Autor Wątek: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)  (Przeczytany 2109481 razy)

0 użytkowników i 19 Gości przegląda ten wątek.

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 150
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #5440 dnia: Lutego 02, 2014, 14:40:48 pm »
Nie przypominam sobie ani jednej laski w GoW 1 i 2, która by z nami ganiała :<
Trzeba było w trójke zagrać. Z drugiej strony jakoś nie pamiętam dwóch lasek w Uncharted 1 :wtf:.

G1>U1
G2>U3
G3<U2
 :rotfl:
:rotfl:
Widze że nadal naprawde cieżko to zrozumieć.
« Ostatnia zmiana: Lutego 02, 2014, 14:50:33 pm wysłana przez Kyokushinman »

Lem++

  • Global Moderator
  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 07-11-2008
  • Wiadomości: 10 698
  • Reputacja: 209
  • 07.11.2008 - 16.08.2010 †
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #5441 dnia: Lutego 02, 2014, 14:42:25 pm »







Do tego dodac zajebiste gumki na padach i mamy:
Jakość  :rotfl:

@Iras: Moze najwyzszy czas sciagnac te klapki z oczu? :roll: Aha... jeszcze jedno... fajnie sie ocenia sprzet ktory widzialo sie jedynie na zdjeciach w internecie z rozszerzeniem .jpg? ;>

s00s

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 04-11-2007
  • Wiadomości: 10 368
  • Reputacja: 155
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #5442 dnia: Lutego 02, 2014, 14:43:12 pm »
Nie sądzę - w Uncharted biegasz chudym kolesiem w towarzystwie dwóch lasek.
W gears of war masz za to grupę umięśnionych chipanddales z dużymi karabinami - target jest oczywisty

wydaje mi się, że taki słodkiewicz mógłby się z tym nie zgodzić.

Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)

Master_666

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 24-07-2005
  • Wiadomości: 20 684
  • Reputacja: 194
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #5443 dnia: Lutego 02, 2014, 14:50:47 pm »
Trzeba było w trójke zagrać. Z drugiej strony jakoś nie pamiętam dwóch lasek w Uncharted 1 .

Ganiało się z Eleną.

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 150
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #5444 dnia: Lutego 02, 2014, 14:54:23 pm »
W Gearsach Anya uderzała do Markusa i vice versa. Tak wiec to prawdziwy chłop to samo DOM miał nawet żone :naughty:.

Master_666

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 24-07-2005
  • Wiadomości: 20 684
  • Reputacja: 194
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #5445 dnia: Lutego 02, 2014, 14:56:46 pm »
Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)

Do tego dodac zajebiste gumki na padach i mamy:
Jakość  :rotfl:

@Iras: Moze najwyzszy czas sciagnac te klapki z oczu? :roll: Aha... jeszcze jedno... fajnie sie ocenia sprzet ktory widzialo sie jedynie na zdjeciach w internecie z rozszerzeniem .jpg? ;>

Zapomniałeś o dwóch najważniejszych zdjęciach



Juras

  • Sonoklap
  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-10-2008
  • Wiadomości: 9 257
  • Reputacja: -9967
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #5446 dnia: Lutego 02, 2014, 14:58:26 pm »

Kert

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 21-01-2008
  • Wiadomości: 16 546
  • Reputacja: 255
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #5447 dnia: Lutego 02, 2014, 15:01:56 pm »
W Gearsach Anya uderzała do Markusa i vice versa. Tak wiec to prawdziwy chłop to samo DOM miał nawet żone :naughty:.
Drake to przecież pies na baby. W U2 miał momenty z brunetką, stworzył się "skomplikowany" trójkąt, gdy do gry weszła Elena, którą ruchnął w/po pierwszej części. Trzeba było patrzeć, w co się gra, a nie tylko fajnie, bo "akcja i szczelanie".

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #5448 dnia: Lutego 02, 2014, 15:04:06 pm »
Zapomniałeś o dwóch najważniejszych zdjęciach

Dziękuję, że mnie wyręczyłeś.

Lem++

  • Global Moderator
  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 07-11-2008
  • Wiadomości: 10 698
  • Reputacja: 209
  • 07.11.2008 - 16.08.2010 †
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #5449 dnia: Lutego 02, 2014, 15:04:57 pm »
Co niby maja te zdjecia wniesc do dyskusji?

Wy jestescie serio tacy glupi?

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #5450 dnia: Lutego 02, 2014, 15:21:29 pm »
Nie, ale ty jesteś - potwierdzone info. Nawet głupszy od anonima, bo on ogarnia temat gumek, a ty nie.

Lem++

  • Global Moderator
  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 07-11-2008
  • Wiadomości: 10 698
  • Reputacja: 209
  • 07.11.2008 - 16.08.2010 †
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #5451 dnia: Lutego 02, 2014, 15:28:00 pm »
Nie, ale ty jesteś - potwierdzone info. Nawet głupszy od anonima, bo on ogarnia temat gumek, a ty nie.
Wole sie nie znizac do Twojego poziomu bo pokonasz mnie doswiadczeniem, takze EOT.

wsciekly_blondyn

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2004
  • Wiadomości: 4 054
  • Reputacja: 25
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #5452 dnia: Lutego 02, 2014, 15:37:37 pm »
Mantle test
http://pclab.pl/art55953.html
dla ps4 może to robić

Szymku

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 04-02-2006
  • Wiadomości: 3 754
  • Reputacja: 74

Braveheart1989

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 03-04-2013
  • Wiadomości: 2 488
  • Reputacja: 14
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #5454 dnia: Lutego 02, 2014, 19:41:44 pm »
Co niby maja te zdjecia wniesc do dyskusji?

Wy jestescie serio tacy glupi?
Zdajesz sobie sprawe ze wklejasz zdjecia z odciśniętego palca i rysy na tej gładkiej powierzchni spowodowane zapewne czyszczeniem nieodpowiednimi szmatkami? to ma być tak zła jakość?

Lem++

  • Global Moderator
  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 07-11-2008
  • Wiadomości: 10 698
  • Reputacja: 209
  • 07.11.2008 - 16.08.2010 †
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #5455 dnia: Lutego 02, 2014, 19:55:31 pm »


Odcisniety palec <ok>

Braveheart1989

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 03-04-2013
  • Wiadomości: 2 488
  • Reputacja: 14
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #5456 dnia: Lutego 02, 2014, 20:21:14 pm »
To co to ma byc? jakoś inni nie mają z czymś takim problem, przynajmniej nikt nie pisał.

Master_666

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 24-07-2005
  • Wiadomości: 20 684
  • Reputacja: 194
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #5457 dnia: Lutego 02, 2014, 20:23:15 pm »
Źle wytopiony plastik.

Maciomaniak

  • Kapitan Żbik
  • *****
  • Rejestracja: 01-08-2005
  • Wiadomości: 1 253
  • Reputacja: 6
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #5458 dnia: Lutego 02, 2014, 21:53:33 pm »
Cytuj
czy jeśli z gałek w moim padzie nie złazi guma, to również dzieli je przepaść od jedynych i jeśli tak to dlaczego?

Z Twoich gałek jeszcze nie schodzi guma. Z moich też nie zeszła. Co faktu nie zmienia, że różnicę w wykonaniu dostrzegam nawet pomiędzy padem dołączanym do zestawu, a niebieskim, którego kupiłem oddzielnie. Wyraźną różnicę na korzyść niebieskiego. W dodatku w czarnym padzie już chrzani się przycisk L1. Czasem nie odbija. A nie jestem zwolennikiem ani rzucania padem, ani tym bardziej wciskaniem wszystkiego mocno i z całej pary. Zawsze dbam o sprzęt elektroniczny, jakikolwiek.

Bawiłem się zarówno samym Xboxem One, jak i PS4 i mogę przyznać dwie rzeczy. System operacyjny w Xboxie One jest znacznie i zauważalnie słabszy i zdecydowanie mniej intuicyjny od tego w PS4. Łatwo tam nie znajdziesz potrzebnych informacji, bo są rozje*ane po całym ekranie. W dodatku lista osiągnięć przedstawiona w ogromnych kafelkach (bez opcji ustawienia listy) to przykry dowcip dla osób, które chcą daną grę wymasterować. Gry też się dłużej (znacznie) instalują... Xbox ma spieprzony party-chat, ma też problemy z notyfikacjami. No i oczywiście przegrywa z PS4 w ogólnym rozrachunku o ~33% pod względem mocy i o 56% (a możliwe, że jeszcze więcej) w przypadku samej karty graficznej.

Inna sprawa, że Xbox jest (paradoksalnie) bardziej cichy i mniej się nagrzewa. Za to pad jest fantastyczny. Nie miałbym ŻADNYCH zastrzeżeń do DS4, bo to autentycznie najlepszy kontroler Sony ever. Ale gałki analogowe SPIEPRZYLI jak cholera. No i może jeszcze jakość L1 i R1. Podobają mi się spusty, wyprofilowanie kontrolera, panel dotykowy i głośniczek, lubię przyciski funkcyjne i d-pada.

Pad od Xboxa ma genialny patent z wibrującymi spustami (działa to bardzo przyjemnie), do tego znacznie udoskonalony d-pad, który przyjemnie się wciska i wreszcie sprawia wrażenie solidnego i niezależnego (każdy przycisk to wreszcie osobny przycisk :P), dodatkowo ma znacznie lepsze gałki analogowe (zrobione z lepszych materiałów, lepiej wyprofilowane i minimalnie większe, przez co pewniej leżą pod palcem). No, ale ma spieprzone bumpery z martwym punktem i baterie, które w sumie nie byłyby takie złe, ale też nie ma żadnej informacji o ich stanie naładowania.

Ja niedługo podejmuje się operacji wymiany gałek analogowych w DS4, najwyżej coś spieprzę i kupię nowego pada, ale długo z tym grać nie będę... Albo zainwestuję w kontrol-freeka. Dawno już nie miałem takich oporów przed graniem na konsoli, jak przez te zjebane gałki. Nawet DS3 mnie tak nie drażnił (chociaż nie mogę już na nim grać, jest tak niewygodny po DS4). Ale ma 134534 razy lepsze grzybki.

Co do wykonania - tak, mój pad trzeszczy, kiedy go ścisnę. Jeden i drugi. Czekam tylko, aż się rozwali, bo z tym czarnym to wszystko zmierza w tym kierunku niestety.

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #5459 dnia: Lutego 02, 2014, 22:13:17 pm »
To dowiem się w końcu co tak bardzo spieprzyli z tymi gałkami, że aż masz opory przed graniem na konsoli? Że wklęsłe, za mało wklęsłe, za małe, za duże, nieprecyzyjne czy o co chodzi?

Maciomaniak

  • Kapitan Żbik
  • *****
  • Rejestracja: 01-08-2005
  • Wiadomości: 1 253
  • Reputacja: 6
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #5460 dnia: Lutego 02, 2014, 22:34:20 pm »
Nie mają odpowiednio dużego wgłębienia, co sprawia, że palce mi się ześlizgują po dłuższej grze. Guma jest słaba, bo nie dość, że szybko się ściera (widać, że lewa gałka jest już minimalnie mniejsza od prawej), to na dodatek palec nie trzyma się na niej dobrze i czasem muszę robić jakiś dziwny myk kilkoma palcami jednocześnie, żeby ponownie ułożyć go na analogu (np. kiedy lecę w Resogun i nie mogę akurat na chwilę puścić gałki). Są za małe, zbyt blisko siebie i generalnie mogli je lepiej przemyśleć. Chwytam teraz pada do Xboxa 360 i gałki w nim są rewelacyjne. Ledwo dotkniesz i palec świetnie do nich przylega, wyczuwasz odpowiednią prezycję i siłę przechyłu - brakuje mi tego w DS4 - niby takie lepsze, bardziej precyzyjne, a ja np. znacznie lepiej gram na padzie do Xboxa 360. Szczególnie w FPSy.

No ale wiadomo, kwestia gustu, dłoni, preferencji - faktu to jednak nie zmienia, że gałki w PS4 są wykonane z tandetnego materiału.

Leszke

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 03-11-2008
  • Wiadomości: 16 285
  • Reputacja: 142
  • Piwo jest dowodem na to, ze Bog nas kocha!!!
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #5461 dnia: Lutego 03, 2014, 03:24:57 am »
dyskusja, najwieksza porażka białego faceta.  Wstyd czytać ostatnie 3 strony, poj**ało was już kompletnie?

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 998
  • Reputacja: 120
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #5462 dnia: Lutego 03, 2014, 10:06:46 am »
Ban dla Irasa, to jego wina!

wsciekly_blondyn

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2004
  • Wiadomości: 4 054
  • Reputacja: 25
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #5463 dnia: Lutego 03, 2014, 14:39:11 pm »

Juras

  • Sonoklap
  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-10-2008
  • Wiadomości: 9 257
  • Reputacja: -9967
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #5464 dnia: Lutego 03, 2014, 19:02:46 pm »
<iframe width="853" height="480" src="//www.youtube.com/embed/pvXaO_O0HSw?fs=1&start=" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

KKRT już grzeje tytana pod nowe AAA, a konsole dalej killzony i to o gejach, co Kyokushiman gra?

Maciomaniak

  • Kapitan Żbik
  • *****
  • Rejestracja: 01-08-2005
  • Wiadomości: 1 253
  • Reputacja: 6
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #5465 dnia: Lutego 05, 2014, 10:56:00 am »
Wrzucę tutaj takie drobne porównanie PS4 z Xboxem One - tylko kwestie technologiczne :)

PROCESOR:

- Jak dobrze wiemy, obydwie konsole posiadają niemal identyczny procesor. Właściwie to dwa. Są to dwie, czterordzeniowe jednostki AMD oparte na rdzeniu "Jaguar", połączone w jedną całość.

- Xbox One (według oficjalnych informacji) ma szybszy procesor o 150 MHz (jego taktowanie wynosi 1,75 GHz), podczas gdy PS4 ma 1,6 GHz. Nieoficjalnie mówi się jednak, że w przypadku PS4 może on rozkręcić się aż do 2,8 GHz (przy aktywnych tylko dwóch rdzeniach jednocześnie). Teoretycznie, można założyć, że skoro procesory są identyczne, to w przypadku Xboxa One również jest taka możliwość.

- PS4 ma aktywne 7 rdzeni procesora dla gier i 1 rdzeń przeznaczony dla systemu operacyjnego. Xbox One ma 6 rdzeni dla gier, 1 dla Kinecta i 1 dla systemów operacyjnych.

- PS4 ma standardową ilość pamięci podręcznej ("cache"), czyli 4MB. Procesor Xboxa One ma tej pamięci również 4MB, lecz w zapiskach można znaleźć informacje o dodatkowych 47MB (lub 43MB). Służy ona do przechowywania najważniejszych danych dla procesora, z których musi skorzystać podczas wyświetlania danej sceny. Nie bardzo wiem, jak taka ilość sprawdzi się w Xboxie One, ale być może developerzy zrobią z niej użytek. To pamięć, do której procesor ma najszybszy dostęp.

- W ogólnym rozrachunku, procesor ma bardzo porównywalną wydajność w obydwu konsolach. O ile Xbox One ma wyższe taktowanie, o tyle PS4 ma jeden rdzeń więcej, z którego też można zrobić użytek.

- AMD Jaguar to procesory przeznaczone do laptopów, które są energooszczędne i chłodne. Ich zaletą jest niewielka ilość wydzielanego ciepła przy dużym obciążeniu. Dodatkowo jednostka ta jest wyposażona we wszystkie nowoczesne instrukcje, które można wykorzystać przy produkcji gier.

- Nie ma się jednak co oszukiwać, to nie są demony szybkości. Daleko im do wydajności najlepszych procesorów Intela - i5, albo i7. Są jednak wystarczające, by zapewnić wiele możliwości developerom, lecz zyskują tylko dlatego, że korzystają z architektury GPGPU. Dzięki niej, karta graficzna może w każdej chwili wspierać procesor w różnego rodzaju obliczeniach i odwrotnie.

PAMIĘĆ RAM:

- Xbox One i PS4 posiadają 8GB pamięci RAM.

- Xbox One korzysta z modułów wykorzystywanych w dzisiejszych, współczesnych komputerach PC - DDR3. Są to znane i wydajne kości (Hynix) o taktowaniu efektywnym 2133 MHz. Mówiąc po ludzku - gdyby włożyć je do PC, byłyby jednymi z najszybszych pamięci dostępnych na rynku. Ich przepustowość wynosi 68 GB/s.

- PS4 wykorzystuje znacznie nowocześniejsze i szybsze pamięci GDDR5. Są one stosowane powszechnie jedynie na kartach graficznych. Ich przepustowość wynosi aż 176 GB/s, a taktowanie efektywne dochodzi do 5500 MHz. Developerzy nie mogą się zdecydować, czy są trudniejsze czy łatwiejsze do okiełznania. W ogólnym rozrachunku, są ok. 3x szybsze od tego, co ma w sobie Xbox One.

- Xbox One ma dodatkowo 32MB pamięci ESRAM. Służy ona za "bufor" pozwalający na niezwykle szybką wymianę tekstur czy danych w obrębie systemu. Ich przepustowość dochodzi do 204 GB/s (mówi się nawet o 218 GB/s). Sytuacja w tym przypadku nie wydaje się taka oczywista. Inżynierowie z Microsoftu podkreślają, że pamięci ESRAM są bardzo proste do wykorzystania i developerzy nie mają z tym żadnego problemu. Podkreślają też, że dzięki temu można częściowo wyeliminować różnice, jakie powstają przy karcie graficznej obu konsol. Podobno dobrze przydzielone ESRAM pozwala na uzyskanie "bezstratnego" 1080p.

- W Xboxie 360 było 10MB pamięci EDRAM (która też miała bardzo wysoką przepustowość). Oficjalnie przyjęło się, że dzięki temu można "dołożyć" dwukrotne wygładzanie krawędzi obrazu bez żadnej straty na płynności czy wydajności. Gdyby przyjąć, że Microsoft sukcesywnie poprawia narzędzia i dostarcza lepsze dev-kity, Xbox One powinien otrzymywać porównywalnie działające i wyglądające gry multiplatformowe.

KARTA GRAFICZNA:


- PS4 ma znacznie szybszą kartę graficzną. Różnica jest zauważalna w każdym aspekcie. Tutaj niestety zmuszony będę posłużyć się technicznym językiem, ale chodzi o przedstawienie różnicy liczbowej. Karta graficzna w PS4 ma wydajność rzędu 1,84 TFLOPSa (18 aktywnych jednostek CU). Xbox One (12 CU) zatrzymuje się na 1,18 TFLOPSa (maksymalnie wykorzystuje 1,31 TFLOPSA, jednak Kinect zjada aż 10% mocy GPU). To różnica rzędu ~56% na korzyść PS4.

- PS4 ma 1152 jednostki shaderów, Xbox One posiada ich tylko 768. Różnica rzędu ~50%.

- PS4 ma 72 jednostki teksturujące, Xbox One ma ich raptem 48. Różnica rzędu ~50%.

- PS4 ma aż 32 jednostki ROP, Xbox One ma ich tylko 16. Różnica rzędu ~100%.

- PS4 posiada łącznie 64 jednostki ACE (w dużym uproszczeniu). Xbox One ma ich raptem 16. Różnica rzędu ~400%.

- Xbox One ma szybszy rdzeń karty graficznej (853 MHz), podczas gdy PS4 taktowana jest 800 MHz jednostką.

- W ogólnym rozrachunku, PS4 ma wydajniejszą kartę graficzną (GPU) o trochę ponad ~50%. W zależności od wykonywanych czynności, różnica ta może jedynie wzrastać. Warto tutaj nadmienić, że wszystkie karty graficzne od AMD, które przeznaczone są do PC i grafiki 1080p, mają 32 jednostki ROP. Gwarantują one w zasadzie "domyślnie" wystarczającą wydajność, by wszystkie odpalone aplikacje bezproblemowo działały w 1080p. Niestety, GPU Xboxa One posiada ich 16, co w praktyce daje wydajność odpowiednią dla 720p. Tutaj jednak pomóc ma pamięć ESRAM, która dzięki swej szybkości w jakiś sposób może zwiększyć rozdzielczość dostępną na konsoli Microsoftu.

- Można więc powiedzieć, że Xbox One (na dziś) pozwala na osiągnięcie podobnych rezultatów przy zwiększonym nakładzie pracy (trzeba dokonać kilku obejść i zoptymalizować kod). Tam, gdzie PS4 pozwala na uruchomienie gry w 1080p bez optymalizacji, Xbox One potrzebuje wiele więcej pracy, by ta sama gra chodziła tak samo przy zachowaniu identycznych współczynników. Największą różnicę zauważymy w przypadku gier na wyłączność. Karta graficzna w PS4 to prawdziwy potwór. Domyślnie porównywalna jest do Radeona 7870. Grafiki, która odpala BF4 na PC przy 1080p i maksymalnych detalach, zachowując 60FPS. A wiemy przecież, jaka optymalizacja jest na PC.

- To, co ciekawe, to fakt, że PS4 korzysta z architektury kart graficznych nowej generacji. Posiada aż 64 jednostki ACE. Mówi się, że znacznie wspierają one wielozadaniowość takiego układu, a odpowiednio wykorzystane, mogą zwielokrotnić szybkość wykonanego zadania i w efekcie pozwolić na osiągnięcie znacznie lepszych rezultatów. 64 jednostki ACE znalazły się w najszybszej, dostępnej obecnie na rynku PC karcie graficznej od AMD - Radeonie R9 290X. Przy odpowiednim procesie programowania, developerzy będą mogli uczynić cuda.

- W praktyce daje to tyle, że kupując PS4 za $399, kupujemy sprzęt, który ma w środku odpowiednik karty graficznej na PC o równowartości ~2000 zł (Radeon 7870 + rozwiązania z R9 290X) - oczywiście w dużym uproszczeniu ;)

- Karta graficzna w PS4 wspiera zarówno OpenGL w wersji 4.2 (i nowsze), jak i DirectX w wersji 11.1+. Karta graficzna w Xboxie One wspiera tylko DirectX w wersji 11.2.

- Oczywiście końcową wydajność zweryfikują gry. Developerzy nauczą się programować dany sprzęt i zastosują odpowiednie sztuczki, ale studiując wszystkie artykuły widzę wyraźnie, że faktycznie Xbox One może mieć zauważalnie gorsze gry multiplatformowe. Niestety zazwyczaj będzie się to objawiać kosztem rozdzielczości, albo ilości FPS. W tym wypadku (hipotetycznie) jest jedno kosztem drugiego.

SYSTEM OPERACYJNY:

- Xbox One posiada aż dwa systemy operacyjne. Jeden oparty na kernelu Windowsa, a drugi nazwany "Xbox OS". Zaletą w tym wypadku jest to, że jeżeli jeden z nich się zawiesi, to drugi będzie funkcjonować bezproblemowo. Xbox One rezerwuje aż 3GB RAM na potrzeby OS (dla gier zostaje 5GB), jednak mówi się, że w przyszłości można zredukować tę liczbę.

- PS4 posiada jeden system operacyjny nazwany "Orbis OS" oparty na rdzeniu FreeBSD 9.0. Cokolwiek to znaczy. W każdym razie, konsola rezerwuje podobno aż 3,5GB pamięci dla OS, co oznacza, że gry mają jej tylko 4,5 GB (wyobrażacie sobie, co by było, gdyby PS4 miało 4GB RAM, tak jak planowano od początku?). Również można tę wartość zredukować w przyszłości.

KOŃCOWE UWAGI:


- Subiektywnie, Xbox One ma 150x lepszego pada. Ale Sony również dało czadu, chociaż pokpiło sprawę gałek analogowych.

- Patrząc na ogólną specyfikację, Microsoft wykorzystał ten sam procesor (podkręcił go), dodał 8GB pamięci DDR3, która jest znana i łatwa do wykorzystania, a jednocześnie dorzucił 32MB superszybkiej pamięci ESRAM. To wygląda świetnie, ale niestety wszystko siada, kiedy spojrzymy na kartę graficzną. Chipset robiony dla Sony jest skonstruowany "na zamówienie". Posiada częściowo architekturę dostępną w kartach nowej generacji, częściowo wspiera dostępne już rozwiązania. GPU w Xboxie One to wypisz-wymaluj Radeon 7770. Karta graficzna za około ~350-400 zł.

- Podsumowując, PS4 jest mocniejsze od Xboxa One o około ~33%, przyjmując za wartość domyślną ogólną wydajność całego systemu. Jeżeli skupimy się jedynie na grafice, wtedy różnica przekracza ~50%. To zależne będzie wyłącznie od przydziału, decyzji i umiejętności developerów.

- Kinect 2.0 zjada aż 10% mocy karty graficznej Xboxa One, jednak podobno twórcy mają decydować, czy będą chcieli te dodatkowe 10% przeznaczyć dla gier, czy skorzystać z technologii "snap" i dodatków oferowanych przez wielozadaniowość Xboxa One.

- Obydwa systemy obsługują płyty Blu-Ray o pojemności do 400GB.

- Yusuf Mehdi z Microsoftu stwierdził, że nie ma żadnych technicznych przeciwskazań, by Xbox One obsłużył gry w rozdzielczości 4K. Sony, bezpiecznie, podkreśliło, że nie planuje wydawać gier w takiej rozdzielczości na PS4. Przyjmując jednak, że Xbox One mógłby takowe "uciągnąć", PS4 tym bardziej tego dokona.

- PS4 wspiera technologię Bluetooth 2.1+EDR. Xbox One obsługuje jedynie Wi-Fi Direct.

- Potwierdzono, że PS4 będzie wspierać płyty Audio CD, MP3 i serwery DLNA w niedalekiej przyszłości (podobno jeszcze przed wydaniem inFamous: SS).

- Microsoft stworzył 300.000 serwerów na całym świecie, które wspierają konsole Xbox One (domyślnie miały służyć do obsługi zaawansowanych algorytmów zabezpieczeń). To dzięki nim mamy tak genialne systemy jak Drivatar (z Forzy 5). Wiele osób "obeznanych" w temacie podkreśla jednak, żeby nie wierzyć w żadną "mityczną" moc z chmury, bowiem narzuca zbyt wiele ograniczeń i komplikacji, by weszła do powszechnego użytku. Nie wyklucza się jednak prób wykorzystania tych serwerów w celu poprawy jakości niektórych gier. Ale są to jedynie zamknięte projekty (póki co).

- Podsumowując, PS4 otrzyma (przypuszczalnie) więcej gier (w tym zapewne też multiplatformowych) w rozdzielczości 1080p, ale niekoniecznie z lepszym frameratem. Tutaj i tutaj możemy mieć 60FPS, lub 30FPS (to decyzja developera).

- Celowo pomijam artykuł o technologii Xboxa One na Digital Foundry bo jedna rzecz mi tam absolutnie nie pasuje. Konstruktorzy podkreślają, jak wielkie znaczenie mają nie jednostki CU, a szybkość rdzenia, oraz jak szalenie istotna jest pamięć ESRAM w kontekście mocy PS4. Podobno więcej dało podkręcenie karty graficznej o 53 MHz (6,6%), niż zwiększenie CU o 2 jednostki. Dosyć dziwne stwierdzenie, skoro CU w głównej mierze odpowiadają za wydajność karty graficznej. Pamięć ESRAM faktycznie ma potencjał, byle tylko została dobrze wykorzystana.

- Chyba teraz już nie dziwi Was fakt, dlaczego Phil Spencer i Major Nelson podkreślali, by zaprzestać technologicznych wojen konsolowych? Jeżeli chodzi TYLKO o specyfikację, Xbox One wyraźnie dostaje w tyłek.

- Wiadomo, że w przypadku konsol NAJWAŻNIEJSZE SĄ GRY! Dlatego każdy i tak wybierze sprzęt, który bardziej mu odpowiada, ale jak dla mnie - warto mieć obydwie konsole jak nigdy wcześniej.

- Gdyby zagłębić się trochę bardziej w ciekawostki techniczne, warto dodać, że Xbox One w przypadku grafiki korzysta ze stosunkowo wolnej (dla GPU) pamięci DDR3, a niektóre porównania zdają się wyraźnie sugerować, że obecność modułów GDDR5 może zwiększyć liczbę osiąganych klatek o ponad 90%. Oczywiście to hipoteza, PC i naciągany fakt trochę, ale gdyby się nad tym głębiej zastanowić... Tu jest porównanie Radeona 7750 na pamięciach DDR3 i GDDR5 (czyli zwykły, czyli bez dodatkowej informacji) - http://ht4u.net/reviews/2012/msi_radeon_hd_7750_2gb_ddr3_test/index39.php&usg=ALkJrhi1G4TxkhzXnvN1ZfRJ3KdXukbpQQ

Korzystałem z takich źródeł jak:

http://www.lazygamer.net/general-news/why-the-xbox-one-cant-keep-up/

http://www.anandtech.com/show/7528/the-xbox-one-mini-review-hardware-analysis/2

http://www.chipworks.com/en/technical-competitive-analysis/resources/blog/ps4-core-processor/

http://www.redgamingtech.com/xbox-one-esram-720p-why-its-causing-a-resolution-bottleneck-analysis/

http://gamenmotion.blogspot.com/2013/10/playstation-4-amd-radeon-r9-290x-gpu.html
« Ostatnia zmiana: Lutego 05, 2014, 11:01:05 am wysłana przez Maciomaniak »

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 150
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #5466 dnia: Lutego 05, 2014, 11:07:17 am »
PS4 ma wiecej niż 1,6GHz Sony tej liczby nawet oficjalnie nie podało a  mówi się nieoficjalnie o 2GHz to samo z pamięcia do gier 5GB a nie 4,5GB zresztą mam nadzieje, że w przyszłości bedzie tego dla twórców jeszcze więcej bo jak dla mnie conajmniej 2GB się marnuja na zbędne pierdoły.

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 367
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #5467 dnia: Lutego 05, 2014, 11:09:13 am »
ARCHITEKT!

Maciomaniak

  • Kapitan Żbik
  • *****
  • Rejestracja: 01-08-2005
  • Wiadomości: 1 253
  • Reputacja: 6
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #5468 dnia: Lutego 05, 2014, 11:11:30 am »
PS4 ma wiecej niż 1,6GHz Sony tej liczby nawet oficjalnie nie podało a  mówi się nieoficjalnie o 2GHz to samo z pamięcia do gier 5GB a nie 4,5GB zresztą mam nadzieje, że w przyszłości bedzie tego dla twórców jeszcze więcej bo jak dla mnie conajmniej 2GB się marnuja na zbędne pierdoły.

Niczego sobie z dupy nie wyssałem, wszystko jest potwierdzone przez portale, do których linki podałem. Mówię tylko o OFICJALNYCH informacjach, więc przestań mi tu wciskać, że PS4 ma 2,0 GHz, albo że system ma 5GB dla gier, skoro nikt, nigdzie, nigdy takich informacji nie potwierdził.

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 150
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #5469 dnia: Lutego 05, 2014, 11:17:20 am »
Najważniejsza rzecz co do procesora masz to potwierdzone od Sony, że tak piszesz :lol:.

Co do pamieci to czytaj czasami bardziej uważnie informacje.
http://www.pssite.com/news-26724-sony_zabiera_glos_w_sprawie_rewelacji_serwisu_eurogamer.html
« Ostatnia zmiana: Lutego 05, 2014, 11:19:29 am wysłana przez Kyokushinman »

Maciomaniak

  • Kapitan Żbik
  • *****
  • Rejestracja: 01-08-2005
  • Wiadomości: 1 253
  • Reputacja: 6
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #5470 dnia: Lutego 05, 2014, 11:21:33 am »
A gdzie masz potwierdzenie tej wiadomości?

Bo ja tam na końcu widzę słowa: Oczywiście jeśli "cyferki" zostaną oficjalnie potwierdzone.

Nie wiem też, gdzie Sony potwierdziło obecność procesora o taktowaniu 2,0 GHz. Mówisz o tych plotkach z lutego zeszłego roku? Czy o tym? http://www.redgamingtech.com/playstation-4-amd-jaguar-cpu-1-8ghz-ps4-rumor-and-two-disabled-compute-units/

Widzisz tam słowo "Rumor"? Piszę, bo tak uważa 5 różnych portali - oczywiście jesteś mądrzejszy od każdego z nich.

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 150
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #5471 dnia: Lutego 05, 2014, 11:24:49 am »
Właśnie dlatego pisze, że wiele rzeczy jest przez Sony nie potwierdzone a wypisują to głównie pseudo portale a Ty wypisujesz tak aby to była wszystko prawda w przypadku platformy Sony.

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #5472 dnia: Lutego 05, 2014, 11:28:47 am »
Sony szybkości procesora nie podało w ogóle, ale MUSI być szybszy niż w X1, bo na jednordzeniowym benchmarku PS4 zrobiło lepszy wynik. Ogólnie przestałem czytać na fragmencie Podobno dobrze przydzielone ESRAM pozwala na uzyskanie "bezstratnego" 1080p - przecież ESRAM to główna przeszkoda dla full HD na X1, bo jest go zwyczajnie za mało, żeby pracować z ramką w tej rozdzielczości. W X360 było podobnie i większość exów miała rozdzielczość lekko poniżej 720p. Co za nieogarnięty koleś to pisał?

Maciomaniak

  • Kapitan Żbik
  • *****
  • Rejestracja: 01-08-2005
  • Wiadomości: 1 253
  • Reputacja: 6
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #5473 dnia: Lutego 05, 2014, 11:40:16 am »
Tak wynika z niektórych informacji zamieszczonych na tych portalach - zebrałem wszystko do kupy i tu wrzucilem.

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #5474 dnia: Lutego 05, 2014, 11:41:42 am »
Ty?  :rotfl:  W takim razie rada na przyszłość - przestań czytać głupie portale i nie marnuj więcej czasu sobie i innym.

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 150
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #5475 dnia: Lutego 05, 2014, 11:43:42 am »
W takim razie rada na przyszłość - przestań czytać głupie portale i nie marnuj więcej czasu sobie i innym.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #5476 dnia: Lutego 05, 2014, 11:46:52 am »
Kiedyś już coś pisałem o taktowaniu CPU PS4 - tak naprawdę dokładnie nie wiadomo ile ono wynosi. W oficjalnej specyfikacji nie ma nawet chyba nic o 1,6 GHz. Zapewne konsola może chodzić z większym taktowaniem, zależeć to będzie od potrzeb. RAMu na gry można wykorzystać nawet do 5,5GB. Z czasem pewnie i więcej, tutaj też nie ma żelaznej reguły. Sony w kwestiach liczb jest dość otwarte na dyskusję i słucha dev'ów (stąd wypowiedzi Cernego o tym, że z czasem konsola dostanie coś ekstra). Druga sprawa jest taka, że taktowanie nie zmienia dużo. W przypadku X1 zabrakło informacji o największej bolączce - co z tego, że konsola ma szybki ESRAM, jak jest go za mało. To jest wąskie gardło. Z jednej strony programiści znają tą strukturę z 360-ki i są obeznani z tym jak mogą to wykorzystać. Z drugiej strony różnica w prędkości DDR3 i GDDR5 jest na tyle duża, że ESRAM staje się potrzebny do zupełnie innych rzeczy (to zdanie jest już moją dedukcją, mogę się mylić).

Jeśli chodzi o CPU PS4 i X1 to wydajnościowo przypominają one procesor X360 (spotkałem się z taką opinią na team wydajności). Mają nowsze rozwiązania, są w stanie robić różne operacje szybciej, ale nie jest to ogromny skok.

Za jakiś czas pogadam z programistami jak idzie im praca, to może dowiem się czegoś więcej/będę miał bardziej aktualne info.

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 150
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #5477 dnia: Lutego 05, 2014, 11:51:07 am »
Bardzo fajnie wszystko wyjaśnione. Plus.

tropik79

  • Budowniczy socjalizmu
  • *****
  • Rejestracja: 23-12-2008
  • Wiadomości: 621
  • Reputacja: -7
  • Who's the boss?!
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #5478 dnia: Lutego 06, 2014, 12:59:28 pm »
Maciomaniak---> Dzięki za wrzutę na ten temat, jest dość czytelnie i jasno wyjaśnione co i jak. Tego mi brakowało.
Nie przejmuj się głosami trolli.  ;)
(L)

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #5479 dnia: Lutego 06, 2014, 13:28:35 pm »
Hehe... Czyli jednak niebieska pigułka.