To ołnienie = wyruchanie milionów graczy w dupę bez wazeliny
Po tej konfie jakoś tego nie czuję, różnice w jakości między PS4 a PS4pro zaprezentowane na konferencji są ledwo widoczne. Nie mając ekranu 4k nie jestem niczym zmuszony do kupna nowej konsoli, więc i tego nie zrobię. Gdyby natomiast było tak że każda gra nagle miała wyglądać na obu modelach jak porównanie pc low do pc ultra - wtedy tak, wtedy bym się czuł wydymany i zmuszony do przesiadki.
Wysoce prawdopodobne, że twórcy zaczną podbijać detale w fullhd żeby pokazać jak najwięcej w jak największej liczbie klatek, nie patrząc na dławienie się coraz bardziej wymagających tytułów na "starej" ps4 i może w niedługim czasie dojść do sytuacji, o której napisałeś, czyli różnice w grafice będą znaczące.
Ponadto ciekawe, że przy każdej prezentacji giereczki multiplatformowej - szczególnie CoDzika Nieskończonej Potyczki, twórcy jak mantrę powtarzali, że ich tytuł jest coś w deseń "fully ps4pro compatible", jakby jakieś gierki mogły nie pójść na ps4pro z ps4 albo na odwrót, bądź w ogóle nie będą podbijane do odpowiedniej rozdziałki/detali. Można więc założyć, że to od twórców zależy (co zresztą mówi chyba samo Sony), czy będą aktualizować swoje stare gierki - w takim przypadku kupno pro byłoby nieuzasadnione, chyba że sprzętowo pro będzie podbijać rozdziałkę/zwiększać fpsy, no ale kto kupowałby nową konsolę tylko dla starych gierek.
I jest jeszcze to, przy chyba każdej wyświetlanej na konfie giereczce był paseczek:
Tak więc większych różnic nie przewidujemy, ale formalne wyjaśnionko na wszelki wypadeczek, lol.
EDYTA: doczytałem temacik wojenek systemowych:
http://www.pssite.com/news/52143/rise-of-the-tomb-raider-zaoferuje-trzy-ustawienia-graficzne-na-ps4-pro.html
W trakcie rozmów jakie przeprowadzali pracownicy PlayStation już po konferencji, deweloperzy potwierdzili obecność trzech ustawień:
Tryb 4K w którym efekty graficzne zostaną stonowane, a obraz będzie wyświetlany w 4K. Niektóre efekty będą nieobecne, inne - ograniczone.
Tryb 1080p/60 w którym gra zadziała w 1080p i celować będzie w 60 klatek na sekundę (nie będzie to jednak stałe 60 FPS). Efekty będą lepsze niż w wersji 4K.
Tryb 1080p/30 w którym płynność zostanie co prawda zablokowana sztywno na 30 FPS, ale włączone będą wszystkie efekty graficzne i podkręcone na maksa.
To od gracza będzie zależało, w jaki sposób chce grać. I podobnych ruchów możemy spodziewać się raczej w wielu innych grach, gdyż Sony sugeruje deweloperom, by ich gry działały w ten sposób.
OK, nie było tematu
Sama konsola imo wygląda dość ładnie i schludnie, z subtelną listwą świetlną prezentuje się lepiej od slima, ale jeszcze kilka warstw w tym torciku i zrobi się piramidka budynku Tyrella