Ostatni zmniejszyli też w PS3 zapotrzebowanie na pamięć.
Możesz coś o tym więcej napisać?
Proszę, tutaj o tym piszą.
http://www.innerbits.com/blog/2007/05/09/ps3-memory-footprint/
Poprostu Sony zmiejszyło zapotrzebowanie na pamięć dla OS-u. W sumie 12 MB zostało oddanych developerom do wykorzystania w grach. Wcześniej zajęte były one przez system operacyjny PS3. To juz drugi raz jak oddaja część pamięci deweloperom. Wynika to z optymalizacji kodu. Zapewne z czasem znowu Sony zwolni troche pamięci.
ps: nie wszystko co w tym artykule piszą, jest prawdą np. to że implementacja virtualnej klawiatury zajmuje 7 MB pamięci. Nie wiem skąd onie wzięli te liczby 
Bo chyba ma słownik wprowadzanych wyrazów.
-----------------
Takie pobierzne tłumaczenie jak ktoś nie zna angielskiego.
Tak czy siak na dzień dzisiejszy wygląda to tak:
System w 1.6 zabiera 52MB w pamięci głównej + 32MB pamięci graficznej; razem 84MB [ewoluowało to z 96MB(64+32) -> 88MB(56+32) -> 84MB(52+32)]
Wbudowany w OS jest system komunikatów na ekranie.
Extra usługi zabierają dodatkowe ilości pamięci.
7MB - klawiatura na ekranie
8MB - Remote Play - granie na PS3 za pomocą PSP
5MB - obsługa dysku twardego - zapis/odczyt stanu gry , instalacja i gra z dysku twardego itd.
8MB - starter usługi sieciowej - WYMAGANY do uruchomienia jakichkolwiek funkcji korzystających z internetu i [najprawdiopodobniej] sieci lan , do tego oczywiście pamięć zajęta przez samą usługę np:
24MB - lista przyjaciół - ma być wkrótce zmniejszona do 20MB
26MB - video chat max 6 osób
8MB - chat głosowy max 12 osób
8MB - obsługa mikrofonu [czyli voice chat 16MB, video chat 34MB ?]
40MB- 90MB+ wbudowana przeglądarka internetu - ale to można chyba ograniczyć do samego menu i grom nie powinno przeszkadzać.
Do tego są jakieś nieprzyjemne niedomówienia w sprawie wykorzystania CPU przez system [były zresztą jakieś plotki na ten temat kiedyś: 1 zajęte SPU i 1 dodatkowe zwalnianę przez grę na życzenie systemu].
Brak górnej granicy ile system może sobie zażyczyć czasu procesora.
Odnoszę dziwne wrażenie że programiści nie grzeszą nadmiarem umiejętności i kod tych narzędzi jest napisany w pascalu.... (Fachowcy od sprzętu nie oprogramowania)

Same zaś narzędzia zostały przygotowane w pośpiechu i do optymalnego rozwiązania duuuużo im brakuje.
Niewątpliwie postęp w zmniejszaniu zapotrzebowania na RAM będzie tu spory i miał wymierne skutki dla przyszłych gier.
---------
[do komentarza poniżej]
Suche dane napisałem w 2-3 minuty....
Przy 2ch postach na dzień mogę się rozpisać
