Autor Wątek: PlayStation 5 - Temat Główny  (Przeczytany 240670 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #720 dnia: Listopada 19, 2020, 13:05:14 pm »
Konsola jest. Media Markt z jednej strony dał radę, bo jednak zamówienie złożyłem dopiero rano ok. 8-9. Z drugiej strony to jak nie ogarniali w ostatnim czasie kwestii dostawy i paczkomatów, to kpina. Ostatecznie konsola się zmieściła w paczkomacie, po skosie, lekko sprasowane rogi, ale to głównie przez ramę drzwi paczkomatu, bo sama skrytka jest nieco większa i konsola mieściła się idealnie. Jeszcze nie odpalałem, więc spostrzeżenia wizualne - konsola wydaje mi się mniejsza niż na zdjęciach (czyli podobnie jak Xbox). Już samo pudełko wydało mi się nieco małe (aż się zastanawiałem, czy w środku na pewno jest PS5), a i konsola po wyjęciu nie robi przerażającego wrażenia. Ale oczywiście jest spora.

Wygląda lepiej niż się spodziewałem, robi przyjemne wrażenie. Nic nie trzeszczy (myślałem, że "skrzydełka" będą się trochę ruszały, ze względu na fakt, że się zdejmują, ale nic z tego), jest solidna w dotyku, plastik również robi świetne wrażenie (jedynie czarny plastik z tyłu jest słabszy, a piano black ma małe zniekształcenia przy portach, ale widać to tylko z bliska). Najsłabszym elementem jest podstawka, bo tutaj już przyoszczędzono na materiałach. Konsola w pionie może oczywiście stać bez niej, tak jak poprzednie Plejaki.

Podłączam zaraz i odpalam w celu aktualizacji, ale granie będzie dopiero wieczorem. Hype jednak jest większy, po części dlatego, iż PlayStation jest bliżej mojemu sercu, do tego są Demony i Pająk, a koniec końców czuć tutaj bardziej nową generację i chce się to wypróbować (zwłaszcza pada).

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 367
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #721 dnia: Listopada 19, 2020, 13:37:25 pm »
Ja również posiadam, odczucia mam podobne do Zielarza. Jestem zaskoczony, bo konsola nie jest idealnie biała a lekko wpada w szarość, na plus. Całościowo jednak nadal mi sie nie podoba.

Kupowałem w Neonecie i dali rade, odebrane ze sklepu, dostalem na raty 0%, naprawde wszystko gitarka.

Odpalilem tez na chwile Astrobota. Pad jest sztos, wibracje i triggery to jest prawdziwy next gen, oby jak najwiecej gier z tego korzystalo.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #722 dnia: Listopada 19, 2020, 14:04:52 pm »
oby jak najwiecej gier z tego korzystalo.

Na razie jest nieźle, nawet COD korzysta. Gracze i media chwalą, więc jest szansa. Ktoś od Dirta 5 mówił, że choć mają jakąś implementację i nikt się nie skarży, to chcą ja zrobić lepiej i wypuścić jako update. Zainteresowanie chyba jest spore. Tym bardziej, jeśli developer będzie karcony za słabą implementację.

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 367
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #723 dnia: Listopada 19, 2020, 14:32:19 pm »
oby jak najwiecej gier z tego korzystalo.

Na razie jest nieźle, nawet COD korzysta. Gracze i media chwalą, więc jest szansa. Ktoś od Dirta 5 mówił, że choć mają jakąś implementację i nikt się nie skarży, to chcą ja zrobić lepiej i wypuścić jako update. Zainteresowanie chyba jest spore. Tym bardziej, jeśli developer będzie karcony za słabą implementację.
No i sztos, bo 15 min z astrobotem to bylo mega fajne doswiadczenie i chyba dzisiaj w to pogram mimo, ze pajak czeka :D

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #724 dnia: Listopada 19, 2020, 16:20:12 pm »
Pobieranie działa świetnie. Mam w domu internet mobilny i w obecnej sytuacji potrafi działać dramatycznie. Mimo to update był błyskawiczny, teraz pobieram 3GB save'ów z chmury i leci to superszybko.

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 367
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #725 dnia: Listopada 19, 2020, 16:26:25 pm »
Pobieranie działa świetnie. Mam w domu internet mobilny i w obecnej sytuacji potrafi działać dramatycznie. Mimo to update był błyskawiczny, teraz pobieram 3GB save'ów z chmury i leci to superszybko.
Zostawilem pajaka w rest mode, zeby mi dociagnal wersje na PS5, bo kupilem PS4 i wlasnie mi z apki na tel wyskoczylo powiadomienie, ze Spiderman gotowy do gry. Najs.

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 382
  • Reputacja: 17
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #726 dnia: Listopada 19, 2020, 17:56:42 pm »
Ja odebrałem rano z Media, ciekawostka, że zamawiałem 17 Września dopiero o 20:32 :P

Niestety, odpalę dopiero za godzinkę :/

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #727 dnia: Listopada 19, 2020, 19:25:13 pm »
Wow, przeraziłem się widząc patche po 9GB i choć konsola pokazywała 4h postęp był tak szybki, że chyba w 1h się udało. I tak z każdym plikiem.

Pierwszy zgrzyt - wkładam płytę Demonów, klikam kopiuj i czekam, czekam, czekam. Chyba trwało to ze 3 minuty, aż wyskoczyć błąd i konsola normalnie zaczęła instalować grę. Najpierw ok 30GB żeby można było grać, potem jakieś 20 żeby był full. Trwa to chyba tak długo jak na PS4, więc przy szybkości dysku, czy sieci, kopiowanie z płyty to straszna dłużyzna. Co ciekawe, po instalacji, wyjąłem płytę, bo chciałem zrzucić Pająka. Ikonka DS zniknęła. Wchodzę do biblioteki, też nic. Mało tego patch przestał się ściągać i zniknął. Wkładam płytę raz jeszcze i musiałem zrobić instalację raz jeszcze, oraz od nowa ściągać patcha. Nie wiem o co chodzi, może konsola nie przerzuciła plików z tempa do właściwego folderu.

Pograłem 30 minut z córką w Astro - dodanie tego do każdej konsoli to strzał w dziesiątkę. Młoda rechocząca się co chwilę, ja tak samo, choć raczej każde z nas z innych powodów - jest tu tyle smaczków dla fanów PlayStation, ale przede wszystkim kontroler. GENIALNY! Pamiętam, że jak czytałem pierwszy artykuł od Sony na temat pada i tego, jak wszystko zmienia, myślałem, że to marketingowe gadanie. Zwłaszcza fragmenty na temat innego odczuwania różnych powierzchni. Z czasem zacząłem w to wierzyć, bo takie były przesłanki z playtestów. Mimo wszystko teraz, gdy sam to poczułem, to zaskoczenie jest wielkie. Metal, piasek, woda, naprężanie się i przekrzywianie sprężyny - wszystko to czuć. Trochę tez w tym zasługi dźwięków z pada, które dodają wiarygodności do doświadczenia. Spusty stawiają fajnie opór, a to chyba nie jest wszystko na co je stać. Bomba! To jest next gen.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #728 dnia: Listopada 19, 2020, 20:02:38 pm »
Dobra jest jakiś problem z instalowaniem gier z płyty. Demony po instalacji wciąż nie pojawiają się w bibliotece, choć grać można. Do tego patch nie chce się zainstalować. Jak wyjmę płytę i włożę, to zamiast "graj" jest "kopiuj", czyli tak jakby gra się nie zainstalowała (choć w ustawieniach systemu, w sekcji dysku, znalazłem ją jako zainstalowaną). To jakiś bug, nad którym Sony pracuje. Widziałem dwa rozwiązania, ale żadnego jeszcze nie próbowałem. Jedno zakłada, że to przycisk "kopiuj" powoduje problem. Radzi się nie klikać go, tylko po włożeniu dysku odczekać 2-3 minuty, a gra zacznie się instalować sama. Drugi zakłada instalację gry offline, odpalenie, zrobienie save'a i dopiero potem wejście w online i pobranie patcha. Zaraz wypróbuje pierwszy sposób. Z tego co widziałem, problem dotyczy gier na PS5 (Demony, Pająk, COD na pewno), z PS4 nie ma problemu. Nie jest też tak, że każdy ma z tym styczność.
« Ostatnia zmiana: Listopada 19, 2020, 20:04:32 pm wysłana przez Zielarz »

RyoHazuki

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 17-05-2006
  • Wiadomości: 2 874
  • Reputacja: 82
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #729 dnia: Listopada 19, 2020, 20:09:58 pm »
Napiszcie później, jak się sprawuje zegar zliczający czas w danej grze (tak dobry jak w N czy taki syf jak w Xboxie) oraz co z tym padem. Naprawdę taki efekt dają te adaptacyjne spusty?

3DS Friend Code: 3926-8253-1279
http://backloggery.com/marcinczpl

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 367
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #730 dnia: Listopada 19, 2020, 20:13:55 pm »
Dobra jest jakiś problem z instalowaniem gier z płyty. Demony po instalacji wciąż nie pojawiają się w bibliotece, choć grać można. Do tego patch nie chce się zainstalować. Jak wyjmę płytę i włożę, to zamiast "graj" jest "kopiuj", czyli tak jakby gra się nie zainstalowała (choć w ustawieniach systemu, w sekcji dysku, znalazłem ją jako zainstalowaną). To jakiś bug, nad którym Sony pracuje. Widziałem dwa rozwiązania, ale żadnego jeszcze nie próbowałem. Jedno zakłada, że to przycisk "kopiuj" powoduje problem. Radzi się nie klikać go, tylko po włożeniu dysku odczekać 2-3 minuty, a gra zacznie się instalować sama. Drugi zakłada instalację gry offline, odpalenie, zrobienie save'a i dopiero potem wejście w online i pobranie patcha. Zaraz wypróbuje pierwszy sposób. Z tego co widziałem, problem dotyczy gier na PS5 (Demony, Pająk, COD na pewno), z PS4 nie ma problemu. Nie jest też tak, że każdy ma z tym styczność.
Mnie chyba ominął ten problem.

Wysłane z mojego EML-L29 przy użyciu Tapatalka


Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #731 dnia: Listopada 19, 2020, 20:28:36 pm »
Spusty i haptyka. Na razie po Astro ciężko mi coś więcej o spustach napisać. Ale słyszałem, że w COD stawiają mocny opór. W Astro czuć to wyraźnie, ale zastanawiam się, czy może być jeszcze lepiej. Haptyka za to robi strasznie, przynajmniej dla mnie to na razie najlepsza część pada.

Zapomniałem napisać wcześniej - konsola jest jak na razie cicha, dopiero z bliska coś słychać (tak jak XSX). Napęd za to chodzi chyba tak samo głośno jak w Pro. Może trochę ciszej, ale na pewno podczas instalacji gier daje o sobie znać ciągłym szumem. Za to konsola jest chłodna (pewnie zewnętrzne panele w tym pomagają), z tyłu powietrze jak na razie jest trochę cieplejsze.

Mnie chyba ominął ten problem.

Ciekawe od czego to zależy. Ponoć samo Sony jeszcze nie wie.

EDIT: Ponoć w przypadku cyfrówek COD ma podobny problem (tyle, że bez płyty). Pierwszy raz widzę coś takiego.
« Ostatnia zmiana: Listopada 19, 2020, 20:34:42 pm wysłana przez Zielarz »

Moldar

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 29-12-2005
  • Wiadomości: 8 000
  • Reputacja: 132
PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #732 dnia: Listopada 19, 2020, 21:01:40 pm »
Mnie haptyka nie robi. Ok to jest fajne na początku, ale dużo daje dźwięk, bez nich ot kolejne wibracje o których zapominam po 5 minutach, ale może zmienię zdanie.

Spusty fajne były w tym demie początkowym w astro, dalej nie zobaczyłem większego wykorzystywania, ale to będzie fajny bajer do singla, w Multi będzie wyłączane. Haptyka i spusty działają w dirt 5 i więcej to przeszkadza niż daje frajdy, wyłączyłem po pierwszym wyścigu, pad wibruje cały czas, nic ciekawego.

U mnie konsola zaliczyła w ciągu godziny kilka zwiech, gry przez to musiałem instalować na nowo, popsuły mi się zapisy gier, dosyć grubo się zaczęło.
« Ostatnia zmiana: Listopada 19, 2020, 21:28:34 pm wysłana przez Moldar »

Wulfen

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 30-08-2007
  • Wiadomości: 3 312
  • Reputacja: 49
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #733 dnia: Listopada 19, 2020, 21:51:02 pm »

Pierwszy zgrzyt - wkładam płytę Demonów, klikam kopiuj i czekam, czekam, czekam. Chyba trwało to ze 3 minuty, aż wyskoczyć błąd i konsola normalnie zaczęła instalować grę. Najpierw ok 30GB żeby można było grać, potem jakieś 20 żeby był full. Trwa to chyba tak długo jak na PS4, więc przy szybkości dysku, czy sieci, kopiowanie z płyty to straszna dłużyzna. Co ciekawe, po instalacji, wyjąłem płytę, bo chciałem zrzucić Pająka. Ikonka DS zniknęła. Wchodzę do biblioteki, też nic. Mało tego patch przestał się ściągać i zniknął. Wkładam płytę raz jeszcze i musiałem zrobić instalację raz jeszcze, oraz od nowa ściągać patcha. Nie wiem o co chodzi, może konsola nie przerzuciła plików z tempa do właściwego folderu.

Mam ten sam problem. 2 razy instalowałem już demony a teraz drugi raz instaluje spidera :evil:


demon i spider znowu się usunęły. Trzeci raz instaluje demony.
« Ostatnia zmiana: Listopada 19, 2020, 22:13:39 pm wysłana przez Wulfen »

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 382
  • Reputacja: 17
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #734 dnia: Listopada 19, 2020, 22:49:10 pm »
Uuu to dobrze słyszeć, nie wyciągam Demonów i usypiam konsolę.

Wibracje haptyczne są rewelacyjne, teraz nawet kroki mogą powodować mikro drżenia - chociaż potwierdzam, sporym oszustwem dla mózgu jest korzystanie przy okazji z głośniczka, przyznam, że na start PS5 korzysta z niego chyba więcej produkcji niż w jeden rok na PS4 :P
Adaptacyjne triggery - bomba. Astro pokazuje, że mogą być blokady w różnych miejscach, albo na full, albo do połowy i faktycznie czuć ten opór. Jak odpaliłem grę i było takie wstępne demo z rysunkiem pada, to polecam przed przejściem z 4 kroku do gry kółkiem się cofnąć i porównać sobie jak działa trigger z i bez tego bajeru, to jest najlepszy moment. I w ogóle przyciski w PS5 chodzą jakby tak bardziej miękko, nawet L3 i R3 nie wciskają się tak ostro tylko bardziej "gumowo". Pad chociaż wydaje się większy, mam wrażenie, że bardziej jest zbieżny do środka i w dłoniach wydaje się wręcz mniejszy od DS4.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #735 dnia: Listopada 19, 2020, 23:22:48 pm »

Pierwszy zgrzyt - wkładam płytę Demonów, klikam kopiuj i czekam, czekam, czekam. Chyba trwało to ze 3 minuty, aż wyskoczyć błąd i konsola normalnie zaczęła instalować grę. Najpierw ok 30GB żeby można było grać, potem jakieś 20 żeby był full. Trwa to chyba tak długo jak na PS4, więc przy szybkości dysku, czy sieci, kopiowanie z płyty to straszna dłużyzna. Co ciekawe, po instalacji, wyjąłem płytę, bo chciałem zrzucić Pająka. Ikonka DS zniknęła. Wchodzę do biblioteki, też nic. Mało tego patch przestał się ściągać i zniknął. Wkładam płytę raz jeszcze i musiałem zrobić instalację raz jeszcze, oraz od nowa ściągać patcha. Nie wiem o co chodzi, może konsola nie przerzuciła plików z tempa do właściwego folderu.

Mam ten sam problem. 2 razy instalowałem już demony a teraz drugi raz instaluje spidera :evil:


demon i spider znowu się usunęły. Trzeci raz instaluje demony.

Jeszcze dokładnie nie przetestowałem, ale pierwsza opcja wydaje się, że pomogła. Patch zainstalował się bez problemu. Oznacza to, że manualne wciśnięcie przycisku „kopiuj” coś miesza/z czymś się gryzie. Pytanie z czym, skoro nie każdy tak ma. Dziś sprawdzę, czy po wyjęciu płyty jest ok.

Wulfen

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 30-08-2007
  • Wiadomości: 3 312
  • Reputacja: 49
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #736 dnia: Listopada 20, 2020, 00:30:58 am »
U mnie nawet jak nie wciskałem kopiuj to i tak gra się odinstalowywała po wyjęciu płyty. Pomogło ponowne uruchomienie konsoli po każdej instalacji. Dopiero po resecie można wyjąć płyte.
« Ostatnia zmiana: Listopada 20, 2020, 00:32:40 am wysłana przez Wulfen »

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #737 dnia: Listopada 20, 2020, 01:05:53 am »
Ciekawe, u mnie wyglada jakby zadziałało, ale konsola była wyłączana. W sieci nie było nic na ten temat. Jutro będę instalował Pająka to przetestuje pod tym kątem. Tak czy inaczej nigdy nie miałem takich problemów z konsolą na starcie...

Wulfen

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 30-08-2007
  • Wiadomości: 3 312
  • Reputacja: 49
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #738 dnia: Listopada 20, 2020, 09:23:32 am »
U mnie poza usuwaniem gier po wyjęciu płyty dodatkowo kilka razy wyskoczył też błąd ce106485-4 przez co w ogóle nie mogłem zainstalować ponownie gry. Przeczytałem gdzieś że ponowne uruchomienie konsoli odblokowuje możliwość instalacji i rzeczywiście, ale problem z usuwaniem gier po wyjęciu płyty dalej został, więc jakoś przypadkowo próbując wszystkiego w ferworze walki po zainstalowaniu samej gry też wyłączyłem konsolę i to chyba właśnie pomogło, gry się nie usunęły po wyjęciu płyty.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #739 dnia: Listopada 20, 2020, 11:33:18 am »
Właśnie zainstalowałem Spider Man MM (bez wciskania przycisku "kopiuj"). Po wyjęciu płyty gra wciąż jest, więc chyba ok (nie robiłem resetu konsoli). Nie ma jej w bibliotece, ale ten stan chyba się zmienia po uruchomieniu gry lub instalacji patcha. Patch jeszcze się pobiera. Co ciekawe MM wymaga zainstalowania całości, nie ma punktu, od którego można zagrać.

Szkoda, że płyta w czytniku wciąż musi być włożona. Przydałoby się, aby był sposób na przypisanie płyty do konta, albo coś w tym stylu. A tak trzeba żonglować płytami, a napęd musi się czasem rozpędzić.
« Ostatnia zmiana: Listopada 20, 2020, 11:35:56 am wysłana przez Zielarz »

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 367
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #740 dnia: Listopada 20, 2020, 11:35:15 am »
płyty do kąta,
A co, niegrzeczna była :troll:

Inna rzecz ktor robi mega wrazenie to czasy wczytywania. Zmiana poziomu w astrobocie to jest instant. Ekran sie sciemnia i robocik wyskakuje na innym poziomie. Mega to moze byc wykorzystane do fajniejszych rzeczy niz loadingi.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #741 dnia: Listopada 20, 2020, 11:41:31 am »
płyty do kąta,
A co, niegrzeczna była :troll:

Bardzo ;).

Inna rzecz ktor robi mega wrazenie to czasy wczytywania. Zmiana poziomu w astrobocie to jest instant. Ekran sie sciemnia i robocik wyskakuje na innym poziomie. Mega to moze byc wykorzystane do fajniejszych rzeczy niz loadingi.

Tak, może i będzie. Jeśli wierzyć wypowiedzi jednego z devów od Dirta 5, to Xbox spisuje się lepiej niż pierwotnie zakładano, więc może nawet nie trzeba będzie jakoś strasznie kombinować w przypadku multiplatform. Poczekamy jeszcze zanim zaczną z tego właściwie korzystać.

Naughty Dog ponoć miał demko technologiczne dla dev'ów, taki pokaz tego do czego można użyć PS5 (a przynajmniej co udało się im jak na razie opracować). Według jednego deva obietnica jest fenomenalna... Pożyjemy zobaczymy.

EDIT: Taka ciekawostka - siedzę, pracuje i myślę "kurcze jakiś ten Plejak głośny", to chyba płyta wciąż pracuje. Podchodzę do konsoli, a tu cisza. Ech, to jednak mój PC, grzejnik i akustyka w pokoju robi mi psikusa ;).
« Ostatnia zmiana: Listopada 20, 2020, 11:44:33 am wysłana przez Zielarz »

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 382
  • Reputacja: 17
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #742 dnia: Listopada 20, 2020, 15:51:36 pm »
Cytuj
Ekran sie sciemnia i robocik wyskakuje na innym poziomie. Mega to moze byc wykorzystane do fajniejszych rzeczy niz loadingi.

Nowy Ratchet zdaje się korzystać właśnie z tej właściwości - zobaczymy czy finalnie tak będzie, ale wygląda, że te wyrwy czasoprzestrzenne na trailerach nie będą wczytaną teksturką, a faktycznymi poziomami które się załadują w czasie otwierania portalu i będziemy przeskakiwać. Oczywiście, to też blokuje grę w drugą stronę, tzn. skoro musi wczytać drugi etap, to musi zawsze mieć trochę sporo wolnego miejsca w pamięci. Efekt jak w Portalu, ale na inny poziom gry zamiast do tego samego pomieszczenia :)
Np. w CTR były zawsze filmiki pokazujące przejazd po trasie jako jej podgląd - teraz nie musiałby to być film, a mógłby być render w czasie rzeczywistym.

Ja się już nie mogę doczekać, gdy np. w Gran Turismo, wybierając zawody i przechodząc do menu startowego wyścigu (tam gdzie można zmienic ustawienia samochodu, gry, wczytać ducha itp.) konsola zdąży niemal w całości wczytać trasę i animacja między tymi ekranami i odzyskanie kontroli nad kursorem to tak naprawdę będzie już całe wczytywanie gry :) A nawet gdyby zabrakło 3-4 sekund, to całość sprowadzi się do tego, jak obecnie wygląda restartowanie wyścigu czy testu licencyjnego, gdy dane są już załadowane - ekran się przyciemni i za sekundę wszystko będzie na miejscu. W ogóle w grach wyścigowych, wybierając trasę, jeśli potem czeka nas wybór pojazdu, albo nawet pogody, czy rodzaju skrzyni biegów, to może być wystarczający czas na załadowanie początku trasy (i doładowanie niewidocznej reszty w trakcie odliczania). Każda gra ładowana segmentami będzie naprawdę potrzebować ułamków sekund - przecież w FPSie wystarczy, ze spawn point jest w miejscu gdzie nie widać horyzontu i zanim się ruszysz postacią, doczyta się reszta danych. Czekam na produkcje, gdzie etap będzie na oczach gracza stylowo "budowany" - takie rzeczy już były, ale teraz można to naprawdę robić na mega skalę.

---

Na razie w PS5 znalazłem jeden problem. Jak podłączymy zewnętrzny dysk, to gry z płyt zgłaszają błąd "Nie można zainstalować zawartości - CE-107858-9". Nic to nie mówi, a chodzi o to, że bez wsadzenia płyty konsola nie sprawdzi aktualizacji dla tej gry (co jest bez sensu, mogłaby je pobrać, przecież i tak bez płyty gry nie odpalimy).

No i cieszy mnie, że PSN działa szybciej. Wczoraj pierwszy raz pobierało mi gry z prędkościa 8-10MB/s, a mam łącze raptem 40mbit/s, więc chyba jest jakaś kompresja danych. Niestety - jedną na raz (być może właśnie przez kompresję), co jest słabe.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #743 dnia: Listopada 20, 2020, 17:12:59 pm »
Nowy Ratchet zdaje się korzystać właśnie z tej właściwości - zobaczymy czy finalnie tak będzie, ale wygląda, że te wyrwy czasoprzestrzenne na trailerach nie będą wczytaną teksturką, a faktycznymi poziomami które się załadują w czasie otwierania portalu i będziemy przeskakiwać. Oczywiście, to też blokuje grę w drugą stronę, tzn. skoro musi wczytać drugi etap, to musi zawsze mieć trochę sporo wolnego miejsca w pamięci. Efekt jak w Portalu, ale na inny poziom gry zamiast do tego samego pomieszczenia

To nie tak. Ratchet pokazał na pierwszym trailerze, jak to działa. Gdy wskakuje w portal, spada przez przestrzeń pomiędzy wymiarami do nowego portalu. To jest właśnie "loading" -  w tym momencie konsola ładuje nowe poziomy do pamięci (i automatycznie czyści pamięć z niepotrzebnych). I tak, świat w portalu to jest level, ale te inne w tle to raczej wideo/screeny. W Demonach jest mgła. W Pająku "loading" z wnętrza budynku do open worlda to np. tunel/rura, przez którą Miles przelatuje. Wciąż to są znane z poprzednich generacji windy/zwężenia/wszelkie spowalniacze, ale tym razem są znacznie krótsze. Przy odpowiednim zarządzaniu zasobami może ich nie być wcale.

grzeszczu

  • Budowniczy socjalizmu
  • *****
  • Rejestracja: 27-05-2008
  • Wiadomości: 576
  • Reputacja: 19
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #744 dnia: Listopada 21, 2020, 20:13:59 pm »
Próbował ktoś odkleić folię z czarnego elementy Piano? Niektórzy na internetach piszą, że jest folia, ale ja jej tu jakoś nie widzę...

Wysłane z mojego HD1903 przy użyciu Tapatalka
« Ostatnia zmiana: Listopada 21, 2020, 20:19:51 pm wysłana przez grzeszczu »

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #745 dnia: Listopada 25, 2020, 18:50:31 pm »
Według Moore's Law Is Dead (a przynajmniej jego źródeł), Silent Hill(s) jest w produkcji i dłubie przy tym Kojima. Możliwe, że będzie coś na Game Awards (już była taka plotka). Ponadto BluePoint pracuje nad remake'em Metal Gear Solid od ok trzech lat i ma to być ich najbardziej ambitny projekt (w kwestii designu, bo nie będzie to "proste" przeniesienie kodu, jak w przypadku Demon's Souls, czy Shadow of the Colossus). Tutaj nie padło nazwisko Kojimy. Trzecia kwestia to God of War Ragnarok, który od pewnego czasu ma przygotowane demo, jednak Sony nie czuje ciśnienia, aby dzielić się tym z graczami. Wszystkie gry ponoć celują w 2021 (te już zapowiedziane i te powyżej) i produkcyjnie chyba wszystko zmierza w tym kierunku. Możliwe więc, że jeśli coś zostanie przesunięte na 2022 rok, to będzie to spowodowane strategią, a nie faktyczną potrzebą większej ilości czasu na dokończenie. Czy tak jest naprawdę możemy się nie dowiedzieć, bo prędzej usłyszymy, iż gry potrzebują więcej czasu (co i tak pewnie wykorzystaliby na poprawki i dopieszczenie tych tytułów) a nie, że przekładają, bo mają za mało miejsca w planie wydawniczym.

Ciekawe, czy wszystko z tego zostanie potwierdzone. MLID wydaje się pewny swoich źródeł. A że lubi mówić "a nie mówiłem" to naprawdę musi być pewny. Ja bym raczej obstawiał, że GoWR zadebiutuje w okolicach E3, ewentualnie nieco wcześniej (marzec). 

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 150
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #746 dnia: Listopada 25, 2020, 19:27:21 pm »
Bardzo dobre ploty dla mnie.
Oby się sprawdziły. Zwłaszcza te dotyczące remaku MGS.

Moldar

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 29-12-2005
  • Wiadomości: 8 000
  • Reputacja: 132
PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #747 dnia: Listopada 25, 2020, 20:34:55 pm »
By się za poważne gry wzięli :troll:

A tak serio to cała ta sytuacja klasycznie wydaje się mało realna, zwłaszcza silent i Kojima. No ale zobaczymy.
« Ostatnia zmiana: Listopada 25, 2020, 20:40:07 pm wysłana przez Moldar »

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 382
  • Reputacja: 17
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #748 dnia: Listopada 25, 2020, 23:20:38 pm »
No jeśli Sony jest takie mocne, że odzyskało Kojimie Silent Hills i może dokończyć to co wcześniej chciał, a do tego odzyskało MGS jako exa (bo w tej sytuacji nie inaczej), to trzeba przyznać, że faktycznie w tych słowach o braku potrzeby kupowania studiów było sporo sensu. Sponsorować projekty jeśli poprzedni wyjdzie dobrze, zamiast utrzymywać studia po wsze czasy, przy okazji nie zamykając po kolejnych projektach innej drogi to też jakaś strategia i patrząc na Quantic, to Sony może faktycznie ma taką.
Brakuje mi jednak w tych plotach Castlevanii, która też się pojawiała. Warto też dodać, że Konami ostatnio kilka razy na twitterze wspominało MGS, chociaż po wyjściu Survive przez moment zdawało się, że seria padła i została schowana do kartona.

Co do kolejności wydawania gier - cóż, jeśli lista jest prawdziwa, to faktycznie Sony ma tyle w rękawie, że będzie ujawniać po kolei te, które będą wydawać się najbardziej kompletne. Może być tak, że od pierwszego trailera do wydania będzie pół roku.

Bardzo liczę więc na VGA, bo to już raptem dwa tygodnie i nie wątpię, że poznamy wtedy jakieś nowe exy, niekoniecznie od Sony :) A jak tak już od Konami biorą, to jeszcze proszę zapomnianego Suikodena.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #749 dnia: Listopada 25, 2020, 23:54:53 pm »
By się za poważne gry wzięli :troll:



A tak na poważnie, Sony najprawdopodobniej mogło dogadać się z Konami. Wykup IP mógłby być kosztowny, o ile w ogóle Konami byłoby tym zainteresowane. W końcu nawet jeśli nie robią gier, to zawsze jest to własność firmy, ma swoją wartość. Do tego wykorzystują to w automatach, czy produktach na licencji. Sony mogło zaoferować, że pokryje koszty produkcji (będą to robić ich studia lub zaprzyjaźnione), natomiast zysk w części trafi do Konami. Do tego pchnie sprzedaż produktów na licencji. Pewnie oba tytuły mogą trafić też na PC.

Kojima w tym wszystkim wydaje się podejrzany i nie wiem, czy on sam byłby tym zainteresowany. Z drugiej strony, może Sony chce „zacisnąć” więzi z Kojima Productions. W kwestii SH mam wrażenie, że wszystko gdzieś już w plotkach się przewinęło. MLID mógł sobie to tak poukładać, ale wydaje mi się, że może być coś na rzeczy, gość ma swoją reputację, choć bardziej w kwestii sprzętu.

MGS jest już przebąkiwany od pewnego czasu, w tym Paul z Red Gaming Tech o tym mówił, a on faktycznie ma znajomosci.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #750 dnia: Listopada 26, 2020, 02:18:51 am »
Zrobienie remake'u to jednak trochę inna rzecz niż zrobienie nowej gry. Dlatego wcale bym się nie zdziwił, gdyby Sony dogadało się z Konami mniej więcej na takich warunkach, jak to zasugerował Zielarz. Szczególnie gdyby miało za to odpowiadać studio z dobrą historią, jak Bluepoint. Z drugiej strony robienie remake'u Silent Hilla przez Kojimę wydaje się imo bardzo mało prawdopodobne.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #751 dnia: Listopada 26, 2020, 06:52:00 am »
PS5 Had the Biggest Console Launch in History
Cytuj
The previous record-holder for the biggest console launch in video game history was the PlayStation 4, which means the PS5 set a new record for the biggest console launch. The PS4 sold more than 2.1 million units over the course of its staggered launch in 2013.
https://www.vgchartz.com/article/446435/ps5-had-the-biggest-console-launch-in-history/

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #752 dnia: Listopada 26, 2020, 09:04:16 am »
Zrobienie remake'u to jednak trochę inna rzecz niż zrobienie nowej gry. Dlatego wcale bym się nie zdziwił, gdyby Sony dogadało się z Konami mniej więcej na takich warunkach, jak to zasugerował Zielarz. Szczególnie gdyby miało za to odpowiadać studio z dobrą historią, jak Bluepoint. Z drugiej strony robienie remake'u Silent Hilla przez Kojimę wydaje się imo bardzo mało prawdopodobne.

Nie bez powodu postawiłem w nawiasie "s" bo tu chodzi o SH od Kojimy, a nie remake. Także uważam, że gdyby to miał być remake, to Kojima do tego nie pasuje. Chyba, że bazowałby bardzo luźno na oryginale, ale raczej nie o to tu chodzi. Za produkcję zaś raczej nie odpowiada BP, bo robią/robili dwa projekty na raz, a gra ponoć już trochę w produkcji jest. Poprzednie plotki mówiły o Sony Japan Studio, ale nie wiem, czy jest ono obecnie dość duże, aby samodzielnie robić coś takiego. Jeśli Kojima przy tym pracuje, wtedy pewnie w jakimś stopniu zaangażowane musiałoby być Kojima Productions.

Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 535
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #753 dnia: Listopada 26, 2020, 09:35:04 am »
A jak tak już od Konami biorą, to jeszcze proszę zapomnianego Suikodena.
Tę lukę na szczęście znakomicie wypełni Eiyuden Chronicle: Hundred Heroes. Niestety, dopiero w 2022 roku, ale naprawdę warto czekać.

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 382
  • Reputacja: 17
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #754 dnia: Listopada 26, 2020, 12:30:47 pm »
Widziałem też, ze ostatnio David Hayter wrzuca trochę rzeczy związanych z MGS, więc z tym remasterem lub nawet nową częścią (Konami przecież zatrudniało ludzi w pewnym momencie i chyba nie tylko do Survive) to tylko podsyca plotki. Bo przecież na pewno nowe wersje = dubbing nagrany od nowa.

No na pewno przed nami interesujące TGA, a jeśli wszystkie plotki okażą się prawdziwe i do tego inne duże firmy zapowiedzą po 1 nowej grze na przyszły rok, to narzekać na ilość AAA nie będziemy. Kto wie, może tegoroczne TGA będzie lepsze niż E3 :P

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #755 dnia: Listopada 26, 2020, 12:38:56 pm »
Ja bym podszedł do tego bez oczekiwań. Ostatnie lata są raczej słabe (choć rok temu był XSX).

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #756 dnia: Listopada 26, 2020, 16:32:12 pm »
Ostatnio pokaz Hellblade 2 zrobił furorę. Tym razem stawiam na grę The Initiative. Sony też na pewno coś nowego pokaże.

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #757 dnia: Listopada 26, 2020, 17:37:20 pm »
Siema Pany!

Chciałem się o coś zapytać specjalistów w temacie. Co prawda mimo braku preordera udało mi się dorwać PS5 (co wcale łatwe nie było), a około 2 lata temu nabyłem  OLED'a LG C865" i tak teraz czytam o tym HDMI 2.1. Powiedzcie mi tak serio czy mimo braku tego wejścia w moim tv różnica w grach, które będą śmigać w 120fps 4k będzie naprawdę aż tak widoczna? Szczerze powiem, że myślałem iż powyżej 60fps ludzkie oko już nie jest w stanie wyłapać tak dużych różnic jak między 30fps a 60fps. Nie chciałbym zmieniać znów tv, ale jak trzeba będzie. ;)
« Ostatnia zmiana: Listopada 26, 2020, 17:39:33 pm wysłana przez BoBaN »

Moldar

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 29-12-2005
  • Wiadomości: 8 000
  • Reputacja: 132
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #758 dnia: Listopada 26, 2020, 17:55:20 pm »
Mało co śmiga w 4k i 120fps, zazwyczaj w 1080p, więc nie warto.

Ale tak, jest różnica w dynamice, spoko do Multi.

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #759 dnia: Listopada 26, 2020, 18:05:54 pm »
Dzięki Moladr. Tak swoją drogą to nie wkurza Was trochę to, że obecna generacja będzie aż tak przypominać PC gaming? Te wszystkie tryby do wyboru, 60fps 4k, 120fps FHD, 60fps FHD + RT itp. Dla mnie to trochę bezsensu. Powinien deweloper decydować w jakim trybie jego gra prezentuje się najlepiej.

Ale tak, jest różnica w dynamice, spoko do Multi.

No i właśnie z tym multi. Skoro to tak poprawia dynamikę to znaczy, że gracze używający 120fps będą mieli przewagę? Jeśli tak to w przyszłości jak gra w multi będzie śmigać w 4k i 120fps to gracze posiadający odpowiednie panele tv będą mieli łatwiej.
« Ostatnia zmiana: Listopada 26, 2020, 18:10:25 pm wysłana przez BoBaN »