Może gdybym miał dobrą kierownicę, to też bym czerpał inną radość z gry. Ale symulatory to chyba po prostu nie moja bajka.
Dobra kierownica z Force Feedback zmienia odczucia z samochodówek o 180 stopni
To nie jest jak lepszy pad czy coś, ta sama samochodówka na padzie, a kierownicy to zupełnie inna gra. I żeby to zrozumieć to trzeba to po prostu wypróbować. Jak będziesz miał okazję to koniecznie musisz spróbować
Im gra bardziej realistyczna tym lepsza radocha z jazdy na kierownicy. Pad tutaj niestety zabiera większość radości i emocje nie są już tak duże.
Ja przyznam odkąd jeżdżę na kierownicy to praktycznie nie mogę powrócić do jazdy na padzie. I nie chodzi tutaj o osiągi i czasy, bo w wielu grach na kierze jest trudniej, ale o samą przyjemność z tego płynącą
Dopiero na kierownicy wychodzą wszelkie detale modelu jazdy, i często drobne różnice między grami. Czuć każdy dopracowany i prawdziwy detal, ale też czuć wszystkie uproszczenia i skopane rzeczy. Dlatego osobiście uważam Forzę za zręcznościową grę, ta gra została skrojona pod Pada i na kierownicy aż wychodzi jak wiele uproszczeń jest w tej fizyce. Dopiero na kierownicy wyczuć można wbudowaną w fizykę autokorektę kierownicy przy uślizgach. Gra dosłownie automatycznie kontruje nam uślizgi przez co są takie łatwe i przyjemne, w prawdziwym aucie o mocy 600 KM nie jest to takie łatwe niestety. I te same akcje co w Forzie w Project Cars kończą się bączkiem. Nie mniej pod pada Forza to bardzo udana gra, i nie dziwie się, że wielu ludziom się podoba. Jest to po prostu produkt skierowany do szerszego grona odbiorców jak Need For Speed, który równierz cieszy się ogromną popularnością.
@Klosz - Co do fizyki GT? Cóż. Ma swoje wady. Największą jest ta "kartonowość" zachowania się auta, każda stłuczka, uderzenie powoduje taką zaspaną powolną reakcję, ale jedno co robi rewelacyjnie to fizyka zawieszenia i odczucie nawierzchni. GT5 robiło tutaj mega robotę w swoim czasie choć sporo się zmieniło od tego czasu
Jakie będzie GT Sport? Opinie bety wskazują kierunek obecnego mistrza realizmu Assetto Corsy. Jeśli tak jest to GT zdecydowanie będzie symulatorem. Niech tylko te kolizje poprawią bo to też wbew pozorom bardzo ważny aspekt symulacji. Mam tylko nadzieje, że mniejsza ilość aut pomoże w dopracowaniu więcej szczegółów z prowadzenia poszczególnych samochodów. W poprzednich częściach GT przy tylu samochodach, niektóre auta opierały się na zmodyfikowanych parametrach Nissana GTR i przez to podobnie się prowadziły.