Autor Wątek: Pillars of Eternity  (Przeczytany 35017 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Ogur

  • Kapitan Żbik
  • *****
  • Rejestracja: 20-11-2013
  • Wiadomości: 1 174
  • Reputacja: 22
Odp: Pillars of Eternity
« Odpowiedź #160 dnia: Marca 29, 2015, 10:10:42 am »
Jak chodzi wam ta gra? Chciałem kupić w nadziei na to, że gra z prerenderowanym tłem i postaciami 3d nie potrzebuje mocnego pc i na moim ruszy, ale miałem lekkie zdziwko po zobaczeniu rekomendowanych.

U mnie chodzi bardzo ładnie, aczkolwiek kiedy tytacz zapytał ile mam fps, włączyłem licznik i się okazało, że mam poniżej 50 fps  :lol: Kamera jest statyczna i ruszają się w zasadzie tylko postacie, więc nawet nie zauważyłem.

Krzysiu

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 13-06-2008
  • Wiadomości: 14 544
  • Reputacja: 174
  • Stać! Policja!
Odp: Pillars of Eternity
« Odpowiedź #161 dnia: Marca 29, 2015, 10:59:44 am »
Na integrze można zapomnieć o graniu:



Kert jakiego masz kompa?

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Pillars of Eternity
« Odpowiedź #162 dnia: Marca 29, 2015, 11:42:45 am »
Jak prezentuje się polska wersja?
Dobrze. Znajdą się małe błędy (czasem jakieś słowo nie jest przetłumaczone albo źle postawiono przecinek), ale nie ma co narzekać.


Na moim kompie chodzi bardzo dobrze, ale dziwne, gdyby nie chodziło. Procesor wymieniałem w zeszłym roku i jedynie kartę graficzną mam dość starą.

Ogólnie gra coraz bardziej mi się podoba :D

Milford_Cubicle

  • Tajny współpracownik
  • *****
  • Rejestracja: 24-07-2007
  • Wiadomości: 856
  • Reputacja: 2
  • IT could swallow all of us before IT even CHEWED!
Odp: Pillars of Eternity
« Odpowiedź #163 dnia: Marca 29, 2015, 11:59:46 am »
U mnie na stacjonarnym i3 + gtx 750ti chodzi bez zająknięcia.

Póki co wspaniała gra, ale nigdy nie do końca nie byłem fanem takiego systemu walki, wolę standardowy turowy ; )
I'm happy to pull my veins out and braid a rope
I don't need hope to know that you'd die slow
I'm happy to pull my veins out and braid a rope
I don't need hope to know that you'd die slow

s00s

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 04-11-2007
  • Wiadomości: 10 368
  • Reputacja: 155
Odp: Pillars of Eternity
« Odpowiedź #164 dnia: Marca 29, 2015, 12:01:21 pm »
Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)

co za bieda. ta gra naprawdę tak ładnie wygląda, czy optymalizacja według standardów mistrzów ścigania?

Krzysiu

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 13-06-2008
  • Wiadomości: 14 544
  • Reputacja: 174
  • Stać! Policja!
Odp: Pillars of Eternity
« Odpowiedź #165 dnia: Marca 29, 2015, 12:10:33 pm »
Unity to zjebany silnik i nic z tym nie zrobisz ;p

s00s

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 04-11-2007
  • Wiadomości: 10 368
  • Reputacja: 155
Odp: Pillars of Eternity
« Odpowiedź #166 dnia: Marca 29, 2015, 12:23:31 pm »
w takim razie będę musiał poczekać. może na koniec tego roku firma mi wymieni kompa na coś z broadwellem na pokładzie, to wrócę do tematu. pillars jest jedną z tych gierek, które się nie starzeją :)

Kert

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 21-01-2008
  • Wiadomości: 16 546
  • Reputacja: 255
Odp: Pillars of Eternity
« Odpowiedź #167 dnia: Marca 29, 2015, 13:20:43 pm »
Kert jakiego masz kompa?
Zbyt słabego ;)

Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)

kun

  • chujek
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-11-2003
  • Wiadomości: 6 880
  • Reputacja: 80
Odp: Pillars of Eternity
« Odpowiedź #168 dnia: Marca 29, 2015, 14:10:02 pm »
Pękłem i dziś kupuję. Zagram sobie z polskimi napisami. Tak na cześć BG, które to katowałem eony temu w Ojczyźnie.

Mnichu

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 30-03-2006
  • Wiadomości: 4 265
  • Reputacja: 53

3DS friendcode: 1478-6316-9345
Nintendo Network ID: Mnichu

kun

  • chujek
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-11-2003
  • Wiadomości: 6 880
  • Reputacja: 80
Odp: Pillars of Eternity
« Odpowiedź #170 dnia: Marca 30, 2015, 22:28:06 pm »
Właśnie zasysam PoE. Naturalnie dorzucę "Przed wyruszeniem w..." pana Fronczewskiego. A jak?! :)

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Pillars of Eternity
« Odpowiedź #171 dnia: Marca 31, 2015, 11:51:26 am »
Jaki rodzaj broni najbardziej preferujecie? Mi ciężko podjąć decyzję, w czym wybrać specjalizację. Gram wojakiem i teraz chodzę z mieczem dwuręcznym. Wreszcie moja postać całkiem nieźle sprawdza się w walce. Nie jest tak mocna, jak z tarczą, ale przynajmniej coś robi przeciwnikom. Walcząc bronią z dużą szybkością (np. rapierem) miałem wrażenie, że moja postać macha i macha nic nikomu nie robiąc.

Gram na poziomie średnim. Z początku gra wydawała mi się dość trudna, ale teraz, jak już mam komplet drużyny i wszyscy są na 6 poziomie, to zrobiło się trochę łatwo. Zobaczymy, jak będzie dalej. Może podwyższę na wysoki.

Aktualnie jestem w Zatoce Buntu. Bardzo ładne miasteczko. Przypomina połączenie Wrót Baldura z wyższymi dzielnicami z Tormenta.

Ogólnie gierka świetna :D Jedynie brakuje mi, że relacje pomiędzy postaciami i naszym bohaterem nie są tak dobrze poprowadzone i ciekawe, jak w BG2 czy Tormencie. Nie jest źle, ale jednak mogłoby być lepiej pod tym względem.

Castor Krieg

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-11-2003
  • Wiadomości: 4 450
  • Reputacja: 26
Odp: Pillars of Eternity
« Odpowiedź #172 dnia: Kwietnia 03, 2015, 21:20:21 pm »
Ja gram łucznikiem, podoba mi się stanie z tyłu. Albo złodziejem, ale problemem jest że jak zadasz cios z stealth to nagle wszyscy się na ciebie rzucają i szybko schodzę.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Pillars of Eternity
« Odpowiedź #173 dnia: Kwietnia 04, 2015, 12:07:46 pm »
Wczoraj wyszedł patch 1.03. Lista zmian:
https://forums.obsidian.net/blog/7/entry-179-patch-notes-103/

Z broni szczególnie polecam buławy (jednoręczne, duże obrażenia, średnia szybkość i redukcja RO). Szable oraz topory bojowe też są niezłe.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Pillars of Eternity
« Odpowiedź #174 dnia: Kwietnia 05, 2015, 11:55:20 am »
Przeglądałem sobie osiągnięcia i jedno rzuciło mi się w oczy:
Cytuj
Potrójna Korona SOLO
Ukończ grę w trybach Ekspert, Próba Żelaza i Ścieżka Potępionych, nie mając żadnych towarzyszy w drużynie po opuszczeniu Cilant Lîs.

Ktoś odważny? :troll:

kun

  • chujek
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-11-2003
  • Wiadomości: 6 880
  • Reputacja: 80
Odp: Pillars of Eternity
« Odpowiedź #175 dnia: Kwietnia 05, 2015, 15:09:50 pm »
Jeśli jest możliwość NG+ wypasioną już postacią, to czemu nie?

Castor Krieg

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-11-2003
  • Wiadomości: 4 450
  • Reputacja: 26
Odp: Pillars of Eternity
« Odpowiedź #176 dnia: Kwietnia 08, 2015, 08:21:18 am »
Jeśli jest możliwość NG+ wypasioną już postacią, to czemu nie?

Z pewnością chodzi o pierwsze przejście, inaczej nie byłoby problemu.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Pillars of Eternity
« Odpowiedź #177 dnia: Kwietnia 08, 2015, 15:07:30 pm »
Pillars of Eternity
Chyba nie ma.

Ja wczoraj dobiłem do 12 poziomu i okazało się, że to max :mad: Chodzę cały czas pełną drużyną i zostało mi jeszcze sporo zadań do wykonania, a tu już exp przestał lecieć :-? Bardzo nie lubię tego w grach. Powinni dać limit przynajmniej do 15 poziomu, tym bardziej, że i tak ograniczyli zdobywany exp za wrogów, więc nie mieli problemu by zrobić rozsądną granicę. Pewnie z pierwszym DLC limit poziomów wzrośnie i to ma być mocny argument do zakupu. Chamskie zagranie. Jak na razie chyba największy minus gry, bo jest naprawdę dobra.

Dobrze gdyby szybko wyszedł jakiś mod to zmieniający. Mogliby też gracze trochę pohejtować, to może rozszerzyliby level w którymś patchu.

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 367
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: Pillars of Eternity
« Odpowiedź #178 dnia: Kwietnia 08, 2015, 15:20:44 pm »
Przepraszam, czy ja dobrze czytam? To jest erpeg w którym najwyższy poziom postaci to 12?

Castor Krieg

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-11-2003
  • Wiadomości: 4 450
  • Reputacja: 26
Odp: Pillars of Eternity
« Odpowiedź #179 dnia: Kwietnia 08, 2015, 15:48:50 pm »
Przepraszam, czy ja dobrze czytam? To jest erpeg w którym najwyższy poziom postaci to 12?

Typowe, jeśli chodzi o stare cRPG, które miały systemy oparte na grach D&D. Pillars of Eternity nie jest oparty na żadnym systemie, ale fakt że jest nawiązaniem do serii BG powoduje takie rozwiązania. Chodzi również o to, aby gra  nie była za łatwa. Nie różni się to niczym od level scaling w innych grach.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Pillars of Eternity
« Odpowiedź #180 dnia: Kwietnia 08, 2015, 16:01:34 pm »
Przepraszam, czy ja dobrze czytam? To jest erpeg w którym najwyższy poziom postaci to 12?
W BG1 był np. limit tylko do 6-8 poziomu (zależnie od klasy).

Mi jednak nie przeszkadza aż tak sam limit poziomów, co to, że ma on miejsce na tak (względnie) wczesnym etapie. Jeśli ktoś woli grać mniejszą drużyną (np. 4 osobową, nie mówiąc już o przechodzeniu gry w pojedynkę), tym mocniej odczuje ten limit. Dla mnie to duża wada i zupełnie niepotrzebna.

Krzysiu

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 13-06-2008
  • Wiadomości: 14 544
  • Reputacja: 174
  • Stać! Policja!
Odp: Pillars of Eternity
« Odpowiedź #181 dnia: Kwietnia 08, 2015, 17:45:16 pm »
Dziwne, a czytałem, że do osiągnięcia maksymalnego poziomu trzeba ukończyć niemal wszystkie zadania jakie są dostępne :P

Ogur

  • Kapitan Żbik
  • *****
  • Rejestracja: 20-11-2013
  • Wiadomości: 1 174
  • Reputacja: 22
Odp: Pillars of Eternity
« Odpowiedź #182 dnia: Kwietnia 08, 2015, 19:42:59 pm »
Ile mieliście questów typu "przynieś mi 10 niedźwiedzich skór"? U mnie 25 godzin i jeszcze nie zauważyłem nic podobnego.

Ciężko było, ale ujebałem drania. Na pierwszym poziomie endless paths zlazłem niepotrzebnie do dziury. :P

Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 08, 2015, 19:45:49 pm wysłana przez Ogur »

kun

  • chujek
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-11-2003
  • Wiadomości: 6 880
  • Reputacja: 80
Odp: Pillars of Eternity
« Odpowiedź #183 dnia: Kwietnia 08, 2015, 19:54:02 pm »
Yep Ogur, to samo u mnie.

Ciekawe co zmajstrowaliby przy budżecie równym takiemu DA:I?

Jesli chodzi o niski limit expa, cóż... Widać nie to jest najważniejsze w grach RPG. Ja popieram takie rozwiązanie. Skupiamy się na fabule i odgrywaniu postaci. Reszta to gra wyobraźni.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Pillars of Eternity
« Odpowiedź #184 dnia: Kwietnia 08, 2015, 21:06:24 pm »
Dziwne, a czytałem, że do osiągnięcia maksymalnego poziomu trzeba ukończyć niemal wszystkie zadania jakie są dostępne :P
Bo ja staram się wykonać naprawdę wszystkie zadania :P

Zostały mi jeszcze z 2-3 poziomy Bezkresnych ścieżek, cała trzecia partia zleceń u strażnika z gajówki (nie wiem czy jest czwarta?), mam trzy tereny, których jeszcze nie zdołałem odwiedzić na mapie, a aktywnych zadań też czeka trochę. Szacuję, że mam jeszcze spokojnie 5-10 godzin gry, może więcej.

Jesli chodzi o niski limit expa, cóż... Widać nie to jest najważniejsze w grach RPG. Ja popieram takie rozwiązanie. Skupiamy się na fabule i odgrywaniu postaci. Reszta to gra wyobraźni.
Wiadomo, że fabuła jest najważniejsza. Ale podniesienie limitu expa nie jest wielkim wyczynem (a na pewno zostanie rozszerzony przy pierwszym DLC). W BG1 takie rozwiązanie było uzasadnione, bo dwójka była ścisłą kontynuacją. Wątpię, aby tak samo było w przypadku PoE2.
Torment nie miał limitu poziomów i dzięki temu można było się bardzo fajnie bawić przechodząc grę samym Bezimiennym bądź np. z jednym towarzyszem.

Ale mniejsza już o to. Moim zdaniem limit poziomów ustawili za nisko i tyle.


Mam problem z Niezłomnym. Staram się czasem brać go do drużyny, ale coś nie mogę z nim pociągnąć questa na dalszą drogę. Wypytałem go wcześniej o prawie wszystko (trudno się z nim gada) i raz miałem wizję po przebudzeniu. Ale to już było dawno i od tego czasu cisza. Chyba na drugiej grze będę musiał konsekwentnie mieć go stale w drużynie. Może wtedy coś zaskoczy.


Edit: Władca Podziemi niezły wymiatacz. Rozpieprza mi całą drużynę w minutę. Jutro się z nim jeszcze pomęczę, ale łatwo nie będzie.
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 09, 2015, 01:17:13 am wysłana przez POK »

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: Pillars of Eternity
« Odpowiedź #185 dnia: Kwietnia 09, 2015, 01:38:46 am »
Krzysiu: masz gdzieś testy na Intelu HD 5500?

Krzysiu

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 13-06-2008
  • Wiadomości: 14 544
  • Reputacja: 174
  • Stać! Policja!
Odp: Pillars of Eternity
« Odpowiedź #186 dnia: Kwietnia 10, 2015, 10:53:11 am »
Krzysiu: masz gdzieś testy na Intelu HD 5500?

Nie widziałem, ale wątpię w komfortową grę. Unity jest spierdolony i ja na dedykowanej grafie w laptopie mam ledwo 30fps w mieście jak jest dużo NPC na ekranie. Czasem spada do 24 :lol:

Gra ma plansze 2D i postacie w 3D, a wymagania większe niż Wasteland 2 w pełnym 3D :lol:

kun

  • chujek
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-11-2003
  • Wiadomości: 6 880
  • Reputacja: 80
Odp: Pillars of Eternity
« Odpowiedź #187 dnia: Kwietnia 10, 2015, 11:26:14 am »
Magowie w tej grze są bezużyteczni!  :mad:

Pamiętacie tych połbogów czarowników z BG2?

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Pillars of Eternity
« Odpowiedź #188 dnia: Kwietnia 10, 2015, 16:05:18 pm »
Są całkiem nieźli, ale na wyższych poziomach doświadczenia. Druid np. ma kilka szalenie mocnych zaklęć, w tym mega potężne o nazwie "Podpalaczka" (chyba 5 levelu). Czar przeskakuje 8 razy z wroga na wroga zadając średnio po jakieś 50 obrażeń (bez krytyków) przy jednym trafieniu. Bardzo dobre jest też przyzywanie stworów pieśniarzem w przypadku cięższych bitew.

Castor Krieg

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-11-2003
  • Wiadomości: 4 450
  • Reputacja: 26
Odp: Pillars of Eternity
« Odpowiedź #189 dnia: Kwietnia 10, 2015, 21:39:57 pm »
Magowie w tej grze są bezużyteczni!  :mad:

Pamiętacie tych połbogów czarowników z BG2?

Magowie są tacy jak w każdej edycji D&D - do poziomu 10. dupa, później pół-bóg.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Pillars of Eternity
« Odpowiedź #190 dnia: Kwietnia 11, 2015, 13:37:52 pm »
Po dwóch dniach przerwy spróbowałem sił ponownie w starciu z Władcą Podziemi. I znów dostałem tęgie baty :( Po zasięgnięciu porady w necie zmieniłem jednak nieco skład drużyny, aby było w niej więcej postaci walących z magii. No i już pierwsza próba zakończyła się sukcesem :angel:

Tak więc magowie może z początku wydają się słabi i przy lżejszych potyczkach nie czuć ich mocy, za to w cięższych starciach ogromnie się przydają.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Pillars of Eternity
« Odpowiedź #191 dnia: Kwietnia 12, 2015, 10:12:46 am »
Wczoraj przeszedłem grę, ale chyba nie zrozumiałem, co tak naprawdę kierowało Theosem. Jeśli ktoś udzieli mi wyjaśnienia, to będę bardzo wdzięczny :)

Natomiast z samego zakończenia jestem zadowolony. Mamy trochę możliwości do wyboru, a lektor ładnie wyjaśnia, jak potoczyły się dalsze losy naszych towarzyszy oraz Jelenioborza. Przykładam do tego bardzo dużą wagę w tego typu erpegach. Pamiętam, że Fallout 3 strasznie mnie pod tym względem zawiódł. Podejmowaliśmy masę decyzji i na koniec dostaliśmy tylko kilka słów marnego podsumowania.

Zacząłem też drugie podejście. Klasa: enigmatyk. Rasa: boski śmierci. Poprzednio byłem dobry, więc tym razem będę zły :angel: Na pierwszej grze miałem wysoką stanowczość i kondycję, tym razem postawiłem na intelekt i moc. No i poprzednio grałem na średnim, teraz będę próbował swych sił na wysokim. Wezmę jeszcze sobie do pomocy kumpla barbarzyńcę. Mam nadzieję, że zmiana stylu dostarczy mi sporo nowych wrażeń :D

kun

  • chujek
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-11-2003
  • Wiadomości: 6 880
  • Reputacja: 80
Odp: Pillars of Eternity
« Odpowiedź #192 dnia: Kwietnia 12, 2015, 12:04:17 pm »
Poziom trudności z pewnością dostarczy Ci wrażeń. Ja pasówam się wolno jak ślimak. Strasznie czasochłonna gra, a ja mam tak mało czasu...

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Pillars of Eternity
« Odpowiedź #193 dnia: Kwietnia 13, 2015, 00:09:06 am »
Dzisiaj się całkiem ostro zagrywałem i mogę powiedzieć, że na wysokim nie jest wiele trudniej. Zdaje mi się nawet łatwiej, ale to dlatego, że dużo lepiej ogarniam mechanikę gry i wziąłem sobie do pomocy dodatkową towarzyszkę (która z początku dostawała straszne baty, bo barbarzyńca ma malutkie odbicie ciosów). Przy drugim podejściu przechodzi się też grę znacznie szybciej.

Początek gry jest w sumie i tak najtrudniejszy. Jak już się ma komplet drużyny, to można łatwo dostosować się do różnych sytuacji. Przede wszystkim najbardziej należy dbać o statystykę "celność". Wysoka celność powoduje nie tylko częstsze trafienia, ale i trafienia krytyczne (a mniej draśnięć). Kiedy mamy celność powyżej około 50, to już jest dobrze. Dlatego warto dość szybko wybrać specjalizację w broni. +6 do celności może wydawać się niewiele, ale czyni sporą różnicę. Podobnie jest w przypadku przedmiotów.

Miałem obawy, jak się będzie grać enigmatykiem na niskich poziomach doświadczenia, lecz obawy okazały się na szczęście bezpodstawne. Fakt, sam wiele nie zdziała, ale do drugiej linii nadaje się znakomicie. Ma bardzo dobre obrażenia (używam łuku bojowego) i niezłe moce, których nie musi regenerować odpoczynkiem. W sumie niepotrzebnie dałem 2 punkty w Stanowczość na starcie, zamiast tego mogłem przeznaczyć je z większym pożytkiem w zręczność (tempo ataku ma duże znaczenie, bo dzięki temu ładujemy sobie punkty skupienia potrzebne do używania mocy). Barbarzynką z kolej mogłem z początku wybrać okrzyk zamiast szału. Bardziej by się przydał, bo obniżał wrogom celność. No ale trudno. I tak idzie mi nieźle :)

Po przejściu gry polecam zagrać drugi raz inną klasą. Gra się równie dobrze :D

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Pillars of Eternity
« Odpowiedź #194 dnia: Kwietnia 16, 2015, 22:04:39 pm »
Patch Notes: 1.04
Cytuj
Items, Spells, and Abilities

    AoE indicators should now properly resize if the caster has a sub 10 Intellect score.
    Fixed an issue with over-time aura spells not applying the correct value on the final tick.
    Knock Down will now correctly be applied for the full duration of the effect.
    Mantle of The Dying Boar will now trigger at 33% Endurance with the effect of 5 Endurance a tick.
    Talisman of the Unconquerable will now give a 1.25 Focus multiplier instead of .25.
    Blooded should trigger properly in all cases now.
    Boar Animal Companion bonus damage should now work as intended.
    Prone Reduction mod should now work correctly.

Quests and Companions

    Fixed Aloth and Kana speaking when they weren't in the party in one of the last levels.
    Sagani's fox-specific banters now require the appropriate items in the player inventory.
    Falanroed's dialogue no longer displays a script node.
    Durance will now properly discuss your dream with you if you've already discussed his staff.
    Relaxed some constraints on Durance's quest conversation. This allows all characters, regardless of background or stats, to finish his quest.
    Players can now loot the nest in Oldsong.
    Fixed an invalid conditional check in one of Pallegina's conversations.
    Heritage Hill tower will be fully revealed when exploring the map.
    Fixed spawn issue in a scripted interaction near the end of the game.
    Fixed an invalid creature spawn in the Ogre Lair in Od Nua.
    Sagani no longer references the antagonist by name before you know it.
    A container in the Catacombs of Od Nua will now remember if it was looted.
    The "Master's Tools" quest will now work if you have the required items before starting the quest.
    The "A Two Story Job" scripted interaction will not require a second grappling hook to climb down from the window if one was already used to climb up.

General Fixes


    Fix for camera movement problems when the game is paused or in a cutscene.
    Fix to retroactively restore party movement in saves that display movement speed problems.
    Made some fixes to movement speed problems that were being reported (e.g. Boots of Speed).
    Fixed stacking health problems with the gul's "Vomit Blood" ability. This fix should retroactively fix your saved games.
    Optimized Save/Load game system for better performance.
    Optimized how scene transitions are handled for better memory usage on 32-bit machines. This may allow players to transition to new areas without running out of memory.
    Sound Sets from hired companions will now be properly restored when adding them to the party from the stronghold.
    "All Stronghold Upgrades" achievement now checks 25 upgrades instead of 26. This will properly reward the achievement if you already have fully upgraded your stronghold.
    The "Kill All Dragons" achievement will now properly fire if they are killed indirectly (like by a trap). This is a retroactive fix and will be rewarded if the dragons are already dead.
    Fixed issue where store prices were getting exceptionally large after receiving a discount.
    Fixed issues with gaining infinite XP from bad Stronghold data.
    World time will not get very large in some cases after Save/Load.
    Modelling offset with Durance's head has been adjusted.
    Icon scale is now correct on Hearth Harvest and Reghar Konnek.
    All shaders will now compile properly under DirectX 11.
    Restored all the missing effects in the intro cutscene.
    Removed Blunderbuss item from an early game loot table.
    Changed the cursor type on the blood pool in the Temple of Skaen to conversation.
    Fixed a few save game issues with dead summoned creatures.
    Fixed issue where occasionally a crash would occur when initializing the Steam API.
    Draggable windows are now handled properly when running at very high resolutions.
    Swamp Lurker's animation won't spaz anymore when the game is paused.
    Fixed an issue to prevent binding mouse buttons to window controls.
    Game will now pause if you Alt-Tab during a cutscene in full screen mode.
    Audio will now resume properly if the game loses focus.
    Fixed an issue with infinite load screen if you transition while hovering over a container.
    Characters will now wait for their idle animation before trying to reload which fixes an animation sync issue.
    Damaged characters performing AoE attacks will not overload their AI state stacks anymore.
http://forums.obsidian.net/blog/7/entry-180-patch-notes-104/


Tak swoją drogą zawiodłem się nieco na wykorzystaniu Intelektu w rozmowach. Powinien mieć znacznie większe znaczenie. Podobnie Wiedza, którą specjalnie pakowałem, a która w dialogach nie ma zupełnie zastosowania (już Przetrwanie ma większe).

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Pillars of Eternity
« Odpowiedź #195 dnia: Maja 08, 2015, 10:32:42 am »

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Pillars of Eternity
« Odpowiedź #196 dnia: Czerwca 17, 2015, 15:45:54 pm »


Po nazwie można wnioskować, że dodatek został podzielony na przynajmniej dwie części. Ja na razie robię sobie dłuższą przerwę od Pillarsów, ale w DLC na pewno zagram.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Pillars of Eternity
« Odpowiedź #197 dnia: Czerwca 25, 2015, 20:34:40 pm »

Cytuj
Producent wykonawczy Pillars of Eternity, Adam Brennecke, prezentuje zmiany, jakie zostaną wprowadzone wraz z wydaniem patcha 2.0. Prócz naprawienia rozmaitych błędów i poprawek w balansie, w grze pojawi się kilka nowości.

Pierwszym nowym elementem jest możliwość wyboru sztucznej inteligencji dla towarzyszy. W ten sposób możemy określić, jak powinni się zachowywać. To rozwiązanie pozwoli członkom drużyny automatycznie namierzać cele i korzystać z zaklęć, zwalniając graczy z obowiązku wydawania poleceń każdemu z bohaterów osobno. Nic nie stanie jednak na przeszkodzie, by wybrać akcje, jakie mają wykonać. Sztuczną inteligencję będzie można także całkowicie wyłączyć, wedle uznania.

Druga zmiana związana jest z przechodzeniem w tryb skradania - aktualizacja 2.0 pozwoli wybrać, którzy bohaterowie mają zacząć poruszać się po cichu. W ten sposób, przekradając się obok przeciwników, będziemy mogli zająć dogodne miejsce. Wrogowie mogą zauważyć skradającą się postać, co automatycznie pozbawi nas przewagi niewidzialności.

Trzecia nowość to zasięg czaru - dzięki tej funkcji bez trudu znajdziemy odpowiednie miejsce dla maga, mając pewność, jaki obszar obejmie rzucone zaklęcie. Aktualizacja 2.0 pozwoli także uzyskać informacje o celności, o tym, z jak trudnym przeciwnikiem się mierzymy, a także o szansie na trafienie w sojusznika czarem obszarowym.

Aktualizacja 2.0 będzie dostępna dla wszystkich, niezależnie, czy kupią rozszerzenie The White March, czy też nie. Data wydania dodatku nie jest jeszcze znana.
http://www.gram.pl/news/2015/06/25/pillars-of-eternity-tworcy-prezentuja-zmiany-w-aktualizacji-2-0.shtml

Widać, że dodatek będzie wzorowany na Icewind Dale.

Snake_Plissken

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 31-12-2006
  • Wiadomości: 17 240
  • Reputacja: 104
  • Who Dares Wins
Odp: Pillars of Eternity
« Odpowiedź #198 dnia: Czerwca 25, 2015, 22:06:50 pm »
Ale szczerze mówiąc, powinni popracować nad optymalizacją gry, bo jest naprawdę ch**owa - moja dziewczyna na laptopie chciała sobie zagrać w PoE u siebie, ale gierka jest strasznie niegrywalna, a taki Torchlight 2 chodzi jak złoto albo choćby The Last Remnant, który działa na Unreal Engine 3 tylko czasami zgubi klatki.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Pillars of Eternity
« Odpowiedź #199 dnia: Czerwca 25, 2015, 22:35:15 pm »
To jednak dużo starsze gry z dużo gorszą grafiką. PoE nie jest świetnie zoptymalizowany, ale trzeba wziąć pod uwagę, że to bardzo ładna i nowa gra robiona przez niszowe studio, które na kwestiach technicznych skupiało się w drugiej kolejności. Mi PoE chodził bez najmniejszych dropów na kilkuletnim kompie stacjonarnym.