Autor Wątek: Wasze oceny gier na Wii U  (Przeczytany 49333 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: Wasze oceny gier na Wii U
« Odpowiedź #40 dnia: Stycznia 04, 2014, 21:14:38 pm »
Pierwsze zdanie i bzdury. Dalej nie czytam.

Shard

  • ZMP-owiec
  • ****
  • Rejestracja: 04-08-2006
  • Wiadomości: 314
  • Reputacja: 13
Odp: Wasze oceny gier na Wii U
« Odpowiedź #41 dnia: Stycznia 05, 2014, 11:54:52 am »
Mario nie przypomina stylistyką gier dla dzieci. Mario JEST grą dla dzieci.

Jeśli chodzi o gameplay i poziom trudności to Mario jest bardziej wymagający niż spora część tytułów AAA. Choćby jeśli popatrzeć na twoją listę najlepszych gier 2013 roku: przejście nowego Maria wymaga dużo więcej umiejętności niż takie Black Flag, które w gruncie rzeczy samo się przechodzi. Killzone też wymagający nie jest, ot kolejna dość prosta strzelanka  ;). Pewnie gdybyś w te tytuły zagrał to doszedłbyś do podobnych wniosków.
Także jeśli chodzi o samą mechanikę rozgrywki, to trudno mówić, że Mario jest grą dla dzieci, podczas gdy tytuły AAA są grami dla dorosłych.
POK dobrze mówi - różnicą jest stylistyka i brak brutalności. No a to trochę smutne, dyskwalifikować grę tylko dlatego, bo posiada bogatszą paletę kolorów i nie ma w niej przemocy i brutalności, która niestety jest utożsamiana z "dorosłością" przez niektóre osoby.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Wasze oceny gier na Wii U
« Odpowiedź #42 dnia: Stycznia 12, 2014, 03:19:45 am »
The Wonderful 101

Grafika: 8-
Bardzo efektowna. Naprawdę nieraz sporo się dzieje na ekranie. Ząbki nie dają się szczególnie we znaki. Gra chodzi w 720p, ale widać, że zastosowano jakiś AA. Jednak przy dużych zbliżeniach grafika potrafi wyglądać mocno średnio (co jest zrozumiałe, biorąc pod uwagę, że w teamie możemy mieć nawet 100 ludków), a i czasem trafiają się lekkie dropy, dlatego ten minus.

Dźwięk: 7+
Udźwiękowienie jest jak najbardziej ok (choć dupy też nie urywa - to nie Zelda czy Metroid). Tytułowy kawałek wpada w ucho, zaś reszta utworów trzyma dobry poziom. Na głosy bohaterów również nie można narzekać. Każdy ma swój specyficzny ton i wręcz idealnie pasuje do danej postaci.

Grywalność: 7-
Twórcy za bardzo skupili się na efektowności, zapominając trochę o tym, że gameplay musi być przede wszystkim intuicyjny i przyjemny. Wielu recenzentów narzekało na sterowanie, i rzeczywiście, nieraz potrzeba kilku prób, by zmienić się w akurat pożądaną broń. Mimo to ze sterowaniem nie jest wcale aż tak źle. Bardziej winiłbym samą rozgrywkę. Największą bolączką jest chaos na ekranie, który potrafi mocno zirytować, gdy nasza drużyna co kilka sekund pada nieprzytomna. Zbyt często mamy do dyspozycji zbyt małe areny, aby móc się w pełni pobawić możliwościami, jakie oferuje gra.

Plusem i minusem jednocześnie jest bardzo różnorodny i intensywny gameplay. Oprócz zwykłego przemierzania leveli i walk z napotykanymi przeciwnikami, w grze znajdziemy wiele dodatków mających nam go urozmaicić - liczne walki z bossami, poziomy shoot'erkowe, walki robotów itd. Tylko, że moim zdaniem jest aż za dużo tego. Osobiście wolałbym spokojniejszą i bardziej stonowaną rozgrywkę, stawiającą większy nacisk na eksplorację i elementy platformowo-logiczne. Chciałbym aby chaos i efekciarstwo zostały zastąpione wyważonym, taktycznym gameplayem. Takim, w którym czuć, że mamy pełną kontrolę (coś jak w DMC). Bo sam koncept bardzo mi się podoba. Wreszcie coś nowego i innowacyjnego. Drugiej takiej gry nie znajdziemy. Szkoda że nie wszystko zostało dopracowane na ostatni guzik. Kamiya mówił niedawno w jakiś wywiadzie, że w jego teamie panuje super atmosfera, a tworzenie gier to dla nich czysta zabawa. I to widać! Ale to co dla developerów oznacza świetną zabawę (czyli np. bawienie się różnymi modelami gameplay'u i eksperymentowanie) niekoniecznie musi być tak samo przyjemne dla gracza.

Należy jeszcze wspomnieć kilka słów o warstwie fabularnej, bo tej poświęcono sporo uwagi i częste przerywniki nam o tym przypominają. Niestety, o ile wielkie głowy bohaterów i ich idiotyczny design jestem w stanie przeboleć, tak żenujące dialogi znacznie trudniej znieść. Miało być zabawnie, ale jak dla mnie wyszło strasznie nudno i tandetnie.

Całość: 7
Gra jest długa i jej przejście zajmuje spokojnie 15-20 godzin. Grałem na Easy, ale w porównaniu do innych gier można to uznać za Normal (jest jeszcze Very Easy do wyboru). Jest tu także sporo dodatkowej zawartości. Można zdobywać medale, odblokowywać kapsle (odpowiednik osiągnięć/pucharków), zbierać akta, figurki, nowych członków drużyny, kupować zdolności w sklepiku, odkrywać tajne misje... No, jest tego sporo i jeśli kto będzie nadal mieć chęci, to przejście gry wcale nie oznacza końca zabawy. W ogóle widać, że w grę włożono sporo pracy i jest to jak najbardziej tytuł AAA, a nie jakaś tam mała niszowa produkcja (a to że gra sprzedała się do tej pory tylko w około 100 tys. egzemplarzy to zupełnie inna bajka).

TW101 dość trudno ocenić. Jeśli miałbym ją do czegoś przyrównać, to w 1/3 jest to Bayonetta, w 1/3 Viewtiful Joe i w 1/3 coś zupełnie nowego. Najlepiej obadać demo i samemu sprawdzić. Ja po demie byłem dość pozytywnie nastawiony, ale marna fabuła i zbyt duże natężenie dodatków do rozgrywki w drugiej połowie gry, zmusiły mnie do surowszej oceny. TW101 to dobra gra i na pewno nie uważam czasu z nią spędzonego za stracony. Ale mogło być lepiej i szkoda, że pomysł nie został w pełni rozwinięty.

Master_666

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 24-07-2005
  • Wiadomości: 20 684
  • Reputacja: 194
Odp: Wasze oceny gier na Wii U
« Odpowiedź #43 dnia: Stycznia 14, 2014, 16:03:19 pm »
przejście nowego Maria wymaga dużo więcej umiejętności niż takie Black Flag, które w gruncie rzeczy samo się przechodzi. Killzone też wymagający nie jest, ot kolejna dość prosta strzelanka  .

Pragnę zauważyć, że w Black Flagu, Killzone można ustawić poziom trudności, w marianie nie da rady.

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: Wasze oceny gier na Wii U
« Odpowiedź #44 dnia: Stycznia 15, 2014, 00:42:03 am »
Wind Waker HD dostał wyższy poziom trudności, a poki wymiękają i grają na normalu.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Wasze oceny gier na Wii U
« Odpowiedź #45 dnia: Stycznia 15, 2014, 01:01:55 am »
Nigdy nie mówiłem, że lubię trudne gry, a WW na Hero Mode zaczął mi przypominać Dark Souls, więc zmieniłem poziom na normalny.

Mnichu

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 30-03-2006
  • Wiadomości: 4 265
  • Reputacja: 53
Odp: Wasze oceny gier na Wii U
« Odpowiedź #46 dnia: Stycznia 15, 2014, 01:21:12 am »
Dark Souls to chyba jednak przesada  :o Wprawdzie jeszcze nie grałem, ale WW był najłatwiejszą stacjonarną Zeldą i ciężkio mi sobie wyobrazić, żeby Hero Mode było aż tak trudne. Trudniejsze od Master Questa?

3DS friendcode: 1478-6316-9345
Nintendo Network ID: Mnichu

Shard

  • ZMP-owiec
  • ****
  • Rejestracja: 04-08-2006
  • Wiadomości: 314
  • Reputacja: 13
Odp: Wasze oceny gier na Wii U
« Odpowiedź #47 dnia: Stycznia 15, 2014, 08:56:07 am »
przejście nowego Maria wymaga dużo więcej umiejętności niż takie Black Flag, które w gruncie rzeczy samo się przechodzi. Killzone też wymagający nie jest, ot kolejna dość prosta strzelanka  .

Pragnę zauważyć, że w Black Flagu, Killzone można ustawić poziom trudności, w marianie nie da rady.

W Black Flag nie da się zmienić poziomu trudności, to w całości prosty samograj. W Killzone owszem, da się, jednak moja wypowiedź już to uwzględniała  ;)
Mario ma to do siebie, że pierwsze plansze w grze posiadają radykalnie inny poziom trudności niż te ostatnie. Także niby wyboru nie masz, ale w gruncie rzeczy gra sama, w sposób naturalny, zmienia wymagania w stosunku do gracza. Niestety, moim zdaniem, w 3D World było za mało tych poziomów trudnych, ale to już inna kwestia. Ale i tak choćby ostatni poziom w 3D World sprawił mi więcej problemów niż cała seria Assassin's Creed razem wzięta  :hihi:

Cytuj
Trudniejsze od Master Questa?

Jak dla mnie zdecydowanie nie. Hero mode w Wind Wakerze to tylko sztuczne utrudnienie gry - przeciwnicy zadają kilka razy więcej obrażeń, a serduszek nie da się znaleźć w słoikach czy trawie. W praktyce wymusza to zachowanie dużo większej ostrożności. Master Quest natomiast miał dużo bardziej wymagające zagadki w dungeonach i pamiętam, że trochę mnie one wymęczyły, szczególnie Jabu-Jabu  :evil:
« Ostatnia zmiana: Stycznia 15, 2014, 09:02:41 am wysłana przez Shard »

Master_666

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 24-07-2005
  • Wiadomości: 20 684
  • Reputacja: 194
Odp: Wasze oceny gier na Wii U
« Odpowiedź #48 dnia: Stycznia 15, 2014, 10:14:29 am »
Mario ma to do siebie, że pierwsze plansze w grze posiadają radykalnie inny poziom trudności niż te ostatnie.

Mario ma to do siebie?  :o Każda gra ma to do siebie. Kapitan Pazur, Rayman, Crash, Killzone, Crysis praktycznie wszystkie gry tak wygląają - im dalej w las tym cięższe potwory  :o

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Wasze oceny gier na Wii U
« Odpowiedź #49 dnia: Stycznia 15, 2014, 14:52:09 pm »
Dark Souls to chyba jednak przesada  :o Wprawdzie jeszcze nie grałem, ale WW był najłatwiejszą stacjonarną Zeldą i ciężkio mi sobie wyobrazić, żeby Hero Mode było aż tak trudne. Trudniejsze od Master Questa?
Może i tak. Tylko naszło mnie takie skojarzenie, jak pierwszy boss mnie zabił kilka razy z rzędu po dwóch czy trzech uderzeniach, bo nie wiedziałem, co zrobić i musiałem znów przedzierać się przez dungeon (na szczęście są kotły teleportujące). Ale jak już wiedziałem, to był banalny. A później już grałem na Normalu. Może nie byłoby tak źle. Tylko trzeba pamiętać, że jak zginiesz, to nie ważne ile masz serduszek, odnawiają ci się tylko pierwsze trzy.

A w Master Questa niestety nie grałem :( Ale może jeszcze kiedyś to nadrobię ;)

Shard

  • ZMP-owiec
  • ****
  • Rejestracja: 04-08-2006
  • Wiadomości: 314
  • Reputacja: 13
Odp: Wasze oceny gier na Wii U
« Odpowiedź #50 dnia: Stycznia 15, 2014, 17:29:48 pm »
Mario ma to do siebie, że pierwsze plansze w grze posiadają radykalnie inny poziom trudności niż te ostatnie.

Mario ma to do siebie?  :o Każda gra ma to do siebie. Kapitan Pazur, Rayman, Crash, Killzone, Crysis praktycznie wszystkie gry tak wygląają - im dalej w las tym cięższe potwory  :o

Może podam na przykładzie. W Ninja Gaiden II masz cztery poziomy trudności do wyboru, z czego pierwszy jest nieporównywalnie łatwiejszy od ostatniego. Oczywiste jest, że zazwyczaj poziom zwiększa się wraz z postępem grze - nowi przeciwnicy, większe wyzwania i tak dalej. Jednak nie jest powiedziane, że ktoś kto przeszedł całą grę na pierwszym poziomie trudności da sobie radę z chociaż pierwszymi trzema levelami na najwyższym poziomie trudności.
W choćby 3D World jest podobnie, chociaż nie ma wyboru poziomu trudności. Z pierwszymi kilkunastoma planszami poradzi sobie nawet początkujący gracz, natomiast te ostatnie są tworzone z myślą o tych bardziej doświadczonych.

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 367
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: Wasze oceny gier na Wii U
« Odpowiedź #51 dnia: Stycznia 15, 2014, 19:10:41 pm »
Z pierwszymi kilkunastoma planszami poradzi sobie nawet początkujący gracz, natomiast te ostatnie są tworzone z myślą o tych bardziej doświadczonych.

Czyli niedoświadzczony gracz może nie mieć szans na przejście całej gry? Genialny pomysł!

Kert

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 21-01-2008
  • Wiadomości: 16 546
  • Reputacja: 255
Odp: Wasze oceny gier na Wii U
« Odpowiedź #52 dnia: Stycznia 15, 2014, 19:21:00 pm »
Z pierwszymi kilkunastoma planszami poradzi sobie nawet początkujący gracz, natomiast te ostatnie są tworzone z myślą o tych bardziej doświadczonych.

Czyli niedoświadzczony gracz może nie mieć szans na przejście całej gry? Genialny pomysł!
Widzę, że łapiesz Sharda za słówka. Gwoli komentarza, w dobie casualowego podejścia do grania rzeczywiście wygląda to dziwnie, ale kiedyś były takie czasy (np. w erze 16-bitowców), że do gierki trzeba było przysiąść i można jej było nie skończyć ze względu właśnie na rosnący poziom trudności.
« Ostatnia zmiana: Stycznia 15, 2014, 19:24:25 pm wysłana przez Kert »

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 367
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: Wasze oceny gier na Wii U
« Odpowiedź #53 dnia: Stycznia 15, 2014, 19:26:58 pm »
Ale w tamtych czasach giwerki były raczej kierowane do grupy zapaleńców.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Wasze oceny gier na Wii U
« Odpowiedź #54 dnia: Stycznia 15, 2014, 19:40:13 pm »
W SM3DW jest dostępne pewne opcjonalne ułatwienie dla słabszych graczy, czyli Super Szop (połączenie gwiazdki i zwykłego szopa). Po bodajże 5 straconych życiach, pojawia się przy starcie poziomu specjalny bonus do zebrania, który czyni nas nietykalnymi i niszczącymi wszystko co dotkniemy, a jednocześnie dodaje zdolność lewitowania przez kilka sekund. Jeśli spadniemy np. do lawy albo w przepaść to i tak nas ten bonus nie uratuje, dlatego na niektórych poziomach nie ma on wcale wielkiego znaczenia. Ale ogólnie bardzo ułatwia rozgrywkę.

svonston

  • Gość
Odp: Wasze oceny gier na Wii U
« Odpowiedź #55 dnia: Stycznia 15, 2014, 21:28:06 pm »
Teraz wszystko jest samograjem. :(

Shard

  • ZMP-owiec
  • ****
  • Rejestracja: 04-08-2006
  • Wiadomości: 314
  • Reputacja: 13
Odp: Wasze oceny gier na Wii U
« Odpowiedź #56 dnia: Stycznia 15, 2014, 21:45:22 pm »
Z pierwszymi kilkunastoma planszami poradzi sobie nawet początkujący gracz, natomiast te ostatnie są tworzone z myślą o tych bardziej doświadczonych.

Czyli niedoświadzczony gracz może nie mieć szans na przejście całej gry? Genialny pomysł!

Nie no, jest 8 światów głównych, plus 4 bonusowe, już po zakończeniu gry (spora część to remiksy wcześniejszych poziomów). Z czego odblokowanie ostatniego wymaga zebrania różnych rzeczy na wszystkich innych planszach. Ogólnie przejście podstawowych światów jest dużo prostsze, szczególnie z tym opcjonalnym ułatwieniem, o którym wspomniał POK.  Także niedoświadczony gracz również powinien być usatysfakcjonowany, nawet jeśli nie da rady poświęcić tyle czasu lub nie jest w stanie zaliczyć całej bonusowej zawartości.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Wasze oceny gier na Wii U
« Odpowiedź #57 dnia: Stycznia 15, 2014, 23:41:19 pm »
Teraz wszystko jest samograjem. :(
Nie jest to takie złe. Jak nie chcesz, nie musisz korzystać, tak jak nikt cię nie zmusza do podwyższania czy obniżania poziomu trudności w grach (jeśli są do wyboru). Za jakiś czas pożyczę grę mojemu 8-letniemu siostrzeńcowi, to on pewno będzie z tego korzystać na trudniejszych poziomach. Lepsze to, niż gdyby miał odstawić grę i nie grać, bo była by dla niego za trudna. Obawiam się, że z NSMBU może sobie nie dać rady, szczególnie przy występującym w tej grze systemie save'ów. Ale w Rayman Legends gra i całkiem nieźle mu nawet idzie.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Wasze oceny gier na Wii U
« Odpowiedź #58 dnia: Czerwca 21, 2014, 15:16:54 pm »
Mario Kart 8

Grafika: 9-

Prześliczna gra. Trasy i postacie są wykonane fenomenalnie i aż dziw bierze, że WiiU jest w stanie tyle uciągnąć, przy ciągłej mega płynności i 12 graczach naraz. Zdecydowanie jedna z najładniejszych gier, w które grałem. Wreszcie Mario Kart wygląda tak, jak wyglądać powinien. Mały minus daję za brak AA, choć poszarpane krawędzie nie są jakoś bardzo widoczne.

Dźwięk: 8+
Nowe i stare melodie plus bardzo dobre efekty dźwiękowe tworzą miłą aurę otaczającą wyścig.

Grywalność: 9
Jak zwykle mamy 3 poziomy trudności/szybkości. 50cc, 100cc, 150cc. O ile dwa pierwsze są dość proste, tak trzeci już może sprawić pewne problemy. Szczególnie jeśli zamierzamy zdobyć w każdej z ośmiu serii tras złoty medal i 3 gwiazdki. Ja jeszcze długo się będę męczył zanim osiągnę ten wynik.
Sztuczna inteligencja sprawdza się bardzo dobrze, a czym jesteśmy na niższej pozycji, tym losują nam się lepsze power-upy, więc walka jest stale zacięta. Najlepiej gra się oczywiście na podzielonym ekranie (do 4 graczy). Emocji jest wtedy co niemiara. Można nawet ścigać się we dwie osoby w wyścigach online. Fajnie, że wprowadzili takie udogodnienie.

Co tu więcej mówić? Gra daje masę radochy i jest wyraźnie lepsza niż np. też niezły Sonic Racing Transformed. Najlepiej samemu zagrać i przekonać się na własnej skórze.

Całość: 9
32 trasy (16 zupełnie nowych, 16 poddanych gruntownej renowacji), 30 postaci, sporo pojazdów i części (które odblokowujemy za zdobywane w wyścigach monety) oraz świetnie działający tryb online. Po 15 godzinach grania mogę stwierdzić, że MK8 udało się znakomicie! Szkoda, że nie pokuszono się o wprowadzenie trybu przygodowego, jak w Diddy Kong Racing, i że nie specjalnych aren do trybu Battle, ale najwidoczniej nie można mieć wszystkiego. Może kiedyś się to zmieni. Wtedy pewnie będzie dycha.

Jeśli ktoś grał kiedyś w poprzednie Mario Karty, to wie czego ma się spodziewać. Ta edycja odznacza się po prostu tym, że jest najbardziej rozbudowana i dopracowana. WiiU dostało następny tytuł, dla którego warto mieć tę konsolę. Polecam!

Kert

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 21-01-2008
  • Wiadomości: 16 546
  • Reputacja: 255
Odp: Wasze oceny gier na Wii U
« Odpowiedź #59 dnia: Czerwca 21, 2014, 15:52:41 pm »
A to nie jest tak, że tras jest 16 (8 starych po liftingu i 8 nowych), a w ramach 32 wlicza warianty odwrócone?

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Wasze oceny gier na Wii U
« Odpowiedź #60 dnia: Czerwca 21, 2014, 19:58:43 pm »
Jest 8 serii (4 serie z tras nowych, 4 ze starych), a na każdą serię składają się 4 trasy. 8x4=32 ;)


(fotka z Google - żeby nie było, ja gram z angielskimi napisami)


Odwróconych tras jeszcze nie mam, ale podobno są.
« Ostatnia zmiana: Czerwca 21, 2014, 20:01:12 pm wysłana przez POK »

Kert

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 21-01-2008
  • Wiadomości: 16 546
  • Reputacja: 255
Odp: Wasze oceny gier na Wii U
« Odpowiedź #61 dnia: Czerwca 21, 2014, 20:06:04 pm »
Bananen Cup :lol:

Dzięki za odpowiedź. Odwrócone są, bo widziałem gameplay z 150cc na yt i napisami "reverse".

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Wasze oceny gier na Wii U
« Odpowiedź #62 dnia: Czerwca 21, 2014, 20:10:25 pm »
Podejrzewam, że trzeba zdobyć po trzy gwiazdki przy każdym pucharku, aby zaliczyć odwrócone trasy. Jak pisałem, nie jest to proste zadanie.

Mnichu

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 30-03-2006
  • Wiadomości: 4 265
  • Reputacja: 53
Odp: Wasze oceny gier na Wii U
« Odpowiedź #63 dnia: Czerwca 23, 2014, 09:10:57 am »
Wczoraj odblokowałem Mirror Mode. Do tego wystarczy mieć złoty puchar w każdym Grand Prix na 150cc.

3DS friendcode: 1478-6316-9345
Nintendo Network ID: Mnichu

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Wasze oceny gier na Wii U
« Odpowiedź #64 dnia: Czerwca 23, 2014, 20:50:52 pm »
To dobrze, bo nie wiem czy dam radę zrobić na 150cc wszystkie 3 gwiazdki. Obecnie zostały mi chyba dwa złote medale do zdobycia. Wczoraj wymasterowałem 50kę na 3 gwiazdki, z setką pójdzie już jednak trudniej.

A tak poza tym, to zamówiłem Donkey Konga. Nie zapomnę napisać kilku słów, jak już trochę pogram :)

Mnichu

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 30-03-2006
  • Wiadomości: 4 265
  • Reputacja: 53
Odp: Wasze oceny gier na Wii U
« Odpowiedź #65 dnia: Czerwca 24, 2014, 08:32:22 am »
3 gwiazdki na 50cc jakoś mi same wpadły przy pierwszych przejazdach. A DK to niezły hardkor.

3DS friendcode: 1478-6316-9345
Nintendo Network ID: Mnichu

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Wasze oceny gier na Wii U
« Odpowiedź #66 dnia: Listopada 15, 2015, 12:22:07 pm »
Captain Toad: Treasure Tracker

Grafika: 8+
Zdecydowanie jedna z najładniejszych gier na WiiU. Kolory są bardzo żywe, przeciwnicy mają mnóstwo detali, a poszarpanych krawędzi w ogóle nie widać.

Dźwięk: 8
Przyjemna, "nintendowa" muzyka. Główny motyw łatwo wpada w ucho.

Grywalność: 8
Jest to typ gry logiczno-zręcznościowej. Kto grał w SM3DW, wie czego się spodziewać, choć tutaj formuła rozgrywki została znacznie rozszerzona. Poziomy są ciekawsze i bardziej zróżnicowane. Celem każdej normalnej planszy jest zdobycie złotej gwiazdki. Opcjonalnie można zdobyć jeszcze 3 kryształki (potrzebne do odblokowania późniejszych leveli i poziomów bonusowych) oraz jedno zadanie specjalne (np. zdobądź 150 monet, zniszcz wszystkich przeciwników danego rodzaju, przejdź poziom przesuwając ruchome elementy max 5 razy, itd.). Przypominam, że Toad nie może skakać. Jego możliwości są zatem mocno ograniczone. Twórcy zapewnili jednak tyle atrakcji i ciekawych rozwiązań, że stale jesteśmy zaskakiwani czymś nowym, a żeby wymasterować dany poziom, czasem trzeba się też trochę natrudzić.

Całość: 8
Gra zawiera bodajże 64 poziomy główne, plus szereg leveli bonusowych. Grania jest więc całkiem sporo, szczególnie jeśli ktoś zamierza przejść gierkę na maxa. Toad nie jest tytułem do którego należy przysiąść i katować go przez bite 10 godzin z rzędu. Lepiej sprawdza się w krótkich sesjach, godzinnych lub pół godzinnych, kiedy mamy ochotę na trochę relaksu.
Nintendo kolejny raz stworzyło innowacyjną, świeżą i śliczną grę. Mam nadzieję, że w przyszłości zobaczymy więcej podobnych spin-offów.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Wasze oceny gier na Wii U
« Odpowiedź #67 dnia: Kwietnia 21, 2016, 11:54:57 am »
Trochę spóźnione, ale niech będzie. Może już niedługo zdam relację z Yoshiego (muszę jednak najpierw go przejść i trochę wymasterować, co wcale nie jest takie proste, jakby mogło się wydawać).


Super Mario Maker









Grafika: 7
Najwięcej zależy od wybranego stylu i choć ten z NSBU wygląda zdecydowanie najładniej, to nawet styl Super Mario Bros. ma swój urok. W każdy styl gra się zresztą równie dobrze i płynnie.

Dźwięk: 7
Stare, znane, dobre utwory, czasem trochę zremiksowane. Szału nie ma, ale jest ok.

Grywalność: 9
Tworzenie własnych poziomów jest mega intuicyjne i przyjemne. W miarę postępów w tworzeniu odblokowujemy nowe narzędzia, które można wykorzystać na różne sposoby. W dodatku niektóre rzeczy różnią się odrobinę w zależności od przyjętego stylu (np. w stylu NSMB można odbijać się od ścian). Zanim poznamy wszystkie drobne niuanse tworzenia poziomów minie sporo czasu. Świetnym patentem jest też tryb "100 Mario Challenge", w którym mając 100 żyć na koncie ogrywamy losowe levele stworzone przez graczy (jeśli jakiś nam się nie spodoba możemy go zmienić na inny, też losowy). Nie każdy level trzyma poziom (he he), ale niektóre są naprawdę dobre i pomysłowe. Szkoda tylko, że tryb Ekspert jest irytująco super trudny.

Kolejnym znakomitym pomysłem jest nagradzanie nas specjalnymi kostiumami za przejście 100 Mario Challenge. Dzięki temu mamy motywację by grać i grać. Poza tym Nintendo samo wypuściło mnóstwo poziomów, za których przejście też otrzymujemy wyżej wspomniane kostiumy. Grać możemy również w poziomy pokazowe zrobione przez Nintendo (sporo ich), które mają nam pomóc tworzyć własne levele. Tak więc jest co robić i na nudę na pewno nie można narzekać. A mechanika gry jest wprost cudowna!

Całość: 8+
Do SMM mnie wcale nie ciągnęło, ale skoro miałem okazję, to postanowiłem sprawdzić. I wsiąkłem. Spędziłem przy grze ponad 70 godzin i nadal nie mogę powiedzieć, by mi się znudziła (po prostu szkoda mi było cały czas grać w to samo). 4 różne style wprowadzają dużo świeżości, niestety mogłoby być więcej scenerii. Po dłuższym graniu czuć, że czegoś brakuje. Gdyby gra zawierała jeszcze możliwość tworzenia poziomów pustynnych i śniegowych, bez wahania wystawiłbym jej 9 albo nawet 9+. Ale nie zawiera i później czuć powtarzalność. Z wad mógłbym wymienić jeszcze nieco zbyt rygorystyczny system wrzucania poziomów do sieci (na starcie możemy zamieścić tylko 10 własnych poziomów, a aby zwiększyć limit, musimy zostać nagrodzeni odpowiednią ilością gwiazdek przez innych graczy - problem w tym, że gracze zwykle dość niechętnie dają gwiazdki). Pomysł był dobry, bo miał na celu, żeby twórcy najciekawszych leveli tworzyli ich jak najwięcej (i odwrotnie), ale w praktyce wypadł tak sobie. Bez żadnej pomocy z zewnątrz ciężko dobić nawet do pierwszego progu 50 gwiazdek.

Super Mario Maker jest czymś znacznie więcej niż kolejną platformówką 2D z Mario. Tak, natkniemy się na wiele całkiem standardowych poziomów, ale poza tym będzie jeszcze masa innych, często szalonych, niezwykle pomysłowych, lub samo się przechodzących... Tak naprawdę o grze można by pisać i pisać, trzeba jednak samemu zagrać, aby przekonać się, w czym tkwi sekret grywalności SMM i czy nam taki rodzaj gry odpowiada. Moje pierwsze zetknięcie z grą wypadło tak sobie. Dopiero gdy na spokojnie rozłożyłem się na kanapie z padletem w ręku poczułem ile ta gra daje radochy i jaka jest wciągająca! (później zresztą grałem już tylko na ekranie padleta)

Bez wątpienia SMM jest jedną z najciekawszych gier na WiiU. Jest czymś, czego żadna konsola Nintendo jeszcze wcześniej nie miała. Polecam.