Autor Wątek: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)  (Przeczytany 2111040 razy)

0 użytkowników i 7 Gości przegląda ten wątek.

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #6880 dnia: Stycznia 31, 2015, 03:01:11 am »
Mógłby ktoś dać dokładne info na czym to całe filtrowanie polega? Widzę różnicę na screenach porównawczych ale nie za bardzo rozumiem mechanizm i czemu to pożera tyle zasobów.



A co się dokładnie dzieje z teksturą, to już niestety nie wiem. Na pewno nic poniżej choćby minimalnego anizo dzisiaj nie przystoi.

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #6881 dnia: Stycznia 31, 2015, 09:12:58 am »
http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2015-dying-light-performance-analysis
Na złomie niższa rozdzielczość, doczytywanie tekstur, niestabilny framerate
niestety na  ps4 znowu problemy z filtrowaniem   :-?


Nie napisałem tego w temacie o DL, ale faktycznie anizo jest wyjątkowo słabe. Ogólnie podczas rozgrywki tego nie widać tak bardzo, ale najgorzej jest jak wspinamy się wzdłuż ściany i spojrzymy w bok. Widać wtedy blisko postaci magiczną linię gdzie tekstury nabierają ostrości. Jest jeszcze jedna rzecz, która mnie zaskoczyła negatywnie. Wszelakie malunki na ścianach dogrywają się dosyć późno. Jesteśmy blisko i dopiero wskakuje tekstura dobrej jakości. Potem jak się oddalimy i wrócimy to jest ok i nie ma żadnej podmianki. No i jest jeszcze efekt podobny do tego z Driveclub kiedy mamy zmienną porę dnia. Cienie zamiast płynnie się przesuwać, to przeskakują wraz ze zmianą wysokości słońca.

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 998
  • Reputacja: 120
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #6882 dnia: Stycznia 31, 2015, 11:40:14 am »
Mógłby ktoś dać dokładne info na czym to całe filtrowanie polega? Widzę różnicę na screenach porównawczych ale nie za bardzo rozumiem mechanizm i czemu to pożera tyle zasobów.

Generalnie chodzi o to, że tekstury w grach często nie są wyświetlanie na ekranie w proporcjach 1:1. Często słyszymy przecież o wielkich teksturach 1024x1024 i na przykład gdyby wyświetlić taką teksturę na ekranie TV w proporcjach 1:1, zajmowałaby prawie cały ekran, ale w tym wypadku 1 piksel tekstury to 1 piksel na ekranie. No ale nie ma przecież sensu używać tak wielkiej tekstury, jeśli znajduje się ona 100m od postaci w grze, tekstury zawsze widzimy z jakiejś odległości, karty graficzne z automatu tworzą więc kilka mniejszych wersji tekstury, które są wyświetlane na większych odległościach.

Filtrowanie ma wygładzić efekt skalowania tych tekstur, określa kolor piksela TV na podstawie koloru piksela tekstury. Im dalej znajduje się tekstura, im jest to jej mniejsza wersja, im niższy jest kąt patrzenia na nią, tym trudniej jest określić właściwy kolor dla wyświetlenia przez piksel telewizora.

Filtrowanie bilinearne pobiera 4 próbki kolorów pikseli tekstury, z 4 punktów oddalonych od siebie w równych odległościach, nie uwzględnia kątu nachylenia, miesza te kolory i otrzymujemy jakiś rezultat. Próbek kolorów jest mało, więc otrzymujemy paćkę, zmiksowane 4 próbki.

Filtrowanie anizotropowe pobiera znacznie więcej próbek kolorów, zarówno z kopii tekstury położonej bliżej jak i dalej od kamery, uwzględnia kąt pod jakim patrzymy na teksturę, punkty z których pobierany jest kolor są rozmieszczone zgodnie z perspektywą, w związku z czym efekt skalowania tekstury wraz z odległością jest znacznie dokładniejszy.

Jakoś tak  ;)

Im więcej próbek jest pobieranych, tym więcej pamięci pożera algorytm. Czyli wygląda na to, że nasza PS4 wcale nie jest takim potworem pamięciowym, skoro devsi oszczędzają na przepustowości i używają tak badziewnych technik filtrowania tekstur.

http://www.beyond3d.com/content/articles/24/

http://www.extremetech.com/computing/78546-antialiasing-and-anisotropic-filtering-explained/5
« Ostatnia zmiana: Stycznia 31, 2015, 11:52:25 am wysłana przez andryush »

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 150
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #6883 dnia: Stycznia 31, 2015, 12:32:32 pm »
Czyli wygląda na to, że nasza PS4 wcale nie jest takim potworem pamięciowym, skoro devsi oszczędzają na przepustowości i używają tak badziewnych technik filtrowania tekstur.
Z pewnością tak jest.

Raczej nikt nie zapomniałby o polepszeniu filtrowania.

Przecież to rzuca się na pierwszy strzał po uruchomieniu giery.

DC i DL to nie pojedyncze przykłady.


Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #6884 dnia: Stycznia 31, 2015, 12:50:11 pm »
Tak, napiszcie jeszcze, że 5 GB GDDR5 nie daje rady z anizo w Striderze  :lol:

s00s

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 04-11-2007
  • Wiadomości: 10 368
  • Reputacja: 155
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #6885 dnia: Stycznia 31, 2015, 14:06:02 pm »
no ale co jest iras z tym anizo? ewidentnie nie pieści, więc o co cho?

Klosz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 04-03-2014
  • Wiadomości: 5 943
  • Reputacja: 44
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #6886 dnia: Stycznia 31, 2015, 14:58:21 pm »


Duzego skoku to tu nie ma wzgledem GT5/6. Poczucie predkosci troche niedomaga w PC, myslalem ze to poprawia w pelnej wersji gry.
'Muzyka uzywana jest do ksztaltowania ludzkiego umysłu. Moze byc mocna jak narkotyk, lecz jest o wiele niebezpieczniejsza, gdyz nikt nie traktuje powaznie manipulowania poprzez muzyke.'

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #6887 dnia: Stycznia 31, 2015, 15:01:44 pm »
Nie mam pojęcia o co chodzi, ale nie wierzę w problem sprzętowy. Gdyby taki istniał, dotykałby w mniej więcej równym stopniu wszystkich gier. Tymczasem z jednej strony mamy gry z filtrowaniem na niezłym poziomie, a z drugiej takie kwiatki:


Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #6888 dnia: Stycznia 31, 2015, 15:57:27 pm »
Jedna sprawa to kwestia zasobów - na Xboxie na ogół jest mniejsza rozdziałka, więc anizo jest większe. Na PS4 wybierają rozdziałkę. Druga to już kwestia ludzka, bo da się to zrobić. Generalnie Xbox i PS4 powinny wypadać w tym temacie podobnie, o ile twórcy się przyłożą do pracy. Nie dysponuje jednak dokładniejszymi danymi. Zobaczymy za jakiś czas.

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #6889 dnia: Stycznia 31, 2015, 16:09:09 pm »
Na PS4 jest wyższa rozdzielczość, ale jednak przepustowość pamięci też jest "trochę" większa niż w xboxie.

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 150
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #6890 dnia: Stycznia 31, 2015, 16:20:27 pm »


Duzego skoku to tu nie ma wzgledem GT5/6.
Tak a niby w DC jest?

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 998
  • Reputacja: 120
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #6891 dnia: Stycznia 31, 2015, 16:31:07 pm »
Czyli wygląda na to, że nasza PS4 wcale nie jest takim potworem pamięciowym, skoro devsi oszczędzają na przepustowości i używają tak badziewnych technik filtrowania tekstur.
Z pewnością tak jest.

Raczej nikt nie zapomniałby o polepszeniu filtrowania.

Przecież to rzuca się na pierwszy strzał po uruchomieniu giery.

DC i DL to nie pojedyncze przykłady.

Też nie wydaje mi się, że ktokolwiek z devów mógłby ot tak zapomnieć o włączeniu Anizo w grze.
Z drugiej strony, czy 170GB/s przepustowości to za mało na porządne filtrowanie? Dajmy nawet, że nie 170, a 120-140GB/s, grafika w moim lapku ma przepustowość rzędu 25-30GB/s  :lol:, mimo to, Anizo nigdy nie było problemem w grach, które na nim odpalałem. PS4 ma jednak zunifikowaną pamięć, może CPU potrzebuje dużej przepustowości i  170 to wcale nie tak wiele?

XO ma niższą rozdzielczość w DL, i wielu innych grach, więc może dlatego ciągnie normalne Anizo... szczerze to nie wiem co gorsze, myślałem, że next gen będzie wolny od takich kwiatków w tym 2015 roku...

Master_666

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 24-07-2005
  • Wiadomości: 20 684
  • Reputacja: 194
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #6892 dnia: Stycznia 31, 2015, 17:08:11 pm »
Pewnie przez nagrywanie z share :P

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #6893 dnia: Stycznia 31, 2015, 17:21:14 pm »






Jak się chce, to można i to w graficznie bardziej wymagających grach. Ja nadal obstawiam leniwych dewów.

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 998
  • Reputacja: 120
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #6894 dnia: Stycznia 31, 2015, 17:31:44 pm »


Jeśli to nie jest bullshot, to i w The Order będzie niezłe filtrowanie tekstur. Najbardziej mi szkoda Driveclub'a pod tym względem.

Braveheart1989

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 03-04-2013
  • Wiadomości: 2 488
  • Reputacja: 14
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #6895 dnia: Stycznia 31, 2015, 18:03:17 pm »
W drive club było wyjaśnione już ze wystarczy na poczatku, nie przyspieszać wczytywania i wszystko wygląda narmalnie, wiec te problemy DC z filtrowaniem są na wyrost

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 998
  • Reputacja: 120
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #6896 dnia: Stycznia 31, 2015, 18:07:13 pm »
W drive club było wyjaśnione już ze wystarczy na poczatku, nie przyspieszać wczytywania i wszystko wygląda narmalnie, wiec te problemy DC z filtrowaniem są na wyrost

To o czym piszesz, to dwie osobne sprawy.

Master_666

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 24-07-2005
  • Wiadomości: 20 684
  • Reputacja: 194
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #6897 dnia: Stycznia 31, 2015, 18:12:24 pm »
W dc to raczej nie ma takiego znaczenia przy jeździe...

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 998
  • Reputacja: 120
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #6898 dnia: Stycznia 31, 2015, 18:18:55 pm »
W dc to raczej nie ma takiego znaczenia przy jeździe...

Szczególnie przy kamerze ze zderzaka... ;)

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #6899 dnia: Stycznia 31, 2015, 18:33:17 pm »
No w DC w czasie jazdy jest taki motion blur, że faktycznie nie ma.

Klosz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 04-03-2014
  • Wiadomości: 5 943
  • Reputacja: 44
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #6900 dnia: Stycznia 31, 2015, 20:24:48 pm »


Duzego skoku to tu nie ma wzgledem GT5/6.
Tak a niby w DC jest?

Otoczenie jest z innej ligi w DC, warunki pogodowe tez, modele ciesza oko, a co najwazniejsze mamy detale pokroju wilgoci na samochodzie w zaleznosci od warunkow pogodowych itd. Jak widzisz jednak jest.
'Muzyka uzywana jest do ksztaltowania ludzkiego umysłu. Moze byc mocna jak narkotyk, lecz jest o wiele niebezpieczniejsza, gdyz nikt nie traktuje powaznie manipulowania poprzez muzyke.'

Mrocz

  • Gość
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #6901 dnia: Stycznia 31, 2015, 20:49:55 pm »


Duzego skoku to tu nie ma wzgledem GT5/6.
Tak a niby w DC jest?

Otoczenie jest z innej ligi w DC, warunki pogodowe tez, modele ciesza oko, a co najwazniejsze mamy detale pokroju wilgoci na samochodzie w zaleznosci od warunkow pogodowych itd. Jak widzisz jednak jest.

Zabawne jest, że Kyo dalej próbuje ludziom wmówić, że w DC nie ma dużego skoku :lol:

s00s

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 04-11-2007
  • Wiadomości: 10 368
  • Reputacja: 155
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #6902 dnia: Stycznia 31, 2015, 20:50:07 pm »
w tym project cars będzie model zniszczeń na konsolach, czy jak u japończyków, samochody z adamantium?

Mrocz

  • Gość
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #6903 dnia: Stycznia 31, 2015, 20:53:33 pm »
w tym project cars będzie model zniszczeń na konsolach, czy jak u japończyków, samochody z adamantium?

Powinien być:


Klosz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 04-03-2014
  • Wiadomości: 5 943
  • Reputacja: 44
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #6904 dnia: Stycznia 31, 2015, 21:07:00 pm »
RBR to nie jest, ale wyglada ciekawie, w sumie to juz chyba nie dostaniemy takich zniszczen mechanicznych jak w tej grze..:( Gdzie mozna bylo popsuc niemal wszystko, a kontakt z niegroznie wystajacym kamieniem na poboczu mogl byc tragiczny.
'Muzyka uzywana jest do ksztaltowania ludzkiego umysłu. Moze byc mocna jak narkotyk, lecz jest o wiele niebezpieczniejsza, gdyz nikt nie traktuje powaznie manipulowania poprzez muzyke.'

Klosz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 04-03-2014
  • Wiadomości: 5 943
  • Reputacja: 44
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #6905 dnia: Stycznia 31, 2015, 22:05:45 pm »
I wszystko jasne:



BRAK OGRANICZEN Wooohaaa :lol:

« Ostatnia zmiana: Stycznia 31, 2015, 22:10:54 pm wysłana przez Klosz »
'Muzyka uzywana jest do ksztaltowania ludzkiego umysłu. Moze byc mocna jak narkotyk, lecz jest o wiele niebezpieczniejsza, gdyz nikt nie traktuje powaznie manipulowania poprzez muzyke.'

Mrocz

  • Gość
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #6906 dnia: Stycznia 31, 2015, 22:14:22 pm »
I wszystko jasne:



BRAK OGRANICZEN Wooohaaa :lol:


"Zielona krew" nie wiem czemu kojarzy mi się z jaraniem trawki :lol: W sumie to by wiele wyjaśniało :lol:

Master_666

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 24-07-2005
  • Wiadomości: 20 684
  • Reputacja: 194
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #6907 dnia: Stycznia 31, 2015, 22:20:01 pm »
o co chodzi w tej grafice w sumie?

Klosz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 04-03-2014
  • Wiadomości: 5 943
  • Reputacja: 44
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #6908 dnia: Stycznia 31, 2015, 22:55:06 pm »
"Możliwość wykonywania obliczeń w chmurze jest, jak na ironię, największym beneficjentem DX12."

"W teorii sprawia on, że każdy rdzeń CPU jest niezależny. KAŻDY z nich może kontaktować się z Twoją kartą graficzną w tym samym momencie. Wykonywać inne obliczenia, działać z inną instrukcją"

"Po trzecie natomiast, jeżeli myślisz, że dzięki temu Xbox One otrzyma technologię z kosmosu, to spokojnie - to działa i działać będzie, ale zanim powstaną gry zdolne wykorzystać całą potęgę DX12, być może Sony odpowie własnym rozwiązaniem?"

I tym podobne bzdury.
'Muzyka uzywana jest do ksztaltowania ludzkiego umysłu. Moze byc mocna jak narkotyk, lecz jest o wiele niebezpieczniejsza, gdyz nikt nie traktuje powaznie manipulowania poprzez muzyke.'

s00s

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 04-11-2007
  • Wiadomości: 10 368
  • Reputacja: 155
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #6909 dnia: Stycznia 31, 2015, 22:59:32 pm »
to nie są bzdury. mantle daje wyraźny wzrost wydajności w gierkach pod to dopasowanych, a zasadniczo dx12 to takie mantle od microsoftu.

s00s

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 04-11-2007
  • Wiadomości: 10 368
  • Reputacja: 155
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #6910 dnia: Stycznia 31, 2015, 23:05:55 pm »
żeby nie być gołosłownym:




co prawda, przypadek ekstremalny, bo nie zawsze jest taki wzrost wydajności, ale coś jest na rzeczy.

Master_666

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 24-07-2005
  • Wiadomości: 20 684
  • Reputacja: 194
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #6911 dnia: Stycznia 31, 2015, 23:09:40 pm »
Tylko to ma zastosowanie w PC, a w konsolach jakoś wątpię by aż taki wzrost był.

Klosz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 04-03-2014
  • Wiadomości: 5 943
  • Reputacja: 44
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #6912 dnia: Stycznia 31, 2015, 23:11:55 pm »
Tak,  tylko ze wpierw trzeba miec porzadne GPU by moc to wykorzystac, xone ekhm..nie ma tego. Dwa, chyba ze wierza w moc chmury...dobra bajka. Trzy, Sony juz to dawno ma, a nie czekamy na zaden cudowny ruch z strony Sony. Cztery M$ nie ma najlepszych dev na swiecie. Sa w tym tekscie fakty prawdziwe, ale caly on to fantastyka przez duze F.
'Muzyka uzywana jest do ksztaltowania ludzkiego umysłu. Moze byc mocna jak narkotyk, lecz jest o wiele niebezpieczniejsza, gdyz nikt nie traktuje powaznie manipulowania poprzez muzyke.'

s00s

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 04-11-2007
  • Wiadomości: 10 368
  • Reputacja: 155
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #6913 dnia: Stycznia 31, 2015, 23:25:59 pm »
@master
ciężko wyrokować, ale fakt jest taki, że nowe api znosi ograniczenia poprzednika, więc xbone jakiś tam wzrost wydajności dostanie na pewno. wiadomo, 4k i 60fps można włożyć między bajki, ale może do fullhd się ms wreszcie doturla.

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #6914 dnia: Lutego 01, 2015, 00:50:01 am »
1. To jest blog maciomaniaka. Maciomaniak = idiota. Kropka.

2. Xbone już i tak ma api niskiego poziomu i porównanie do mantle jest nie na miejscu. Spodziewany zysk jest tylko w wykorzystaniu cpu. Do full HD się nie doturla, bo esram jest za mały na bufor ramki w full HD.
« Ostatnia zmiana: Lutego 01, 2015, 05:57:08 am wysłana przez Iras »

Wulfen

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 30-08-2007
  • Wiadomości: 3 312
  • Reputacja: 49
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #6915 dnia: Lutego 01, 2015, 02:07:23 am »
Cytuj
być może Sony odpowie własnym rozwiązaniem
:lol: :lol: Sony odpowiedziało ponad rok temu- GNM :lol:
Swoją droga ciekawe czy obecnie gry na ps4 korzystają z tego low level API.

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #6916 dnia: Lutego 01, 2015, 05:56:28 am »
Exy zapewne tak. Multiplatformy? Wątpię.

s00s

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 04-11-2007
  • Wiadomości: 10 368
  • Reputacja: 155
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #6917 dnia: Lutego 01, 2015, 07:15:40 am »
2. Xbone już i tak ma api niskiego poziomu i porównanie do mantle jest nie na miejscu. Spodziewany zysk jest tylko w wykorzystaniu cpu. Do full HD się nie doturla, bo esram jest za mały na bufor ramki w full HD.

niezupełnie.
polecam poczytać dość ciekawy wywiad z kolesiem od metro redux:
Cytuj
Digital Foundry: DirectX 11 vs GNMX vs GNM - what's your take on the strengths and weakness of the APIs available to developers with Xbox One and PlayStation 4? Closer to launch there were some complaints about XO driver performance and CPU overhead on GNMX.

Oles Shishkovstov: Let's put it that way - we have seen scenarios where a single CPU core was fully loaded just by issuing draw-calls on Xbox One (and that's surely on the 'mono' driver with several fast-path calls utilised). Then, the same scenario on PS4, it was actually difficult to find those draw-calls in the profile graphs, because they are using almost no time and are barely visible as a result.

In general - I don't really get why they choose DX11 as a starting point for the console. It's a console! Why care about some legacy stuff at all? On PS4, most GPU commands are just a few DWORDs written into the command buffer, let's say just a few CPU clock cycles. On Xbox One it easily could be one million times slower because of all the bookkeeping the API does.

But Microsoft is not sleeping, really. Each XDK that has been released both before and after the Xbox One launch has brought faster and faster draw-calls to the table. They added tons of features just to work around limitations of the DX11 API model. They even made a DX12/GNM style do-it-yourself API available - although we didn't ship with it on Redux due to time constraints.

Cytuj
Digital Foundry: What's your take on DirectX 12 and Mantle? Is it all about making PC games development tie in more closely with Xbox One and PlayStation 4?

Oles Shishkovstov: Aside from them being much more close to the (modern) metal, those APIs are a paradigm-shift in API design. DX11 was 'I will keep track of everything for you'. DX12 says 'now it's your responsibility' - so it could be a much thinner layer. As for Mantle, it is a temporary API, in my honest opinion.

Digital Foundry: To what extent will DX12 prove useful on Xbox One? Isn't there already a low CPU overhead there in addressing the GPU?

Oles Shishkovstov: No, it's important. All the dependency tracking takes a huge slice of CPU power. And if we are talking about the multi-threaded command buffer chunks generation - the DX11 model was essentially a 'flop', while DX12 should be the right one.
http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2014-metro-redux-what-its-really-like-to-make-a-multi-platform-game

a z tym fullhd, to chyba nie do końca. są w końcu gierki z fullhd na klocka i jakoś da się przez tą małą ilość esramu przepchnąć 48,6 mb buffora ramki (1920x1080x24). no ale spec ze mnie żaden.

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 150
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #6918 dnia: Lutego 01, 2015, 08:14:08 am »
Wszystko wskazuje jasno i wyraźnie, że jednak coś jest na rzeczy i Xbox One jakiś tam wzrost mocy dostanie.

Tylko się cieszyć z tego.

wsciekly_blondyn

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2004
  • Wiadomości: 4 054
  • Reputacja: 25
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #6919 dnia: Lutego 01, 2015, 08:28:28 am »
Wszystko wskazuje jasno i wyraźnie, że jednak coś jest na rzeczy i Xbox One jakiś tam wzrost mocy dostanie.

przecież już było nie raz pisane ,że będzie miał 4k i 60 klatek
Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)
więc wzrost mocy będzie dosyć spory...