychmiast:
- klatki na Xbox One X do akceptowalnego poziomu min. 30fps
- system policji (spawnowanie się za plecami w zamkniętym pomieszczeniu WTF?!)
- podmienianie modeli lub spawnowanie aut NPC w locie na przykład podczas obrotu
- poprawienie ogólnie bugów

W późniejszym terminie oczekiwałbym w darmowych DLC, zwiększenie interakcji ze światem tj.
-możliwość kupna żarcia na straganach, pogrania na ustawionych automatach arcade
-jakiś fryzjer
-możliwość zamienienia więcej niż jednego zdania z NPCami
-możliwość podłączenia się do strzelanin ulicznych gdzie teraz nie wiadomo czemu nagle wszyscy chcą cię zajebać
itp

Co mi się podoba?
Cała reszta, świat jest naprawdę świetnie zbudowany, wizja artystyczna na wybitnym poziomie, wątek fabularny, oczywiście prowadzenie akcji, sam gameplay tj strzelanie czy poruszanie autami sprawia mi ogromną przyjemność. Wiadomo muzyka oraz dźwięk również na najwyższym poziomie.

Na ten moment gry w którym jestem dla mnie ocena 8,5/10 w wersji na Xbox1X (sądzę że po paczach ma szansę urosnąć).

To jest gra daleka od perfekcji (już abstrahując od aspektów technicznych), posiada w sumie sporo uproszczeń i niedociągnięć, ale ma jedną niezaprzeczalną cechę której nie ma dla mnie większość innych gier. Codziennie rano, nie mogę się doczekać wieczora kiedy znów zanurzę się w ten świat i będę V z wielkim siurem. :-)

P.S. Pewnie większość to już zrobiła ale dla grających na tym sprzęcie co ja przypomnę: wyłączyć HDR w ustawieniach konsoli, wyłączyć w menu grafiki gry wszystko oprócz odbić, jeśli denerwuje was spadanie klatek podczas jazdy po mieście (u mnie tylko wtedy właściwie występuje), można w ustawieniach konsoli ustawić na sztywno 1080p (zamiast 4K) wtedy jest lepiej.
(L)

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 652
  • Reputacja: 253
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #621 dnia: Grudnia 16, 2020, 18:41:46 pm »
Jak dzisiaj czytałem ile zmian jest w Assasin's Creed Valhalla w patchu 1.10, to ja tam nie wiem, czy CDP poza niskim framerate na konsolach podstawowych należą się jakieś większe słowa krytyki, raczej dostarczyli podobną ilość błędów co każdy open world.

Ciekawe, czy na konsolach podstawowych nie zrezygnują z któregoś efektu/filtra, żeby gra chodziła jak należy. To by pewnie dość szybko podniosło framerate, a akurat cyberpunk ma tych filtrów na pęczki (sporo z nich świetnych, swoją drogą, specjaliści od shaderów się popisali).

Kto wczoraj nie kupił akcji niech żałuje, pewnie w styczniu dojedzie znów do 400zł.

To, że w tak ogromnych grach z otwartym światem zdarzają się błędy, to sprawa oczywista. Nawet wybitni specjaliści z R*, którzy jakieś siedem lat tworzyli RDR II nie ustrzegli się ich. Niemniej taką Valhalę i Cyberpunk 2077 dzieli drogi gnysku słowo - przepaść.

W obu mam nabite ponad 44 godziny gry. Jedyne trzy błędy jakie przytrafiły mi się w przygodach Eivor, to: brak aktywności NPC po wykonaniu misji (nie chciał 4ech liter za mną łaskawie ruszyć). Oczywiście trzeba wczytać stan gry, bo to uniemożliwia rozgrywkę. Tak było dwukrotnie. Innym razem nie mogłem zamknąć drzwi po misji. Nacisnąłem i trzymałem Y, ale komenda nie chciała się wyświetlić. Należało wczytać grę.
Plus irytowało to, ponieważ sądziłem, że czegoś mi brakło w zadaniu - może nie wybiłem wszystkich przeciwników, albo czegoś nie zebrałem.

Natomiast w Cyberze.... Dobry Panie. Już w samouczku dwa krytyczne błędy. Pierwszego dnia grałem dziesięć godzin i 4x gra mi się skraszowała - innych błędów, jak brak interakcji nawet nie liczyłem. Drugiego było podobnie. Ok, przyszedł czas na łatkę 1.04, było lepiej, ale i tak błąd za błędem. Zabity przeciwnik wstaje, broń ci znika, nie słyszysz swojej postaci, nieraz straciłem dobre kilkanaście minut grania, bo coś pało i pomimo zapisu trzeba było dobre 16 min. rozgrywki potarzać.

Mam już dziewiętnasty poziom V. Gra jako taka jest kapitalna. Klimat, muzyka, cała jest otoczka, rozgrywka. Wspominałem o tym, nie będę się specjalnie powtarzał. Wg mnie spokojnie można byłoby jej 9/10 wystawić - lekko. Chwała i kultowość produktu byłaby równa tej jaką ma Wiesław Trzeci, gdyby nie ten stan faktyczny.

Mało kto ma na forum ogranych tyle gier co ja i uwierz, że przez ostatnich kilka lat nie widziałem w dziesiątkach złożonych bardziej, mniej gier tylu błędów, problemów, co przez te kilka dni przy Cyberpunk 2077.

Ostatnio na telekonferencji przedstawiciele CeDePu rozmawiali z inwestorami, dodatkowo boss CDP udzielił kilku wywiadów. Powiedz, jak oni mogą wygadywać bzdury typu:

Cytuj
W pełni rozumiemy, że wrażenia dalece odbiegają od oczekiwań wielu graczy – przyznajemy, że tak w istocie jest – ale „niegrywalna” sugeruje, że w ogóle nie da się jej uruchomić, co nie jest prawdą. Jeśli chodzi o porównanie z PC – tę kwestię też już poruszaliśmy; nie można na starszych konsolach oczekiwać jakości porównywalnej z tym, co można osiągnąć na PC lub na nowej generacji konsol i nie sugerujemy, że to się zmieni(....)

Pierwsze pytanie dotyczyło priorytetów i przyczyn, dla których – by tak rzec – zignorowaliśmy niedociągnięcia wersji na bieżącą generację konsol. Wynika to raczej – jak już stwierdziliśmy – z faktu, że skupialiśmy się na wydajności wersji na PC i na nową generację konsol. Z pewnością poświęciliśmy zbyt mało uwagi starszej generacji.

To słowa Michała Nowakowskiego (członek zarządu CD Projekt Red - przyp.). Zaczęli majstrować przy grze jeszcze przed premierą PS4/One, lata ją tworzyli. Zarówno Seria X, jak i PSV nie mają, i cholera wie ile jeszcze nie będą mieć, usprawnień pod aktualną generację. Płynniejsza animacja i wyższa rozdzielczość, to sprawa kompatybilności wstecznej. Zatem.... przez lata procesu twórczego nie ogarnęli bazowych konsol, bo skupiali się na nowych, a te nowe mogą mieć ulepszenie za 4 miesiące, albo i później - Kiciński mówi "gdzieś w 2021r.

I ja nie mam pretensji, że konsolowa wersja nie wygląda jak na PCMR, bo nawet po tych ulepszeniach będzie znacząco odbiegała. Na delikatne gubienie klatek też mogę oko przymknąć. Zaliczyłem wiele gier i taki Last Guardian, specjalnie ładny nie jest i ledwo chodził - i to na Pro.
Until Dawn, to nie olbrzymie miasto, a kilka postaci, pomieszczenie i tez czasami spadło do osiemnastu klatek. Fallout 4, Bloodborne piękne nie są, też miały kłopot z trzydziestoma. Niemniej pod koniec 2020r. 720p i 14 klatek, to "lekka" przesada".

Wersja na blachę, to graficzna miazga. To jedna z najlepiej prezentujących się, o ile nie najpiękniejsza gra jaka istnieje, co nie zmienia faktu, że też błędów jest od groma.

Szkoda, naprawdę, bo całościowo Cyber spokojnie mógłby powalczyć o GOTY, ale na pewno nie w takim stanie w jakim aktualnie się znajduje.


Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 150
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #622 dnia: Grudnia 16, 2020, 19:12:47 pm »


Na Piecu o wartości samej karty 7k faktycznie wygląda.

+Centylion+

  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 06-07-2006
  • Wiadomości: 1 404
  • Reputacja: 12
  • Nałogowo wpierdalam cebule.
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #623 dnia: Grudnia 16, 2020, 21:28:06 pm »
...PSV...

Czepiam się ale już nie pierwszy raz tak piszesz. PS5 bo PSV to Vita.
W grach wideo najbardziej realistyczną rzeczą jest niewidzialna ściana.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #624 dnia: Grudnia 16, 2020, 23:33:51 pm »
...PSV...

Czepiam się ale już nie pierwszy raz tak piszesz. PS5 bo PSV to Vita.
Teź mnie to irytuje przyznam. Nie wiem dlaczego Sylvan tak pisze. Gdyby nie było Vity to spoko. No ale była. Dlatego jedyny sensowny skrót to PS5.


Co do wątku, to imo na razie nie ma sensu grać na konsolach. Nawet z wersją PC lepiej zaczekać. Nie wątpię, że to świetna gra, ale warto przynajmniej do lutego zaczekać, aż najważniejsze łatki wyjdą i dodadzą jakieś usprawnienia.

Gra kusi, postaram się jednak poczekać do wersji next genowej (która pewnie nie wyjdzie prędzej niż na jesień). Poprawianie Cyberpunka zajmie im ładny kawał czasu. I wygląda na to, że nie tylko bugi są do usunięcia, ale masa rzeczy wymaga przemodelowania.

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 652
  • Reputacja: 253
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #625 dnia: Grudnia 16, 2020, 23:40:39 pm »
Głównie błędy. Takie sprawy jak zarządzanie ekwipunkiem podlegają pod indywidualną ocenę - jednemu się podoba, innemu nie.
Co do wersji pod aktualna generację.... Cóż. Oni sami chyba nie wiedzą kiedy ją wypuszczą. Mawiało się o pierwszym kwartale nowego roku, ale skoro takie Control musi poczekać, to co dopiero taki moloch. Szczególnie, że zapewne skupia się na PS4/One.

RyoHazuki

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 17-05-2006
  • Wiadomości: 2 874
  • Reputacja: 82
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #626 dnia: Grudnia 17, 2020, 00:12:08 am »
Właśnie skończyłem.
Ok. 30 h. Robiłem misje poboczne, ale nie będę kłamał, że wszystkie czy większość. Kilkanaście. Niektóre niezłe, a inne sztampowe. Końcówka mnie jednak trochę rozczarowała, ale być może taki finał sobie wybrałem. Ciekawe jak wyglądają inne zakończenia? Może są bardziej satysfakcjonujące?
Gdybym miał wystawić ocenę to 8/10 Jak połatają, wydadzą zapowiadane dlc oraz grafikę jak na blaszakach to ocena urośnie o pół punktu do punktu.
Ja na pewno zakupię wersję goty na PS5.

3DS Friend Code: 3926-8253-1279
http://backloggery.com/marcinczpl

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 652
  • Reputacja: 253
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #627 dnia: Grudnia 17, 2020, 00:50:19 am »
Huh, mam kilkanaście godzin więcej, ale końca nie widać. Misje poboczne wykonuje, ponieważ dają sporo dobra i większość jest bardzo dobrych.
Warto. Też jestem ciekaw jak to ulepszą do aktualnej generacji - pewnie RT przy trzydziestu i lepszych efektach, być może w 1440p, plus (rzecz jasna) polepszenie tekstur ilość postaci/pojazdów co najmniej jak obecnie na SX w trybie jakości. Plus jakiś tryb wydajności po 60 klatek, bo jednak tak gra się znacznie lepiej.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #628 dnia: Grudnia 17, 2020, 01:03:00 am »
@Sylvan
Z tego, co czytałem, powinni popracować także nad AI, ruchem ulicznym, zachowaniem NPC, liczbą interakcji z otoczeniem itp. Myślę, że jest co dłubać nad grą. A z pewnością będą chcieli, by Cyberpunk sprzedawał się przez całą generację, zatem nextgenowa wersja musi być zrobiona na tip top. Teraz zresztą Cyber dostaje coraz więcej krytycznych ocen, więc wydanie nextgenowej edycji będzie szansą na rehabilitację. Imo nie mogą tego spieprzyć (chociaż oczywiście mogą ;)). Pewnie dłubią też nad jakimś większym DLC, więc może zbiegnie się ono z premierą wersji next gen.

W sumie dobrze, że mają już premierę za sobą, bo teraz mogą się faktycznie, we względnym spokoju skupić na dopracowywaniu gry. Ja w Wiedźmina 3 grałem w parę miesięcy po premierze (żeby zdążyli wypuścić darmowe DLC i załatać bugi) na dość mocnym na ówczesne czasy kompie (wysokie detale + 60 fps), ale wiem, że na konsolach gra przebyła długą drogę, zanim uzyskała oczekiwaną jakość. Z Cyberpunkiem będzie podobnie, tyle że bardziej.

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 382
  • Reputacja: 17
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #629 dnia: Grudnia 17, 2020, 09:57:04 am »
W sumie byłem zachwycony grą, do momentu jak przeczytałem, że
Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)
. Po 8 latach pracy, troszkę wstyd.

RyoHazuki

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 17-05-2006
  • Wiadomości: 2 874
  • Reputacja: 82
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #630 dnia: Grudnia 17, 2020, 10:40:58 am »
No, ale jak to? Są tylko dwa zakończenia? Oba wczoraj obejrzałem i nie zrobiły na mnie większego wrażenia. Nie ma tego więcej? Będę musiał poszukać na www później.

Już sprawdziłem. Jest 5 zakończeń i dwa ukryte.
« Ostatnia zmiana: Grudnia 17, 2020, 10:43:25 am wysłana przez RyoHazuki »

3DS Friend Code: 3926-8253-1279
http://backloggery.com/marcinczpl

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 382
  • Reputacja: 17
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #631 dnia: Grudnia 17, 2020, 11:24:22 am »
Chyba jest tak jak mówisz.

Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)

Liczyłem na troszkę większą zawiłość i nieliniowość fabularną. Co nie zmienia faktu, że dialogi i fabuła są świetne i wciągające. Serial by z tego nakręcili świetny.

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 652
  • Reputacja: 253
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #632 dnia: Grudnia 17, 2020, 12:19:43 pm »
@Sylvan
Z tego, co czytałem, powinni popracować także nad AI, ruchem ulicznym, zachowaniem NPC, liczbą interakcji z otoczeniem itp. Myślę, że jest co dłubać nad grą. A z pewnością będą chcieli, by Cyberpunk sprzedawał się przez całą generację, zatem nextgenowa wersja musi być zrobiona na tip top. Teraz zresztą Cyber dostaje coraz więcej krytycznych ocen, więc wydanie nextgenowej edycji będzie szansą na rehabilitację. Imo nie mogą tego spieprzyć (chociaż oczywiście mogą ;)). Pewnie dłubią też nad jakimś większym DLC, więc może zbiegnie się ono z premierą wersji next gen.

W sumie dobrze, że mają już premierę za sobą, bo teraz mogą się faktycznie, we względnym spokoju skupić na dopracowywaniu gry. Ja w Wiedźmina 3 grałem w parę miesięcy po premierze (żeby zdążyli wypuścić darmowe DLC i załatać bugi) na dość mocnym na ówczesne czasy kompie (wysokie detale + 60 fps), ale wiem, że na konsolach gra przebyła długą drogę, zanim uzyskała oczekiwaną jakość. Z Cyberpunkiem będzie podobnie, tyle że bardziej.

Z AI jak jest w grach, każdy widzi. W jednych (F.E.A.R) sprawuje się to lepiej w innych (Asasyny) gorzej. Nawet w wychwalanym przez branżę TLoU II pozostawia wieeeeel do życzenia.

Optymalizacja na starszych konsolach i błędy (wszędzie) to podstawa. Ruch uliczny/ilość postaci na ekranie wygląda następująco:

PCMR >> SX (tryb jakości) > reszta sprzętów. Raczej nie dodadzą samochodów na Pro/OX, skoro gra ma problemy z 30 k/s.

Co do Wieśka, to tak jak napisałem nie raz na forum. Na premierę kupiłem edycje na PC i PS4. Nie licząc problemów z animacja na tej drugiej, przez kilkadziesiąt godzin gry miałem mniej bugów niż przez godzinę gry w Cybera.

RyoHazuki

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 17-05-2006
  • Wiadomości: 2 874
  • Reputacja: 82
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #633 dnia: Grudnia 17, 2020, 12:57:13 pm »
gnysek---> na golu są rozpisane zakończenia i drogi do nich.
Wygląda na to, że do ich odblokowania trzeba robić wszystkie misje poboczne, ale tylko dla kilku wymaganych osób.

3DS Friend Code: 3926-8253-1279
http://backloggery.com/marcinczpl

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 382
  • Reputacja: 17
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #634 dnia: Grudnia 17, 2020, 13:08:19 pm »
Wygląda na to, że do ich odblokowania trzeba robić wszystkie misje poboczne, ale tylko dla kilku wymaganych osób.

No ja tam widzę:

Cytuj
Musisz zająć się wszystkimi dostępnymi seriami głównych questów

Chyba, że ktoś tak nazwał wszystko co samo wskakuje do dziennika w grze.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #635 dnia: Grudnia 17, 2020, 13:52:16 pm »
Wrzucam to w celu zobrazowania czegoś, o czym kiedyś pisałem - jak CDPR próbuje pokazać się z dobrej strony, i że gracze są dla nich najważniejsi.

https://twistedvoxel.com/cdpr-cost-of-fixing-cyberpunk-2077/

Tym razem jednak to raczej ma efekt odwrotny, ale były sytuacje, gdzie robili takie ruchy i gracze to łykali. Jak już pisałem, wszystko to strategia, która ma na celu budować wizerunek firmy innej od wszystkich.

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 382
  • Reputacja: 17
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #636 dnia: Grudnia 17, 2020, 14:08:25 pm »
No tak troszkę sodóweczka chyba uderzyła po trzecim Wiedźminie. W ogóle, teraz by było fajnie wrócić do tych informacji o tym, kiedy gra była kasowana i robiona od nowa. Bo coś mi się nie chce wierzyć, że to co teraz dostaliśmy, to jest efekt 8 lat pracy. Patrząc na ilość niedoróbek i na wielkość zespołu (chociaż patrząc na creditsy to 1/3 osób to producenci, marketing i nazwiska z Sony i MS wymienione tylko po to, żeby wymienić, a kolejna 1/3 to outsorcing, prawie setka to nazwiska dzieci które się poczęły w tym czasie), oraz fakt, że grę zapowiedziano przed premierą PS4 i Xboxa One, to trochę za dużo tutaj niedoróbek. Zauważmy ile z nich poprawiono dosłownie w kilkanaście dni... musiały się dziać naprawdę drastyczne rzeczy wcześniej.

Oczywiście CDP z tego wyjdzie, ale przy kolejnej grze będą im mocno patrzeć na ręce i wolałbym dostać odległy termin premiery kolejnej produkcji który skrócą, niż znów takie jaja jak teraz - bo wtedy pozostaje im liczyć jedynie na pocztę pantoflową innych graczy którzy się odważą i jako pierwsi potwierdzą brak problemów.

No i trochę teraz rozumiem, czemu Rockstar nie wydal przez te 8 lat kolejnego GTA... myślę, że teraz będzie nowy trend, na zapowidanie gier dopiero 4-5 miesięcy przed premierą, gdy już praktycznie za tydzień czy dwa gold leci do produkcji i nawet lepiej przetrzymać ją miesiąc w magazynach, ale sprawną, niż zapowiedzieć o ponad rok za szybko.

piter86

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 17-10-2005
  • Wiadomości: 4 105
  • Reputacja: 97
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #637 dnia: Grudnia 17, 2020, 16:20:05 pm »
Jest jeszcze sprawa z GOGiem i klękaniem chińskiemu rządowi do miecza. A takie fajne studio było  ;)

https://www.eurogamer.net/articles/2020-12-16-cd-projekt-under-fire-for-dramatic-u-turn-on-devotion-gog-release
« Ostatnia zmiana: Grudnia 17, 2020, 16:22:08 pm wysłana przez piter86 »

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 382
  • Reputacja: 17
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #638 dnia: Grudnia 17, 2020, 16:26:47 pm »
Był telefon z Chin, że zbanują sklep ;) Musiał być, bo przecież to firma mocno afiszująca się z tolerancją, to co tam złego w Kubusiu Puchatku i Xi Jinpingu, każdy ma prawo do swojej opinii przecież, a gra na pewno trafiłaby do sklepu już zpatchowana. Jakby tak słuchali graczy, to by Cyberpunka też nie wydali ;)
« Ostatnia zmiana: Grudnia 17, 2020, 16:28:53 pm wysłana przez gnysek »

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #639 dnia: Grudnia 17, 2020, 17:55:20 pm »
A takie fajne studio było

Pozory, tak naprawdę nigdy nie było. Już od czasu pierwszego Wiedźmina mieli swoje na sumieniu, ale gracze mogli o tym nie wiedzieć, a w stosunku do nich firma zachowywała się wzorowo. Sam miałem o nich świetną opinie zanim jeszcze zacząłem pracę w game devie. CDPR pracowało usilnie na swoje reputacje - jedną w oczach graczy i drugą wśród dev'ów. Pisałem, dajcie trochę czasu CDPR, a pokaże na co ich stać. Nie spodziewałem się, że zrobią to tak szybko, ale to dobrze. Jeszcze jest szansa na zatrzymanie tego, co może w przyszłości nadejść - co koniec końców będzie dobre dla nas. W końcu CDPR to największe studio w kraju. Z drugiej strony, musiałoby odejść trochę ludzi z góry, aby w przyszłości mogło być lepiej.

W ogóle, teraz by było fajnie wrócić do tych informacji o tym, kiedy gra była kasowana i robiona od nowa. Bo coś mi się nie chce wierzyć, że to co teraz dostaliśmy, to jest efekt 8 lat pracy.

Wspominałem, że plotki były prawdziwe, a to co mamy teraz jest efektem ich ujawnienia oraz zniecierpliwienia inwestorów. To spowodowało, że w końcu trzeba było wybrać jakiś pomysł na rozgrywkę. Gra właściwa powstawała jakieś cztery lata.