Autor Wątek: Final Fantasy VII Remake  (Przeczytany 98359 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 998
  • Reputacja: 120
Odp: Final Fantasy VII Remake
« Odpowiedź #160 dnia: Maja 12, 2019, 20:31:56 pm »
Też mi się to zbyt mocno z XV kojarzy, co jest raczej na minus, bo gra jest za bardzo "ekszyn".

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 652
  • Reputacja: 253
Odp: Final Fantasy VII Remake
« Odpowiedź #161 dnia: Maja 12, 2019, 20:46:30 pm »
Mnie się walka w XII, czy właśnie XV podobała. Oczywiście turowy system jest kapitalny no i ma swój urok, ale traktowany jest jak przeżytek (niestety).
Ma być szybko i efektownie. I tak tez jest.

Zresztą jakby nie było, to najmniejszy problem gry obecnie. Robi się powoli FF XV z tego. I jeszcze jakby całość wyszła od razu, może by coś z tego było, a tak.... Choroba wie, czy za jakiś czas całkiem na nową generację tego nie przeniosą.

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 998
  • Reputacja: 120
Odp: Final Fantasy VII Remake
« Odpowiedź #162 dnia: Maja 12, 2019, 23:40:11 pm »
Oj ale XII a XV to też jest przepaść i gdyby ta VII była bardziej podobna do XII niż do XV, to bym się tylko cieszył. No ale niestety widać tylko fikołki i wybuchy, ekipa chwali się głównie grafą i animacjami postaci. Chociaż z drugiej strony, system XV ma w sobie potencjał, Ep. Duscae miał w sobie więcej elementów taktyczno-strategicznych, więc może tym razem uda się zrobić coś więcej niż button masher'a jak finalna wersja XV.
« Ostatnia zmiana: Maja 12, 2019, 23:53:47 pm wysłana przez andryush »

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Final Fantasy VII Remake
« Odpowiedź #163 dnia: Maja 13, 2019, 09:57:21 am »
Nowsze podejście do systemu walki nie jest złe, o ile nie spłyca go. W końcu piszemy o Final Fantasy, przedstawicielu gatunku jRPG a nie slasherze. Niestety podejście z FFXV całkowicie zepsuło summony, a i magia wcale dobrze nie działała. W przypadku FFVII rdzeniem systtemu były materie i mam nadzieję, że je utrzymają. Pierwszy pomysł z brzegu - skróty do ich użycia. Dajmy na to "kółko + d-pad" - gracz obsadza sobie w odpowiednich miejscach materie i wywołuje je w ten sposób podczas walki. Tylko oczywiście w przypadku summonów trzeba rozważyć jak je wprowadzić, na pewno podejście z FFXV było realistyczniejsze, ale totalnie pozbawiło ich znaczenia i użyteczności.

Swoją drogą ciekawi mnie czy dostaniemy wszystkie "rozdziały". Oryginał ma rzesze fanów, poruszenie w związku z zapowiedzią remake'u jest duże. Co nie znaczy, że po pierwszej części gracze będą zadowoleni i łyknął następne od tak. Wciąż uważam, że źle się zabrali za to, za bardzo chcą z tego zrobić współczesne FF, zamiast korzystać ze wszelkich umowności FFVII.

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 652
  • Reputacja: 253
Odp: Final Fantasy VII Remake
« Odpowiedź #164 dnia: Maja 30, 2019, 22:57:04 pm »
Oj ale XII a XV to też jest przepaść i gdyby ta VII była bardziej podobna do XII niż do XV, to bym się tylko cieszył. No ale niestety widać tylko fikołki i wybuchy, ekipa chwali się głównie grafą i animacjami postaci. Chociaż z drugiej strony, system XV ma w sobie potencjał, Ep. Duscae miał w sobie więcej elementów taktyczno-strategicznych, więc może tym razem uda się zrobić coś więcej niż button masher'a jak finalna wersja XV.

Kwestia gustu. Każdemu nie dogodzisz. Szkoda tyko, że na dwie części to podzielili. Z drugiej strony lepsze to niż na trzy  :>

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Final Fantasy VII Remake
« Odpowiedź #165 dnia: Czerwca 10, 2019, 10:39:53 am »
Premiera 3 marca 2020 roku (PS4)


Jacek84

  • Gość
Odp: Final Fantasy VII Remake
« Odpowiedź #166 dnia: Czerwca 10, 2019, 11:01:00 am »
Okropny VA, Heidegger zamiast być otyły wygląda na napakowanego. Nie przypominam sobie ataku dymu z Lost na Aeris również. Coś czuję, że popłyną...

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Final Fantasy VII Remake
« Odpowiedź #167 dnia: Czerwca 10, 2019, 11:26:22 am »
Coś czuję, że popłyną...

To na pewno...

Jedynie ciekawość mnie trzyma jeszcze przy tym tytule. Albo w marcu czeka nas miłe zaskoczenie (przynajmniej po części), albo potwierdzenie tego czego się obawiamy. Wtedy będzie można odpuścić sobie resztę "części".

Jacek84

  • Gość
Odp: Final Fantasy VII Remake
« Odpowiedź #168 dnia: Czerwca 11, 2019, 07:10:56 am »
Nowy trailer i demo gameplayu

https://gematsu.com/2019/06/final-fantasy-vii-remake-e3-2019-trailer-stage-demo-special-editions-announced

CO TAM SIĘ DZIEJE? Jest albo zupełnie nowa sekcja na motorze albo:

Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)

Gra wygląda przepięknie, ale to bardziej Kingdom Hearts niż Final Fantasy...

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Final Fantasy VII Remake
« Odpowiedź #169 dnia: Czerwca 11, 2019, 10:52:08 am »
Uch, nastąpił u mnie zwrot w kwestii odbioru tego tytułu. Po raz pierwszy od dawna zacząłem się faktycznie jarać. System walki może być dobry, fajnie, że dają możliwość wyboru dwóch trybów. ATB powraca, nie jestem tylko pewny, czy kupuje jego funkcjonalność (głównie chodzi mi o sposób ładowania). Niech odniosą się jeszcze do summonów i będzie dobrze. Walki z bossami najwyraźniej będą bardziej rozbudowane, nawet enviro może odgrywać w nich rolę. Takie podejście mi się podoba, przynajmniej jak na to patrzę, bo oczywiście zobaczymy w jak się sprawdza w grze.

Widać, że nowe FFVII będzie w całości nastawione na akcję. Z jednej strony, jeśli będziemy porównywać to do oryginału to będzie słabo, bo sporo się zmieni. Z drugiej strony, gdy obierzemy scenariusz "a co by było gdyby FFVII było grą akcji" to może okazać się, iż jest naprawdę nieźle. U mnie nadzieja odżyła, ale przestaje patrzeć na to jak na jRPG. Bardziej obawiam się o to, ile upchnął w pierwszym epizodzie. Pierwotnie obstawiano podział jak na płytach, albo coś bardzo podobnego. Teraz obawiam się, że części będzie więcej i będą krótsze. Jeśli trailer jest jakimś wyznacznikiem, to pierwszy epizod może skończyć się na ucieczce z Midgar. Trochę mało.
« Ostatnia zmiana: Czerwca 11, 2019, 10:54:44 am wysłana przez Zielarz »

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 367
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: Final Fantasy VII Remake
« Odpowiedź #170 dnia: Czerwca 11, 2019, 11:37:40 am »
Tez ten trailer zmienil troche moje nastawienie do gry. Walka nie wyglada juz jak kopie tej tragedii z FFXV, jest ciekawiej. Wyglada to slicznie.

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 998
  • Reputacja: 120
Odp: Final Fantasy VII Remake
« Odpowiedź #171 dnia: Czerwca 11, 2019, 11:41:07 am »
Dokładnie, trochę lżej na sercu o ten system walki, może nie będzie jednak tak łopatologiczny jak XV.

Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 535
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: Final Fantasy VII Remake
« Odpowiedź #172 dnia: Czerwca 11, 2019, 15:37:57 pm »
CO TAM SIĘ DZIEJE? Jest albo zupełnie nowa sekcja na motorze albo:
Nowa sekcja. Widać, że motorek dupny i pewnie jadą dopiero do reaktora. Dopiero pod koniec widać prawilny motór za szybą w Shinra building. Najgorzej, jak zastąpią sekcję na autostradzie tą co mamy w trailerze...

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Final Fantasy VII Remake
« Odpowiedź #173 dnia: Czerwca 11, 2019, 15:48:35 pm »
Najgorzej, jak zastąpią sekcję na autostradzie tą co mamy w trailerze...

Myślę (mam nadzieję), że tego nie zrobią, to zbyt ikoniczna scena. Może stwierdzili, że jedno miejsce to za mało do użycia tej mechaniki. Plus dojazd do reaktora będzie szybszy.

cappo

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 24-12-2003
  • Wiadomości: 2 505
  • Reputacja: 17
Odp: Final Fantasy VII Remake
« Odpowiedź #174 dnia: Czerwca 12, 2019, 08:16:50 am »
Szczerze mówiąc, też się odrobinę zajarałem. Bardziej niż zepsucia systemu walki obawiam się spłycenia świata gry  :(

Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 535
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: Final Fantasy VII Remake
« Odpowiedź #175 dnia: Czerwca 12, 2019, 08:29:55 am »
Trzeba do tego podejść jako alternatywną wersję FFVII, a nie wierną kopię i wtedy jest ok. Ja się jaram, bo te wszystkie elementy od muzyki, postacie, czcionka, kolory, pięknie łechtają wspomnienia i wrzucają to w nowe szaty.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Final Fantasy VII Remake
« Odpowiedź #176 dnia: Czerwca 12, 2019, 10:25:45 am »
Trzeba do tego podejść jako alternatywną wersję FFVII

Dokładnie tak. Jak napisałem wyżej, jak pomyślałem o tym jako o FFVII przerobionym na grę akcji od razu wszystko mi zaklikało i ma sens. Szkoda tylko, że właśnie patrzymy na nową serię gier od SE, która będzie ciągnęła się latami, pewnie przez całą następną generację. 

Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 535
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: Final Fantasy VII Remake
« Odpowiedź #177 dnia: Czerwca 13, 2019, 11:34:07 am »
Dopiero zobaczyłem poniższy gameplay i przyznam, że się podjarałem.


gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 382
  • Reputacja: 17
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: Final Fantasy VII Remake
« Odpowiedź #178 dnia: Czerwca 13, 2019, 12:00:30 pm »
Trochę się bałem zmiany na bardziej Kingdom Hartsowe (czy też FF XV) sterowanie, ale... może tej grze zrobi to akurat na dobre? Myślę, że ma to całkiem niezły sens fabularnie, no bo oni jednak jako partyzantka to się powinni porządnie lać, a nie turowo - zwiększa to immersję. Zwłaszcza, że fabuła i sama gra zostaną ostro rozbudowane (nie wiadomo czy druga płyta to drugie pół pierwszej części, czy może starter disc do której dociągnie się potem 40GB patch z właściwą grą, żeby mieć obie w jednej cenie).

Oczywiście wciaż chętnie bym przygarnął starą dobrą taktyczną grę Finalową (moze remake Tacticsów ? :D), ale... daję szansę temu FF. Po tym gameplayu znacznie większą, bo fajna gra akcji się z tego zrobiła. Wiem, że będzie narzekanie na zmianę fabuły, ale... zrzućmy różnice na koślawe tłumaczenie a nie faktyczne zmiany :P

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 367
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: Final Fantasy VII Remake
« Odpowiedź #179 dnia: Czerwca 13, 2019, 12:04:05 pm »
Dopiero zobaczyłem poniższy gameplay i przyznam, że się podjarałem.


Ja podjarany jestem, ale to w jakis sposob chca to sprzedawac, to jest dramat i pewnie gry nie kupie do momentu jak bedzie za drobne.

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 652
  • Reputacja: 253
Odp: Final Fantasy VII Remake
« Odpowiedź #180 dnia: Czerwca 17, 2019, 22:22:00 pm »
(....)

Oczywiście wciaż chętnie bym przygarnął starą dobrą taktyczną grę Finalową (moze remake Tacticsów ? :D), ale... daję szansę temu FF. Po tym gameplayu znacznie większą, bo fajna gra akcji się z tego zrobiła. Wiem, że będzie narzekanie na zmianę fabuły, ale... zrzućmy różnice na koślawe tłumaczenie a nie faktyczne zmiany :P

FFT to byłoby coś :puppy-eyes: Wracając do rimejku, bardzo dobrze to wygląda. Efektownie, dynamicznie. Niemniej ten motyw z podzieleniem gry, to kpina i największy minus zarazem. Tak się nie godzi. Najwidoczniej w StarCraft II dużo grali.

Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 535
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: Final Fantasy VII Remake
« Odpowiedź #181 dnia: Sierpnia 21, 2019, 08:46:33 am »

Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 535
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: Final Fantasy VII Remake
« Odpowiedź #182 dnia: Września 09, 2019, 07:58:17 am »
Nowy Key Visual:




wsciekly_blondyn

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2004
  • Wiadomości: 4 054
  • Reputacja: 25
Odp: Final Fantasy VII Remake
« Odpowiedź #183 dnia: Września 15, 2019, 15:27:32 pm »

Muszę powiedzieć , że jest progres i jaranko jest coraz większe jak człowiek widzi Tife i Aerith to ,aż łezka się w oku kreci :cry_anim:

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 652
  • Reputacja: 253
Odp: Final Fantasy VII Remake
« Odpowiedź #184 dnia: Września 16, 2019, 13:22:17 pm »
Fantastycznie to wygląda, ale tak jak już wspomniałem kiedyś - ogromna szkoda, że gra będzie podzielona na części. :-?

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 382
  • Reputacja: 17
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: Final Fantasy VII Remake
« Odpowiedź #185 dnia: Września 19, 2019, 17:23:31 pm »
Szkoda, to że one nie wyjdą od razu tylko w odstępie. Bo akurat to, że są tak duże zapowiada się fajnie. Jak w trailerze widziałem znajome lokacje, to aż mi się oko cieszyło, że zwiedzimy też miejsca które były poza kadrem na PSX i że będziemy się płynnie przemieszczać, a nie skakać po fragmentach miasta. Więc podział na dwie części nie jest zły, tylko to, że nie wiadomo kiedy ta druga wyjdzie, bo jak coś spierniczą w pierwszej to drugiej nikt nie zaufa i strzelą sobie w oba kolana tym zagraniem.

Kopersztyk

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 23-05-2007
  • Wiadomości: 1 837
  • Reputacja: 39
  • Why so serious?
Odp: Final Fantasy VII Remake
« Odpowiedź #186 dnia: Września 19, 2019, 19:10:50 pm »
Raczej tego nie spieprzą, bo czują nóż na gardle. Miliony fanów tej gry by chyba dokonało linczu na nich. Graficznie jest miazga - momentami to wygląda jak Advent Children, ale trzeba mieć na uwadze, że to już nie jest stare Square.

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 652
  • Reputacja: 253
Odp: Final Fantasy VII Remake
« Odpowiedź #187 dnia: Września 20, 2019, 11:54:02 am »
Ładnie napisane, gnysek. Widziałem wiele reakcji na YouTube (Maksymilian Dodd, Skylenoks - których filmiki uwielbiam), gdzie podczas prezentacji, szczególnie tej pierwszej, ci ludzie (dorośli faceci przecież) mili łzy w oczach. Jakieś to piękne dla nich czasy, wspomnienia związane z grą musiały być.  :cry_anim:

Niemniej podziału na części nie popieram w ogóle. Jak dla mnie zwykły skok na kasę, szczególnie, że lata temu otrzymaliśmy kompletną, sycącą całość na dzień dobry. W ogóle ciekawi mnie premiera kolejnej (kolejnych) części, ale chyba nie ma co liczyć na wcześniejsze wydani, jak w 2021r.  :evil:

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 382
  • Reputacja: 17
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: Final Fantasy VII Remake
« Odpowiedź #188 dnia: Września 20, 2019, 16:24:26 pm »
Od czasu kiedy RDR zajmuje dwie płyty na start, też nie rozumiem podziału na dwie części. Jak mniemam, można by i na trzech zrobić grę, może nawet bez instalacji wszystkich na raz, tylko jako 3 osobne gry ze wspólnym save (bo chyba jest taka opcja, aka Uncharted czy Demka które przenoszą postęp do pełnej gry?).

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 998
  • Reputacja: 120
Odp: Final Fantasy VII Remake
« Odpowiedź #189 dnia: Września 24, 2019, 07:59:45 am »
Taka ściema żeby więcej kasy od graczy wyciągnąć, w końcu to kultowy tytuł i sprzeda się jak świeże bułeczki. No, przynajmniej ta pierwsza płyta z... 4? Cóż , może to się przełoży na wyjątkowo wysoką jakość każdej z części.

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 382
  • Reputacja: 17
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: Final Fantasy VII Remake
« Odpowiedź #190 dnia: Września 24, 2019, 10:03:13 am »
Tu jest ten problem, że jak w pierwszej coś graczom się nie spodoba, to w drugiej spróbują to naprawić - a wiadomo jak to z naprawianiem. Może wyjść jeszcze gorzej. Oby nie stało się tak, że obie gry będą przez to miały różną mechanikę, bo upłynęły 2-3 lata między wydaniami.

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 998
  • Reputacja: 120
Odp: Final Fantasy VII Remake
« Odpowiedź #191 dnia: Września 27, 2019, 10:56:52 am »
Po obejrzeniu tego materiału



Stwierdzam, że Ifrit zachwuje się zupełnie jak w Ep. Ardyn FFXV, więc jeśli macie ochotę sprawdzić Summona w akcji, polecam ograć dodatek! :D

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 382
  • Reputacja: 17
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: Final Fantasy VII Remake
« Odpowiedź #192 dnia: Września 27, 2019, 15:01:41 pm »
Kurde, nie opłaca mi się zmieniać konsoli na PS4 Pro niecały rok przed premierą, ale FF XV powodowało, że wiatraki dawały jak silniki rakietowe, wiec tutaj będzie podobnie, bo pewnie sporo silnika jest wspólne... chociaż FF VII wydaje się mieć mimo wszystko ciekawszą walkę. I podoba mi się, że jest ATB skrzyżowane z Bullet Time jak się wchodzi w menusy od itemów - myślę, że to świetne rozwiązanie bo człowiek zdąży wybrać sobie co tam potrzebuje, tracąc raptem ułamek sekundy i nie wkurzy się, ze dłużej wybierał potion niż trwała walka :)

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 998
  • Reputacja: 120
Odp: Final Fantasy VII Remake
« Odpowiedź #193 dnia: Września 27, 2019, 15:37:05 pm »
FFVII to przecież Unreal Engine, więc z silnikiem XV ma niewiele wspólnego. Wygląda swoją drogą zjawiskowo, chyba nawet sporo lepiej niż XV.

wsciekly_blondyn

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2004
  • Wiadomości: 4 054
  • Reputacja: 25
Odp: Final Fantasy VII Remake
« Odpowiedź #194 dnia: Września 27, 2019, 19:31:01 pm »
Jedno trzeba SE oddać ,animacja w XV i tutaj to mistrzostwo :!:

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 998
  • Reputacja: 120
Odp: Final Fantasy VII Remake
« Odpowiedź #195 dnia: Września 28, 2019, 11:07:00 am »
Efekty cząsteczkowe i post processing bardzo mi się podobają w tych wczesnych materiałach. Ciekawe ile tego dobra zostanie wycięte na potrzeby słabowatych już dzisiejszych sprzętów i ciekawe czy coś z tego zostanie zachowane, jeśli w ogóle istnieje taka opcja, na sprzętach nowej generacji/PC.

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 382
  • Reputacja: 17
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: Final Fantasy VII Remake
« Odpowiedź #196 dnia: Września 30, 2019, 13:25:35 pm »
FFVII to przecież Unreal Engine, więc z silnikiem XV ma niewiele wspólnego.

Silnik ze znanym logo to tylko mała część gry (a więc całego silnika), daje podstawowe narzędzia, ale można wziąć dwa różne silniki a zrobić identyczne gry. Nawet jeśli podstawa jest inna, to nie znaczy, ze dalsza mechanika nie chodzą na podobnym kodzie - bo nawet przy zmianie silnika najprościej jest wziąć starą logikę i ją zaadaptować na nowo. Jak dla mnie, to tutaj jest bardzo wiele podobieństw i jak pracowali nad FF VII to własnie usiedli nad FF XV i co się dało to wzięli, zmienając to nieco, zeby bardziej pasowało do FF VII i żeby wyjść naprzeciw narzekaniom graczy. Musieli to przepisać, może nawet pisali od nowa, ale na pewno sporo bazowali na doświadczeniu z FF XV i to widać. Zresztą, obie mechaniki są w sumie rozwiniętą wersją tego co lata temu pokazało... Kingdom Hearts. Połączenie slashera z menusami. Tylko, że FF VII chyba zrobi to najlepiej.

Zresztą, świetnym przykładem na to jak to jest z tymi silnikami, jest Death Stranding - zrobione niby na Decimie od Horizon: Zero Dawn, a i tak wygląda bardziej jak MGSV tak naprawdę, mimo, że Konami nie pozwoliło mu pewnie za wiele wynieść, ale ludzie którzy za nim poszli mieli to nadal w głowach. Stąd niemal 1:1 kopia iDroida, stąd nawet metoda skanowania twarzy podobna, bo "odtworzono" poprzedni system na poprzednich doświadczeniach. Powiedziałbym więc, że każda gra składa się z dwóch silników - tego podstawowego i bebechów potrzebnych danej jednej grze, nawet jeśli nie nazwiemy tego silnikiem tylko "inspiracjami" czy "rozwiązaniami".

Co do wycinania efektów - w sumie większość walk jest w zamkniętych pomieszczeniach, to sporo ratuje efekty - bo poza modelami przeciników i głównych bohaterów, pomieszczenia jest łatwiej wyświetlać niż otwarty świat, więc konsoli zostaje jakiś tam zapas, który można własnie na te efekty użyć. Gra może wiec wyglądać nawet ładniej, tylko przez to, że dookoła gracza będzie bardziej ograniczona mapa. Liczę wiec, że to co widzimy, nie jest zarezerwowane jedynie dla droższych wersji konsol.
« Ostatnia zmiana: Września 30, 2019, 14:06:57 pm wysłana przez gnysek »

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Final Fantasy VII Remake
« Odpowiedź #197 dnia: Października 01, 2019, 10:56:00 am »
Silnik ze znanym logo to tylko mała część gry


gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 382
  • Reputacja: 17
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: Final Fantasy VII Remake
« Odpowiedź #198 dnia: Października 01, 2019, 16:26:16 pm »
Polecam książkę Krew Pot i Piksele do przeczytania, tam jest parę przykładów jak gotowce przerabiano i ile z nich zostawało. Zresztą, nasz rodzimy pierwszy Wiedźmin i Aurora to też fajny przykład na to. Chociaż faktycznie sporo jest gier gdzie silnik to ponad 80%, np. wszystkie FPSy na Frostbite.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Final Fantasy VII Remake
« Odpowiedź #199 dnia: Października 01, 2019, 16:41:38 pm »