Autor Wątek: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)  (Przeczytany 2103663 razy)

0 użytkowników i 9 Gości przegląda ten wątek.

Moldar

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 29-12-2005
  • Wiadomości: 8 000
  • Reputacja: 132
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Kyo/Inne...)
« Odpowiedź #15680 dnia: Grudnia 05, 2016, 22:07:41 pm »
No ale kogo interesują osoby, które świadomie zwiększają sobie Input laga :)

Klosz, dla mnie 48 robił różnicę i to na plus, w końcu film wyglądał bardzo płynnie i IMO szkoda, że się nie udało.

Klosz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 04-03-2014
  • Wiadomości: 5 943
  • Reputacja: 44
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Kyo/Inne...)
« Odpowiedź #15681 dnia: Grudnia 05, 2016, 22:10:58 pm »
Ja sie ciesze, takie samo zlo jak aktywne 3D.

Wlacz sobie w TV tryb 24 fps podczas ogladania filmow. Oglada sie znacznie lepiej.
'Muzyka uzywana jest do ksztaltowania ludzkiego umysłu. Moze byc mocna jak narkotyk, lecz jest o wiele niebezpieczniejsza, gdyz nikt nie traktuje powaznie manipulowania poprzez muzyke.'

s00s

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 04-11-2007
  • Wiadomości: 10 368
  • Reputacja: 155
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Kyo/Inne...)
« Odpowiedź #15682 dnia: Grudnia 05, 2016, 22:16:14 pm »
Wygląda mniej filmowo, wiec zależy.

dlaczego wygląda mniej filmowo?
przecież blur może być dodany jak twórcy chcą.
czas naświetlania nie ma nic do rzeczy, bo obraz jest generowany elektronicznie.
naprawdę nie rozumiem jak "poszatkowany" obraz (przykład z przesuwającą się linią), może wyglądać bardziej filmowo, gdzie w filmach żadnego poszatkowania nie ma, bo czas naświetlania daje znany wszystkim blur.

el becetol

  • Gość
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Kyo/Inne...)
« Odpowiedź #15683 dnia: Grudnia 05, 2016, 22:57:57 pm »
naprawdę nie rozumiem

I w tym problem. Skoro nawet film wygląda mniej filmowo w 48 fps to tym bardziej gra która do filmowego wyglądu dopiero aspiruje. Filmowa klatka to 24 klatki naświetlane po 1/48 sekundy. Ty proponujesz 60 klatek symulujacych naświetlanie <1/60 s lub trzymając się filmowych proporcji 1/120. I nie rozumiesz czemu to wygląda inaczej. Po prostu wygląda.

s00s

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 04-11-2007
  • Wiadomości: 10 368
  • Reputacja: 155
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Kyo/Inne...)
« Odpowiedź #15684 dnia: Grudnia 05, 2016, 23:20:00 pm »
dlaczego cytujesz wyrywkowo i nie odnosisz się do całości wypowiedzi, to pozostanie dla mnie zawsze tajemnicą.

ciągle porównujesz obraz generowany do rejestrowanego, a to przecież zupełnie różne opcje i ich porównywanie jest aktem ignorancji.
obraz generowany może sobie symulować co chce, nawet naświetlanie 1/48 sekundy przy jednoczesnym wyświetlaniu 60 fps. w końcu jest to obraz tworzony i można z nim zrobić niemal wszytko. w końcu o to chodzi w symulacji - coś co czymś nie jest, może to udawać.

uparłeś się analogii filmowej i zdaje się do ciebie nie docierać, że jest całkowicie bez sensu.

jak wytłumaczysz, że w filmie obraz nie jest poszatkowany przy szybkich ruchach kamery, a w 30fps jest?
opisałem proceder bardzo dokładnie, z konkretnymi przykładami. każdy może go sobie sprawdzić na konsoli, chociażby we wspominanym przeze mnie remasterze tlou.
w filmie taki efekt nie występuje, bo szybko poruszający się obiekt zostaje rozmyty i w następnej klatce "startuje" z miejsca gdzie "skończył" naświetlanie w klatce poprzedniej. jest ciągłość przypominająca bardziej 60fps, niż 2x bardziej skaczące 30fps. oczywiście czym więcej fps, tym lepiej, ale my rozmawiamy o 30/60.

nasz mózg to rozumie, czego wyraz daje w vr, a ty nie ;)

Juras

  • Sonoklap
  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-10-2008
  • Wiadomości: 9 257
  • Reputacja: -9967
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Kyo/Inne...)
« Odpowiedź #15685 dnia: Grudnia 05, 2016, 23:28:16 pm »
Powtorze po taz kolejny: wy chyba dawno gry z ps2 nie widzieliscie.
Dokładnie, dla przypomnienia:

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 365
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Kyo/Inne...)
« Odpowiedź #15686 dnia: Grudnia 05, 2016, 23:42:35 pm »
Jeszcze masz kilka tematów do obskoczenia, bo ostatnio sporo pisałem na forum.

s00s

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 04-11-2007
  • Wiadomości: 10 368
  • Reputacja: 155
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Kyo/Inne...)
« Odpowiedź #15687 dnia: Grudnia 05, 2016, 23:45:20 pm »
polecam:

http://30vs60.com/mirrorsedge.php

po lewej skaczący, poszarpany obraz. po prawej znacznie płynniejszy i przyjemniejszy dla oka ten sam fragment rozgrywki.

który wygląda bardziej "filmowo"? dla mnie odpowiedź jest jasna  :grin:

el becetol

  • Gość
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Kyo/Inne...)
« Odpowiedź #15688 dnia: Grudnia 05, 2016, 23:47:09 pm »
obraz generowany może sobie symulować co chce, nawet naświetlanie 1/48 sekundy przy jednoczesnym wyświetlaniu 60 fps. w końcu jest to obraz tworzony i można z nim zrobić niemal wszytko. w końcu o to chodzi w symulacji - coś co czymś nie jest, może to udawać.

Możesz sobie udawać, tylko po co? Chcesz uzyskać filmowy efekt czyli symulację naświetlenia 1/48 wyświetlane 24 razy na sekundę, a renderdowanie niemożliwym do uzyskania na kamerze efektem tylko jeszcze bardziej odejdziesz od filmowego standardu.

jak wytłumaczysz, że w filmie obraz nie jest poszatkowany przy szybkich ruchach kamery, a w 30fps jest?

Co?  :lol: Ty sobie wymyślasz jakieś słowa typu "powidoki" teraz "poszatkowanie" które tylko ty wiesz co znaczą i każesz sobie tłumaczyć. Obraz filmowy jest poszatkowany na 24 w klasycznym filmowym standardzie, więc nie wiem co ma znaczyć, że nie jest.

w filmie taki efekt nie występuje, bo szybko poruszający się obiekt zostaje rozmyty  i w następnej klatce "startuje" z miejsca gdzie "skończył" naświetlanie w klatce poprzedniej

Dokładnie tak działa motion blur, tylko niektórzy wtedy płaczą o paćce i rozmytym obrazie :lol: W Uncharted 4 ten filmowy motion blur był właśnie bardzo dobrze symulowany, a w Orderze nawet jeszcze lepiej.

Film 1/24 + f1/48:

Gra 1/30 + symulowane f1/60

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 150
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Kyo/Inne...)
« Odpowiedź #15689 dnia: Grudnia 05, 2016, 23:48:51 pm »
Generalnie wydaje mi się, że film, a gra to wchuj co innego w tej sprawie. 60 klatek daje skoro do dynamiki gry, łatwiej się celuje, a obraz pięknie płynnie się rusza. Jak dla mnie bez porównania nawet, najlepiej sprawdzić na tlou, gdzie można sobie szybko przestawić liczbę klatek. Po 60, przy 30 idzie dostać bólu głowy.


Co do hobbita, IMO uważam, że problem był bardzo prosty. Ludzie oswoili się po tylu latach z 24 klatkami i nie potrafili się przestawić.
I tego się trzymajmy.

Gry są bardziej dynamiczne niż piłka nożna i one musza mieć 60 fpsów. W takim U4 jak się napierdalasz w strzelaninie z masą wybuchów też to się sprawdzi o wiele bardziej niż w smużącym gównianym 30 ;)


Jeżeli gra jest jakimś Heavy Rain to jeszcze to 30 fps obleci w innym wypadku to patologia :mad:





el becetol

  • Gość
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Kyo/Inne...)
« Odpowiedź #15690 dnia: Grudnia 05, 2016, 23:56:30 pm »
polecam:

http://30vs60.com/mirrorsedge.php

po lewej skaczący, poszarpany obraz. po prawej znacznie płynniejszy i przyjemniejszy dla oka ten sam fragment rozgrywki.

który wygląda bardziej "filmowo"? dla mnie odpowiedź jest jasna  :grin:

Musiałbyś porównać do sekwencji fps z filmu, pierwsza lepsza jaka mi przychodzi do głowy:



Klatkuje znacznie bardziej niż to po lewej, zwłaszcza przy obrotach kamery np 0:45. Po prostu w filmach się takich ujęć często nie stosuje stąd mogłeś się pomylić.

<Poza tym na tej twojej stronie to blacharskie podustawienia bez profesjonalnego motion bluru na miarę Uncharted 4>

s00s

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 04-11-2007
  • Wiadomości: 10 368
  • Reputacja: 155
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Kyo/Inne...)
« Odpowiedź #15691 dnia: Grudnia 06, 2016, 00:27:31 am »
w jednym poście dajesz ładnie zblurowaną klatkę z filmu, na dowód, że filmy mają miękki fajny obraz, a w drugim jakieś słabe cgi w 24fps, żeby pokazać, że jednak klatkują.
zdecyduj się.

btw. uważasz, że zapodany przez ciebie efekt z u4 jest nie do uzyskania w 60 fps?
mi się wydaje, że jak najbardziej jest do uzyskania w 60. powiem więcej, według mnie lepiej odda efekt z filmowej klatki wyżej.
właściwie o to się rozchodzi od początku i taki był mój przekaz skierowany do windo w temacie o dishonored, jak i tutaj.
60 fps jest bardziej naturalne, a filmowy efekt można uzyskać w obu przypadkach stosując odpowiedni post-procesing.

w zasadzie, jak tak sobie myślę, to nawet nie wiem co ty chcesz udowodnić :lol:
« Ostatnia zmiana: Grudnia 06, 2016, 00:35:49 am wysłana przez s00s »

el becetol

  • Gość
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Kyo/Inne...)
« Odpowiedź #15692 dnia: Grudnia 06, 2016, 00:55:36 am »
w jednym poście dajesz ładnie zblurowaną klatkę z filmu, na dowód, że filmy mają miękki fajny obraz, a w drugim jakieś słabe cgi w 24fps, żeby pokazać, że jednak klatkują.
zdecyduj się.

Ale w czym ja mam się zdecydować, jak w tym drugim też jest motion blur? :D Masz tu klatkę jak poprzednio:



To ty sobie postanowiłeś że jak jest motion blur i miękki obraz to film nie jest "poszatkowany" ale to twoje słowa nie moje - ja ci pokazuje jak jest.

btw. uważasz, że zapodany przez ciebie efekt z u4 jest nie do uzyskania w 60 fps?
mi się wydaje, że jak najbardziej jest do uzyskania w 60. powiem więcej, według mnie lepiej odda efekt z filmowej klatki wyżej.

60 klatek pokazujących 1/60 sekundy nie będzie wyglądać tak samo jak 24 klatki pokazujące 1/48 sekundy i szczerze mówię już któryś raz czytam że tobie sie wydaje że jest inaczej ale na przykłady, screeny, filmy i artykuły masz ciągle tylko "mnie się wydaje". Tobie się może wydawać, ale pięknie omijasz sprawę Hobbita gdzie masz ten sam efekt filmowej klatki tak samo ustawiony blur, nawet nie ma aż 60 fps tylko ledwie 48, a ludzie z kina wychodzili bo jednak się okazuje że jednak nie "lepiej odda efekt z filmowej klatki". Masz poczytaj sobie na sen światowej klasy krytyków dlaczego tak nie jest i może zaakceptujesz że nawet przy identycznym materiale, obiektywie, oświetleniu i reżyserze wyższe fps niszczą filmowy feeling, to tym bardziej będzie tak w grze która to wszystko musi tylko symulować. Art:

http://www.vulture.com/2012/12/critics-on-the-hobbits-high-frame-rate.html


windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 365
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Kyo/Inne...)
« Odpowiedź #15693 dnia: Grudnia 06, 2016, 00:59:27 am »
polecam:

http://30vs60.com/mirrorsedge.php

po lewej skaczący, poszarpany obraz. po prawej znacznie płynniejszy i przyjemniejszy dla oka ten sam fragment rozgrywki.

który wygląda bardziej "filmowo"? dla mnie odpowiedź jest jasna  :grin:
No dla mnie też, tem po prawo nadal jest dla mnie dziwny i nie naturalny ;) Ale nikomu nie będę narzucał, że to jedyna słuszna opcja bo to pewnie zależy od oka, gustu i przyzwyczajenia ;)

s00s

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 04-11-2007
  • Wiadomości: 10 368
  • Reputacja: 155
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Kyo/Inne...)
« Odpowiedź #15694 dnia: Grudnia 06, 2016, 01:21:28 am »
@becetol
ale hobbit to nie gra. nie dociera to do ciebie?

też zapodaje ci przykłady na płynniejszy i naturalniejszy efekt w 60fps, ale ignorujesz.
artykuły też są:

http://www.spidersweb.pl/2014/12/dlaczego-wolimy-filmy-w-24-kls-gry-w-60-fps.html

Cytuj
Obraz w grze komputerowej jest renderowany na bieżąco, a więc rządzi się zupełnie innymi prawami, niż zapis wideo prawdziwego świata. W grze każda klatka jest renderowana osobno, tak jakby była zdjęciem. Wobec tego każda ma jednakową ostrość. W grach właściwie nie występuje efekt motion blur na takiej zasadzie, jak widzimy go w kinie. Ta nienaturalna ostrość obrazka doprowadziła do tego, że deweloperzy nakładają sztuczny efekt motion blur, który aktywuje się np. przy szybkich obrotach widoku na boki. Efekt jest jednak nakładany na wyrenderowane, ostre klatki, a więc trudno go w jakikolwiek sposób porównać z tym, jak kamera nagrywa rzeczywisty obraz.

w ogóle dlaczego posługujesz się terminologią z kinematografii w odniesieniu do renderingu gier?

powiedz mi jeszcze, o co walczysz? że niby w 60 fps nie idzie uzyskać filmowego efektu?
przecież to jest bzdura, bo wystarczy zapodać dobry post-processing.

bo rozumiem, że co do tego, że 60 fps jest bardziej naturalne dla naszego oka, niż 30fps się zgadzamy. tak?
« Ostatnia zmiana: Grudnia 06, 2016, 01:24:04 am wysłana przez s00s »

s00s

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 04-11-2007
  • Wiadomości: 10 368
  • Reputacja: 155
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Kyo/Inne...)
« Odpowiedź #15695 dnia: Grudnia 06, 2016, 01:33:02 am »
No dla mnie też, tem po prawo nadal jest dla mnie dziwny i nie naturalny ;) Ale nikomu nie będę narzucał, że to jedyna słuszna opcja bo to pewnie zależy od oka, gustu i przyzwyczajenia ;)

to mogą być lata przyzwyczajenia do grania w 30fps. stąd może określenia dziwny i nienaturalny.
bo, że im więcej klatek, tym naturalniej, to podpowiada mózg podczas zabawy w vr ;)

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 365
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Kyo/Inne...)
« Odpowiedź #15696 dnia: Grudnia 06, 2016, 07:30:15 am »
No dla mnie też, tem po prawo nadal jest dla mnie dziwny i nie naturalny ;) Ale nikomu nie będę narzucał, że to jedyna słuszna opcja bo to pewnie zależy od oka, gustu i przyzwyczajenia ;)

to mogą być lata przyzwyczajenia do grania w 30fps. stąd może określenia dziwny i nienaturalny.
bo, że im więcej klatek, tym naturalniej, to podpowiada mózg podczas zabawy w vr ;)
No ja Ci powiem, ze u mnie przy zabawia w dc to nie byla kwestia klatek, bo naprawde zle zrobilo sie przy dzwonie w sciane kiedy z cialem nie stalo sie nic. Wyedy mozg powiedzial wez se rzygnij.

s00s

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 04-11-2007
  • Wiadomości: 10 368
  • Reputacja: 155
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Kyo/Inne...)
« Odpowiedź #15697 dnia: Grudnia 06, 2016, 08:07:26 am »
w 30fps w hełmie do gonga byś nawet nie dotrwał ;)

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 365
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Kyo/Inne...)
« Odpowiedź #15698 dnia: Grudnia 06, 2016, 08:24:18 am »
Mozliwe, tylko caly czas mowimy o tv a nie o vr :)

Mrocz

  • Gość
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Kyo/Inne...)
« Odpowiedź #15699 dnia: Grudnia 06, 2016, 10:07:45 am »
Nie śledzę całej dyskusji, ale pojedynek 30 vs 60 jest mocno zależny od prywatnych preferencji i konkretnej gry. W wielu grach 60 fps może powodować nienaturalne wrażenie (U4 z filmowymi cutscenkami), ale na tym porównaniu taki symulator F1 O NIEBO lepiej wygląda w 60 klatkach. Dla mnie obie formy są spoko i obie akceptuje, wybór 30 czy 60 to decyzja artystyczna developera.

el becetol

  • Gość
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Kyo/Inne...)
« Odpowiedź #15700 dnia: Grudnia 06, 2016, 10:46:42 am »
Obraz w grze komputerowej jest renderowany na bieżąco, a więc rządzi się zupełnie innymi prawami, niż zapis wideo prawdziwego świata. W grze każda klatka jest renderowana osobno, tak jakby była zdjęciem.

Co za debil, zaskakujące że takich ludzi dopuszczają do pisania na portalach branżowych. Przecież w filmie też każda klatka jest osobnym zdjęciem, każdą klatkę filmu możesz sobie nawet wywołać na papierze jak normalne zdjęcie. Film to po prostu szybka seria zdjęć.

w ogóle dlaczego posługujesz się terminologią z kinematografii w odniesieniu do renderingu gier?
Dlatego że ciągle powracasz do tego samego pytania:
bo rozumiem, że co do tego, że 60 fps jest bardziej naturalne dla naszego oka, niż 30fps się zgadzamy. tak?

To w grach jest naturalne, a filmie nie? Ustal sobie najpierw to. Nawet jak zapis z kamery ze wszystkimi naturalnymi efektami bluru typowymi dla kamery w 48 klatkach wydaje się ludziom sztuczne, to chyba od kilku postów powinno być dla ciebie jasne że filmowy efekt to klasyczna ilość klatek, a przy jej zwiększaniu o filmowym efekcie mówić nie można. Ciągle sie miotasz między "naturalnym" a "filmowym", raz pisząc że więcej klatek daje bardziej naturalny obraz, zaraz potem że przy większej ilości klatek można osiągnąć ten sam filmowy efekt - nawet mając już kilka źródeł podających że jest to niemożliwe nawet w przypadku filmu gdzie obraz prawdziwego świata wygląda dla krytyków niefilmowo - więc tym bardzie jest tak w przypadku gier które chcą wyglądać jak film. Naturalny nie znaczy filmowy - brazylijska telenowela w 60 fps wygląda bardziej naturalnie niż Chłopaki z Ferajny, ale wygląda właśnie dlatego bardziej ch**owo.

Podsumowując tę jałową dyskusję:

Filmowy look w przypadku gier i filmów: 24/25/30 fps z motion blur stanowiącym połowę klatki
Niefilmowy look w przypadku gier i filmów: 48/60/iletamsobiechceszwięcejnablaszcefps z dziwnymi eksperymentami na blurze, albo bez bluru w ogóle.

Tak jak pisałem wcześniej i teraz powtórzył to Mrocz:

W wielu grach 60 fps może powodować nienaturalne wrażenie (U4 z filmowymi cutscenkami), ale na tym porównaniu taki symulator F1 O NIEBO lepiej wygląda w 60 klatkach.

Jeśli mamy np. grę wyścigową, w której chcemy oddać wrażenie realistycznej jazdy samochodem, to duża ilość fpsów jest jak najbardziej wskazana. Jeśli mamy natomiast grę fabularną, która przez swoją narrację chce być ewidentnie filmowa i hollywodzka, to odchodząc od filmowych standardów tylko ją krzywdzimy i zaprzeczamy temu co chcieli osiągnąć twórcy.

Możesz woleć większą ilość fps w grach i filmach, możesz więcej fps w grach, standardową w filmach, albo możesz woleć hollywoodzki standard w grach i filmach - kwestia gustu. Ale ty próbujesz udowodnić że 60 fps daje ten sam hollywoodzki wygląd co praktykowany od 100 lat standard, co po prostu nie jest prawdą, bo standard to standard i on został ustalony. Więc jak znowu Winda powie że woli jak gra wygląda jak film, to się nie rozpruwaj na kilka stron że nie ma racji, bo film wygląda jak wygląda dzięki standardowej ilości klatek, i gra żeby wyglądać jak film też musi te same standardy spełniać. EOT.









« Ostatnia zmiana: Grudnia 06, 2016, 11:56:24 am wysłana przez el becetol »

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 995
  • Reputacja: 120
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Kyo/Inne...)
« Odpowiedź #15701 dnia: Grudnia 06, 2016, 11:42:16 am »
Też mi się wydaje, że 30 klatek w grze to nie jest to samo co 30 ani 24 klatki w filmie.

30 klatek w grze, to tak jakby 30 x klatka f 1/1000 czy 2000, czy nawet 8000. Bardzo ostre i wyraźne ujęcia pokazywane w odstępach 33ms. Czasami zmiękczane motion blurem.

60 klatek w grze, to już 60 x klatka f 1/1000 w odstępach 16ms. Tak samo ostre ujęcie, ale pokazane w mniejszych odstępach, przez co widzimy mniejsze skoki pomiędzy klatkami, i obraz wydaje się płynniejszy, bardziej naturalny i nie tak bardzo "poszatkowany" jak wyświetlanie takiej samej klatki co 33ms.

W filmie mamy 24 klatki miękkie, tak jak twierdzi becet f 1/48, co jest znacznie bardziej miękkie niż f 1/8000 w grze. Stąd naturalne poruszenie, rozmazanie, blur klatki, przez co kolejne klatki mieszają się znacznie naturalniej, niż "twarde" klatki w grze.

el becetol

  • Gość
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Kyo/Inne...)
« Odpowiedź #15702 dnia: Grudnia 06, 2016, 12:05:46 pm »
W filmie mamy 24 klatki miękkie, tak jak twierdzi becet f 1/48, co jest znacznie bardziej miękkie niż f 1/8000 w grze.


Film 1/24 + f1/48:

Gra 1/30 + symulowane f1/60


Aha, rozumiem że to poniżej to jest 1/8000? :lol:

mi się wydaje







andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 995
  • Reputacja: 120
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Kyo/Inne...)
« Odpowiedź #15703 dnia: Grudnia 06, 2016, 13:16:47 pm »
Ale co to znaczy symulować 1/60???

Ta klatka to odpowiednik f1/8000 zmiękczona blurem. W ruchu nie masz tego efektu stale przed oczami   i widzisz 1/8000 wyświetlaną co 33ms czyli dość rwący i nieprzyjemny obraz.

Druchal

  • Sekretarz wojewódzki
  • *****
  • Rejestracja: 08-07-2005
  • Wiadomości: 1 523
  • Reputacja: 21
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Kyo/Inne...)
« Odpowiedź #15704 dnia: Grudnia 06, 2016, 13:22:06 pm »
polecam:

http://30vs60.com/mirrorsedge.php

po lewej skaczący, poszarpany obraz. po prawej znacznie płynniejszy i przyjemniejszy dla oka ten sam fragment rozgrywki.

który wygląda bardziej "filmowo"? dla mnie odpowiedź jest jasna  :grin:

Kompletnie nie widzę różnicy pomiędzy 30 a 60 klatkami. Podobnie miałem przy The last of us, gdzie z ciekawości sobie przełączałem. Może mam coś ze wzrokiem, ale przynajmniej kompletnie olewam jakieś porównania Digital i doszukiwania się w różnicach 5 czy 6 klatek więcej.

el becetol

  • Gość
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Kyo/Inne...)
« Odpowiedź #15705 dnia: Grudnia 06, 2016, 13:54:25 pm »
Ale co to znaczy symulować 1/60???

Ta klatka to odpowiednik f1/8000 zmiękczona blurem.

Ta klatka to odpowiednik 1/60 właśnie dzięki motion blurowi. I dlatego wygląda jak w filmie.

I nie jest wcale zmiękczona, skąd wy te terminy bierzecie? :lol: Chyba raczej poruszona. Zresztą parametr 1/8000 też sobie z dupy wyciągnąłeś. Przy 1/8000 nic nie jest poruszone, a skoro tu jest poruszone to chyba jasne że twórcy nie chcieli tu mieć odpowiednika 1/8000 tylko 1/60.

Jak sobie w Uncharted 4 wyłączysz motion blur to wtedy faktycznie gra szarpie i nie wygląda już jak wysokobudżetowy film:



Przy wyłączonym sobie możesz mówić że gracz widzi klatkę odpowiadającą 1/8000 ale w standardowej wersji masz typowy filmowy motion blur.

W ruchu nie masz tego efektu stale przed oczami

Masz, dlatego jeden ekspert pieprzy ciągle o paćce i włącza sobie upłynniacze żeby gra nie wyglądała jak film bo woli plastik fantastik zamiast sztuki na najwyższym poziomie.
« Ostatnia zmiana: Grudnia 06, 2016, 14:01:43 pm wysłana przez el becetol »

s00s

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 04-11-2007
  • Wiadomości: 10 368
  • Reputacja: 155
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Kyo/Inne...)
« Odpowiedź #15706 dnia: Grudnia 06, 2016, 13:58:35 pm »
becet, ty czytasz co ja piszę? przecież wyryaźnie rozgraniczam obraz naturalny od filmowego. naturalny to taki, jaki widzę oglądając otaczający świat, filmowy widzę w filmie. gdzie ja się miotam? czytaj ze zrozumieniem. sam lubię efekt filmowy (taki jak z zapodanej przez ciebie stopklatki, nie tego rzygu z yt), ale nie widzę przeszków uzyskaniu go post-processingiem przy 60 fps. ty twierdzisz, że się nie da, co jest ewidentną bzdurą.
teraz skłaniam się ku opcji, że masz jak druchal, co jest w porządku dopóki nie zaczynasz innym wmawiać, że świat wygląda tylko tak jak ty go widzisz, w dosłownym znaczeniu tego zwrotu
« Ostatnia zmiana: Grudnia 06, 2016, 14:00:26 pm wysłana przez s00s »

Moldar

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 29-12-2005
  • Wiadomości: 8 000
  • Reputacja: 132
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Kyo/Inne...)
« Odpowiedź #15707 dnia: Grudnia 06, 2016, 14:02:50 pm »
Sztuka na najwyższym poziomie :lol:


windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 365
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Kyo/Inne...)
« Odpowiedź #15708 dnia: Grudnia 06, 2016, 14:04:36 pm »
Co tutaj sie odkorwinmikcza znowu :D

s00s

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 04-11-2007
  • Wiadomości: 10 368
  • Reputacja: 155
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Kyo/Inne...)
« Odpowiedź #15709 dnia: Grudnia 06, 2016, 14:06:44 pm »


Jak sobie w Uncharted 4 wyłączysz motion blur to wtedy faktycznie gra szarpie i nie wygląda już jak

widzę, że wreszcie dotarło, że to nie liczba klatek wpływa na filmowe doznania, a zapodany post-processing. mamy progres :D


el becetol

  • Gość
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Kyo/Inne...)
« Odpowiedź #15710 dnia: Grudnia 06, 2016, 14:09:37 pm »
ale nie widzę przeszków uzyskaniu go post-processingiem przy 60 fps. ty twierdzisz, że się nie da, co jest ewidentną bzdurą.

To po kilku postach gdzie coś ci się wydaje, w takim razie proszę w końcu o przykład gdzie 60 fps wygląda tak samo jak filmowe 30 fps. Będzie ciekawie, zwłaszcza że nawet ten sam film kręcony tą samą kamerą w 48 fps nie ma tego samego filmowego wyglądu jak wyrenderowany w 24 fps.

Jak sobie w Uncharted 4 wyłączysz motion blur to wtedy faktycznie gra szarpie i nie wygląda już jak

widzę, że wreszcie dotarło, że to nie liczba klatek wpływa na filmowe doznania, a zapodany post-processing. mamy progres :D

Dalej nie rozumiesz? :lol: Ciężki przypadek. Ale spoko, masz szansę się wygrzebać - dawaj przykład. Czekam. 60 fps z filmową jakością. Pokaż że umiesz coś czego nie potrafił Peter Jackson.  :lol:

s00s

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 04-11-2007
  • Wiadomości: 10 368
  • Reputacja: 155
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Kyo/Inne...)
« Odpowiedź #15711 dnia: Grudnia 06, 2016, 14:17:08 pm »
znowu mieszasz film z grą :lol:

do tego w jednym poście  piszesz, że 30fps jest filmowe, a w drugim, że to zawdzięczami blurow, bo po wyłączeniu 30 nie wygląda jak film  :lol:

jako, że skaczesz z tematu na temat, nie czytasz ze zrozumieniem, to pozwolę sobie zapytać wprost:

dlaczego przy 60fps nie da się uzyskać filmowego efektu, skoro sam twierdzisz, że 30 fps bez post-processu wcale nie wygląda filmowo? co jest tak wielką przeszkodą? i odpuść sobie jacksona, bo gra to nie film.

Moldar

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 29-12-2005
  • Wiadomości: 8 000
  • Reputacja: 132
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Kyo/Inne...)
« Odpowiedź #15712 dnia: Grudnia 06, 2016, 14:26:35 pm »
Tak z ciekawostki, Avatar 2 też ma być w 48 klatkach.

el becetol

  • Gość
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Kyo/Inne...)
« Odpowiedź #15713 dnia: Grudnia 06, 2016, 14:33:53 pm »
Przykład. Miałeś go podać i nie potrafisz. Masz go, czy przepraszasz? Starczy dwóch stron "mi się wydaje" "widzę powidoki" "motion blur zmiękcza" i reszty waszych kompletnie laickich, niepodpartych żadną wiedzą stwierdzeń i rzucania pojęć których nie rozumiecie. Dawaj ten przykład na to co ci się wydaje.

dlaczego przy 60fps nie da się uzyskać filmowego efektu, skoro sam twierdzisz, że 30 fps bez post-processu wcale nie wygląda filmowo

Kilkadziesiąt razy powtarzałem i mówię to od początku dyskusji ze filmowy look to standard 24/25/30 fps z motion blur stanowiącym połowę klatki. Nigdzie kłamco nie napisalem że wystarczy same 30 fps żeby gra wyglądała jak film. Tu masz to wprost napisane:

Filmowy look w przypadku gier i filmów: 24/25/30 fps z motion blur stanowiącym połowę klatki
Niefilmowy look w przypadku gier i filmów: 48/60/iletamsobiechceszwięcejnablaszcefps z dziwnymi eksperymentami na blurze, albo bez bluru w ogóle.

Teraz to zauważysz, czy kolejną stronę będziesz udawać że nie widzisz? Czy dalej nic z tych trudnych cyferek nie zrozumiesz?

Aha, przykład. Czekam.


Wulfen

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 30-08-2007
  • Wiadomości: 3 312
  • Reputacja: 49
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Kyo/Inne...)
« Odpowiedź #15714 dnia: Grudnia 06, 2016, 14:35:20 pm »
Cytuj
zwłaszcza że nawet ten sam film kręcony tą samą kamerą w 48 fps nie ma tego samego filmowego wyglądu jak wyrenderowany w 24 fps.
Film to nie gra. W filmie dodatkowego motion blura się nie doda, a w grze można dodać. W uncharted jest nawet suwak gdzie można MB  zwiększać/zmniejszać mimo że ilość klatek pozostaje ta sama.

Becet znowu nie rozumie co się do niego mówi, tak samo jak z HDR  :-?

el becetol

  • Gość
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Kyo/Inne...)
« Odpowiedź #15715 dnia: Grudnia 06, 2016, 14:38:34 pm »
W uncharted jest nawet suwak gdzie można MB  zwiększać/zmniejszać mimo że ilość klatek pozostaje ta sama.

Dzięki za potwierdzenie i zaoranie kolegi, dokładnie to samo wrzucałem:

Jak sobie w Uncharted 4 wyłączysz motion blur to wtedy faktycznie gra szarpie i nie wygląda już jak wysokobudżetowy film:



Dzięki za pomoc  8)

W filmie dodatkowego motion blura się nie doda

Nie wiem czy to trolling czy na prawdę to palnąłeś :lol: W filmach gdzie można dodać Godzille w środku miasta, abo całe obce planety, nie można zwiększyć motion blura :lol: Hint: w podstawowy Vegasie dla użytkownika prywatnego jest już taka opcja.

« Ostatnia zmiana: Grudnia 06, 2016, 14:46:29 pm wysłana przez el becetol »

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 150
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Kyo/Inne...)
« Odpowiedź #15716 dnia: Grudnia 06, 2016, 14:44:17 pm »
Ależ dyskusja :lol:

Becet Hdr nie rozumie, 60fps nie rozumie, 30 fps nie rozumie, blura nie rozumie. Upss za to wie, że 24fps w grach to ideał bo tak jest w jego ulubionych filmach :lol:
Filmy i gry to zupełnie co inne i nie powinno się tego w ogóle porównywać ;)

Braveheart1989

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 03-04-2013
  • Wiadomości: 2 488
  • Reputacja: 14
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Kyo/Inne...)
« Odpowiedź #15717 dnia: Grudnia 06, 2016, 14:46:33 pm »
Odezwał sie człowiek z zaćmą   :hahaha: :hihi: :rotfl:



Głos z namiotu: Przestać go ganiać po całym forum i na każdym kroku cisnąć dodając głupie emoty. Ost.
« Ostatnia zmiana: Grudnia 07, 2016, 08:35:43 am wysłana przez Ryo »

el becetol

  • Gość
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Kyo/Inne...)
« Odpowiedź #15718 dnia: Grudnia 06, 2016, 14:55:16 pm »
Becet Hdr nie rozumie, 60fps nie rozumie, 30 fps nie rozumie, blura nie rozumie. Upss za to wie, że 24fps w grach to ideał bo tak jest w jego ulubionych filmach :lol:

Większego potwierdzenia racji w kwestii obrazu nie można się doczekać jak niebieskozęby zajmujący stanowisko przeciwne. :lol: Oczywiście wskaże mi teraz cytat gdzie napisałem "24fps w grach to ideał", prawda? Bo przecież za kłamstwo i pomówienia może być ban. 

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 150
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Kyo/Inne...)
« Odpowiedź #15719 dnia: Grudnia 06, 2016, 15:01:02 pm »
« Ostatnia zmiana: Grudnia 06, 2016, 15:03:06 pm wysłana przez Kyokushinman »