Wyglada gorzej od poprzednich czesci... Kuokuszinmam wjebal Ci sie na konto?
Już wyjaśniam o co mi chodziło - oczywiście, że U4 nie wygląda gorzej od poprzedniczek, ale jak wczoraj przejrzałem na szybko filmik to gra wyglądała blado, płasko. Mając w pamięci trailer z E3 miałem wrażenie, że jest spora różnica między cut-sceną a rozgrywką. Z poprzedniczką tak nie było, spójność między gameplay'em, a przerywnikami była zachowana (pomimo, że te drugie wyglądały oczywiście lepiej). Zarzuciłem sobie jeszcze kilka screenów, bo może pamięć mi szwankuje, ale jednak tam wszystko było ok.
Niektórzy piszą o jakim downgrade, Madman, Zielarz
Puknij się w czółko, bo ja nie pisałem o downgradzie tylko o różnicy między cut-sceną a rozgrywką i taka właśnie jest. Tak więc
Model Drake'a jest ten sam, ale to było pewne jeszcze zanim pokazali gameplay, iż właśnie tak będzie. To co się zmieniło to naturalnie oświetlenie - poprzednio pięknie podkreślało detal, teraz spłaszcza wszystko. To jest największy problem tego gameplay'u - wszystko staje się jednolite, koszula Drake'a, skały, itp. Wystarczy, że podbiliby nieco kontrast (co też zrobiłem sobie na szybko) i efekt jest dużo lepszy. Wrzucą post-process i obraz zyska bardzo dużo, cała praca grafików zostanie należycie wyeksponowana.
Downgrade'u nie ma, jakby pokazali tą samą miejscówkę w grze, o tej samej porze, z przemoczonym Drake'em różnice były by niewielkie i wynikały głównie z lepszego oświetlenia. Z resztą pierwsze sekundy z rozgrywki pokazują Drake'a, który jest w miarę w podobnych warunkach. Wystarczy podbić nieco kontrast i jest równie zajebiście jak podczas E3. To co się jeszcze zmieniło i co mnie najbardziej zabolało wczoraj to włosy - to nie jest zmiana shadera (tak jak było do tej pory w cut-scenach), tylko zupełnie inna fryzura.
Obejrzałem sobie dziś trailer na spokojnie, na monitorze w bardzo dobrej jakości. Jest nieźle. Przede wszystkim robi dzięki kierunkowi artystycznemu, enviro jest świetne (przede wszystkim tło, ale także kilka sekcji, przejść). Masa unikalnych assetów, wszystko fajne poskładane. To co mi się nie podoba to, jak już napisałem, oświetlenie. Są momenty, gdzie daje radę, szczególnie, gdy chodzi o światło bezpośrednie. Za dużo jednak światła rozproszonego pozbawia kontrastu, brak wyraźnej granicy między światłem i cieniem. Dlatego pierwsze wrażenie było dla mnie słabe. Scena w jaskini powinna "robić", jest to dobre miejsce na benchmark, pokazanie technologi, a w U4 było drętwo.
Ogólnie dużym problemem dla mnie jest sterylność - wszystko jest czyste, widać geometrię meshy, a przecież mają tyle roślinności, tyle możliwości, żeby to zamaskować. Tekstury niby są ostre, ale ewidentnie przygotowali je pod PBR przez co wydają się pozbawione detalu. W ogóle mam takie dziwne wrażenie, że tego PBR'u za bardzo tu nie widać. Albo dopiero doszywają to do silnika, albo po prostu na razie sobie nie radzą z nowym modele oświetlenia oraz przygotowania assetów i shaderów pod to. Na razie grafika jako całość jest mało realistyczna, dość stylizowana (początek pokazu przypomniał mi GoW3
), co złe nie jest, ale wydawało mi się, że jednak idą w innym kierunku.
Koniec końców uważam, że po prostu nie wybrali najlepszego wycinka z gry do pokazu. Nie ma tu akcji z pierdolnięciem (co mi nie przeszkadza, ale brakuje trochę mocy), po prostu czysty gameplay, który swoją drogą wyglądał nieźle przez design lokacji i możliwości do kombinowania. Lokacja sama w sobie nie pokazuje mocy silnika, brak jej polishu, który pewnie dopiero w nadchodzących miesiącach będzie miał miejsce. Gra wygląda dobrze, większe wrażenie robi na mnie jednak The Order. Mam nadzieję, że popracują jeszcze nad oświetleniem i shaderami, oraz dodadzą post process to będzie wypas.