Yep, premiera ma byc 14 pazdziernika, czyli standardowo dla serii (zawsze pazdziernik).Ponizej sporo nowych informacji:
- „Batman: Arkham Knight” jest ostatnią grą z Batmanem od Rocksteady. Kolejny projekt studia będzie czymś zupełnie nowym
- W produkcji pojawi się zupełnie nowy przeciwnik stworzony przez studio, ma być on ostatecznym testem dla Batmana, a jego pseudonim to właśnie Arkham Knight
- Batmobile może być przywołany w każdym momencie
- Ulice miasta są dużo szersze, aby Batmobile mógł się po nich poruszać i wykonywać różne manewry
- Gracz będzie miał możliwość wyskoczyć z Batmobilu i przejścia do szybowania oraz wskoczenia do budynku przez okna, aby znokautować przeciwników
- W trakcie lotu będzie możliwość używania gadżetów, ponadto podczas kontry będzie można rzucić przeciwnikiem w innego; do dyspozycji będzie nowy, szybki nokaut na ziemi oraz szybki skok do tyłu po rzuceniu batarangiem
- W trybie drapieżnika pojawi się możliwość wykonania łańcucha nokautów – np. podczas wyskoczenia z krat, czas zostaje spowolniony i gracz będzie mógł znokautować w jednym ciągu kilku przeciwników na raz
- Wyzwania Riddlera będą powiązane także z jazdą Batmobilem; jedno z nich polega na wkroczeniu na specjalną trasę, gdzie trzeba aktywować ściany i rampy,
- Batmobile może strzelać rakietami oraz pociskami ogłuszającymi, sam pojazd jest nie do powstrzymania i wjechanie na inny powoduje jego zniszczenie,
- Po śmierci Jokera wszyscy złoczyńcy postanowili pracować razem i zaplanowali zabić Batmana; Scarecrow rozstawił bomby po całym Gotham
- Oracle będzie grała większą rolę, będziemy mogli odwiedzić ją w bazie oraz porozmawiać,
- Czeka na nas masa easter eggów związanych z Batmanem,
- Kevin Conroy, tak jak i poprzedni aktorzy głosowi, wracają do swoich ról,
- Teren Gotham City jest pięć razy większy od tego, który mieliśmy do dyspozycji w „Batman: Arkham City”, całość jest podzielona na 3 tereny, między którymi przejścia będą płynne i bez czasu ładowania – tak samo z wchodzeniem do wnętrz budynków,
- Modele postaci są bardzo szczegółowe, jedna z nich ma mieć nawet więcej polygonów, niż całe środowisko Arkham Asylum,
- Batman na początku będzie miał stary strój, dopiero później zostanie on zmieniony,
- Produkcja oparta jest na silniki Unreal zmodyfikowanym przez Rocksteady,
- W grze nie pojawi się tryb multiplayer – studio włożyło całą energię w tworzenie idealnej kampanii dla jednego gracza,
- Wszystkie przerywniki filmowe będą na bazie silnika gry,
- Zamieszki mogą składać się nawet z 50 osób, które przewracają samochody, okradają sklepy itd.,
- Płaszcz Gordona oraz peleryna Batmana posiadają fizykę technologii Apex, dzięki czemu reagują bardzo realistyczne na ruch oraz zmiany wiatru lub otoczenia,
- Gdy pada deszcz, każda kropla spadająca na Batmana spływa po jego stroju w każdej możliwej drodze,
- Zmarszczki Gordona poruszają się w wraz z ruchami jego twarzy,
- Miasto jest bardzo szczegółowe, włącznie z realistycznym ruchem chmur oraz światłem księżyca,
- Gotham udekorowane jest niczym na święto Halloween, co dodaje otoczeniu większej atmosfery niepokoju,
- Na budynkach znajdują się neonowe znaki, które oświetlają miasto,
- W powietrzu można dojrzeć helikoptery oraz sterowce,
- Para bucha ze studzienek w realistyczny sposób,
- Na drogach nie znajdziemy wiele pojazdów – głównie samochody złoczyńców i policjantów,
- Finał serii Rocksteady miało już zaplanowane w trakcie prac nad „Batman: Arkham City”,
- Studio nie chciało skupić się na stworzeniu jak największego, możliwego terenu do zwiedzenia, a raczej takiego, który by był pełny detali,
- Batmobile ma być najlepszym pojazdem w grach, jaki kiedykolwiek powstał i mógłby zająć pamięć całego XBoksa 360, gdyby był grą,
- „Batman: Arkham Origins” powstało, aby fani nie musieli zbyt długo czekać na nową grę z Batmanem przed ukazaniem się „Batman: Arkham Knight”.
Jak wyglądała sama rozgrywka w demie, w które miało okazję zagrać redakcja Game Informera? Streszczenie brzmi następująco:
- Całość rozpoczyna się ewakuacją Gotham z powodu umieszczenia przez Scarecrowa bomb po całym Gotham z toksyną strachu.
- Każdy ze złoczyńców wykonuje swoje zadanie, aby wywołać chaos w mieście.
- Two-Face oraz Pingwin strzelają do policji.
- Batman udaje się na spotkanie z Gordonem po wezwaniu go sygnałem. Mroczny Rycerz dowiaduje się o sytuacji związanej ze Scarecrowem. Gordon w tym czasie dostaje telefon od Barbary, która go zapewnia, że opuściła miasto.
- Batman udaje się w poszukiwania za ludźmi Scarecrowa i kontaktuje się z Oracle, która naturalnie nie opuściła Gotham.
- Mroczny Rycerz pomaga następnie policjantom, dopóki nie przerywa mu nadejście opancerzonego pojazdu niszczącego radiowozy. Batman z pomocą Batmobilu zatrzymuje obcy pojazd, z którego później wychodzi kolejny człowiek Scarecrowa – daje mu on wszystkie potrzebne informacje.
- Następnym celem jest zbir Riddlera, który doprowadza bohatera do podziemnego toru. Ma on być jednym z wielu, na którym złoczyńca będzie testował Mrocznego Rycerza.
- Po pokonaniu wyzwania Riddlera, Batman udaje się do wieży zegarowej. Ukryty skaner w głowie posągu odkrywa wejście do kryjówki Oracle. Barbara bada próbkę toksyny zdobytą wcześniej od zbira Scarecrowa. Analiza daje możliwość rozpoczęcia tropienia. Cel znajduje się na antenie w stoczni należącej do Falcone’ego.
- Batman na miejscu pokonuje kilki złoczyńców i umieszcza nadajnik na antenie. W trakcie opuszczania miejsca, Mroczny Rycerz zostaje postrzelony przez człowieka w stroju przypominającym militarną wersję przebrania Batmana. Znajduje się też na nim wielka litera A. Tajemniczy osobnik przewraca Batmana i mówi do niego „nigdzie dalej nie pójdziesz”. Następnie przystawia do niego broń. Ekran się ściemnia i słyszymy dźwięk strzału. W tym miejscu kończy się demo gry.