„Uważam, że portowanie gier z Xbox’a360 na PS3 będzie trudne. Procesor Xbox’a360 ma o wiele więcej mocy użytecznej w większości procesów, którą można w sposób skuteczny zagospodarować, ponieważ wszystkie trzy rdzenie CPU mają jednakowy dostęp do pamięci. Asymetryczna specyfikacja Cell’a powoduje, że w wielu wypadkach gry mogą mieć niewystarczające zasoby mocy na pewne procesy, a nadmiar mocy obliczeniowej przy innych. Grafika może ucierpieć, bowiem na PS3 niegdy nie zobaczymy gier wykorzystujących więcej pamięci na tekstury niż 256MB [taka jest pojemność pamięci graficznej PS3]. Gdy Microsoft ogłosił, że nasza nowa konsola będzie posiadać 512MB uniwersalnej pamięci, wszyscy nasi developerzy odtańczyli taniec radości – tak sądzę. Nasze rozwiązanie jest łatwiejsze w programowaniu i daje większe możliwości. Osobiście nie uważam, aby Cell był tak znakomicie przystosowany do gier, jak w to wierzy Sony.”
Matt Lee – inżynier firmy Microsoft z sekcji Game Technology Group. W wypowiedzi dla Ars Technica