Podsumowanie dotychczasowych informacji:-premiera początkiem 2015
-rpg akcji
-ex PS4 (ip należy do Sony)
-poziom trudności podobny do Demon's Souls, żadnego wyboru w tej kwestii (przykro mi Leszki, Snejki Solidne i fani picia)
-długość gry porównywalna do tych z serii Souls
-wizualnie jedna z najbardziej zachwycających gier tej generacji
-cel to 1080p/30fps, obecnie problemy z płynnością o których twórcy są świadomi i mają wyeliminować
-prace nad grą zostały rozpoczęte zaraz po wydaniu Artorias of the Abyss DLC, przez zespół odpowiedzialny za Demon's Souls i pierwsze Dark Souls
-nie będzie odgórnie narzuconego bohatera, możliwość dopasowania postaci do swoich potrzeb jak dotychczas w serii Souls
-system związany z rozwojem postaci i karami za śmierć ma być zbliżony do tego z Demon's Souls- kolekcjonowanie dusz (krwi?) i powrót do bezpiecznej sfery
-kompletnie nowy świat i historia, pełne wykorzystanie możliwości PS4
-miasto jest znane jako Yharnam, jest ogromne, przywodzi na myśl Londyn wieku XIX
-rozgrywka toczyć się będzie o różnych porach dnia/nocy i zmiennej pogodzie
-słowa Hidetaka Miyazaki:"Jeśli pamiętacie poziom Tower of Latria w Demon's Souls, to odzwierciedla on atmosferę jaką chcemy uzyskać w Bloodborne
-miasto jest rozbudowane, bardziej skomplikowane niż w Thief
-FS nie planuje wprowadzać otwartej struktury jak w DSII
-strefy mają być połączone ze sobą na wzór DSI (co trochę koliduje z poprzednim)
-pyt:"Czy lokacje będą wypełnione przeciwnikami?"odp:-"Będziesz się czuł samotny."
-będą NPCki którym można pomóc w razie potrzeby lub zignorować
-wracają ragdolle
-fizyka ubrań
-mgliste bramy
-szefowie nie zawsze będą za mglistymi bramami, czasami mogą zaatakować znienacka i dopiero wtedy pojawią się bariery z dusz
-siekane potwory będą krwawić
-niektóre lokację będą tak ciemne, że wymagają pochodni do nawigacji
-brak mapy
-brak tarcz, skupienie na szybszej walce
-obecne są turlania, odskoki, lokowanie na cel, parowania i kopnięcia (Rolling, backstepping, locking on, parry and kicking)
-ogółem mniej broni, ale bardziej dopracowane
-nadal mnóstwo broni i zbroi do zdobycia
-bronie są podzielone na lewo i praworęczne
-broń trzymana w prawej ręce (na obecnych materiałach) jest określana mianem Piłotasaka (Sawcleaver)
-bronie palne są użyteczne w defensywie, ogłuszają przeciwników dając czas na wycofanie się lub wykonanie kontrataku
-uderzenie w pochodnię przeciwnika sprawi, że ten ten się podpali
-nie można grać stylem znanym z Demon's Souls, trzeba być bardziej agresywnym
-walka ma się skupiać nie tylko na akcji ale także na strategii
-walka jest skonstruowana tak, aby czuć się jak podczas pojedynku na śmierć i życie
-przeciwnicy nie są bierni, patrolują i mogą zaatakować zewsząd, np zza skrzyń
-słowami kluczowy są "krew" oraz "bestia"
-krew jest elementem kluczowym, odnawia utracone życie, a także daje inne korzyści
-Wirus (bloodborned) ma się rozwijać (cokolwiek to znaczy)
-można wysysać krew ze zwłok lub przedmiotów
-wyssanie zbyt dużej ilości krwi przemienia w bestię, coś na wzór formy ducha/pustego, kontrolowanie bestii jest utrudnione a rozgrywka trudniejsza, aby powrócić do ludzkiej formy, potrzebna jest ludzka krew i to jest moment gdzie tryb sieciowy ma być użyteczny (na podstawie niekoniecznie dokładnego tłumaczenia z Faminitsu)
-tryb sieciowy, Miyazaki nie chciał mówić zbytnio na ten temat, na teraz wedle jego słów to koncept otwartej społeczności i odkrywania ("The key concept, or phrase, that we have right now is it's an open explorative community")