Autor Wątek: PlayStation VR  (Przeczytany 77259 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

lupinator

  • Gość
PlayStation VR
« dnia: Marca 19, 2014, 02:15:30 am »


Prototypy:


Obecnie:





Właśnie zapowiedziane! Zaraz będą detale! :angel:

Pierwsze informacje: http://www.gameinformer.com/b/news/archive/2014/03/18/virtual-reality-is-the-next-innovation-from-playstation-says-shuhei-yoshida.aspx

Cytuj
After much speculation, Sony has confirmed its own virtual reality project. Sony's entry into the market is currently being announced at a GDC panel in San Francisco.

Shuhei Yoshida announced the initiative, proclaiming that Sony will "push the boundaries of play." The device is called "Project Morpheus," a head-mounted display.

Morpheus will be available at the Sony booth at GDC for demos starting Wednesday. It is designed for the PlayStation 4, and will work in conjunction with the PlayStation camera and Move. The unit on stage is not final, but it is the first software developer kit.

Yoshida says that Sony was inspired by Oculus VR and Valve, along with those in the community who are enthusiastic about virtual reality. Sony's Richard Marks, who took the stage to explain more about the project, including its application in science.

Working with NASA, Sony has created a demo that takes place on Mars with data captured from the Curiosity rover. In order to accomplish the goal of "presence" in virtual reality, Sony is focusing on six areas.

The first is "sight," and Sony is working on high resolution, low persistence optics. The PlayStation 4 will be instrumental in rendering the video.

Marks says that sound is important in games, but even more so in VR. "Having spacialized sound is really important," he says. "If you didn't have that, it would be a cluttered mess inside your brain."

Next up is tracking, which sets VR apart from a simple cinematic display on your head with a wide field of view. The Morpheus will use the same kind of technology as PlayStation Move.

The Move also plays a major role in control. Marks says his area of expertise is game control, but that there are a lot of problems implementing it in VR. The lightbar on the Dual Shock 4 will be important, as will the Move, which Marks says was "ahead of its time."

Sony is focusing on ease of use, and making sure that the Morpheus is plug-and-play. It needs to be easy to adjust (or automatically adjust, Marks suggests). "We'll get that one nailed," Marks says.

The last item is arguably the most important: content. "We're going to need the whole development community if we want to succeed at VR," Marks says."We want to make PlayStation the best place for VR, not just for people who play games, but for developers."

Currently, Sony is working with Unity, Havok, Wwise, Criware, Crytek, Epic, Autodesk and more.
« Ostatnia zmiana: Września 15, 2015, 15:08:40 pm wysłana przez Lupi »

Lem++

  • Global Moderator
  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 07-11-2008
  • Wiadomości: 10 698
  • Reputacja: 209
  • 07.11.2008 - 16.08.2010 †
Odp: Project Morpheus - Virtual Reality od Sony
« Odpowiedź #1 dnia: Marca 19, 2014, 02:34:35 am »
Jaram sie! 8) Sa moze jakies informacje bardziej techniczne?

lupinator

  • Gość
Odp: Project Morpheus - Virtual Reality od Sony
« Odpowiedź #2 dnia: Marca 19, 2014, 02:35:41 am »
Jaram sie! 8) Sa moze jakies informacje bardziej techniczne?
Pewnie:



Oczywiście to tylko z obecnej wersji.

Lem++

  • Global Moderator
  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 07-11-2008
  • Wiadomości: 10 698
  • Reputacja: 209
  • 07.11.2008 - 16.08.2010 †
Odp: Project Morpheus - Virtual Reality od Sony
« Odpowiedź #3 dnia: Marca 19, 2014, 02:42:54 am »
Troche martwi mnie w tym wszystkim moc PS4. Boje sie, ze sprzet okaze sie zbyt slaby dla VR i bedzie sytuacja jak z 3D w przypadku PS3, ale poki co
Jaram sie!
I tego sie trzymajmy.

Niech mi wrzuca Amnesie na VR, a gwarantuje im, ze przemysl pampersowy wzrosnie przynajmniej dwukrotnie :P

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Project Morpheus - Virtual Reality od Sony
« Odpowiedź #4 dnia: Marca 19, 2014, 04:37:03 am »
Sony twierdzi, że VR wymaga mocnego sprzętu i dlatego na razie trzymają się tylko tego ;). Byłem na konferencji i o ile sama zapowiedź wyszła Yoshidzie świetnie (fajne były prototypy, oraz krótkie demo GoW3 z pierwszej osoby), o tyle reszta już nie robi wrażenia. Okazuje się, że na VR jeszcze trzeba będzie poczekać i wyglada to trochę tak, jakby Sony nie miało pomysłu na to co można z tym zrobić. Zobaczymy jak dalej to się rozwinie, bo VR to niezła rzecz, tylko potrzebuje odpowiedniego wsparcia. Inaczej skończy jak Move, czy Vita.

Spróbuje dostać się do urządzenia, to napiszę jak się prezentuje w akcji, choć może być trudno. Masa ludzi jest tym zainteresowana (kolejka na konfe była ogromna), a każdego dnia będzie inne demo.
« Ostatnia zmiana: Marca 19, 2014, 04:38:43 am wysłana przez Zielarz »

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 367
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: Project Morpheus - Virtual Reality od Sony
« Odpowiedź #5 dnia: Marca 19, 2014, 07:38:39 am »
A u mnie zero podjarki.

Devilek

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 05-07-2005
  • Wiadomości: 8 220
  • Reputacja: 73
Odp: Project Morpheus - Virtual Reality od Sony
« Odpowiedź #6 dnia: Marca 19, 2014, 07:45:25 am »
SONY by się wzięło za OLEDY a nie jakieś głupoty VR i 3D, które nikogo.
Yeahh, me and hate that's an odd couple

Krzysiu

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 13-06-2008
  • Wiadomości: 14 544
  • Reputacja: 174
  • Stać! Policja!
Odp: Project Morpheus - Virtual Reality od Sony
« Odpowiedź #7 dnia: Marca 19, 2014, 08:01:05 am »
Ja nie rozumiem na ch** oni się w to pchają?

3D miało być super hiper i rozjebać kosmos, a jak wyszło to wszyscy wiemy.

Pakują teraz pewnie grubą kasę w ten sprzęt, a potem się okaże, że nikogo na to nie stać, gier obsługujących jest 10, a developerzy nie związani z Sony oleją temat, bo nikt tego nie używa.

Na konferencjach oczywiście będą o tym pieprzyć przez 30 minut i pokazywać jakieś casualowe gierki, albo przeróbkę starego Killzona.

Jestem zdecydowanie na nie!
« Ostatnia zmiana: Marca 19, 2014, 08:02:40 am wysłana przez tytacz »

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: Project Morpheus - Virtual Reality od Sony
« Odpowiedź #8 dnia: Marca 19, 2014, 08:03:23 am »
Ciekawe czy da się tego używać do oglądania tv i grania w gry bez VR, jak tych ich gogli HMZ-T1/2/3.

Szymku

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 04-02-2006
  • Wiadomości: 3 754
  • Reputacja: 74
Odp: Project Morpheus - Virtual Reality od Sony
« Odpowiedź #9 dnia: Marca 19, 2014, 08:12:07 am »
Jak na razie occulus rift wysuwa się na prowadzenie:


Madman

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 20-06-2007
  • Wiadomości: 2 317
  • Reputacja: 36
Odp: Project Morpheus - Virtual Reality od Sony
« Odpowiedź #10 dnia: Marca 19, 2014, 08:36:18 am »

Wypas, trzymam kciuki za to urządzenie.
Granie na tym we wszystkie gry fpp musi mocno podnosić immersję. (Zielarz, czekam na relacje  :)) Chętnie bym to sprawdził na przykładzie drivecluba i killzona. Chociaż przy innych gatunkach też pewnie zda egzamin.

Troche martwi mnie w tym wszystkim moc PS4. Boje sie, ze sprzet okaze sie zbyt slaby dla VR
Ale weź pod uwagę, że zawsze konsole będą zbyt słabe na 3d i VR. Nawet jeśli ps5 będzie 100 razy mocniejsze od ps4, to devsi wykorzystają całe zasoby sprzętu i wtedy też będziemy myśleć, że na podwojenie wyświetlanego obraz już nie starczy mocy. Zresztą poświęcenie grafiki na ten przestrzenny efekt nie znaczy, że gra będzie wyglądała do dupy. Killzone 3 jest jedną z najładniejszych gier na ps3, a mimo to obsługuje 3d i wcale się to jakoś znacząco nie odbiło na oprawie w singlu. Więc można to zrobić dobrze  :angel:

Jak na razie occulus rift wysuwa się na prowadzenie:

Wystarczy, że sony będzie wspierać swoje VR pornosami i urządzenie będzie się sprzedawać. Kto by nie chciał spróbować takiej technologi  :P

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Project Morpheus - Virtual Reality od Sony
« Odpowiedź #11 dnia: Marca 19, 2014, 15:13:59 pm »
Ludzie jarają się VR, o czym świadczy chociażby zainteresowanie konferencją. To, że Sony w to inwestuje to bardzo dobrze. Jest jednak jeden problem - oni muszą to sprzedać, zrobić gry lub inny soft no i sprzedać tego całkiem sporo. Wtedy reszta to chwyci i będzie dobrze. Mnie jednak martwi nastawienie Sony na dev'ów, bo o ile współpraca jest dobra, to kładzenie całego ciężaru na nich już nie. Mam nadzieje, że się mylę.

Klosz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 04-03-2014
  • Wiadomości: 5 943
  • Reputacja: 44
Odp: Project Morpheus - Virtual Reality od Sony
« Odpowiedź #12 dnia: Marca 19, 2014, 19:29:46 pm »
Jak dla mnie powinni z tym poczekać do kolejnej generacji, teraz jeszcze nie czas na VR, 3D się jeszcze dobrze nie zadomowiło, OLEDY bardzo drogie, większość ludzi już jednak ma 42 cale, więc póki co wypadało by robić solidnie wyglądające 1080P gry, a nie jeszcze dodawać do tego jeszcze osobny bardzo skomplikowany proces.
'Muzyka uzywana jest do ksztaltowania ludzkiego umysłu. Moze byc mocna jak narkotyk, lecz jest o wiele niebezpieczniejsza, gdyz nikt nie traktuje powaznie manipulowania poprzez muzyke.'

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Project Morpheus - Virtual Reality od Sony
« Odpowiedź #13 dnia: Marca 19, 2014, 19:34:08 pm »
Jak dla mnie to nie jest kwestia czasu. Tak można zawsze mowić, że to jeszcze nie czas.

Może być problem z przetestowaniem Morpheusa - kolejki są ogromne, a przecież jest jeszcze masa niezłych konferencji. Koledze się udało, więc w razie czego będę posiłkowali się tym dopóki nie uda mi się zobaczyć tego na własne oczy ;).

lupinator

  • Gość
Odp: Project Morpheus - Virtual Reality od Sony
« Odpowiedź #14 dnia: Marca 19, 2014, 21:21:59 pm »
Wrażenia kotaku: http://kotaku.com/we-just-tried-sonys-ps4-virtual-reality-headset-we-l-1547417858







>Yoshida confirmed that the commercial release will not happen in 2014

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: Project Morpheus - Virtual Reality od Sony
« Odpowiedź #15 dnia: Marca 19, 2014, 21:29:10 pm »
Insajderzy donoszą, że Sony celuje w cenę około $300. Ich ostatnie gogle 3D kosztują ponad trzykrotnie więcej. Nie napalam się, ale jestem ciekaw, co z tego wyjdzie. Żeby tylko nie ograniczyli możliwości urządzenia do gier i dało się tego używać jak gogli do filmów i telewizji.

Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 535
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: Project Morpheus - Virtual Reality od Sony
« Odpowiedź #16 dnia: Marca 19, 2014, 21:49:55 pm »
Coming to PC (Oculus Rift) & PS4 (Project Morpheus)

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Project Morpheus - Virtual Reality od Sony
« Odpowiedź #17 dnia: Marca 19, 2014, 21:54:55 pm »
Cytuj
Specyfikacja prototypu (może ulec zmianie):

    Komponenty: procesor, część zakładana na głowę
    Metoda wyświetlania: LCD
    Rozmiar panelu: 5 cali
    Rozdzielczość panelu: 1920xRGBx1080 (960xRGBx1080 na jedno oko)
    Pole widzenia: 90 stopni
    Śledzenie: 1000Hz; pełny obrót 360 stopni
    Czujniki: akcelerometr, czujnik wychylenia
    Interfejs: HDMI + USB
    Funkcje: audio 3D, Social Screen
http://www.gram.pl/news/2014/03/19/sony-prezentuje-zestaw-vr-project-morpheus.shtml

bebbop

  • Sekretarz wojewódzki
  • *****
  • Rejestracja: 23-10-2004
  • Wiadomości: 1 595
  • Reputacja: 10
  • Memento Mori...
Odp: Project Morpheus - Virtual Reality od Sony
« Odpowiedź #18 dnia: Marca 20, 2014, 00:03:27 am »
Gameplay z God Of War (niestety niska jakosc):

Mrocz

  • Gość
Odp: Project Morpheus - Virtual Reality od Sony
« Odpowiedź #19 dnia: Marca 20, 2014, 18:37:47 pm »
http://www.gram.pl/news/2014/03/20/przelozenie-premiery-driveclub-nie-ma-nic-wspolnego-z-vr-od-sony.shtml

DriveClub nie został przesunięty z powodu Project Morpheus, choć testowali nowe urządzenie na nim ;)

Ponoć niektórzy gracze mieli nudności przy szybkiej jeździe :lol:

Solid Snake 1989

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 06-09-2006
  • Wiadomości: 14 782
  • Reputacja: 101
  • Who Dares. Wins
Odp: Project Morpheus - Virtual Reality od Sony
« Odpowiedź #20 dnia: Marca 20, 2014, 22:30:22 pm »
Mnie nie rusza, też się zastanawiam po kiego Sony w to lezie, bo prócz bolącej głowy i pogłębiania wad wzroku nie sądzę żeby to coś oferowało.
Będzie jak z 3D.

Master_666

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 24-07-2005
  • Wiadomości: 20 684
  • Reputacja: 194
Odp: Project Morpheus - Virtual Reality od Sony
« Odpowiedź #21 dnia: Marca 20, 2014, 23:46:42 pm »
Co za bzdury. Wada wzroku pogłębia się przez zmiany anatomiczne gałki ocznej pod wpływem starzenia się, a nie patrzenia na tv/monitor. Co najwyżej możesz sobie zjechać czopki od ciągłego gapienia się w ekran, albo nerw wzrokowy jakbyś laserem BD sobie poświecił. Jeśli już przypatrywać się powodów psucia wzroku to od tego, że gałka wysycha, bo się mniej mruga. Takie sam efekt jak z tv, nie ważne czy będziesz miał go blisko czy daleko. Jedyna szansa na natychmiastowe oślepnięcie i wadę -200 to ustawienie tv bravi na parametrach od Kyokuryku.
 A jak kogoś boli głowa - no cóż, na to nie ma rady, trzeba przerwać. To zupełnie tak samo jak z graniem na tv, więc też nie wiem w czym problem. Moim zdaniem bardzo fajnie, że sony w tym kierunku się rozwija, chociaż ja z zakupem poczekam, aż będą te okulary wielkości gogli narciarskich.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Project Morpheus - Virtual Reality od Sony
« Odpowiedź #22 dnia: Marca 21, 2014, 01:14:02 am »
Z tego co słyszałem od osób które grały nie ma zawrotów ani bólu głowy, ani też mdłości. I całe szczęście, Sony podeszło do sprawy lepiej niż Occulus, bo już na starcie zaczęli myśleć o śledzeniu położenia głowy. W przypadku OR dopiero w najnowszej wersji wyeliminowali ten problem.

Madman

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 20-06-2007
  • Wiadomości: 2 317
  • Reputacja: 36
Odp: Project Morpheus - Virtual Reality od Sony
« Odpowiedź #23 dnia: Marca 21, 2014, 08:29:14 am »
VR może sie nie podobać, ale to już jest next gen gameplay:
http://www.pssite.com/news-31821-wspolczesny_bazyliszek_strzela_z_oczu_ognistymi_kulami__zobaczcie_technologie_sledzaca_wzrok.html
 :D
Ciekawe kiedy ps eye  będzie pozwalało na takie granie..

lupinator

  • Gość
Odp: Project Morpheus - Virtual Reality od Sony
« Odpowiedź #24 dnia: Marca 21, 2014, 11:55:48 am »
Jak w ogóle można porównywać efekt 3D z goglami do VR które przy dobrze przemyślanej strategii mogą zrewolucjonizować rynek gier. Wszędzie tylko widze w necie komentarze 'będzie jak z 3D'. Psy pawłowa normalnie, akcja: innowacja, reakcja: psioczenie o niezwiązanym 3D.

Lem++

  • Global Moderator
  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 07-11-2008
  • Wiadomości: 10 698
  • Reputacja: 209
  • 07.11.2008 - 16.08.2010 †
Odp: Project Morpheus - Virtual Reality od Sony
« Odpowiedź #25 dnia: Marca 21, 2014, 12:04:16 pm »
Polecam zobaczyc to:


A potem mowic "VR to to samo co 3D" ;)

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: Project Morpheus - Virtual Reality od Sony
« Odpowiedź #26 dnia: Marca 21, 2014, 12:39:20 pm »
No dobra, ale ja widzę jeden problem - VR w stu procentach ogranicza się do fpp i praktycznie całkowicie zabija cinematic experience. Horrory w fpp według mnie śmierdzą kupą i są niczym w porównaniu do starych Silentów i Residentów. W ogóle niemal wszystko co najlepsze w grach przez ostatnie kilkanaście lat miało akcję ukazaną z perspektywy trzeciej osoby. Nie wyobrażam sobie Uncharted, TLoU czy MGS z widokiem z oczu sterowanej postaci. Jakieś demo God of War pokazali, ale dla mnie śmierdzi podobnie jak te horrory. Ja w ogóle fpp poza wyścigami ciężko toleruję i gdyby tak miała wyglądać przyszłość gier, to szukam innego hobby  :(

+Centylion+

  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 06-07-2006
  • Wiadomości: 1 404
  • Reputacja: 12
  • Nałogowo wpierdalam cebule.
Odp: Project Morpheus - Virtual Reality od Sony
« Odpowiedź #27 dnia: Marca 21, 2014, 13:09:10 pm »

W grach wideo najbardziej realistyczną rzeczą jest niewidzialna ściana.

Wooyek

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 01-01-1970
  • Wiadomości: 8 219
  • Reputacja: 67
Odp: Project Morpheus - Virtual Reality od Sony
« Odpowiedź #28 dnia: Marca 21, 2014, 13:12:23 pm »
Z tego co słyszałem od osób które grały nie ma zawrotów ani bólu głowy, ani też mdłości. I całe szczęście, Sony podeszło do sprawy lepiej niż Occulus, bo już na starcie zaczęli myśleć o śledzeniu położenia głowy. W przypadku OR dopiero w najnowszej wersji wyeliminowali ten problem.

Jeden może mieć drugi już nie, ja na przykład przy grze w Far Cry 3 miałem taki ból głowy i mdłości, że o ja cię nie pier**le :mad: 5 minut gry mi wystarczyło, coś mam delikatny organizm w tych tematach i wątpię żeby mi przypasowali jakimiś goglami.

Krzysiu

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 13-06-2008
  • Wiadomości: 14 544
  • Reputacja: 174
  • Stać! Policja!
Odp: Project Morpheus - Virtual Reality od Sony
« Odpowiedź #29 dnia: Marca 21, 2014, 13:34:42 pm »
Jak w ogóle można porównywać efekt 3D z goglami do VR które przy dobrze przemyślanej strategii mogą zrewolucjonizować rynek gier. Wszędzie tylko widze w necie komentarze 'będzie jak z 3D'. Psy pawłowa normalnie, akcja: innowacja, reakcja: psioczenie o niezwiązanym 3D.


Ubisoft się zainteresuje jak się sprzeda 1mln tych gogli. Albo cena będzie bardzo ok, albo to całe VR skończy na tanich casualowych gierkach tak jak Move.

Będzie drogie = skończy jak 3D.
Będzie przystępne cenowo = może coś z tego się urodzi.

/temat

Madman

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 20-06-2007
  • Wiadomości: 2 317
  • Reputacja: 36
Odp: Project Morpheus - Virtual Reality od Sony
« Odpowiedź #30 dnia: Marca 21, 2014, 13:44:33 pm »
Okazało się, że mamy w pracy oculusa, także przed chwilą go testowałem.
Naprawdę niesamowicie gra się w ten sposób. W zasadzie od razu przyzwyczaiłem się do obrazu i intuicyjnie rozglądałem się we wszystkich kierunkach. Immersja 200%  :)
Szkoda jedynie, że mamy pierwszą wersję occulusa, więc jest tylko pare demek i bardzo niska rozdzielczość wyświetlacza.  Tym bardziej z niecierpliwością czekam na okazję do przetestowania morfeusza.

Zupełnie inaczej odbiera się grę z tym urządzeniem. Nawet prosty szuter wypadł świetnie. Chętnie bym pograł w ten sposób w jakiegoś fpsa w którym bohater ma hełm, bo takie właśnie miałem wrażenie. Że mam na głowie wirtualny kask i przez szybkę obserwuje świat gry  :angel:
Jeśli gry na ps4 będą to wspierać, zainteresuję się kupnem morfeusza.
Jedyne co, to chciałbym żeby obraz (chociaż zblurowany, albo tylko kontury obiektów), pojawiał się dookoła głowy, a nie jedynie w ekranikach na wprost.

Ale i tak do normalnego grania wolałbym to urządzenie do sterowania wzrokiem, a VR tylko od czasu do czasu.

Mrocz

  • Gość
Odp: Project Morpheus - Virtual Reality od Sony
« Odpowiedź #31 dnia: Marca 21, 2014, 14:33:39 pm »
Zupełnie inaczej odbiera się grę z tym urządzeniem. Nawet prosty szuter wypadł świetnie. Chętnie bym pograł w ten sposób w jakiegoś fpsa w którym bohater ma hełm, bo takie właśnie miałem wrażenie. Że mam na głowie wirtualny kask i przez szybkę obserwuje świat gry  :angel:
Jeśli gry na ps4 będą to wspierać, zainteresuję się kupnem morfeusza.
Jedyne co, to chciałbym żeby obraz (chociaż zblurowany, albo tylko kontury obiektów), pojawiał się dookoła głowy, a nie jedynie w ekranikach na wprost.

Hmmm... Nowy Killzone gdzie gramy Helghastem by się nadał ;)

No dobra, ale ja widzę jeden problem - VR w stu procentach ogranicza się do fpp i praktycznie całkowicie zabija cinematic experience. Horrory w fpp według mnie śmierdzą kupą i są niczym w porównaniu do starych Silentów i Residentów. W ogóle niemal wszystko co najlepsze w grach przez ostatnie kilkanaście lat miało akcję ukazaną z perspektywy trzeciej osoby. Nie wyobrażam sobie Uncharted, TLoU czy MGS z widokiem z oczu sterowanej postaci. Jakieś demo God of War pokazali, ale dla mnie śmierdzi podobnie jak te horrory. Ja w ogóle fpp poza wyścigami ciężko toleruję i gdyby tak miała wyglądać przyszłość gier, to szukam innego hobby  :(

Częściowo wpis... Też nie wyobrażam sobie innych gier niż tych z kamerą FPP na tym urządzeniu... Co więcej gry, które IMHO najlepiej wykorzystałyby potencjał czyli samochodówki mogą wywoływać poważne nudności, jak to zauważyli twórcy Driveclub. A bez "pogorszenia" efektu prędkości chyba nie da się tego zmienić.

PS. Wipeout na Oculus Rift/Morpheus to by się pewnie drgawkami skończył i szpitalem...

lupinator

  • Gość
Odp: Project Morpheus - Virtual Reality od Sony
« Odpowiedź #32 dnia: Marca 26, 2014, 22:40:10 pm »

lupinator

  • Gość
Odp: Project Morpheus - Virtual Reality od Sony
« Odpowiedź #33 dnia: Czerwca 02, 2014, 15:01:40 pm »
Digital Foundry: hands-on with Project Morpheus

In-depth analysis of Sony's VR headset - and why PS Move is the real game-changer.


http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2014-hands-on-with-project-morpheus?utm_source=twitter&utm_medium=social&utm_campaign=socialoomph

 8)

lupinator

  • Gość
Odp: Project Morpheus - Virtual Reality od Sony
« Odpowiedź #34 dnia: Czerwca 07, 2014, 18:55:24 pm »



Lem++

  • Global Moderator
  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 07-11-2008
  • Wiadomości: 10 698
  • Reputacja: 209
  • 07.11.2008 - 16.08.2010 †
Odp: Project Morpheus - Virtual Reality od Sony
« Odpowiedź #35 dnia: Czerwca 07, 2014, 19:08:44 pm »
Jaram sie tym aparatem 8)

Kert

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 21-01-2008
  • Wiadomości: 16 546
  • Reputacja: 255
Odp: Project Morpheus - Virtual Reality od Sony
« Odpowiedź #36 dnia: Czerwca 07, 2014, 19:28:13 pm »
Project Morpheus na tym filmiku to od strony technicznej jakiś żart i nie widzę w nim nic, co sprzedałoby go lepiej od Move i z innym rezultatem (zapomniany po czasie). Długa droga przed Sony, jeśli to ma mieć status czegoś więcej, niż ciekawostki. Już wiemy, po co latarka led w Dual Shocku 4.

Moldar

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 29-12-2005
  • Wiadomości: 8 000
  • Reputacja: 132
Odp: Project Morpheus - Virtual Reality od Sony
« Odpowiedź #37 dnia: Czerwca 07, 2014, 19:48:35 pm »
Czemu techniczny żart ? Działać, działa dobrze, nie widzę aby były jakieś problemy.

Mrocz

  • Gość
Odp: Project Morpheus - Virtual Reality od Sony
« Odpowiedź #38 dnia: Czerwca 07, 2014, 19:56:20 pm »
Słabe wrażenie wywołuje TYLKO kiepska aplikacja na jakiej prezentowali to. W dobrej grze efekt moze powalać ;)

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 367
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: Project Morpheus - Virtual Reality od Sony
« Odpowiedź #39 dnia: Czerwca 07, 2014, 19:59:35 pm »
Mam nadzieje, że to będzie straszna klapa.