Autor Wątek: PlayStation 5 - Temat Główny  (Przeczytany 240074 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

RyoHazuki

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 17-05-2006
  • Wiadomości: 2 874
  • Reputacja: 82
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #240 dnia: Marca 18, 2020, 16:55:04 pm »
5 minut i jedziemy.
Oby było warto.

3DS Friend Code: 3926-8253-1279
http://backloggery.com/marcinczpl

Kopersztyk

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 23-05-2007
  • Wiadomości: 1 837
  • Reputacja: 39
  • Why so serious?
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #241 dnia: Marca 18, 2020, 17:43:30 pm »
Ponad 40 minut pieprzenia... jak oni nie pokażą konsoli po tym to tam noże i siekiery chyba polecą.

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 382
  • Reputacja: 17
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #242 dnia: Marca 18, 2020, 17:54:05 pm »
https://gameonly.pl/news/wszystko-co-wiemy-o-playstation-5

CPU: 8x Zen 2 Cores @ 3.5GHz
GPU: 10.28 TFLOPs, 36 CUs at 2.23GHz własnościowe RDNA 2
RAM: 16GB GDDR6/256-bit
Prędkość pamięci: 448GB/s
Dysk 825GB SSD
Przepustowość dysku: 5.5GB/s (czyste dane), zazwyczaj 8-9GB/s (skompresowane)
Rozszerzalność dysku: NVMe SSD Slot
Zewnętrzne wejścia: USB HDD Support
Napęd optyczny: 4K UHD Blu-ray Drive

Wsteczna kompatybilność tylko dla gier z PS4, przetestowano ok. 100 gier. I tyle. Microsoft pokazał parę fajnych ficzerów, tutaj tylko info o tym audio, ale to cieżko ocenić z cyferek i wykresów.

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 150
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #243 dnia: Marca 18, 2020, 18:43:58 pm »
Dla mnie dramat.
Wracam na dobre do zielonego obozu. Ci to nawet wstecznej nie ogarniaja i jakas wymówka szybkoscia takowania. Przeciez w konsoli ms jakos to wszystko dziala i nie ma zadnego tlumaczenia. Na dodatek w o wiele lepszej jakosci stare gry dzialaja.
Konsola tylko dla exów niestety. Szkoda liczyłem na coś porządnego i mocnego a tutaj ani jedno ani drugie.

Druchal

  • Sekretarz wojewódzki
  • *****
  • Rejestracja: 08-07-2005
  • Wiadomości: 1 523
  • Reputacja: 21
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #244 dnia: Marca 18, 2020, 19:27:38 pm »
Cyferki ziew....... czekam na gierki.

wsciekly_blondyn

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2004
  • Wiadomości: 4 054
  • Reputacja: 25
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #245 dnia: Marca 18, 2020, 19:32:22 pm »
Cyferki ziew....... czekam na gierki.

RyoHazuki

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 17-05-2006
  • Wiadomości: 2 874
  • Reputacja: 82
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #246 dnia: Marca 18, 2020, 19:48:38 pm »
Te teraflopy, którymi tak szczyci się m$ przegrywają o 1,7. Wygrywają za to SSD.

To co mnie fascynuje od pierwszych zapowiedzi to dźwięk 3d. Bardzo jestem ciekaw tej technologi i jak to będzie brzmieć z nowymi grami. Nie oszukujmy się, ale na chwilę obecną dźwięk w grach leży. Ludzie grają na głośnikach telewizorów albo prostych głośnikach stereo. Sam mam od wielu lat 5.1, rozważałem nawet zakup 7.1, ale przyszła zaraz refleksja, a po co mi to? Może wraz z dźwiękiem 3d dostanę tę audio rozkosz bez kupowania kina 7.1? Oby, bo uwielbiam dobre efekty w grach, a tego zwykle jak na lekarstwo.

Zasmucila mnie za to informacja o zaledwie 825 GB SSD. Mam nadzieję, że to już przestrzeń zarezerwowana tylko i wyłącznie dla gier i zapisów, a nie dodatkowo pomniejszona o system operacyjny, bo wtedy to będzie raptem z 750. Po cichu liczyłem na 1,5 Tb mając na uwadze rozmiary niektórych gier, szczególnie na Xboxie z teksturami 4k.

Mamy 2 połowę marca, wszyscy myślami są przy wirusie, ale zaczynam się zastanawiać kiedy zostanie zademonstrowana cena, data premiery i przede wszystkim startowe exy, bo bez nich żadna konsola mnie nie interesuje. E3 odwołane, Gamescom to nie ta ranga, TGS to już wrzesień, więc gdzie i kiedy? Osobna impreza? W chwili obecnej bez szans. Zaczynam coraz bardziej się skłaniać ku spiskowym teoriom, o przełożeniu daty premiery na 2021. Mam jednak dalej nadzieję na listopad tego roku, bo chcę w końcu zagrać w pełnoprawne i nowe, już 7, Gran Turismo.
« Ostatnia zmiana: Marca 18, 2020, 19:51:43 pm wysłana przez RyoHazuki »

3DS Friend Code: 3926-8253-1279
http://backloggery.com/marcinczpl

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #247 dnia: Marca 18, 2020, 21:30:02 pm »
Ploty kolejny raz okazały się prawdą. Jednak Xbox będzie wyraźnie mocniejszy, chociaż Sony trochę nadrobi jeszcze szybszym dyskiem i pewnie ten procesor dźwiękowy też będzie mieć lepszy. Możliwe jednak, że konsola będzie tańsza o te 50$, a exy MS raczej będą się mogły schować przy tych od Sony (przynajmniej w większości przypadków).

W każdym razie zapowiada się wyrównana walka na kolejnej generacji. I bardzo dobrze :D

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 150
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #248 dnia: Marca 18, 2020, 21:57:57 pm »
Powiem tylko tyle MS robi wszystko tak jak powinno a Sony zostały już tylko exy.
« Ostatnia zmiana: Marca 18, 2020, 22:00:19 pm wysłana przez Kyokushinman »

siudym

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 07-05-2005
  • Wiadomości: 3 125
  • Reputacja: 6
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #249 dnia: Marca 18, 2020, 21:58:45 pm »

VaaKo

  • Sekretarz wojewódzki
  • *****
  • Rejestracja: 05-07-2007
  • Wiadomości: 1 583
  • Reputacja: 44
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #250 dnia: Marca 18, 2020, 23:18:53 pm »
Czyżby ludzie odpowiedzialni za dział tv i mobilny w Sony zabrali się za sabotowanie działu Playstation? Od dłuższego czasu wygląda to tak jakby Sony nie miało odpowiedzi na ruchy M$, jeszcze trochę i marketingowo będą tam gdzie znalazł się Microsoft podczas startu poprzedniej generacji WTF!?!?

Od dłuższego  czasu  zdawałem sobie sprawę, że tak nie będzie, ale liczyłem na dwie konsole na starcie, standard i pro. Xbox mnie kompletnie nie interesuje bo mam PC, ale M$ równo jedzie tych cymbałów z Japonii.

Możliwe jednak, że konsola będzie tańsza o te 50$
Jeśli tak dalej będą wysyłać się w otchłań żenady, to i 100usd różnicy może im nie pomóc.

Szymku

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 04-02-2006
  • Wiadomości: 3 754
  • Reputacja: 74
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #251 dnia: Marca 19, 2020, 07:02:15 am »
Ma być sprzętowy BC, ktory działa bardzo dobrze. Co to za pierdzenie, że gorszy niż softwarowy BC od MS?
Konsola ma wolniejsze GPU, ale ma też parę przewag. 2 razy szybsze SSD powoduje, ze wtym samym czasie konsola dostanie np. 2 razy wiecej tekstur. Wyzsze taktowanie powoduje, że część elementów gpu bedzie działać szybciej niż u konkurencji. No i przede wszystkim EXy. Jeżeli XBSX nie będzie ich mial 2 lata po premierze, to o PS5 sie nie martwię

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 150
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #252 dnia: Marca 19, 2020, 08:21:46 am »
przegrywają o 1,7

o 1,87 ;)
Prawie 3tf niestety, no chyba, że liczysz wartość max jak konsola wylatuje w kosmos.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #253 dnia: Marca 19, 2020, 09:14:28 am »
Wydaje mi się, że na samą premierę Ms też będzie lepiej przygotowany. Wydadzą nowe Halo i prawdopodobnie Forzę. Sony z kolei ma wydać GT i Godfalla. I stawiam, że będą to główne exy obu firm na start (może dojdą jakieś mniejsze gry). A multiplatformy będą lepiej wyglądać na Xboxie. Zanim Sony zacznie umacniać swoją pozycję kolejnymi mocarnymi exami, to trochę czasu minie, a być może MS też parę razy pozytywnie zaskoczy w tym czasie.

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 367
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #254 dnia: Marca 19, 2020, 09:26:12 am »
Konsola jaka bedzie to i tak okaze sie w praniu, ale ta prezentacja to byl PR-owy strzal w stopę i ch** do mordy graczy. Za to duzy minus.

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 150
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #255 dnia: Marca 19, 2020, 09:34:42 am »
Wydaje mi się, że na samą premierę Ms też będzie lepiej przygotowany. Wydadzą nowe Halo i prawdopodobnie Forzę. Sony z kolei ma wydać GT i Godfalla. I stawiam, że będą to główne exy obu firm na start (może dojdą jakieś mniejsze gry). A multiplatformy będą lepiej wyglądać na Xboxie. Zanim Sony zacznie umacniać swoją pozycję kolejnymi mocarnymi exami, to trochę czasu minie, a być może MS też parę razy pozytywnie zaskoczy w tym czasie.
Taa już ja widzę GT 7 na premiere.
Zapomnij.

Moldar

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 29-12-2005
  • Wiadomości: 8 000
  • Reputacja: 132
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #256 dnia: Marca 19, 2020, 09:56:30 am »
Niestety, zapowiedz sama w sobie wyszła słabo. Niepotrzebnie ogłaszali się w social mediach, gracze czego innego oczekiwali.

Sam sprzęt jak sprzęt, będzie mocny, ciekawe jak deweloperzy wykorzystają dysk. Do tego konsola niby słabsza od konkurenta, ale może się okazać po prostu tańsza, a to już dużo im da na starcie.


Druchal

  • Sekretarz wojewódzki
  • *****
  • Rejestracja: 08-07-2005
  • Wiadomości: 1 523
  • Reputacja: 21
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #257 dnia: Marca 19, 2020, 10:21:41 am »
Mam wrażenie że gównoburza jest taka ponieważ na konsole zaczęli się oglądać przedstawiciele Master Race. A wiadomo co u nich się liczy. Jest jeszcze Kyo, który świeci brawią  na 100 i jako jedyny widzi ziarno w grach. Brak pokazu konsoli, gier, jakiś demek technologicznych sucha specyfikacja czym tu się podniecać. Dobrze że konkurencja nie śpi bo Sony musi spiąć dupę a na co stać ich studia to dobrze wiemy. Będzie dobrze.

Szymku

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 04-02-2006
  • Wiadomości: 3 754
  • Reputacja: 74
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #258 dnia: Marca 19, 2020, 10:34:56 am »
Ja jak zobaczylem "pokaz" mocy xbsx w postaci dopalonego Gears of War to jednak poczekam na PS5

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #259 dnia: Marca 19, 2020, 11:19:38 am »
Dla mnie gry z obecnej generacji w  lepszej oprawie to super spraw, tym bardziej że exy MS mnie omięły na tej generacji. Fakt, że promowanie w ten sposób nowej konsoli jest trochę słabe i mogli zaprezentować chociaż jakiś fragment z gry robionej pod nowego Xa. Ale Sony wypadło jeszcze gorzej i powinno teraz pomyśleć nad odrobieniem tej straty w wizerunku. Pokaz pierwszych gier może sprawić, ze gracze zapomną o słabszej specyfikacji, bo te zwyczajnie mogą prezentować się lepiej niż u konkurencji (nie tylko graficznie).

Obie firmy jednak pewnie czekają na duży pokaz do maja lub czerwca. W tym samym czasie ogłoszą ceny konsol i będzie już można składać preordery. Za bardzo też nie mogą się rozdrabniać.

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 367
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #260 dnia: Marca 19, 2020, 11:42:07 am »
Ja jak zobaczylem "pokaz" mocy xbsx w postaci dopalonego Gears of War to jednak poczekam na PS5
No to nie bylo nic super, ale sony i tak potrafilo wypasc zdecydowanie gorzej :)

Szymku

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 04-02-2006
  • Wiadomości: 3 754
  • Reputacja: 74
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #261 dnia: Marca 19, 2020, 11:57:14 am »
Nk ie wykluczam że dali ciała. Ale możliwe też że dali radę i wstrzymałbym sie z ocenami do reprezentacji gier. Developerzy są zachwyceni.

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 367
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #262 dnia: Marca 19, 2020, 12:28:51 pm »
Nk ie wykluczam że dali ciała. Ale możliwe też że dali radę i wstrzymałbym sie z ocenami do reprezentacji gier. Developerzy są zachwyceni.
No ja na razie nie oceniam samej konsoli, bo tak jak Ty czekam na gry. Ale PRowo i marketingowo jak na razie wszystko zwiazane z PS5 zostalo koncertowo położone.

RyoHazuki

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 17-05-2006
  • Wiadomości: 2 874
  • Reputacja: 82
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #263 dnia: Marca 19, 2020, 13:34:12 pm »
Wydaje mi się, że na samą premierę Ms też będzie lepiej przygotowany. Wydadzą nowe Halo i prawdopodobnie Forzę. Sony z kolei ma wydać GT i Godfalla. I stawiam, że będą to główne exy obu firm na start (może dojdą jakieś mniejsze gry). A multiplatformy będą lepiej wyglądać na Xboxie. Zanim Sony zacznie umacniać swoją pozycję kolejnymi mocarnymi exami, to trochę czasu minie, a być może MS też parę razy pozytywnie zaskoczy w tym czasie.
Które też dostanie obecna generacja konsol.

Na tę chwilę zakup nowego xboxa jest dla mnie tak samo abstrakcyjny, jak kolejne części Gearsów (od Coalition) i Halo (od 343).

Ze spokojem czekam na premierę PS5, cenę i wygląd. Liczę na GT7 na premierze oraz HZD2/Killzone 4 od GG, a także GoW 2. Takie combo i konkurencja z teraflopami zmieciona. :)

« Ostatnia zmiana: Marca 19, 2020, 13:36:37 pm wysłana przez RyoHazuki »

3DS Friend Code: 3926-8253-1279
http://backloggery.com/marcinczpl

Moldar

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 29-12-2005
  • Wiadomości: 8 000
  • Reputacja: 132
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #264 dnia: Marca 19, 2020, 13:41:54 pm »
Tak GOW 2 w tym roku ^^

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #265 dnia: Marca 19, 2020, 14:07:49 pm »
Jak PS5 dostanie jednego porządnego exa w tym roku, to będzie dobrze. Osobiście raczej obstawiam GT7 niż Horizon 2. A nowy God of War wyjdzie pewnie dopiero w 2022. Już chyba prędzej drugą część Pająka dostaniemy.

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 382
  • Reputacja: 17
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #266 dnia: Marca 19, 2020, 20:23:01 pm »
Już chyba prędzej drugą część Pająka dostaniemy.

Myślę, że nie bez powodu jedno z pierwszych dem czasu wczytywania było w tej grze, druga część zapewne dla przyspieszenia prac chodzi na ulepszonym silniku jedynki z dodatkami (obsługa nowych rzeczy). Z drugiej jednak strony, na Decimie od Horizona zdążyła powstać druga gra, więc czemu by nie Horizon 2? A i Gran Turismo, które przestało dostawać duże aktualizacje, pewnie może wyjść (znów w formie - 30% gry, reszta potem, a 100% może nigdy :D).

szmajdzik

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 13-01-2006
  • Wiadomości: 2 799
  • Reputacja: 50
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #267 dnia: Marca 20, 2020, 02:50:02 am »
Właśnie obejrzałem prezentację. Jak dla mnie fantastyczna. Widać dla nich za wcześnie by pokazać samą konsolę czy gry, ale dowiedzieliśmy się dużo o możliwościach. Po samej prezentacji nawet mniej teraflopów czy mniejsze taktowanie procka (w tym dynamiczny boost) nie są tak straszne. Samo założenie zakłada zresztą większą, wieloletnią wytrzymałość sprzętu i dobrą akustykę. Do tego fakt, że silnik do audio w razie czego może być nawet wykorzystany w grach. Choć mimo wszystko dla kompetetywnego gracza jak ja wizja spadku jakichkolwiek fpsów w multiplayerze (bo taktowanie w cpu czy gpu zdecydowało się nagle dostować do mocy) co równa się z pogorszeniem input laga czy opóźnieniem wizualnym jest przerażająca.
Dla kogoś kto lubi dobre audio (kolekcja płyt cd, filmy na blu-rayu, dobry wzmacniacz, słuchawki) to ten cały segment o 3d audio bardzo mnie podjarał. Jak dodał, że będzie suwak do spersonalizowania tego efektu to już w ogóle otworzyłem oczy szeroko. Jako ktoś kto na 99% zostanie przy Xboxie zaczynam mocno zazdrościć kupcom PS5 tej opcji. Kampanie w grach zapewnią niesamowitą imersję, a multiplayer dodatkowo świetne pozycjonowanie. Teraz też bardziej rozumiem dlaczego ten dźwięk w tej generacji tak kuleje nie tylko pod względem pozycjonowania, ale... zanikania (zwłaszcza w grach multiplayer).

Wchodząc dalej w szczegóły wychodzi, że ta różnica w mocy na korzyść Series X nie będzie aż tak widoczna - szybszy SSD również mocno usprawni proces renderowania grafiki. Zresztą różnica w prędkościach jest masywna. Spodziewałem się ok. 1.5GB w obydwu konsolach nowej generacji a Sony mówi o ponad 5 co jest ponad dwukrotnie wyższe niż u Microsoftu. Rewelacja.
Zabrakło mi jedynie większej ilości szczegółów dotyczących samego CPU po tabletowej generacji.
Jedynym wyraźnym minusem jest ta niepewność co do wstecznej kompatybilności - Microsoft tu wygrywa po całości - będzie po prostu chodzić. W każdej grze. U Sony mamy wspomnienie "dobrego doświadczenia w 100 tytułach" i rozwijania.

Bardzo mi się też podoba wiara w reset generacyjny co zapewnia masywny skok jakościowy gier i możliwości samej konsoli. Poprzez Microsoftowe "wspieranie 2-letnie" gpu średniego segmentu z 2011 i cpu sredniego segmentu z 2010 może się okazać, że ta przewaga w mocy (zwłaszcza przy grach ekskluzywnych) może się nie przekładać w grach.
Przykładowo - wyobraźcie sobie kompletnie zniszczalne otoczenie w nowym Horizonie, do tego w masywnym otwartym świecie z zabudowanymi miastami, z ogromem budynków do których można wchodzić, pełnym 3d audio, a nowe Gearsy... z tymi samymi założeniami tylko lepszą grafiką i ray tracingiem.

Oczywiście internety zanudzone czy zawiedzione tą prezentacją. Cóż, to nie była prezentacja dla motłochu, a pod GDC, zresztą nawet jako zwykły fan gier wyszedłem z olbrzymią wiedzą nt. PS5, a luźniejsze podejście - z prezentacją konsoli czy gier przyjdzie z jej oficjalną prezentacją. A nazywanie tej prezentacji "official reveal" jest po prostu żałosne (w polecanych jeden taki filmik mi wyskoczył).
Jedyne co mogło Sony zrobić lepiej to inaczej ten filmik zapowiedzieć i zatytułować. Dział marketingowy chyba ścisku jąder już dostawał po tym jak Microsoft się rozpanoszył i wyszło jak wyszło - ponad 100k minusów, ale 10mln wyświetleń więc pewnie pierwszy szampan jest otwierany.

Zasmucila mnie za to informacja o zaledwie 825 GB SSD. Mam nadzieję, że to już przestrzeń zarezerwowana tylko i wyłącznie dla gier i zapisów, a nie dodatkowo pomniejszona o system operacyjny, bo wtedy to będzie raptem z 750. Po cichu liczyłem na 1,5 Tb mając na uwadze rozmiary niektórych gier, szczególnie na Xboxie z teksturami 4k.
Jak wspomniał w prezentacji dzięki tej technologii dane nie będą musiały być duplikowane więc już będą mniej zajmować. Kilka miesięcy temu chyba nawet ktoś z Sony powiedział, że biorąc pod uwagę, że w przyszłej generacji gry będą zajmować więcej, ale nie trzeba będzie duplikować to będą zajmować mniej więcej tyle co współczesne gry. Będzie opcja kupna rozszerzenia więc też nie widzę problemu. Swoją drogą od dawna chciałem, żeby konsole nawet miały mniejsze dyski, kosztowały mniej a potem jak będę chciał to sobie jakiś dokupię nawet szybszy.

« Ostatnia zmiana: Marca 20, 2020, 04:24:30 am wysłana przez szmajdzik »

Szymku

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 04-02-2006
  • Wiadomości: 3 754
  • Reputacja: 74
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #268 dnia: Marca 20, 2020, 07:58:40 am »
A propos duplikacji - Cerny wspomniał, że w spider man niektóre assety były duplikowane na dysku po 400 razy. W nowej generacji będą wgrane raz

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #269 dnia: Marca 20, 2020, 10:18:55 am »
Nowy Xbox też ma mieć specjalny procesor do dźwięku, ale zakładam że będzie dużo mniej zaawansowany od tego w Ps5 (podobnie jak dysk SSD).

Jak czytalem szczegółową analizę na DF jednej i drugiej konsoli, to odniosłem wrażenie, że MS postawił na surową moc bez specjalnych udziwnień (wiadomo, są nowe technologie, wykorzystanie SSD itd.), za to Sony stawia na rewolucję. Pytanie jednak, jak to ogarną twórcy gier.

Kopersztyk

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 23-05-2007
  • Wiadomości: 1 837
  • Reputacja: 39
  • Why so serious?
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #270 dnia: Marca 20, 2020, 12:30:38 pm »
Rewolucja rewolucją ale żeby znów nie było narzekań że sprzęt od Sony jest trudny w programowaniu chociaż w Ps3 najwięcej problemów sprawiał programistom Cell.

Moldar

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 29-12-2005
  • Wiadomości: 8 000
  • Reputacja: 132
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #271 dnia: Marca 20, 2020, 12:41:44 pm »
Problemem nowinek jest to, że nikomu nie będzie się chciało z tego korzystać kiedy wszyscy mają tak samo. Więc można obstawiać, że tylko gry 1party z tego skorzystają.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #272 dnia: Marca 20, 2020, 13:30:17 pm »
Uch było gorąco w tym tygodniu.

Prezentacja Sony to dramat, ale nie ze względu na specyfikację konsoli. Ja rozumiem, że był to materiał przygotowany na GDC, gdzie pasowałby bardzo dobrze. Problem w tym, że to nie było GDC, info puścili w obieg, gdzie sporo wygłodniałych informacji graczy czekało na konkrety. Sony musiało być tego świadome, jeśli nie, to znaczy, że trzeba zwolnić ludzi odpowiedzialnych za to, gdyż nie mają oni pojęcia o tej branży (tego się właśnie obawiam). Mogli i powinni to przygotować znacznie lepiej. Było na to milion sposobów. Sony nie jest w dobrej sytuacji marketingowej, jeśli idzie o porównania do konkurencji (porównywanie cyferek). W związku z tym, w bardzo łatwy sposób mogli przenieść dyskusję o suchych liczbach na coś bardziej namacalnego - gry. Gdyby pokazali, że pomimo różnicy na papierze, gry na PS5 prezentują się świetnie, to właśnie to byłoby teraz głównym tematem rozmów. Gdyby jeszcze wyszło oficjalnie, że konsola będzie tańsza od konkurencyjnej platformy (co oczywiście nie jest takie proste, bo nikt nie podaje cen), to odbiór mógłby być jeszcze bardziej korzystny.

MS podszedł do sprawy znacznie lepiej (choć też wcale nie tak świetnie). Uderzyli w entuzjastów, bo to oni przede wszystkim kupują nowy sprzęt na starcie. Urządzili całkiem fajną zabawę teasując swoje cacuszko. Nie była to prezentacja w pełni dla graczy, nie pokazali nowej jakości (choć w ich przypadku nic już nie czeka posiadaczy obecnych konsol, a przynajmniej nic co by nie wiązało się też z nową generacją). Sama techniczna strona nowego Xboxa wygląda doskonale (choć ten RAM jest dość zaskakujący), MS potwierdza, że w temacie Ray Tracingu będzie się działo całkiem nieźle - chyba będzie lepiej niż można było zakładać. Do tego wsteczna kompatybilność, która może dać starym grom 4K i HDR? Dla mnie bomba. Choć mam tym pewne problemy - po pierwsze rzadko obecnie gram w starsze produkcje, po drugie moja biblioteka gier z Xbox'ów jest znacznie skromniejsza niż PlayStation, więc jest to raczej miły dodatek, niż bardzo istotny feature.

Wracając do Sony - specyfikacja niestety na papierze nie robi tak jak konkurencji. Ważne jest jednak to "na papierze", gdyż jak już było mówione - same Teraflopy nie świadczą o mocy sprzętu, bo to jedynie matematyczne przemnożenie kilku wartości. Nie bierze pod uwagę nic więcej, tylko kilka liczb. Może się więc okazać, że różnice są znacznie mniejsze lub wręcz ich nie ma (co nawet sugeruje kilku dev'ów). Tytuły first party na pewno będą robiły (czyli jak zawsze). Third party? Tutaj może być różnie - powtórka z PS3 (raczej mało prawdopodobne), różnice jak pomiędzy PS4Pro a X1X (bardziej realne), lub nawet mniejsze, zwłaszcza w przypadku dużych produkcji AAA. Studia zewnętrzne inwestują sporo w szukanie różnych sposobów na minimalizowanie różnic. W związku z tym, pewnie nie będzie tak dobrze jak przy wewnętrznych studiach Sony, ale i tak będą wykorzystywać część możliwości (nie mają innego wyjścia). Jest jednak wysoce prawdopodobne, iż na starcie XSX może mieć przewagę ze względu na czystą moc konsoli. A jeśli to wszystko nie ma żadnego sensu i różnice jednak będą (w co osobiście nie wierzę), to pozostaje zakupić także Xboxa. Ja na razie biorę to pod uwagę (choć pierwotnie nie planowałem zbyt szybko), ale pre-orderu składać nie zamierzam (w przeciwieństwie do PS5). MS wciąż musi dużo udowodnić.

Mnie w przypadku PS5 martwią trzy sprawy - jeśli idzie o samą konsolę, to brak zablokowanych zegarów (jak i wysokość zegara GPU). Wydaje się to niepotrzebną komplikacją i próbą ratowania twarzy. Druga sprawa to RT - czy aby rozwiązanie Sony nie jest słabsze (co by układało się z tym co przewidywałem dla obu konsol tej generacji)? Trzecia kwestia to zmiany, które zaszły w Sony. W ciągu ostatnich dwóch lat odeszło sporo ludzi, którzy stanowili o sukcesie działu PlayStation (zwrot w kwestii PS3 i cała generacja PS4) i zastanawia mnie, jak to się odbija na firmie. Marketing jest na razie słaby (chyba nawet doszło do zmiany szefa działu kilka miesięcy temu), można mieć wątpliwości co do samej strategi i sprzętu. Konsola faktycznie była też w pewnym momencie planowana na 2019 rok (o czym swego czasu pisałem). Zmiany mogą być na plus, ale też i na minus. Cała akcja z prezentacją zmusza mnie do myślenia, czy przypadkiem stary skład nie zrobiłby tego lepiej (reagowanie na sytuację, sama prezentacja). W zeszłym roku Sony zrobiło lepsze wrażenie (pierwszy artykuł Wired, drugi w sumie też). 

Tak czy inaczej ja jestem już spokojniejszy o nową generację. Fajnie, że część tematów, które bardzo dominowały w ostatnich miesiącach, w końcu zostanie zamknięta/zminimalizowana i będziemy mogli zacząć się skupiać na grach. Kwestia wydajności PS5 także mnie nie martwi - devsi wydają się być bardzo zadowoleni. Ba, więcej słyszę pochwał na temat PS5, niż nowego Xboxa i choć nie musi to wcale nic oznaczać, może też udowadniać, że Sony zrobiło bardzo dobrze zbalansowaną konsolę (co nie dziwi patrząc na PS4 i Pro). Jeśli wycenią ją na 399$ (dokładając przy tym do interesu) to mogą być świetnie ustawieni na najbliższe lata (przy założeniu, że X1X kosztować będzie 499$). Czy tak jednak będzie? Rozwiązania Sony wcale nie są tanie, jeśli wierzyć plotkom, koszt samych części to ok 450$, do tego reszta kosztów może windować cenę do 499$. Oznaczałoby to, ze Sony musi wziąć na siebie 100$ przy każdej konsoli, czego oczywiście mogą nie chcieć zrobić (50$ wydaje się bardziej dopuszczalne) Z drugiej strony marketingowo to jest ich najmocniejsza broń, która wytłumaczy różnicę na papierze przeciętnemu graczowi. To i gry, o które chyba raczej nie trzeba się martwić, patrząc na historię marki. 

Na pewno będzie ciekawie, znowu mamy sytuację, gdzie obie firmy wykazują różne podejścia do konstrukcji sprzętu. Wciąż bardzo podobne, ale wykazujące przewagę w różnych aspektach, z czego jeden jest na razie trudny do przewidzenia (SSD). Ostatecznie też sprzęt okazał się dość przewidywalny - myślę, że jak zaczynaliśmy rozmawiać o next-genach sporo osób tak właśnie widziało nowe maszyny - kontynuację polityki znanej szczególnie z PS4 Pro i X1X. Bardziej wyważone i przy tym tańsze Sony, oraz MS nie idący tak bardzo na kompromisy, co powoduje wyższą cenę. Mnie zmyliło wrzucenie do dyskusji SSD i RT, a i 12 Tf MS także zrobiło swoje. Koniec końców wracamy do tych pierwszych przewidywań co do nowej generacji. Oby tylko premiera obu systemów przebiegała bez zakłóceń.


Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 652
  • Reputacja: 253
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #273 dnia: Marca 20, 2020, 15:41:48 pm »
Aż przyjemnie się to czytało. Suto i ze smakiem podane. Leci zasłużony plus. Ej, admini, dajcie możliwość argumentacji zmiany reputacji  :>

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #274 dnia: Marca 20, 2020, 16:51:39 pm »
Też daję + za dobry wpis.

Wydaje mi się, że ktoś z Sony mówil, że ze względu na dużą ilość nowinek technicznych konsola będzie trochę droższa (niż Ps4 na premierę).

Szymku

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 04-02-2006
  • Wiadomości: 3 754
  • Reputacja: 74
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #275 dnia: Marca 21, 2020, 11:51:50 am »
Ciekawy wpis wyjaśniający mocne strony PS5 i dlaczego jest to zajebisty sprzęt
Cytuj
.    There's a lot of confusion on why SSD is so important for next-gen and how it will change things.
Here I will try to explain the main concepts.
TL;DR fast SSD is a game changing feature, this generation will be fun to watch!

It was working fine before, why do we even need that?
No, it wasn't fine, it was a giant PITA for anything other than small multiplayer maps or fighting games.
Let's talk some numbers. Unfortunately not many games have ever published their RAM pools and asset pools to the public, but some did.
Enter Killzone: Shadowfall Demo presentation.
We have roughly the following:

Type Approx. Size, % Approx. Size, MB
Textures 30% 1400
CPU working set 15% 700
GPU working set 25% 1200
Streaming pool 10% 500
Sounds 10% 450
Meshes 10% 450
Animations/Particles 1% 45

*These numbers are rounded sums of various much more detailed numbers presented in the article above.

We are interested in the "streaming pool" number here (but we will talk about others too)
We have ~500MB of data that is loaded as the demo progresses, on the fly.
The whole chunk of data that the game samples from (for that streaming process) is 1600MB.
The load speed of PS4 drive is (compressed data) <50MB/sec (uncompressed is <20MB/sec), i.e. it will take >30sec to load that at least.

It seems like it's not that big of a problem, and indeed for demo it is. But what about the game?
The game size is ~40GB, you have 6.5GB of usable RAM, you cannot load the whole game, even if you tried.
So what's left? We can either stream things in, or do a loading screen between each new section.
Let's try the easier approach: do a loading screen
We have 6.5GB of RAM, and the resident set is ~2GB from the table above (GPU + CPU working set). We need to load 4.5GB each time. It's 90 seconds, pretty annoying, but it's the best case. Any time you need to load things not sequentially, you will need to seek the drive and the time will increase.
You can't go back, as it will re-load things and - another loading screen.
You can't use more than 4.5GB assets in your whole gaming section, or you will need another loading screen.
It gets even more ridiculous if your levels are dynamic: left an item in previous zone? Load time will increase (item is not built into the gaming world, we load the world, then we seek for each item/item group on disk).
Remember Skyrim? Loading into each house? That's what will happen.
So, loading screens are easy, but if your game is not a linear, static, theme-park style attraction it gets ridiculous pretty fast.

How to we stream then?
We have a chunk of memory (remember 500Mb) that's reserved for streaming things from disk.
With our 50MB/sec speed we fill it up each 10 sec.
So, each 10 sec we can have a totally new data in RAM.
Let's do some metrics, for example: how much new shit we can show to the player in 1 min? Easy: 6*500 = 3GB
How much old shit player sees each minute? Easy again: 1400+450+450+45=~ 2.5GB
So we have a roughly 50/50 old to new shit on screen.
Reused monsters? assets? textures? NPCs? you name it. You have the 50/50 going on.

But PS4 has 6.5GB of RAM, we used only 4.5GB till now, what about other 2GB?
Excellent question!
The answer is: it goes to the old shit. Because if we increase the streaming buffer to 1.5GB it still does nothing to the 50MB/sec speed.
With the full 6.5GB we get to 6GB old vs 3GB new in 1 minute. Which is 2:1 old shit wins.

But what about 10 minutes?
Good, good. Here we go!
In 10 min we can get to 30GB new shit vs 6GB old.
And that's, my friends, how the games worked last gen.
You're as a player were introduced to the new gaming moments very gradually.
Or, there were some tricks they used: open doors animation.
Remember Uncharted with all the "let's open that heavy door for 15sec?" that's because new shit needs to load, players need to get to a new location, but we cannot load it fast.

So, what about SSDs then?
We will answer that later.
Let's ask something else.

What about 4K?
With 4K "GPU working set" will grow 4x, at least.
We are looking at 1200*4 = 4.8GB of GPU data.
CPU working set will also grow (everybody wants these better scripts and physics I presume?) but probably 2x only, to 700*2 = ~1.5GB
So overall the persistent memory will be well over 6GB, let's say 6.5GB.
That leaves us with ~5GB of free RAM in XSeX and ~8GB for PS5.

Stop, stop! Why PS5 has more RAM suddenly?
That's simple.
XSeX RAM is divided into two pools (logically, physically it's the same RAM): 10GB and 3.5GB.
GPU working set must use the 10GB pool (it's the memory set that absolutely needs the fast bandwidth).
So 10 - 4.8 = 5.2 which is ~5GB
CPU working set will use 3.5GB pool and we will have a spare 2GB there for other things.
We may load some low freq data there, like streaming meshes and stuff, but it will hard to use in each frame: accessing that data too frequently will lower the whole system bandwidth to 336Mb/sec.
That's why MSFT calls the 10GB pool "GPU optimal".

But what about PS5? It also has some RAM reserved for the system? It should be ~14GB usable!
Nope, sorry.
PS5 has a 5.5GB/sec flash drive. That typically loads 2GB in 0.27 sec. It's write speed is lower, but not less than 5.5GB/sec raw.
What PS5 can do, and I would be pretty surprised if Sony won't do it. Is to save the system image to the disk while the game is playing.
And thus give almost full 16GB of RAM to the game.
2GB system image will load into RAM in <1 sec (save 2GB game data to disk in 0.6 sec + load system from disk 0.3 sec). Why keep it resident?
But I'm on the safe side here. So it's ~14.5GB usable for PS5.

Hmm, essentially MSFT can do that too?
Yep, they can. The speeds will be less sexy but not more than ~3sec, I think.
Why don't they do it? Probably they rely on OS constantly running on the background for all the services it provides.
That's why I gave Sony 14.5GB.
But I have hard time understanding why 2.5GB is needed, all the background services can run on a much smaller RAM footprint just fine, and UI stuff can load on-demand.

Can we talk about SSD for games now?
Yup.
So, let's get to the numbers again.
For XSeX ~5GB of "free" RAM we can divide it into 2 parts: resident and streaming.
Why two? Because typically you cannot load shit into frame while frame is rendering.
GPU is so fast, that each time you ask GPU "what exact memory location are you reading now?" will slow it down to give you an answer.

But can you load things into other part while the first one is rendering?
Absolutely. You can switch "resident" and "streaming" part as much as you like, if it's fast enough.
Anyway, we got to 50/50 of "new shit" to "old shit" inside 1 second now!
2.5GB of resident + 2.5GB of streaming pool and it takes XSeX just 1 sec to completely reload the streaming part!
In 1 min we have 60:1 of new/old ratio!
Nice!

What about PS5 then? Is it just 2x faster and that's it?
Not really.
The whole 8GB of the RAM we have "free" can be a "streaming pool" on PS5.

But you said "we cannot load while frame is rendering"?
In XSeX, yes.
But in PS5 we have GPU cache scrubbers.
This is a piece of silicon inside the GPU that will reload our assets on the fly while GPU is rendering the frame.
It has full access to where and what GPU is reading right now (it's all in the GPU cache, hence "cache scrubber")
It will also never invalidate the whole cache (which can still lead to GPU "stall") but reload exactly the data that changed (I hope you've listened to that part of Cerny's talk very closely).

But it's free RAM size doesn't really matter, we still have 2:1 of old/new in one frame, because SSD is only 2x faster?
Yes, and no.
We do have only 2x faster rates (although the max rates are much higher for PS5: 22GB/sec vs 6GB/sec)
But the thing is, GPU can render from 8GB of game data. And XSeX - only from 2.5GB, do you remember that we cannot render from the "streaming" part while it loads?
So in any given scene, potentially, PS5 can have 2x to 3x more details/textures/assets than XSeX.
Yes, XSeX will render it faster, higher FPS or higher frame-buffer resolution (not both, perf difference is too low).
But the scene itself will be less detailed, have less artwork.

OMG, can MSFT do something about it?
Of course they will, and they do!
What are the XSeX advantages? More ALU power (FLOPS) more RT power, more CPU power.
What MSFT will do: rely heavily on this power advantage instead of the artwork: more procedural stuff, more ALU used for physics simulation (remember, RT and lighting is a physics simulation too, after all).
More compute and more complex shaders.

So what will be the end result?
It's pretty simple.
PS5: relies on more artwork and pushing more data through the system. Potentially 2x performance in that.
XSeX: relies more on in-frame calculations, procedural. Potentially 30% performance in that.
Who will win: dunno. There are pros and cons for each.
It will be a fun generation indeed. Much more fun than the previous one, for sure.   

https://www.neogaf.com/threads/ssd-and-loading-times-demystified.1532466/#post-257453730

VaaKo

  • Sekretarz wojewódzki
  • *****
  • Rejestracja: 05-07-2007
  • Wiadomości: 1 583
  • Reputacja: 44
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #276 dnia: Marca 21, 2020, 12:17:56 pm »
Swoją drogą było by miło, gdyby w SHARE można nagrywać z bezstratną jakością, chociaż w tych 1080p.

siudym

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 07-05-2005
  • Wiadomości: 3 125
  • Reputacja: 6

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 382
  • Reputacja: 17
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #278 dnia: Marca 26, 2020, 10:36:19 am »
Właśnie, to co Szymku ładnie zacytował. Zdaje mi się, że SSD może sporo zdziałać na korzyść PS5. Pamiętajmy, że procesor odpowiada za przetworzenie i wyświetlenie grafiki (shadery, światło, fizyka, render polygonów), ale ilość tekstur i obiektów 3D mimo wszystko ograniczona jest głównie RAMem. A ten RAM szybciej będzie zapełniać/wymieniać PS5. Przy większości gier, wystarczy więc field of view zmniejszyć o parę procent, lub od pewnej odległości od gracza gdzieś bliżej "horyzontu" o połowę obniżyć rozdzielczość efektów i nie powinno być tego aż tak mocno widać (poza porównaniami od Digital Foundry). Jenak w dynamicznych grach w otwartym świecie, Xbox będzie musiał bardziej maskować doczytywanie się grafiki, podczas gdy PS5 mimo wolniejszego procesora może zrobić to znacznie szybciej.

Mamy więc ciekawą historię, gdzie jedna konsola jest w stanie przetworzyć mniej efektów na raz (np. shadery nadające teksturom jakiś fajny wygląd, poza bumpmappingiem i światłem), ale jest w stanie szybciej je wymienić, dzięki czemu może pozwalać na większą różnorodność. Na Xboxie zapewne będą więc lepiej wyglądały wszelkie efekty świetlne, ale to na PS5 exy i gry multiplayerowe będą ładowały się prawie dwukrotnie tak szybko. Poza tym, mogąc szybciej wymienić dane, PS5 może potrzebować mniej danych na zapas trzymać w pamięci i zaoszczędzony RAM wykorzystać na trzymanie dodatkowych tekstur, które będą maskować braki mocy przerobowej. Gry na PS5 mogą być więc znacznie większe jeśli chodzi o rozmiar i wcale nie wyglądać wtedy gorzej.

Ostatecznie może być więc tak, że to Xbox niemal na pewno będzie bardziej pieścił nasze oczy, ale na PS5 będzie lepszy "feeling" z grania, bo zobaczymy mniej ekranów ładowania (lub wcale). W połączeniu z opcją usypiania gier nawet po wyłączeniu konsoli i wznawiania gry bez przedzierania się przez logo wszystkich firm i menusów (które często też maskują wczytywanie danych), dla wielu osób ten "feeling" może być ważniejszy niż cyferki. Aczkolwiek bez napraw PSNetwork to może ten feeling w paru miejscach stracić :P Mimo wszystko, przewagą konsol bardzo długo było to, że sie ją włączało i od razu grało, dopiero ta generacja mocno ten aspekt ukróciła (instalacja 100GB danych i patchy przez pół dnia? toż to gorsze niż wgrywanie gry z kasety magnetofonowej).

Na razie moja punktacja wygląda tak:

Xbox:
+ gamepass i wsteczna kompatybilność na prawie wszystko co się da
+ usypianie gier i przełączanie do innych
+ lepsze "cyferki"
+ lepiej rozwiązane rozszerzanie dysków twardych i lepsza sama pojemność startowa
+ lepszy i szybszy marketing
+ znamy już wygląd

PS5:
+ szybszy SSD
+ gamepad z nowym systemem wibracji i adaptacyjne triggery
+ bardziej jednorodna pamięć RAM (jedna prędkość transferu, a nie podział na 10 i 6 GB, chociaż wyjściowo jest to średnia tego co na xboxie)
+ być może "podgląd gier" w PS Store bez instalacji z użyciem PS Now, zamiast dotychczasowych wersji demo
+ wciąż będzie VR, chociaż to nisza
- brak wyglądu i gier, marketing kuleje
- rozszerzenie dysków to jakiś żart, jakby montować je do PC :P no chyba, że jednak pokażą "kardridże"
- nie wiadomo co z usypianiem gier
- 825 GB? Co to za pojemność ?

Oczywiście dla tradycji kupię pewnie PS5, aczkolwiek mam na dzień dzisiejszy niewielkie wahania, bo bez porównania tej samej gry na obu konsolach (co zapewne nastąpi dopiero we wrześniu/październiku, jak dostaną do recenzji), oraz startowej listy, ciężko podjąć jednak decyzję.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #279 dnia: Marca 26, 2020, 18:32:16 pm »
Dużo zależy jak ta różnica w szybkości SSD przełoży się w praktyce. Ps5 ma jakieś 2x szybszy dysk od Xboxa, ale obie konsole mają kilkadziesiąt razy szybsze dyski niż obecne konsole. Zresztą nawet Xbox ma mieć dysk szybszy od większości dysków SSD do kupienia.

Dla mnie SSD w konsolach (i np. funkcje zaprezetowane na Xboxa, które PS5 pewnie też będzie mieć) to super sprawa. Właśnie przez wygodę wolę grać na konsolach niż na kompie, a teraz ta różnica jeszcze się zwiększy (i to znacznie).

Zresztą nawet jeśli w wielu grach różnice pomiędzy wersjami ograniczą się do powiedzmy 10s ładowania na Xboxie i 5s ładowania na Ps5, to już będzie to miało spory wpływ na wygodę grania. Pytanie właśnie jakie będą te różnice w grafice/płynności.