I czy bardzo podobny układ SoC co w Xboksie One nie różni się jakimś szczegółem, który uniemożliwi implementację nowego API tak skutecznie, jak w konsoli Microsoftu?
Ciul, przecież na Windowsa to robią, co oznacza, że ma obsługiwać masę przeróżnych kart graficznych, a nie tylko SoC Xbox'a One...
===============GT6 vs FM5
Grałem dzisiaj w FM5 i muszę przyznać, że byłem zawiedziony. Szczególnie fizyką, bo auta nie czuć na drodze. Ot jedziesz sobie, wchodzisz w zakręt, a tu się nagle okazuje, że nie możesz w niego wejść z taką prędkością i podsterowność wyrzuca cię w barierkę po zewnętrznej stronie... Chociaż nic wcześniej nie wskazywało na to, że jadę za szybko. GT6 ma o wiele lepszy feeling kontaktu auta z podłożem i prędkości.
Graficznie FM5 wypada słabo. Miałem wrażenie, że gram w tą Forzę za pomocą Onlive, tekstury jakieś rozmazane, jak w streamie z Youtube. Modele samochodów podczas jazdy nie wyglądają jakoś bosko, np Cadillac CTS-V wyglądał jak jakiś kanciasty standard car w GT6. Oświetlenie i generalny feeling, tutaj GT6 wygląda o wiele bardziej naturalnie, podczas gdy Forza 5 to po prostu gra wideo.
Na plus ilość aut na torze i starty z miejsca, których brakuje mi strasznie w GT6. AI też jest niegłupie, bynajmniej nie sprawia wrażenia jeżdżącego po sznurku jak w GT6. Kontakt z samochodami przeciwnika wygląda realistycznie, można kogoś zepchnąć, zafundować mu spina itp. Zniszczenia mechaniczne cieszą, pękają szyby, i ogólny zakres zniszczeń wydaje się być szerszy niż w GT6, chociaż może to przez to, że w FM5 po prostu trzeba więcej poobijać auto, żeby je uszkodzić. Bajery sprzętowe, wibracje w triggerach, są one bardzo przydatne przy dohamowaniach lub wychodzeniu z zakrętów. Wibrują sygnalizując nam granicę przyczepności opon, nie mając kierownicy dobrze jest mieć taki bajer i wiedzieć co się dzieje z naszym autem
No ale jak na next-gen Forzę to jest SŁABO.