Nie będzie to wielkie zaskoczenie, ale słyszałem, że GPU X1 jest rzeczywiście wolniejsze o 50% od tego co siedzi w PS4. Tym razem różnice w specyfikacji na papierze mają odzwierciedlenie w rzeczywistości. Ba, w zależności od zadań różnica może być mniejsza (ale wciąż zauważalna), albo dużo większa. Chodzi tu mniej więcej o różnicę w czystej mocy, więc jest sporo miejsca na optymalizację i poprawę w obu przypadkach.
Widziałem porównania wydajności kodu z PS4 do części z PC - jest nieźle, miejscami pewnie lepiej niż niektórzy sobie wyobrażali, ale oczywiście nie są to hi-endowe podzespoły. Inna sprawa, że optymalizacja kodu pod konsole nadrobi różnice, a jak dorwą się do tego jeszcze prawdziwi magicy - myślę, że nie będziemy rozczarowani. Mi jednak szkoda trochę tych uproszczeń i oszczędności. Niestety, ale rynek zadecydował...