Autor Wątek: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)  (Przeczytany 1990702 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #6520 dnia: Stycznia 13, 2015, 13:08:03 pm »
POM 14 lat temu?  :lol:

Tekstura nowej generacji? Dobry żart Iras rozśmieszyłeś mnie z rana hehe.

Ja nic o teksturze nowej generacji nie pisałem, a ty patrzysz na te screeny i nie masz pojęcia co widzisz  :(

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 295
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #6521 dnia: Stycznia 13, 2015, 13:16:31 pm »
Tak tylko, że to już było 14 lat temu a Wy się teraz jaracie. Nie za późno czasami?
Najgorsze jest to, że jakość się przez ten czas za wiele nie poprawiła nadal paćka z bliska.
Kompromitacja za kompromitacją :lol:

Master_666

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 24-07-2005
  • Wiadomości: 20 684
  • Reputacja: 194
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #6522 dnia: Stycznia 13, 2015, 13:23:27 pm »
Windo ja tam widziałem masę takich tekstur w GTA vice city czy w Gothic 1. Pełno takich.

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 295
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #6523 dnia: Stycznia 13, 2015, 13:26:06 pm »
Dawaj foty na zoomie.

Mrocz

  • Gość
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #6524 dnia: Stycznia 13, 2015, 13:35:54 pm »
Dawaj foty na zoomie.

Znalazłem w necie. Sorry za słaby zoom.


Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 151
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #6525 dnia: Stycznia 13, 2015, 13:37:06 pm »
POM 14 lat temu?  :lol:

Tekstura nowej generacji? Dobry żart Iras rozśmieszyłeś mnie z rana hehe.

Ja nic o teksturze nowej generacji nie pisałem, a ty patrzysz na te screeny i nie masz pojęcia co widzisz  :(
Cytuj
. Parallax mapping was introduced by Tomomichi Kaneko et al., in 2001
http://en.wikipedia.org/wiki/Parallax_mapping

Cytuj
I to jest nowa generacja, a nie te kyokurykowe tekstury
Jak mam Iras to rozumieć. Tekstur to dotyczyło, popraw zdanie jak już. A i proszę nie przekształcać mojej ksywy, tym bardziej, że nie wiesz co to znaczy.

Zoom dotyczył zooma w grze w tym przypadku a nie aparatu w ekran hehe :lol:.
Tak ciężko to zrozumieć :o.

Podstawówkę skończyliście chociaż?
Chłopie skończ, wstydu oszczędz
To co ja tutaj piszę to i tak nic w porównaniu z Tobą jak po każdym portalu biegasz na prawo i lewo w obronie wielkiego Sony.


Windo ja tam widziałem masę takich tekstur w GTA vice city czy w Gothic 1. Pełno takich.
Siedząc z nosem w ekranie mógł się obraz zniekształcić, także istnieje taka możliwość, że jakieś tam krągłości widziałeś.
« Ostatnia zmiana: Stycznia 13, 2015, 13:38:44 pm wysłana przez Kyokushinman »

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #6526 dnia: Stycznia 13, 2015, 13:45:45 pm »
To po pierwsze, a po drugie:

Cytuj
Parallax occlusion mapping (POM) is an enhancement of the parallax mapping technique. (...) Parallax occlusion mapping was first published in 2004 by Zoe Brawley and Natalya Tatarchuk in ShaderX3.[1] Natalya Tatarchuk conducted presentations of the technology at SIGGRAPH in 2005.[3]

http://en.wikipedia.org/wiki/Parallax_occlusion_mapping

Swoją drogą już sobie wyobrażam, jak po premierze PS5 w 2021 przybiegnie i napisze o wykorzystaniu ray tracingu w grach "to już było xx lat temu"  :lol:

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 151
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #6527 dnia: Stycznia 13, 2015, 13:48:49 pm »
Windo dlaczego skasowałeś posta?
Na szybko bo szukać nie mam teraz czasu a zaraz samochodem muszę gdzieś skoczyć.

Może nie z 2001 a z 2004 taki np. Doom 3.

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 295
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #6528 dnia: Stycznia 13, 2015, 14:10:16 pm »
Bo rozmowa z Tobą mija się z celem, ale proszę:

No nie :lol: To pokaż to teraz w jakiejś gierce z 2001 roku.

Później dopisałem to co Iras.

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #6529 dnia: Stycznia 13, 2015, 14:15:00 pm »
POM w DOOM 3  :lol:  Chyba kur** w modach do DOOM 3 wiele lat później.

Mrocz

  • Gość
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #6530 dnia: Stycznia 13, 2015, 14:22:28 pm »
Doom 3 to miał Bump Mapping i to jeden z pierwszych ever. Podobny efekt, ale charakteryzował się MEGA plastikiem. Czyli w sumie w sam raz dla ciebie Kyo :troll: POM jako pierwszy na dużą skalę pojawił się w Crysis 1 chyba.

Bump Mapping z tego co pamiętam, symulował tylko efekt 3D

A POM generuje faktyczne wielokąty.

Nie jestem pewien tego, ale na 90% tak to działało z tego co pamiętam.
« Ostatnia zmiana: Stycznia 13, 2015, 14:24:53 pm wysłana przez Mrocz »

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 295
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #6531 dnia: Stycznia 13, 2015, 14:24:27 pm »
Plastikiem i byl dużo bardziej "płaski".

Klosz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 04-03-2014
  • Wiadomości: 5 943
  • Reputacja: 44
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #6532 dnia: Stycznia 13, 2015, 14:44:40 pm »
Skoro mowa o teskturach:





'Muzyka uzywana jest do ksztaltowania ludzkiego umysłu. Moze byc mocna jak narkotyk, lecz jest o wiele niebezpieczniejsza, gdyz nikt nie traktuje powaznie manipulowania poprzez muzyke.'

Wulfen

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 30-08-2007
  • Wiadomości: 3 312
  • Reputacja: 49
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #6533 dnia: Stycznia 13, 2015, 15:08:58 pm »
Cytat: Kyokushinman
Tak tylko, że to już było 14 lat temu a Wy się teraz jaracie. Nie za późno czasami?
:lol: :lol: :lol:
Po pierwsze parallax occusion mapping nie powstal w 2001 roku, a po drugie równie dobrze można powiedzieć, ze fizycznie poprawne shadery to gówno no bo przecież model cook torrance powstał w latach 80 :lol:
Windo dlaczego skasowałeś posta?
Na szybko bo szukać nie mam teraz czasu a zaraz samochodem muszę gdzieś skoczyć.

Może nie z 2001 a z 2004 taki np. Doom 3.
doom 3 nie miał ani zwykłego parallax mappingu ani tym bardziej parallax occlusion mappingu. Doom 3 miał normal mapping. Dopiero jakoś w 2012 Sikkpin dodał  shader umożliwiający wprowadzenie do gry POM i relief mapping (wykorzystał to Wulfen tworzac Wulfen Texture Pack :P ).
Prawda jest taka że far cry 4 w tej chwili najlepiej wykorzystuje POM/relief mapping. Prawie każda tekstura z kamieniami czy cegłami pociągnięta jest  POM.

Cytuj
Bump Mapping z tego co pamiętam, symulował tylko efekt 3D
Bump mapping(normal mapping) tylko cieniuje odpowienio teksture i jest obecnie uzywany na prawie kazdej teksturze. Parallax occlusion mapping, cone steep mapping i  podobne, jakby uwzgledniają jeszcze kierunek pod jakim patrzy sie na teksture i wyglada na bardziej wypukła. Wymaga to dodatkowej tekstury(mapy)-height mapy.

Cytuj
A POM generuje faktyczne wielokąty.
Prawdziwym przemieszczeniem wielokątów jest displacement mapping. Pom tylko jednak imituje  geometrie 3d, z tym ze ta imitacja czasem wychodzi lepiej niz teselacja+dispacement gdzie mogą wyjść kanty, widoczny LOD, problem z cieniowaniem. Dopiero przy ekstramalnej teselacji można się tego pozbyć. Do tego pom efektywniej się cieniuje i bez większego spadku wydajności dać self shadowsy, a przy teselacji+displacement  oświetlenie musi mieć dużą precyzje. Z drugiej strony tesselacja+displacement mapping na pewno lepiej wygląda na krawędziach. Jest jeszcze jedno rozwiązanie łączące zalety obu - Parallax Occlusion Mapping + Silhouettes gdzie na krawędziach nie widać płaskości tekstury

Normal mapping


POM:


POM + Silhouettes
« Ostatnia zmiana: Stycznia 13, 2015, 18:28:30 pm wysłana przez Wulfen »

Mrocz

  • Gość
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #6534 dnia: Stycznia 13, 2015, 16:13:19 pm »
+ za profesjonalne sprostowanie mojej wypowiedzi.  Przy okazji można sobie i odświeżyć wiedzę i czegoś nowego się dowiedzieć ;)


Master_666

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 24-07-2005
  • Wiadomości: 20 684
  • Reputacja: 194
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #6535 dnia: Stycznia 13, 2015, 16:28:44 pm »
Kyo i tak tego nie zrozumie, a tekstura sraczki (tak to wygląda) pod krzesłem w KZ2 będzie dla niego najlepszą teksturą nawet za 20 lat.

Swoją drogą już sobie wyobrażam, jak po premierze PS5 w 2021 przybiegnie i napisze o wykorzystaniu ray tracingu w grach "to już było xx lat temu" 

Dokładnie o tym samym sobie pomyślałem :lol: Gośc chyba nie czai, że "przedstawienie" efektów nie równa się od razu implementacji w grze. Ile to zajebistych rzeczy pokazywali spece od fizyki, a póki co praktycznie nic z tego w grach nie ma, a zniszczeń to już prawie w ogóle. No ale jak się w końcu gierka pojawi z tym, to typek powie, ze w 2007 roku to już było, nie ma co się jarać :lol:

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 979
  • Reputacja: 120
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #6536 dnia: Stycznia 13, 2015, 16:28:58 pm »
Czyli co, POM to nadal jest płaska tekstura?

Wulfen

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 30-08-2007
  • Wiadomości: 3 312
  • Reputacja: 49
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #6537 dnia: Stycznia 13, 2015, 16:52:17 pm »
Tak. Niezła imitacja nie ? :)

Leszke

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 03-11-2008
  • Wiadomości: 16 285
  • Reputacja: 142
  • Piwo jest dowodem na to, ze Bog nas kocha!!!
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #6538 dnia: Stycznia 13, 2015, 17:54:17 pm »
Ja tam zawsze strzelam. I co wtedy powstaje w FC4?  :shifty:

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 979
  • Reputacja: 120
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #6539 dnia: Stycznia 13, 2015, 19:48:51 pm »
Tak. Niezła imitacja nie ? :)
No niezły bajer. Na Ps3 to chyba w Uncharted 2 zadebiutowało? Pamiętam jakieś mega kafelki na podłodze :D Multiplatformy dopiero na next-genach to wprowadzają, bo coś nie kojarzę tego efektu w grach multi na PS3.

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #6540 dnia: Stycznia 13, 2015, 20:08:47 pm »
Rusek, kur**, nie mędrkuj. W Uncharted 2 nie było POM tylko parallax mapping.

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 979
  • Reputacja: 120
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #6541 dnia: Stycznia 13, 2015, 21:29:55 pm »
No rzeczywiście :!:

Wulfen, a czy ten cały POM + Silhouettes zmienia geometrię obiektu, czy po prostu za pomocą przeźroczystości obcina krawędzie tekstury, aby wyglądała naturalnie? No i czy wydajnościowo to mocno odstaje od zwykłego POM??

Klosz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 04-03-2014
  • Wiadomości: 5 943
  • Reputacja: 44
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #6542 dnia: Stycznia 13, 2015, 22:51:58 pm »
DriveClub vs Forza Motorsport 5 - Audi R8 V10 Plu…:
'Muzyka uzywana jest do ksztaltowania ludzkiego umysłu. Moze byc mocna jak narkotyk, lecz jest o wiele niebezpieczniejsza, gdyz nikt nie traktuje powaznie manipulowania poprzez muzyke.'

Mrocz

  • Gość
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #6543 dnia: Stycznia 13, 2015, 23:33:34 pm »
DriveClub vs Forza Motorsport 5 - Audi R8 V10 Plu…:

No cóż... Różnica generacji... Serio podobne odczucia bym miał, gdyby zamiast FM5 była Forza 4.


Wulfen

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 30-08-2007
  • Wiadomości: 3 312
  • Reputacja: 49
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #6544 dnia: Stycznia 13, 2015, 23:55:18 pm »
No rzeczywiście :!:

Wulfen, a czy ten cały POM + Silhouettes zmienia geometrię obiektu, czy po prostu za pomocą przeźroczystości obcina krawędzie tekstury, aby wyglądała naturalnie? No i czy wydajnościowo to mocno odstaje od zwykłego POM??
Tylko displacement mapping zmienia geometrie. Do tego jednak potrzeba porządnej teselacji która jest cholernie wymagająca. Przy słabej teselacji POM wygląda lepiej niż "fizycznie" zmieniona geometria. Przykład:

niska teselacja+displacement mapping


średnia teselacja(maksymalna w cryengine 3)+displacement mapping


POM


POM+ Silhouette


Niestety ten poprawiony POM powoduje znaczny spadek wydajności(co widać choćby na zdjęciach), do tego stopnia, że w crysisie 3 widziałem tylko na jednej teksturze w całej grze(drzewo którym crytek chwalił się na prezentacji cryengine).
Najbardziej opłacalny jest zwykły POM, daje świetną jakość, nie jest  jakoś potwornie wymagający i z tych wszystkich technik to POM będzie najczęściej wykorzystywany.
« Ostatnia zmiana: Stycznia 14, 2015, 00:06:31 am wysłana przez Wulfen »

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 979
  • Reputacja: 120
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #6545 dnia: Stycznia 14, 2015, 00:21:43 am »
Wychodzi na to, że ten POM jest bardziej wymagający od teselacji z displacement mapping? Wykorzystanie pamięci za to niższe o te kilka MB. W oczy mi się rzucił efekt aliasingu, na ulepszonym POM jest mniejszy niż na zwykłym POM, natomiast na tych fotach z FC4, wydaje mi się, że w ogóle był nieobecny. Tak czy inaczej, teselacja jest przereklamowana.

szafa

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 22-01-2004
  • Wiadomości: 4 286
  • Reputacja: 64
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #6546 dnia: Stycznia 14, 2015, 06:47:14 am »
DriveClub vs Forza Motorsport 5 - Audi R8 V10 Plu…:

Światła w R8 w driveclub serio są 'matowe'? [filmik od 50 sekundy]
« Ostatnia zmiana: Stycznia 14, 2015, 06:49:04 am wysłana przez szafa »
Fryty tyty dotknij pyty

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 151
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #6547 dnia: Stycznia 14, 2015, 07:23:51 am »
POM+ Silhouette


Niestety ten poprawiony POM powoduje znaczny spadek wydajności(co widać choćby na zdjęciach), do tego stopnia, że w crysisie 3 widziałem tylko na jednej teksturze w całej grze(drzewo którym crytek chwalił się na prezentacji cryengine).
Najbardziej opłacalny jest zwykły POM, daje świetną jakość, nie jest  jakoś potwornie wymagający i z tych wszystkich technik to POM będzie najczęściej wykorzystywany.
Szkoda, że w dzisiejszych czasach nadal większość gier ma te kamienie pozbawione szczegółów nadal są rozlane paćką itp.

DriveClub vs Forza Motorsport 5 - Audi R8 V10 Plu…:

No cóż... Różnica generacji... Serio podobne odczucia bym miał, gdyby zamiast FM5 była Forza 4.

Ta już najlepiej od razu dwóch, dla przypomnienia dodam jeszcze, że FM 5 chodzi w 60 klatkach.

Na tv z 20% może lepiej wygląda DC, ale nic więcej.

Co do samej FM 4 to obok GT 5 i 6 najładniejsze wyścigi na past genach.

Nadal nie ma skoku graficznego na miarę generacji, bez przesady. Deszcz Ci w głowie zawrócił?

Kert

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 21-01-2008
  • Wiadomości: 16 546
  • Reputacja: 255
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #6548 dnia: Stycznia 14, 2015, 07:27:49 am »
To uczucie, gdy Kyo nie odnosi się do argumentów:
http://gameonly.pl/forum/index.php?topic=12734.msg974912#msg974912
druzgocących jego radosne ćwierkanie.

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 151
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #6549 dnia: Stycznia 14, 2015, 07:43:22 am »
To uczucie, gdy Kyo nie odnosi się do argumentów:
http://gameonly.pl/forum/index.php?topic=12734.msg974912#msg974912
druzgocących jego radosne ćwierkanie.
A o czym mam tam niby pisać, że się pomyliłem o 2 lata nie 2004 a 2006 to i tak już prawie dekada.
Faktycznie z tym 2001 rokiem w grach przesadziłem, ale tylko i wyłącznie z tego względu, że w owych czasach dużo o kartach graficznych czytałem w prasie i na bank w którymś CD Action POM był pokazany.

Mrocz

  • Gość
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #6550 dnia: Stycznia 14, 2015, 08:25:58 am »
Ta już najlepiej od razu dwóch, dla przypomnienia dodam jeszcze, że FM 5 chodzi w 60 klatkach.

Na tv z 20% może lepiej wygląda DC, ale nic więcej.

Co do samej FM 4 to obok GT 5 i 6 najładniejsze wyścigi na past genach.

Nadal nie ma skoku graficznego na miarę generacji, bez przesady. Deszcz Ci w głowie zawrócił?

Ty serio teraz myślałeś, że na poważnie potraktuje twoją wypowiedź? :D :lol: Jest różnica generacji i nie jedna osoba mi to potwierdzi, a że ty nie widzisz to mnie akurat nie dziwi :lol:

Kert

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 21-01-2008
  • Wiadomości: 16 546
  • Reputacja: 255
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #6551 dnia: Stycznia 14, 2015, 08:30:31 am »
To uczucie, gdy Kyo nie odnosi się do argumentów:
http://gameonly.pl/forum/index.php?topic=12734.msg974912#msg974912
druzgocących jego radosne ćwierkanie.
A o czym mam tam niby pisać, że się pomyliłem o 2 lata nie 2004 a 2006 to i tak już prawie dekada.
Faktycznie z tym 2001 rokiem w grach przesadziłem, ale tylko i wyłącznie z tego względu, że w owych czasach dużo o kartach graficznych czytałem w prasie i na bank w którymś CD Action POM był pokazany.
Może tym, że Wulfen pokazuje konkretne przykłady, a Ty nadal kryjesz się za jakimś miałkim tłumaczeniem o aparacie kolegi, który Cię nie odwiedza i dlatego nie widzimy teksturki w pełnej krasie prosto od jej propagatora. Toż to śmieszne. Skoro Master wykonanymi przez siebie zdjęciami krzywdzi jej odbiór, wrzuć swoje kadry, bo inaczej całkowicie się dyskredytujesz i z tej perspektywy żadnej z Twoich wypowiedzi nie można traktować poważnie.

Mrocz

  • Gość
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #6552 dnia: Stycznia 14, 2015, 08:41:04 am »
DriveClub vs Forza Motorsport 5 - Audi R8 V10 Plu…:

Światła w R8 w driveclub serio są 'matowe'? [filmik od 50 sekundy]

W grze zdarza się, że samochód pokrywa się parą wodną ;) czy tam zbiera warstwę wilogci :) Jak się przyglądałem, to wygląda to na zamierzony efekt :)

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 151
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #6553 dnia: Stycznia 14, 2015, 08:54:04 am »
Może tym, że Wulfen pokazuje konkretne przykłady, a Ty nadal kryjesz się za jakimś miałkim tłumaczeniem o aparacie kolegi, który Cię nie odwiedza i dlatego nie widzimy teksturki w pełnej krasie prosto od jej propagatora. Toż to śmieszne. Skoro Master wykonanymi przez siebie zdjęciami krzywdzi jej odbiór, wrzuć swoje kadry, bo inaczej całkowicie się dyskredytujesz i z tej perspektywy żadnej z Twoich wypowiedzi nie można traktować poważnie.
Masz racje Kert nie zaprzeczam.
Naprawdę uwierz mi chciałbym wrzucić foty i to nie tylko tej tekstury z KZ2, ale i lepszych graficznie gier z moich ustawień Bravii, ale nie mam jak.

Ta już najlepiej od razu dwóch, dla przypomnienia dodam jeszcze, że FM 5 chodzi w 60 klatkach.

Na tv z 20% może lepiej wygląda DC, ale nic więcej.

Co do samej FM 4 to obok GT 5 i 6 najładniejsze wyścigi na past genach.

Nadal nie ma skoku graficznego na miarę generacji, bez przesady. Deszcz Ci w głowie zawrócił?
Ty serio teraz myślałeś, że na poważnie potraktuje twoją wypowiedź? :D :lol: Jest różnica generacji i nie jedna osoba mi to potwierdzi, a że ty nie widzisz to mnie akurat nie dziwi :lol:
Tak tylko, że te osoby które widzą różnice to tylko i wyłącznie podczas deszczu. Wcześniej jak nie było tego efektu o grafie DC nikt nie gadał :lol:.
A teraz Boom różnica generacji. Naprawdę śmieszne to jak cholera dla mnie.

Mi chociaż do tego aby zobaczyć różnicę deszcz nie był potrzebny :naughty:.

 

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 979
  • Reputacja: 120
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #6554 dnia: Stycznia 14, 2015, 09:00:31 am »
No właśnie auta w DC się bruzdą. Ja zwróciłem uwagę na pracę kamery. Wcześniej nie byłem zwolennikiem ruchów kamery przy przyspieszaniu, hamowaniu, skręceniu itp. Ale patrząc na to porównanie, FM5 wygląda strasznie drętwo bez takich bajerów. No a największą różnica to jednak oświetlenie, DC oferuje zdecydowanie ciekawszy wariant, światło może być fajnie rozproszone i generować subtelne cienie, podczas gdy Forza idzie po najprostszej linii oporu.

Klosz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 04-03-2014
  • Wiadomości: 5 943
  • Reputacja: 44
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #6555 dnia: Stycznia 14, 2015, 09:15:36 am »
Oswietlenie w FM5 jest sztuczne, trick goni trick. Np. Podczas wjazdu i wyjazdu do i z tunelu, kokpit jest tak samo oswietlony w FM5, w DC dynamicznie sie zmienia. Tak w DC, moze zbierac sie para wodna, samochody tez sie brudza.
'Muzyka uzywana jest do ksztaltowania ludzkiego umysłu. Moze byc mocna jak narkotyk, lecz jest o wiele niebezpieczniejsza, gdyz nikt nie traktuje powaznie manipulowania poprzez muzyke.'

Mrocz

  • Gość
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #6556 dnia: Stycznia 14, 2015, 09:19:28 am »
Tak tylko, że te osoby które widzą różnice to tylko i wyłącznie podczas deszczu. Wcześniej jak nie było tego efektu o grafie DC nikt nie gadał :lol:.
A teraz Boom różnica generacji. Naprawdę śmieszne to jak cholera dla mnie.

Mi chociaż do tego aby zobaczyć różnicę deszcz nie był potrzebny :naughty:.

Ja od początku pisałem, że grafika robi. A nikt nie gadał bo nikt nie grał przed patchem ;) Zresztą co ja będę z tobą gadał. Jesteś niereformowalną jednostką i dość zakrzywionym postrzeganiu świata ;)

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 723
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #6557 dnia: Stycznia 14, 2015, 09:37:18 am »
Bump mapping(normal mapping) tylko cieniuje odpowienio teksture i jest obecnie uzywany na prawie kazdej teksturze. Parallax occlusion mapping, cone steep mapping i  podobne, jakby uwzgledniają jeszcze kierunek pod jakim patrzy sie na teksture i wyglada na bardziej wypukła. Wymaga to dodatkowej tekstury(mapy)-height mapy.

Mam zastrzeżenie, gdyż bump mapping nie jest równy normal mappingowi, choć jeden jest nijako rozwinięciem drugiego. Bump mapping to stara i wolna technologia używana bardziej przy renderowaniu offline'owym niż real-time (choć w paru grach się znalazła, zdaje się za czasów PS2 i Xboxa - z nastawieniem na tego drugiego). Domyślam się, że to był taki skrót myślowy ;).

Zostawcie już Kyo, człowiek-beton zdania nie zmieni, coś mu się zwidzi i już tak zostanie. Dyskusja nie ma sensu, bo i tak on ma jeden argument ponad wszystkie - wiem lepiej.


Master_666

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 24-07-2005
  • Wiadomości: 20 684
  • Reputacja: 194
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #6558 dnia: Stycznia 14, 2015, 09:44:32 am »
Taki argument "wiem lepiej" to może i by miał sens w kwestiach światopoglądowych, ale kiedy gada się o teksturach to to faktycznie ten argument powoduje, że się jest betonem, a Kyo to jest nawet żel-betonem.

Ja czekam na jego focie tej Uber tekstury z KZ2. Która nie dość, że jest 256x256 to jeszcze jeśli coś ma to bump-mapping, bo tego całego PM na pewno nie, nie mówiąc już o POM, które zadebiutowało w Gothic 1.

Mrocz

  • Gość
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #6559 dnia: Stycznia 14, 2015, 10:01:28 am »
Taki argument "wiem lepiej" to może i by miał sens w kwestiach światopoglądowych, ale kiedy gada się o teksturach to to faktycznie ten argument powoduje, że się jest betonem, a Kyo to jest nawet żel-betonem.

Ja czekam na jego focie tej Uber tekstury z KZ2. Która nie dość, że jest 256x256 to jeszcze jeśli coś ma to bump-mapping, bo tego całego PM na pewno nie, nie mówiąc już o POM, które zadebiutowało w Gothic 1.

"Wiem lepiej" to z reguły argument ludzi zamykających się we własnym świecie, którzy nie potrafią zaakceptować faktu, że tak naprawdę gówno wiedzą i nie mają argumentów by poprzeć swoją wyimaginowaną tezę ;)