Autor Wątek: Praca w branży  (Przeczytany 7320 razy)

0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.

Madman

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 20-06-2007
  • Wiadomości: 2 317
  • Reputacja: 36
Praca w branży
« dnia: Maja 16, 2013, 10:58:03 am »


Przykładowa oferta:

Cytuj
Rodzaj oferty: praca stała
Miejsce pracy: Bydgoszcz
Opis:
Grafik 2D

 Zakres obowiązków m.in.:

 * tworzenie tekstur obiektów (tworzenie faktur materiałów)
 * tworzenie tekstur otoczeniowych
 * tworzenie elementów interfejsu użytkownika (menu, wskaźniki, liczniki punktów, etc.)
 * inne prace graficzne związane z grafiką 2D w grach

 Wymagania:

 * znajomość Photoshop, Gimp lub Paint Shop Pro
 * kreatywność

 Oferujemy:

 * ciekawą pracę przy projektach trafiających na wszystkie rynki świata
 * możliwość nauki i rozwoju w firmie
 * dostęp do najnowszych technologii
 * pracę w zespole młodych i kreatywnych ludzi
 * atrakcyjne wynagrodzenie, system premiowy oraz dodatkowe korzyści

 Pod uwagę bierzemy tylko aplikacje z załączonym portfolio.
http://jobs.cigames.com/oferty/all/

Na oficjalnej stronie City jest tylko kilka ofert pracy, ale obecnie szukamy nowych pracowników (przynajmniej jeśli mowa o Bydgoszczy).
Tak więc jeśli jest tutaj jakiś grafik, to śmiało wysyłać zgłoszenia.
Z mojej strony najbardziej zależałoby na dziale 2d.  Czyli  concept artist, texture artist, fx- artist. Ale pozostałe działy (3d, level design, programiści) też są regularnie powiększane.
Jeśli ktoś chciały spróbować, to dajcie znać w PW, mogę przekazać zgłoszenie bezpośrednio do szefa, więc szanse będą większe.


Jeśli temat narusza jakiś punkt regulaminu to proszę o usunięcie.

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 367
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: Praca w branży
« Odpowiedź #1 dnia: Maja 16, 2013, 11:12:20 am »
Jeśli temat narusza jakiś punkt regulaminu to proszę o usunięcie.

 :lol:

Ty z tyfusiarni jesteś Madman?

Madman

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 20-06-2007
  • Wiadomości: 2 317
  • Reputacja: 36
Odp: Praca w branży
« Odpowiedź #2 dnia: Maja 16, 2013, 11:17:47 am »
No co, nie chce mi sie czytać regulaminu to w razie czego napisałem :P

Morfi

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 21-12-2009
  • Wiadomości: 3 904
  • Reputacja: 82
  • Bend the Universe!
Odp: Praca w branży
« Odpowiedź #3 dnia: Maja 16, 2013, 11:23:37 am »
No to wrzuce dla Tych co cchą się sprawdzić:

http://skillshot.pl/

Jak by ktoś nie znał to takie gumtree dla gamedevu. W miare aktualne oferty tam są, choć nie ma ich jakoś uber wiele ;)

Lem++

  • Global Moderator
  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 07-11-2008
  • Wiadomości: 10 698
  • Reputacja: 209
  • 07.11.2008 - 16.08.2010 †
Odp: Praca w branży
« Odpowiedź #4 dnia: Maja 16, 2013, 16:42:23 pm »
Ja planuje pracowac w branzy. Poki co szukam praktyk gdzies na terenie Krakowa. Realne Pompy mi nawet nie odpisaly (ch*je, kosa z nimi, nie kupie ich gier), Bloober Team napisal tylko, ze moje zgloszenie do nich dotarlo i nic wiecej no i wlasciwie zostalem z niczym :( Jeszcze jedna firma mi zostala, malutka, ktora programuje na iOSa NO ALE JA JESTEM BARDZIEJ AMBITNY. W najgorszym przypadku posmigam do Wroclawia/Zabrza na praktyki, ale moze byc ciezko z kasiura (mieszkanie w KRK + Wroclaw/Zabrze ehhh ). Mozecie cos polecic? Moze jakies znajomosci? :P :P

Morfi

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 21-12-2009
  • Wiadomości: 3 904
  • Reputacja: 82
  • Bend the Universe!
Odp: Praca w branży
« Odpowiedź #5 dnia: Maja 16, 2013, 16:47:41 pm »
Lem na jakie stanowisko do Bloobera aplikowałeś?

Zapodaj info to może coś pokombinuje ;)

Lem++

  • Global Moderator
  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 07-11-2008
  • Wiadomości: 10 698
  • Reputacja: 209
  • 07.11.2008 - 16.08.2010 †
Odp: Praca w branży
« Odpowiedź #6 dnia: Maja 16, 2013, 16:53:40 pm »
Programista gameplayu, ale programista silnika tez moze byc tylko tutaj boje sie ze mam zdecydowanie zbyt malo skilla, ale dla branzy jestem wstanie nauczyc sie wszystkiego. Problem z nimi jest taki, ze oni prowadza praktyki tylko w dziale prawnym... a na programistow od razu chca wykwalifikowanych pracownikow. :( Daje im okazje wyszkolic pracownika specjalnie pod ich spolke, a ci mnie olewaja cieplym moczem :cry:

Morfi

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 21-12-2009
  • Wiadomości: 3 904
  • Reputacja: 82
  • Bend the Universe!
Odp: Praca w branży
« Odpowiedź #7 dnia: Maja 16, 2013, 17:00:08 pm »
Ale ja sie pytam o skile itp, jakie platformy, języki programowania. W czym się specjalizujesz itd.

Ogólnie powiem Ci że złe podejście stosujesz - wal od razu jako programista na oferty pracy, choć rozumiem że jak chcesz na początku się wbić do branży od razu jako konkretny programista to może być ciężko. Wszystko i tak na koniec wychodzi przy tym ile masz skila.

Ja pracowałem na początku przez 1.5 roku jako Tester w Connect2Media razem z Conkerem testując gry na komórki. Potem przeniesienie do działu portingu na programistę android, bo generalnie programować umiałem i przede wszystkim chciałem w końcu wyrwać się od bezmózgowego testowania. Potem poszedłem do innej firmy szukając generalnie na programistę gier na Androida. No i generalnie robię to co lubię, choć nie czysto na androidzie a w C++, przy czym możliwości jakie sie tu przede mną rozwijają są uber zajebiste i czekam na kolejny projekt :angel: (next gen maybe :>)

Bo jak chodzi o programistę iOS to byłbyś mi tu bardzo przydatny ;>

Lem++

  • Global Moderator
  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 07-11-2008
  • Wiadomości: 10 698
  • Reputacja: 209
  • 07.11.2008 - 16.08.2010 †
Odp: Praca w branży
« Odpowiedź #8 dnia: Maja 16, 2013, 17:20:04 pm »
Ale ja sie pytam o skile itp, jakie platformy, języki programowania. W czym się specjalizujesz itd.

Ogólnie powiem Ci że złe podejście stosujesz - wal od razu jako programista na oferty pracy, choć rozumiem że jak chcesz na początku się wbić do branży od razu jako konkretny programista to może być ciężko. Wszystko i tak na koniec wychodzi przy tym ile masz skila.

Ja pracowałem na początku przez 1.5 roku jako Tester w Connect2Media razem z Conkerem testując gry na komórki. Potem przeniesienie do działu portingu na programistę android, bo generalnie programować umiałem i przede wszystkim chciałem w końcu wyrwać się od bezmózgowego testowania. Potem poszedłem do innej firmy szukając generalnie na programistę gier na Androida. No i generalnie robię to co lubię, choć nie czysto na androidzie a w C++, przy czym możliwości jakie sie tu przede mną rozwijają są uber zajebiste i czekam na kolejny projekt :angel: (next gen maybe :>)

Jezyk dowolny (C++, C#, Java) przy czym preferuje C++ (ewentualnie C#, w Javie sie programowalo, ale generalnie hejtuje) bo to z nim chce wiazac swoja przyszlosc mimo iz jezyk jest ciezki i aktualnie nie jestem najlepszy w jego obsludze :P Aktualnie bede konczyl kurs OpenGL na UJocie, a platformy... no coz... poki co to mialem okazje pogramowac tylko na PC... student jestem, doswiadczenia malo (kilka mniejszych projektow przede mna i za mna), czekam na praktyki by ow skilla zdobyc :angel:

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 367
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: Praca w branży
« Odpowiedź #9 dnia: Maja 16, 2013, 17:20:06 pm »
Na iOS to się chyba w objective c programuje, nie?

Morfi

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 21-12-2009
  • Wiadomości: 3 904
  • Reputacja: 82
  • Bend the Universe!
Odp: Praca w branży
« Odpowiedź #10 dnia: Maja 16, 2013, 17:24:56 pm »
Na iOS to się chyba w objective c programuje, nie?

Tak, a ja kur**  tego języka nie umiem ogarnąć, bo mnie semantyka i te pieprzone nawiasy kwadratowe odstraszają. Ale i tak będę musiał coś tam w nim napisać przy implementacji Fejsbuka na iOS :( (projekt multiplatformowy)

@Lem

Będę pamiętał o Tobie, ale jak coś to weź mi podeślij swoje CV na maila z profilu. Może się coś odmieni w najbliższym czasie to będę dawał Ci znać ;)

student jestem

kur**, ale ja stary jestem :(

Lem++

  • Global Moderator
  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 07-11-2008
  • Wiadomości: 10 698
  • Reputacja: 209
  • 07.11.2008 - 16.08.2010 †
Odp: Praca w branży
« Odpowiedź #11 dnia: Maja 16, 2013, 17:25:33 pm »
Z iOSem nie mialem nigdy do czynienia wiec raczej odpadam :( But again... jestem gotow nauczyc sie wszystkiego :angel:

Jesli chodzi o ta mala firme (do ktorej bede aplikowal jak juz nic innego nie znajde) to oni programuja na MACach w Unity3D w C#

@Lem

Będę pamiętał o Tobie, ale jak coś to weź mi podeślij swoje CV na maila z profilu. Może się coś odmieni w najbliższym czasie to będę dawał Ci znać ;)
Ok. :angel:

Morfi

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 21-12-2009
  • Wiadomości: 3 904
  • Reputacja: 82
  • Bend the Universe!
Odp: Praca w branży
« Odpowiedź #12 dnia: Maja 16, 2013, 17:28:22 pm »
Z iOSem nie mialem nigdy do czynienia wiec raczej odpadam :( But again... jestem gotow nauczyc sie wszystkiego :angel:

Jesli chodzi o ta mala firme (do ktorej bede aplikowal jak juz nic innego nie znajde) to oni programuja na MACach w Unity3D w C#

Wypas sprawa, możliwe że u nas też w najbliższym czasie albo Unity, albo na wewnętrznym silniku coś popiszemy na konsole. Ja bym na Twoim miejscu uderzał. Nie ma co sie unosić dumą że ambitny jesteś, bo każde doświadczenie daje CI więcej expa i potem masz czym się pochwalić że już coś robiłeś. Takich bez doświadczenia to biorą z desperacji albo dla cięcia kosztów (co potem i tak drożej wychodzi no ale cóż).

Patrz na takiego mnie: przyszedłem do obecnej pracy na programistę Androida, a od samego początku piszę w C++. Wiesz jak to na samym początku przejebane przestawić się z javy na język niższego poziomu, gdzie trzeba pamiętać o zarządzaniu pamięcią :(

Lem++

  • Global Moderator
  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 07-11-2008
  • Wiadomości: 10 698
  • Reputacja: 209
  • 07.11.2008 - 16.08.2010 †
Odp: Praca w branży
« Odpowiedź #13 dnia: Maja 16, 2013, 17:33:57 pm »
Z iOSem nie mialem nigdy do czynienia wiec raczej odpadam :( But again... jestem gotow nauczyc sie wszystkiego :angel:

Jesli chodzi o ta mala firme (do ktorej bede aplikowal jak juz nic innego nie znajde) to oni programuja na MACach w Unity3D w C#
Wypas sprawa, możliwe że u nas też w najbliższym czasie albo Unity, albo na wewnętrznym silniku coś popiszemy na konsole. Ja bym na Twoim miejscu uderzał. Nie ma co sie unosić dumą że ambitny jesteś, bo każde doświadczenie daje CI więcej expa i potem masz czym się pochwalić że już coś robiłeś. Takich bez doświadczenia to biorą z desperacji albo dla cięcia kosztów (co potem i tak drożej wychodzi no ale cóż).

Z ta ambitnoscia to zartowalem :P (tym bardziej ze moj skill pozostawia jeszcze wiele do zyczenia) Ale mimo wszystko w CV lepiej wyglada nazwa Bloober Team, Reality Pump, Techland niz jakis noname, ale exp jest expem zgadzam sie :angel: Wieczorkiem albo jutro podesle ci CV na maila :) Dzieki za info tak btw :angel:

Morfi

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 21-12-2009
  • Wiadomości: 3 904
  • Reputacja: 82
  • Bend the Universe!
Odp: Praca w branży
« Odpowiedź #14 dnia: Maja 17, 2013, 09:50:00 am »
http://www.infopraca.pl/praca/programista-gier-c-lub-javascript/krakow/8742082

Grafton rekrutuje dla Ganymede jak byś chciał, całkiem spoko jak dla Ciebie na początek co nie ;)?

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 367
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: Praca w branży
« Odpowiedź #15 dnia: Maja 17, 2013, 09:52:40 am »
Morfi, PM.

Xell

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-02-2010
  • Wiadomości: 1 944
  • Reputacja: 40
  • Easy Rider
Odp: Praca w branży
« Odpowiedź #16 dnia: Maja 17, 2013, 10:09:46 am »
Swoją drogą Morfi powinien tutaj wspomnieć (jak już otwartą rekrutację prowadzi) jak tam mu płacą (też jak często ;) ), jak z umowami śmieciowymi i jak z kranczem, bo potem będziecie żałować :P

A prawda jest taka, że polski game dev poza nielicznymi wyjątkami (chyba - zakładam że w praca w cdp to bajka) to dla świata drugie chiny - robi się w nim obecnie w 85% na śmieciówkach, za pensje najczęściej poniżej średniej krajowej, a jedynym sposobem awansu jest zmiana firmy. Każda polska game devowa firma od śmieciówek prawie zawsze robi dla zagranicy, dla której koszt zespołu programistów z polski jest mniejszy od kosztu jednej sprzątaczki w ich kraju. Tak więc przynajmniej patrzcie na to, czy macie szanse na normalną umowę, inaczej doprowadzamy do coraz większego "zchinolenia" naszego kraju, a game devu to już w ogóle :/
« Ostatnia zmiana: Maja 17, 2013, 10:25:16 am wysłana przez Xell »
Lepiej mieć spokój czy jaja? Współczesne dylematy.

Castor Krieg

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-11-2003
  • Wiadomości: 4 450
  • Reputacja: 26
Odp: Praca w branży
« Odpowiedź #17 dnia: Maja 17, 2013, 10:51:25 am »
Tak więc przynajmniej patrzcie na to, czy macie szanse na normalną umowę, inaczej doprowadzamy do coraz większego "zchinolenia" naszego kraju, a game devu to już w ogóle :/

Rozumiem, że przez normalną umowę rozumiesz na czas nieokreślony? Jak można tego wymagać w branży opartej na projektach? Zostajesz zatrudniony do odpowiedniego projektu, jak  jesteś dobry to po zakończeniu znajdziesz kolejny.

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 367
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: Praca w branży
« Odpowiedź #18 dnia: Maja 17, 2013, 10:54:14 am »
Tak więc przynajmniej patrzcie na to, czy macie szanse na normalną umowę, inaczej doprowadzamy do coraz większego "zchinolenia" naszego kraju, a game devu to już w ogóle :/

Rozumiem, że przez normalną umowę rozumiesz na czas nieokreślony? Jak można tego wymagać w branży opartej na projektach? Zostajesz zatrudniony do odpowiedniego projektu, jak  jesteś dobry to po zakończeniu znajdziesz kolejny.

Ty żyjesz w tym samym świecie co my wszyscy?

Xell

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-02-2010
  • Wiadomości: 1 944
  • Reputacja: 40
  • Easy Rider
Odp: Praca w branży
« Odpowiedź #19 dnia: Maja 17, 2013, 10:57:49 am »
Tak więc przynajmniej patrzcie na to, czy macie szanse na normalną umowę, inaczej doprowadzamy do coraz większego "zchinolenia" naszego kraju, a game devu to już w ogóle :/

Rozumiem, że przez normalną umowę rozumiesz na czas nieokreślony? Jak można tego wymagać w branży opartej na projektach? Zostajesz zatrudniony do odpowiedniego projektu, jak  jesteś dobry to po zakończeniu znajdziesz kolejny.

Ty żyjesz w tym samym świecie co my wszyscy?
Lepiej mieć spokój czy jaja? Współczesne dylematy.

Morfi

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 21-12-2009
  • Wiadomości: 3 904
  • Reputacja: 82
  • Bend the Universe!
Odp: Praca w branży
« Odpowiedź #20 dnia: Maja 17, 2013, 12:23:57 pm »
Tak więc przynajmniej patrzcie na to, czy macie szanse na normalną umowę, inaczej doprowadzamy do coraz większego "zchinolenia" naszego kraju, a game devu to już w ogóle :/

Rozumiem, że przez normalną umowę rozumiesz na czas nieokreślony? Jak można tego wymagać w branży opartej na projektach? Zostajesz zatrudniony do odpowiedniego projektu, jak  jesteś dobry to po zakończeniu znajdziesz kolejny.

Ty żyjesz w tym samym świecie co my wszyscy?

Swoją drogą Morfi powinien tutaj wspomnieć (jak już otwartą rekrutację prowadzi) jak tam mu płacą (też jak często ;) ), jak z umowami śmieciowymi i jak z kranczem, bo potem będziecie żałować :P

A prawda jest taka, że polski game dev poza nielicznymi wyjątkami (chyba - zakładam że w praca w cdp to bajka) to dla świata drugie chiny - robi się w nim obecnie w 85% na śmieciówkach, za pensje najczęściej poniżej średniej krajowej, a jedynym sposobem awansu jest zmiana firmy. Każda polska game devowa firma od śmieciówek prawie zawsze robi dla zagranicy, dla której koszt zespołu programistów z polski jest mniejszy od kosztu jednej sprzątaczki w ich kraju. Tak więc przynajmniej patrzcie na to, czy macie szanse na normalną umowę, inaczej doprowadzamy do coraz większego "zchinolenia" naszego kraju, a game devu to już w ogóle :/

Xellos ma poniekąd rację, choć nie posuwałbym się osobiście do tak hardkorowych stwierdzeń, bo ta praca ma swoje uroki (pomijając oczywiście aspekty wynagrodzenia i umów).

Na początku ta pierwsza część może:
Każda firma ma swoje podejście do pracowników i tego jak im płacić. Ja chyba farta miałem, bo generalnie jak przychodziłem do mojej firmy to gdy mnie pytali ile chcę to powiedziałem kwotę, którą uważałem w tamtym momencie że tyle warte są moje umiejętności (dość sporo jak dla niektórych ;)). Oczywiście zgodzili się praktycznie od razu zaraz po skończeniu rozmowy rekrutacyjnej podsuwajac mi umowe. Oczywiście na początku mniej bo 2/3 jako okres próbny, a potem tak jak sie umawialiśmy, no i oczywiście na umowe śmieciową. Po 3 miesiącach obietnicy dotrzymali i dostałem podwyżkę do kwoty na jaką się umawialiśmy, co jest jak najbardziej fair. Do tego mieszana umowa o prace na czas niekoreślony (dla składek) z dopłacaniem reszty na umowie śmieciowej.

Co dalej?
Jak się okazało nie bez powodu byli tak chętni by mnie przyjąć od razu. Projekt do którego zostałem przyjęty okazał się bombą na którą się nadziali wyliczając go na max 6 miesięcy, a który ciągnie się już 10 miesiąc bodajże. Do tego moim zdaniem błędy podejmowane na samym początku projektu przyczyniły się do powstania masy problemów z którymi się borykamy do dzisiaj. Począwszy od wyboru silnika po same estymacje projektu. Projekt miał zostać oddany w lutym, a do dzisiaj go wykańczamy, bo zleceniodawca nie chce zapłacić. Co prowadzi dalej do tego, że pojawiły się problemy z wypłacaniem pełnego wynagrodzenia, gdyż kasa się skończyła na projekt i trzeba go domknąć jak najszybciej bo firma w tym momencie do niego dopłaca. Stąd też od lutego zwłaszcza częste crunche by oddać kolejny milestone jak najszybciej i dostać za niego kase.

Wniosek?
Oczywiście wszędzie znajdą się crunche. W głównej mierze zależy to od tego jak firma podchodzi do zlecanych jej projektów. Jeśli jest to podejście "zaoferujemy najmniej byle dostać, a potem się bedziemy martwić czy sie wyrobimy" (w przypadku zleceń) to wówczas powstaje sytuacja taka jaką opisałem wyżej. To nie oznacza jednak, że tak musi być lub będzie zawsze. Jest ciężko czasami, ale daję mojemu pracodawcy kredyt zaufania na słowa, że więcej tego typu pomyłki się nie zdarzą i praca przy następnych projektach będzie wyglądać normalnie. Do tego rzeczywiste możliwości dostępu do technologii są atrakcyjne, więc czemu by nie, zaufam ten jeden raz, a nóż rzeczywiście to był wypadek przy pracy. Wiele osób z moich znajomych mówiło mi żebym sobie darował i poszukał lepszej pracy gdziekolwiek. Ale pomimo faktu, że przynajmniej raz w tygodniu dostaję oferty pracy z różnych corpo to wolę zostać tutaj. Powody ku temu zostawię dla siebie, ale powiem że pomimo faktu, że marudzę na stan rzeczy, to wolę sobie pomarudzić, ale być na koniec dnia zadowolonym z robienia tego co lubię niż pracować za niezłą kasę w stabilnej firmie (corpo i pisanie aplikacji dla banków - gruba kasa, praca pod krawatem i full social z dopłatami) i nie czuć do niej żadnego powołania.

W polskim game devie jest więc tak po części jak to opisuje Xell. Ale to nie znaczy że tak musi być. Główny problem to młodzi studenci programiści i wanna-be designerzy, którzy by móc pracować w game-devie (jakież to wspaniałe móc robić gry!) zgadzają się na robienie za przysłowiową miskę ryżu. Nie będę podawał tutaj kwot, ale rozstrzał stawek w moim zespole jest spory. Dlaczego? Bo chyba tylko ja przychodząc postawiłem na swoim i powiedziałem ile chcę i za ile będę tu pracował. Reszta z nas będąc studentami z myślą, że złapali Boga za nogi pracuje za wiele mniejszą stawkę niż mogli by normalnie brać. Doprowadziło to do dziwnych absurdów, że w pewnym momencie dostawałem więcej niż moi bezpośredni przełożeni w zespole. Xellos nazywa to psuciem rynku i ja sie z tym poniekąd zgadzam. Chińczykami nazwałbym właśnie tych studentów, którzy byle by się wbić do tego przemysłu zgodzą na się dowolne stawki z nadzieją, że kiedyś jak nabiorą doświadczenia to pójdą gdzie indziej i dostaną więcej.

Niestety taka to jest branża, bardziej przypomina to hollywood niż cokolwiek innego - są studia większe i mniejsze, niektórym małym czasami uda się zrobić super film, ale i tak większość pójdzie na nową część Batmana robionego przez Warner Bros.

http://www.gamesindustry.biz/articles/2013-05-15-jason-rubin-metro-last-light-is-the-triumph-of-an-underdog

Ten artykuł świetnie pokazuje jak to nieraz wygląda w tych mniejszych studiach. Chłopaki z ukrainy zasługują na szacunek za zrobienie gry która zbiera niezłe recenzje, ale którą robili w warunkach wręcz polowych.

Ucieczka za granicę na zachód lub do corpo robiącego gry jest szansą, ale trzeba mieć fart lub znajomości.

No ale zawsze przecież zostaje pójście do stabilnej pracy pod krawatem gdziekolwiek gdzie dadzą dobrą kase i robienie Indie gier wieczorami. Ale tą opcje sobie zostawiam na koniec gdy już będę miał pewnosć, że za robienie gier nie wyżyję i chcę się ustatkować :)

Xell

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-02-2010
  • Wiadomości: 1 944
  • Reputacja: 40
  • Easy Rider
Odp: Praca w branży
« Odpowiedź #21 dnia: Maja 17, 2013, 13:02:58 pm »
Morfi, strasznie długa odpowiedź, ale jak już też kiedyś rozmawialiśmy, mi to wygląda na syndrom sztokholmski, gdzie wystarczy że pracodawcy mętnie obiecają Ci jakiś dzień wolny za nadgodziny czy ekstra pensję żebyś zapomniał, że jeszcze takiego dnia nigdy nie dali i lista tych odłożonych dni się kurczy, a nie wydłuża, czy że raczej pensji nie dadzą całej niż dadzą obiecane kiedyś mętnie bonusy ...

Tak na serio to się nie odniosłeś do moich zarzutów, przyznałeś tylko że u Ciebie się to potwierdza, a Ty masz trochę lepiej, bo wywalczyłeś strzępek umowy o pracę dzięki czemu masz ubezpieczenie zdrowotne.
Polski game dev to w większości projekty tego typu jak Twój, pod który jak piszesz wzięto Cię z łapanki - tanie wyrobnictwo dla firm z innych krajów, tania siła robocza, po prostu Chiny. A zarobić w tym biznesie można tylko cwaniactwem i znajomościami - wtedy otwiera się "własne polskie studio game devu", zatrudnia kilka osób na śmieciówki i tworzy gierki dla zagranicy - bo tylko szefowie w takich firmach widzą jakąkolwiek realną kasę, a pracownicy są zbywani prostym "to pracownik ma zarabiać na firmę, a nie firma na pracownika".
Lepiej mieć spokój czy jaja? Współczesne dylematy.

Kert

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 21-01-2008
  • Wiadomości: 16 546
  • Reputacja: 255
Odp: Praca w branży
« Odpowiedź #22 dnia: Maja 17, 2013, 13:58:44 pm »
Myślałem, że nie we wszystkich branżach takie gówno, a tu okazuje się, że wygryw-gaming-informatyka też boryka się z problemami wyzysku, niskiej płacy i żyłowania młodej kadry.

Morfi

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 21-12-2009
  • Wiadomości: 3 904
  • Reputacja: 82
  • Bend the Universe!
Odp: Praca w branży
« Odpowiedź #23 dnia: Maja 17, 2013, 15:16:01 pm »
Morfi, strasznie długa odpowiedź, ale jak już też kiedyś rozmawialiśmy, mi to wygląda na syndrom sztokholmski, gdzie wystarczy że pracodawcy mętnie obiecają Ci jakiś dzień wolny za nadgodziny czy ekstra pensję żebyś zapomniał, że jeszcze takiego dnia nigdy nie dali i lista tych odłożonych dni się kurczy, a nie wydłuża, czy że raczej pensji nie dadzą całej niż dadzą obiecane kiedyś mętnie bonusy ...

O tym pogadamy jak już sie okaże że masz rację. Wtedy przyznam Ci że świat jest ch**owy, ludzie to sami skurwiele, a ja byłem głupcem że dawałem się zwodzić ;)

Tak na serio to się nie odniosłeś do moich zarzutów, przyznałeś tylko że u Ciebie się to potwierdza, a Ty masz trochę lepiej, bo wywalczyłeś strzępek umowy o pracę dzięki czemu masz ubezpieczenie zdrowotne.
Bo: po 1 - nie odebrałem tego jako zarzut, a jedynie stwierdzenie faktów :), stąd : po 2 - chciałem pokazać że nie jest to coś na co wcale nie mamy wpływu

Polski game dev to w większości projekty tego typu jak Twój, pod który jak piszesz wzięto Cię z łapanki - tanie wyrobnictwo dla firm z innych krajów, tania siła robocza, po prostu Chiny. A zarobić w tym biznesie można tylko cwaniactwem i znajomościami - wtedy otwiera się "własne polskie studio game devu", zatrudnia kilka osób na śmieciówki i tworzy gierki dla zagranicy - bo tylko szefowie w takich firmach widzą jakąkolwiek realną kasę, a pracownicy są zbywani prostym "to pracownik ma zarabiać na firmę, a nie firma na pracownika".

To prawda, tylko że to prawidło działa nie tylko dla gier, ale ogólnie dla większości firm i firemek robiących aplikacje dla klientów zagranicznych. No a przynajmniej mowa tu o takich co nie robią dla banków albo nie mają dużego kapitału. Sam wiesz bo miałeś jeden taki przypadek co nie ;). Przykład z życia: firma do której raz zgłosiłem się na rozmowę o pracę gdy szukałem roboty pisząca aplikacje biznesowe na androida. Krzyknąłem im swoją stawkę, rozmowa przebiegła dość kiepsko w moim osobistym mniemaniu, ale widać było że byli zdesperowani. Ledwo nie wróciłem do domu a czekał na mnie już mail, że chcą mnie przyjąć na początku za 50% oczekiwanej przeze mnie stawki i że mam stawić się do pracy na drugi dzień o 8 rano. Dodatkowo podczas rozmowy pytali mnie czy pracowałem kiedyś w stresie, czy zname mi sa crunche itp :lol:.

Stąd generalnie moje stwierdzenie, że masz poniekąd rację. Jestem tu gdzie jestem z wyboru. Nie uciekam gdzie indziej bo mnie życie do tego nie zmusza i daję rade. Z tą branżą jest troche tak jak z posiadaniem dziewczyny: jak ją kochasz i jesteś z nią szczęśliwy, to pozostaje wzruszyć wtedy ramionami i powiedzieć: "to trudna miłość" :)

lupinator

  • Gość
Odp: Praca w branży
« Odpowiedź #24 dnia: Czerwca 16, 2013, 20:58:05 pm »

svonston

  • Gość
Odp: Praca w branży
« Odpowiedź #25 dnia: Czerwca 16, 2013, 21:01:38 pm »
Lem już gładzi wąs myśląc o tej pracy.

Kert

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 21-01-2008
  • Wiadomości: 16 546
  • Reputacja: 255
Odp: Praca w branży
« Odpowiedź #26 dnia: Czerwca 16, 2013, 21:04:41 pm »
Nie chcąc specjalnie deprecjonować zdolności forumowiczów, wątpię, aby ktokolwiek z tutejszych spełnił wszystkie wymogi rekrutacyjne.


svonston

  • Gość
Odp: Praca w branży
« Odpowiedź #27 dnia: Czerwca 16, 2013, 21:06:39 pm »
Swoją drogą ciekawe jakie honorarium się otrzymuje za taką robotę.

Kert

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 21-01-2008
  • Wiadomości: 16 546
  • Reputacja: 255
Odp: Praca w branży
« Odpowiedź #28 dnia: Czerwca 16, 2013, 21:09:59 pm »
Myślę, że jest wygryw taki, że można sobie sprawić mieszkanie w nowym budownictwie w centrum Krk na 10-letni kredycik.
« Ostatnia zmiana: Czerwca 16, 2013, 21:11:31 pm wysłana przez Kert »

lupinator

  • Gość
Odp: Praca w branży
« Odpowiedź #29 dnia: Czerwca 16, 2013, 21:13:56 pm »
Swoją drogą ciekawe jakie honorarium się otrzymuje za taką robotę.
1 piętro na skali Beceta.

Lem++

  • Global Moderator
  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 07-11-2008
  • Wiadomości: 10 698
  • Reputacja: 209
  • 07.11.2008 - 16.08.2010 †
Odp: Praca w branży
« Odpowiedź #30 dnia: Czerwca 16, 2013, 22:01:04 pm »
Widze, ze czeka mnie kolejna rozmowa kwalifikacyjna :troll:

Kert

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 21-01-2008
  • Wiadomości: 16 546
  • Reputacja: 255
Odp: Praca w branży
« Odpowiedź #31 dnia: Czerwca 16, 2013, 22:13:19 pm »
Widze, ze czeka mnie kolejna rozmowa kwalifikacyjna :troll:
Nie wiedziałem, że z Ciebie taki artysta:







Wrzuć coś do tematu Art Works :angel:

Wojtq

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 01-09-2006
  • Wiadomości: 4 855
  • Reputacja: 42
Odp: Praca w branży
« Odpowiedź #32 dnia: Czerwca 16, 2013, 22:49:43 pm »
Ależ bym chciał taką posadkę. Szkoda, że nie biorą noobów, a gości z mocnym doświadczeniem. Chociaż nawet gdyby brali osoby nie posiadające w swoim portfolio prac nad jakąś grą AAA, to moją przeszkodą byłyby lokacje, których po prostu nie lubię tworzyć.
PSN ID: WojtqGO

Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 535
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: Praca w branży
« Odpowiedź #33 dnia: Czerwca 16, 2013, 22:54:28 pm »
Nie wiedziałem, że z Ciebie taki artysta:



Przyjebię się i napiszę, że różowe ubranko w prawym dolnym rogu w ogóle nie wygląda jakby leżało na podłodze.

Master_666

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 24-07-2005
  • Wiadomości: 20 684
  • Reputacja: 194
Odp: Praca w branży
« Odpowiedź #34 dnia: Czerwca 17, 2013, 15:37:45 pm »
Kto się zgłasza?

http://bossbattlecoming.com.pl/cd-projekt-otwiera-sie-na-krakow/

Cytuj
Jacyś chęci do pracy nad topowymi RPGami nowej generacji?

Nie powinno być "chętni" ? no ewentualnie "jakieś chęci".

Morfi

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 21-12-2009
  • Wiadomości: 3 904
  • Reputacja: 82
  • Bend the Universe!
Odp: Praca w branży
« Odpowiedź #35 dnia: Czerwca 17, 2013, 15:55:32 pm »
Oni mają tylko w ofertach concept artista, bo dla programistów już miejsca nie ma. Wszystkie stanowiska obstawili już wcześniej po znajomości, ew. headhunterzy wyszukali ludzi. NIe było możliwości normalnej rekrutacji z zewnątrz.