no a drag doll i przenikanie odzienia to kopiuj/wklej z serii souls
Rag doll z założenia tak działa, w końcu sama nazwa na to wskazuje - szmaciana lalka. Pomimo faktu, że wygląda mało realistycznie to wiele gier tego używa i z reguły powoduje te same problemy. Ja z tym problemu nie mam, raczej śmieję się z tego (tak jak możliwość katapultowania zwłok w DkS). Z drugiej strony rozumiem, iż może to komuś przeszkadzać.
Przenikanie ubranek jest całkiem nieźle zrobione w BB. Szczególnie tam, gdzie mogą być z tym największe problemy, czyli przy płaszczach, bo te są na fizyce (czymś podobnym do flex'a PhysX). To jest coś nad czym wciąż ciężko zapanować (wiem, bo akurat sami to testujemy i na razie są z tym duże problemy i ograniczenia). Nawet w The Order gdzie przywiązywali do tego sporą uwagę nie wyszło świetnie.
Ja to widzę tak - BB to największe osiągnięcie graficzne FS na tę chwilę. Jest to ich najładniejsza i chyba najbardziej dopracowana wizualnie gra. Mało tego, jako ogół uważam BB za jedną z ładniejszych gier (choć do czołówki sporo brakuje). Jak przystało jednak na produkcję FS, ma też spore niedociągnięcia, szczególnie czysto techniczne. Oświetlenie (przede wszystkim dynamicznych obiektów, ale z tym wciąż często się borykamy; szkoda, że wypalone oświetlenie jest czasem niespójne), cienie (czasem ich nie ma, czasem są, ale ledwo widoczne), framerate (jest lepiej, ale FS chyba zawsze będzie pod tym względem odstawał). Zawsze można jeszcze napisać, że shadery mogą być lepsze, PBR by się przydał (choć tu już trochę korzystają z podobnych rozwiązań, najprawdopodobniej już nad tym dłubią), postacie mogą wyglądać lepiej, tak samo assety, tekstury, a także wycięty post process. Pomimo tego wszystkiego, gra poprzez design (mocna strona DS, DkS, BB i trochę mniej DkS2, ale to już nie ten sam team robił), przywiązanie do szczegółów i ogólny odbiór grafiki naprawdę robi. Jest spójna, kolosalnie tworzy atmosferę i ma znaczenie fabularne. Tutaj mało co jest przypadkowe i za to mam ogromny szacunek i podziw dla FS.
To co mi się bardzo podoba to jak wiele detalu zrobiono na geometrii. Jak te wszystkie nierówne cegły, zdobienia na podłogach, pięknie podkręcają wartość strony wizualnej oraz autentyczność świata - i wszystko tanim kosztem.
wydaje mi się, że wilkołaki są lepiej zrobione niż w The Order
Mi się wydaje, że jednak nie
.