Poza tym (wracając do bohatera tematu) wątpię by na najmocniejszych kartach całość działała tak jak sobie tego życzę. Scalenie dwóch taki efekt zapewni, choć Iras ma w swojej drwinie nieco racji, ale przecież sam o tym wspominałem, że różnice nie są aż tak spore, by tyle przepłacać. Niemniej, jeżeli ktoś sobie chce taki sprzęt kupić, nic nie stoi na przeszkodzie, a zawsze to będzie płynniej, ostrzej, i tak dalej.
Pal licho kupowanie drogiej karty, sam co 4-5 lat tak robię. Kupowanie drugiego takiego GPU jednak mija się już z celem. Na ogół różnice między nowszymi modelami nie są duże (no chyba, że zmienia się co kilka lat, wtedy czuć przeskok), ale powiedźmy, że płacisz za nowy sprzęt i jest ok. W przypadku SLI/Cross Fire płacisz drugie tyle za lekki skok wydajności. Już kiedyś pisałem, że jedna krata jest lepsza/bardziej opłacalna niż dwie. Po pierwsze - jak masz dwie karty, to powinno być dwa razy szybciej, a tak niestety nie jest i nie będzie. Po drugie, różnie bywa z obsługą takiej konfiguracji (Crysis 2 i czekanie kilka miesięcy na patcha, który wyeliminuje artefakty). Najczęściej są olewane.
W zasadzie to jest tak - jedna karta nie jest wykorzystywana na maksa swoich możliwości (i stąd kasa idzie po części w błoto, jeśli kupuje się drogi sprzęt). Druga karta jest już wykorzystywana tylko w małym procencie, więc w zasadzie większość jej ceny graczowi się nie zwraca.
Bogatemu oczywiście nikt nie zabroni, a dla entuzjastów takie zakupy mają sens. Fajnie gdyby branża jeszcze faktycznie takich ludzi doceniała i dawała w ich ręce coś ekstra. Niestety jest na odwrót.
EDIT:
Obejrzałem sobie filmik z Gamersyde i choć generalnie jest ok, to rzuciło mi się kilka rzeczy - wciąż Redzi stosują SSAO co wygląda źle, Geralt biega w mrocznej poświacie, która na dodatek odcina się od postaci przezroczystym obrysem. Włosy czasem bardzo przenikają przez geometrię (w zależności od wdzianka), a widać to głównie przez kontrast miedzy kolorami włosów i ubrania. Animacja otwierania drzwi, jest strasznie niespójna - drzwi otwierają się jakby dostały z kopa, a ruch ręki Geralta sugeruje coś innego. Woda wygląda słabo, szczególnie te "niby" kałuże na brzegu, które są tą samą wodą co na morzu. I tak można wymieniać i wymieniać, rzeczy mniejsze i większe. Generalnie wygląda ok, mi najbardziej podobają się postacie. w większości są bardzo fajnie wykonane. Otocznie robi znacznie mniej, przypomina mi trochę Dragon Age. Dlatego jestem zaskoczony, że gra nie chodzi dobrze na mocnej konfiguracji, tym bardziej, że słyszałem coś innego. Widać jednak jednoczesny development na konsole nie zmienił wiele w poziomie optymalizacji CDP. Szkoda, tym bardziej, że będzie masakra pewnie przy włączeniu featurek Nvidii, nie wspominając o ubersamplingu ;P.