Info z Zanzibaru. Wywiad z Hideo.
E3 przyniosło sporo pytań odnośnie piątej odsłony cyklu sagi o Wężach. Część odpowiedzi dostajemy już teraz, na część przyjdzie nam jeszcze poczekać a Hideo Kojima jak zwykle w kilku momentach puszcza oko do graczy. Szczegóły poniżej.
Jak nadchodząca generacja konsol wpłynie na Metal Gear Solid?
Dla Metal Gear Solid V liczy się zwłaszcza wsparcie oraz interakcja ze strony smartfonów oraz tabletów, przy użyciu których, możemy oddziaływać na świat w grze. Zobaczymy także co w przyszłości będziemy mogli zrobić z funkcją chmury.
Czy szefowie w Konami wiedzieli o rasowych tematach w piątce i jak na to zareagowali?
Cóż, nic im na ten temat nie mówiłem więc zdaje się nie mają nic do powiedzenia w związku z tym. Czas pokaże jakie będzie ich stanowisko. W kwestii przesłania, technologia zawsze szła do przodu ale ciągle zatrzymywaliśmy się na poziomie walki z obcymi i strzelaninach. Wybrałem drogę głębszego przekazu, czegoś co przekształci branżę.
Jaką rolę pełni Ground Zeros, prolog, względem centrum jakim jest The Phantom Pain?
Ground Zeroes powstało ze względu na konieczność wprowadzenia gracza w nielinowy charakter rozgrywki. Jednak nawet pod tym względem, introdukcja będzie mocno ograniczona. Tak więc Ground Zeroes nie posiada cyklów dnia i nocy, warunki atmosferyczne nie ulegają zmianom – wszystko toczy się pod osłoną nocy. Prolog został napisany z myślą o graczach przyzwyczajonych już do koncepcji zamkniętego środowiska i pomaga w przejściu na otwarty system, nawet jeśli to robi na mniejszą skalę. Naturalnie Hideo Kojima nadal nie wyjawił czy epizod wprowadzający będzie dystrybuowany oddzielnie, ponieważ studio nadal debatuje nad tą kwestią.
Hideo Kojima o łamaniu czwartej ściany
Przygotowujemy w tym zakresie coś świeżego, to będzie olbrzymia niespodzianka, która dla nas samych stanowiła nie lada wyzwanie. To coś czego nie da się przekazać przez film lecz jest możliwe tylko dla gier. Nikt nigdy tego przed nami nie zrobił.
Jak otwarty świat wpłynie na koncepcje stealth
Gracz od samego początku decyduje czy wybierze metodę bezszelestnych podchodów czy złapie za broń. Każde zadanie wiąże się z odgórnie zdefiniowanym celem, wejściem do misji oraz ucieczką, wszystko co pomiędzy należy do wyboru użytkownika i jego stylu gry.
Dużą rolę odgrywa dobór środków, strategia wraz z jej wykonaniem a sposobów na przejście zadania jest multum. Dystans jest także istotnym czynnikiem. Snake pokonuje kilometry terenu na koniu ale może też wybrać mechaniczny środek transportu lub użyć własnych nóg żeby dotrzeć do celu. Jednak zanim tam dojdziesz, może zrobić się już ciemno co znacznie wpływa na taktykę działań. Z drugiej strony wejście w ciągu dnia także wymaga planowania zgodnego z panującymi warunkami. W ciągu nocy teren nie jest tak silnie patrolowany ale światło szybciej wyłowi nas z mroku, dzień z kolei oznacza większą ilość strażników.
Kto mógłby podkładać głos pod 12-letniego Solid Snake’a?
Snake’a jest jeszcze dzieckiem, nie wiem więc czy mogę kogoś zarekomendować ale niech pomyślę (śmieję się)! Prawdę powiedziawszy nie wiem czy młody Solid Snake będzie miał swój występ w tej grze. Jeżeli teraz puszczę parę z ust zdradzę zbyt wiele, więc to pytanie pozostanie bez odpowiedzi.
Jeżeli Snake jest Ahabem, kapitanem napędzanym zemstą, to kto pełni funkcję wieloryba, obiektu nienawiści?
Montujemy pierwsze zwiastuny i ten motyw będzie sporym zaskoczeniem. Kiedy zbliżymy się do momentu wydania gry, wtedy powiem na ten temat więcej. Ciągle dostajemy te pytania, kto jest antagonistą w grze, ale żeby o tym mówić musimy upewnić się, że wszystkie kluczowe informacje ukażą w odpowiednim czasie.